Heinäkuun keskustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja marimus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
H&M:n bodyt on joo "oikeeta" kokoa, mut esim. Lindexin bodyt on todella pientä mitoitusta.. Duns on kanssa sellainen merkki jonka bodyt on pientä mittaa. Meillä oli yksi Lindexin 50cm body, eikä se mennyt kuin synnärillä päälle :D
Paljon vaikuttaa kanssa vaippa, me käytettiin kestovaippoja niin nehän vie enemmän tilaa kuin muoviset.

Mä synnyin 2 viikkoa etuajassa 42 senttisenä äitini raskausmyrkytyksen takia (en saanut istukan kautta ravintoa). Äitini on ehkä tästä syystä vähän jäävi antamaan neuvoja vaatehankintojen kanssa, mutta jännästi olen silti hamstrannut jo muutamankin koon 50 vaatekappaletta :D. Kun eihän sitä ikinä tiedä.

Miehen syntymäkoosta ei ole mitään hajua, mutta eipä tuo ole mikään jättiläinen näin aikuisenakaan.

Vaatteissa olen katsonut sitä, että ovat pitkiä ja kapeita. Lyhyet ja leveät bodyt jäävät nopeasti pieniksi. Lisäksi ajattelin tilata tai askarrella tällaisia jatkopaloja haaruksiin:  http://www.pientenparhaaksi.fi/product_details.php?p=393

Toppahaalarista Meillä on esikoisen luononvalkoinen 56cm toppahaalari (josta saa sellasen pussimallisen vetskarilla..) ja uutta en aikonut ostaa uudelle tulokkaalle.. Sen käyttöikä kun jää lyhyeks muutenkin.. Pientä ei kovilla pakkasilla voi viedä pihalle ja humps! Sit onkin kevät ja kevyemmät haalarit :D
Vakuutuksesta Noita vakuutettuja kun meidän perheessä on jo 5henkeä + koti ja auto, niin ilman nykyisten muokkausta ei oo mitenkään varaa.. Mut joko mä ja mies luovutaan omista vakuutuksistamme ja sit muokataan auto yms vakuutuksia sen verran, et saadaan vauvallekkin.. Näillä geeneillä pikkuselle tulee varppina astma :/ Meidän 1v 5kk:n kans ollaan jo kohta vuos sitä tutkittu ja lääkitty.. Nyt tosin lääkitys tauolla..
Lapsen pituudesta Meille sano synnärin lääkäri, et vanhempien pituudella ei ole juurikaan tekemistä lasten pituuden kans.. "Kasvugeenit" saattaa hypätä sukupolvienkin yli.. Esim mun serkku esim on 12v ja pitempi kuin isänsä (165cm), jonka isä taas on 2metrinen..
Ja tietty raskausajan ruokavalio, istukan toiminta yms vaikuttaa vauvan syntymäkokoon..

Onko täällä ketään kestovaippailua harkitsevia/aikovia?:) Joku edellisellä sivulla mainitsikin jotain kestoista, en nyt pääse nimimerkkiä tarkistamaan. Mie meinaisin ainakin osakestoilla vauvan kans -jahka jaksaa sen aloittaa, olen alkuun armollinen itselleni ja menen omien voimieni mukaan. Esikoista olen kestovaipattanu myös osa-aikaisesti ja hyvin on sujunut, on jo hyvä vaippavarastokin.=) Nyt oon ollu itelleni hyvinkin armollinen ja moneen viikkoon en oo käyttäny yhtään kestoa. En saa tältä väsymykseltäni muutenkaan ees tavallisia pyykkejä pestyä ajoissa, saati sitten, että pitäis vielä vaippojen kans värkätä, jotka on PAKKO pestä parin päivä sisällä.
Mut nyt on kiva lähteä vaipattamaan toista, kun on jo yhdestä kokemusta...=)

Vastaan tähän ketjuun Alissa23:lle, kun ei viiti tuolla ensikertalaisten puolella kuokkia :D

Meillä ne nt- ja rakenneultrat on 4D kun on kerta t-talossa, ja hyvin viime kierroksellakin saatiin kasvot yms näkyviin vaikka viikot oli vasta ne rakenneultran vaatimat 21+4. On se kyllä ihan eri kokemus, kun jos pelkästään sitä kaksiulotteista kuvaa kattelisi! Varsinkin kasvokuva, sitä on kiva katsella, ja nyt kun myöhemmin vertaa niin kyllä tunnistaa tytön samaksi tyypiksi kuin vanhoissa ultrakuvissa :)

Kestovaipoista: aattelin uuden tulokkaan kanssa kestovaippailla vauvaiän tai ainakin parhaani yritän. Esikoisen kanssa jaksettiin kestoilla vuosi, sitten luhistuin pyykkikasan alle ja luovutin :D eli omien voimien rajoissa tälläkin kertaa. Reissuille kertiksiä, ihan vaan helpotuksen (ja kokemuksen...) vuoksi.
Paras kertisvaippamerkki muuten mihin olen törmännyt, on Naty! Ilman turhia kemikaaleja, hajusteita ja klooria uusituvista luonnonvaroista tehtyjä osittain maatuvia vaippoja. Eli niissä ei ole muoviakaan. Ruotsalainen merkki, ainakin s-marketit myy ja hinta on kutakuinkin normivaippojen verran. Ihanan pehmeitä, pitävät hyvin ja muotoilu on tosi anatominen :D varsinkin vuotosuojat hyvät. tavalliset "merkkivaipat" aiheutti meidän tytölle tosi pahaa ihottumaa niinä parina kertana kun kokeiltiin, muumivaippoja ollaan kanssa kokeiltu mutta natyt voittaa ne mennen tullen :) eli jos etsii kestovaippojen käytön rinnalle vähän ekologisempaa kertakäyttövaippamerkkiä niin suosittelen ehdottomasti tota natya.
Tulipas myyntipuhe... :P

Taas on aika hurahtanut mulla :/

Pahoinvointi on helpottanut, mutta ei oo loppunut kokonaa. Ei nyt okseta joka päivä onneksi enää.
Mulla on nyt ollut joku 2vko kova korvasärky vähän välii, mutta lääkärit sanoo ettei oo tulehdusta. Nyt kipu yltyi niinku 10 luokkaan!!! Saa nähdä pitääkö tästä lähtee päivystykseen.

Täällä on nukuttu monta viikkoa tyyny polvien välissä. Jotenkin niin helpottava olo tulee? :D
Jotain pieniä liikkeitä yms olen saattanut tuntea, mutta en ole oikein varma niistä.

Mun kaverin sisko sai kyllä jotain tabletteja kun esikoisen synnytti(ööö 6-7v sitten). En oikein muista oliko jotain pätevää syytä, mutta kaveri sanoi että siskonsa ei tahtonut imettää.
Imettämisestä ei kannata ottaa stressiä ja jos asia ei tunnu itsestää hyvältä, nii ei ole todellakaa ole huono äiti. Pulloruokittu lapsetkin pärjää maailmassa ;)
Esikoista kun imetin sairaalassa, nii mulla alkoi koskee mahaa ja oksettamaakin. Nuorimmaista imetin vain pari kuukautta huonoin tuloksin. Ei vaa maitoo tullut ja ai jumankauta sitä kipua rinnoissa!
Muutenkin nyt on koskenut rintoihin ihan sairaasti että oikein tippa tulee linssiin...

Vakuutuksesta. Nuorimmaiselle otettii ja se tuli aika hyvin tarpeeseen kun 1kk iässä alkoi korvatulehduskierre ja muut sairastelut. Täällä en ole tyytyväinen julkiseen sairaanhoitoon, joten vien lapseni mieluiten yksityiselle. 5h sairaan lapsen kanssa odottelu ei ole minun mielestä kohtuullista.
Esimerkiksi tuossa eräässä terveyskeskuksessa hyvä ku saat ees ikinä aikaa ja sitten kehottavat tulemaan päiväpolille. Eli eka jonotat 2h sairaanhoitajalle numero odotuksella ja sitten vielä jonotat sen jälkeen lääkäriin. Minusta nii väärin! Monta kertaa itse siellä jonottanut ja katsonut niitä sairaita lapsia, jotka itkevät kipua ja vanhemmat koittavat lohduttaa. Sitten kun hoitajia saattaa olla se yksi vain!
Että otamme vakuutuksen.

Hyvä että Noora88 kaikki on ok :)

Äityispakkausta emme ota, koska meillä on niin paljon vaatteita yms tarvikkeita edellisen jäljiltä.

Olen saanut itseni lietsottua miltei paniikkiin, kun np-ultran jälkeen en ole tuntenut eloa tuolla massussa liiemmin. Ultrassakin oli niin heräteltävä kaveria. Olen siis toista odottelemassa ja luulen tietäväni liikkeet. Istukkakin on takana, joten ei siitä johtuisi. Taisin olla tällainen panikoiva esikoisestakin, aika on vain kullannut muistot. :D  No, pian on toinen ultra ja sitä ennen tulee neuvolatäti lomilta ja sinnekin on aika, sydänäänet rauhoittaisivat nyt(kin). Liikkeitä siis toivotaan!

Kestovaippailusta, ajattelin että sijoittaisin äitiyspakkausrahat kestovaippoihin, mallikin on valittuna valmiiksi, naapurin vahvoilla suosituksilla, BumGenius tarrakiinnityksellä, menevät koko vaippaiän sama malli. Saa nähdä jääkö tämäkin ajatusasteelle, kuten esikoisella. Tällä kertaa taidan ostaa vaippoja ennen synnytystä, niin eipähän ole siitä kiinni ettei jaksa ostostelua siihen hässäkkään.

MurMur, meillä on pari niitä BumGeniuksen tarravaippoja ja ovat ihan pop!!!=) Tykkään, että istuvat todella hyvin eivätkä oo kertaakaan falskanneet. Fuzzi bunzin mallilla tehtyjäkin on, mutta kyllä ne silti aavistuksen häviää noille Bummiksille. :))

MurMur: Mulla on kans kauhea paniikki, että onko tuolla masussa ketään hengissä. Kun tuo kauhea väsymys on alkanu vähä helpottaa ja muutenki olo on melko oireeton ja liikkeitä ei vielä tunnu niin hui. Mää kans luulen tietäväni esikoisen jälkeen, että miltä niiden pitäs tuntua mutta olo on kyllä niin epävarma. Esikoisesta tunsin liikkeitä selällään ja nyt en. Nyt saattaa tulla jotain tuntemuksia kyljellään tai istuessa mutta ei jotenki oo varma ja aina miettii, että onko ne suoliston möyrintää. Onneksi meilläki on vajaan kahen viikon päästä seuraava ultra, niin saa vähä rauhallisemmin mielin sitte ottaa.

Vielä siitä imettämisestä. Mää pääsin sen imetysasian kanssa sinuiksi. Otin asian puheeksi miehen kanssa ja kysyin hänen mielipidettään. Hän oli ihanasti tukena. Sovittiin, että jos synnytän alakautta (edellinen syntyi sektiolla) niin vauvan saa nostaa rinnalle ja katotaan miten se lähtee menemään. Jos alkaa imetys jo sairaalassa onnistua ja tuntuu hyvältä, niin jatkan. Mutta jos mua yhtään ahdistaa tai tulee jotain inhottavia mielikuvia, niin sitten pumppailen maitoa vauvalle ekan kuukauden ja annan pullosta. Samoin sitte korviketta tietenki rinnalle. Meillä esikoinen on tosiaan pullolla kasvanu ja eipä tuolla oo mitään. Ei sairauksia, eikä allergioita ym. Mistä ne aina pelottelee. Erittäin terve ja aurinkoinen tyttö on.

"Kiva" että muutkin on paniikissa. :D
Helpottaa ettei ole yksinänsä.

Kyllähän se niin on että imetyksen tulisi olla äidille ja lapselle molemmille hyvä kokemus, itselläni oli alkuvaikeuksien (sektio ja lapsivuodepsykoosi) takia sen verran hankalaa että luovuin 'imetyksestä' parin kuukauden jälkeen. Tunsin olevani senkin takia maailman huonoin äiti. (Miten sitä voikin olla niin ankara itselleen ja yrittää sitä täydellistä äitiyttä niin kovin?) No ehkä olen oppinut ekasta jotain. Toivotaan. :)
Tunnen olevani kuin eri ihminen luonteeltani nykyään, jotenkin paaaaljon armollisempi itselleni kuin ennen esikoista. Oikea lötvimys lorvailija. Hihii.

Tosta vakuutuksesta, missä vaiheessa sellanen kannattais ottaa? Siis mitä eroa sillä on, ottaako ennen vai jälkeen synnytyksen? Tai sen verran ymmärsin vauvavakuutus-sivuilta, että jos syntymän jälkeen ottaa niin jos ehtii esim. sen kuuluisan korvatulehduksen saamaan, niin saatetaan rajata vakuutuksen ulopuolelle. Ja vähän kalliimpi tais olla ennen syntymää otettuna. Kyllä se nyt varmaan kuitenkin tulee otettua kun tää meidänkin julkinen terveydenhuolto on ihan kuralla ja sairaanhoitajaystävältäni kuullu niin hurjia juttuja yhdestäkin sairaalasta ja nimen omaan ulkomaalaisista lääkäreistä, että huhheijaa, sehän on melkeen ku kuolemantuomion sais jos sinne joutuisi. Ei nyt pidä lähtä yleistämään, mutta siis mieluummin yksityiselle jos tarvetta tulee.

Kestovaipoista: Mun tekis mieli kaikessa ekologisuudessani alkaa kestovaippailijaksi, mutta oon aika varma etten jaksa sitä puljaamista kovin pitkälle. Esimerkki huippuvihreydestäni vaikka siinä, että ollaan asuttu tässä melkeen vuoden päivät ja kerran vissiin heittäny tonne kompostiin jotain. No, aika näyttää. Eiks äitiyspakkauksessa tuu kestovaippojakin, niin voi kokeilla oisko se meijän perheen juttu. Tai no miehen juttu se ei kyllä oo, se on ihan selkee.

Eli se oma pituus ei vaikutakaan niin paljon mitä luulin. Pitää sitte hankkia useempia eri kokoja vaatteita. Kaverilta saan onneksi käytettyjä pari kassillista, eikä tarvi maksaa mitään. Kiitos hälle :)

Näin synnytysunta! Tosin siinä mun mies synnytti :D ja multa vaan kyseltiin että supistaako supistaako. No en tienny millasia supistukset on, niin en osannu vastata, mutta kovissa tuskissa olin. En ehtiny synnyttää kun jo heräsinkin. Ehkä ens yönä :D

Ja sitten työpäivitystä: Siellä ne Einsteinen jälkeläiset on menny tekemään ens kuun työvuorot mun selän takana. Ollaan siis aina tehty työvuorot yhdessä, niin ei pitäis tulla kovin paljon muutoksia kun voi esittää toiveita. No, oli sovittu että eilen klo 11 tehdään ne vuorot, ja kun minä meen paikalle niin "no myö tehtii ne jo eilen, laitettii Mikolle (nimi muutettu. Tyyppi on mun TULEVA tuuraaja) toiset vuorot. Eihän tää nyt sinuu liity mitenkää, eihän sun tänne ois tarvinu tulla. Myöhän sovittii että sitte kun nää tehää, niin nää sitte kans pysyy tälläsenä eikä niitä muutella ja siehän oot sairaslomalla." No hermostuinko? Kyllä ja annoin sen ilmi aika selkeesti. Papatin siinä että tietääkseni mulla on vielä ihan pätevä työsopimus ja mun sairasloma loppuu viiminen päivä tätä kuuta, ja lähtökohtaisesti tuun takasin töihin, ihan sama miten kauan oon työkuntonen sen jälkeen. Useaan otteeseen mainitsin myös, että aika vittumaista ja epäkorrektia toimintaa tollanen selän takana puuhailu, ja varsinkin se että toimitaan toisin ku on sovittu, eikä vaivauduta edes ilmottamaan asiasta mulle mitään, joten raahauduin turhaan paikalle. Kun olin lähdössä niin oli se äänensävy vähän pahoitteleva, ettei käynyt edes mielessä ilmottaa mulle, mutta anteeksipyyntöä ei kuulunut. Sovittiin kuitenkin, että teen sairasloman jälkeen yhden vuoron ja katsotaan jatkoa sitten. Nyt mietin kantelisinko asiasta jollekin viralliselle taholle, koska tässähän on toimittu työsuojelulain vastaisesti. Taidan ens viikolla ainakin mainita, että kai se urpo tajuaa toimineensa toisin ku laki edellyttää ja että mulla on kaikki oikeudet lähtä viemään asiaa eteen päin.

Noniin, se oli pakollinen ja lopullinen avautuminen. Eilen raivosin ihan hirveesti tosta jutusta, tänä aamuna vaan naureskellu hämmentyneenä.

Nia ja MurMur: itellä on ollu alusta asti lähes oireeton raskaus ja huolikin välillä on ollu suuri. Suuren helpotuksen sain viime viikolla, kun tilasin kotidopplerin. Makso 29€ ja sydänäänet kuuluu oikein selkeästi. Voi epäilysten tullen kaivaa dopplerin esiin ja kuunnella pienen sydänääniä <3 Suosittelen! Toimitus tuli päivässä!

toukero: en ole verrannut vakuutusten hintoja tuolta kantilta, mutta minulle on ainkin tärkeää, että vakuutus on voimassa jo synnytyksessä. Jos siinä nimittäin tapahtuu jotain komplikaatioita, vakuutus on tukena (vaikka tuskin sellaisessa tilanteessa rahaa ajatteleekaan). Lisäksi jos tämä ennen vakuutuksen ottoa tapahtuva komplikaatio on sellainen, joka vaikuttaa myöhemmässä vaiheessa lapsen kehitykseen, vakuutus ei korvaa mitään tutimuksia tai hoitoja. Näin olen ainakin ymmärtänyt.

Joulukuisten 2012 puolella taisi olla ihan oma ketjukin lapsivakuutuksesta. Käy kurkkaamssa :)

Nia: http://www.kotitesti.fi
Maksaa 29,90€ ja sisältää toimituskulut. Tosin maksoin euron lisää, että sain seuraavan päivän postissa :) Tuolta ei ultrausgeeliä saanu, joten olen nyt sitten käyttänyt ihan perus vartalovoidetta. Hyvin on toiminut niinkin. Suosittelen! Muutaman kympin jos raaskii enemmän sijottaa niin saa jo sykkeetkin näkyville ruutuun. Itse en kokenut tätä tarpeelliseksi. Sitähän varten sitä käydään neuvolassa, että tsekkaavat kaiken olevan sen puolesta kunnossa.

Tilasin sen kotidobblerin. Kiitos vinkistä SmilyGirl79! :)
Ens viikolla saan, varmasti tulee rauhoittamaan loppuraskaudessakin (jos sinne saakka päästään :S) Esikoisesta oli lopussa ainakin monet kerrat liikkeiden laskennat käynnissä. :) Hyvää viikonloppua kaikille!

Aijaijaijai ja voivoivoivoi. Kroppa tuntuu siltä, niinku ois juossu maratoonin tai tehny jonku muun hullun urheilusuorituksen. Kaikkia vatsalihaksia särkee ihan hulluna, ovat vissiin siirtymässä pois tieltä. Samoin kohtu ottaa selkeesti jotain kasvuspurttia, kun juilii sillai menkkamaisesti ajoittain ja tulee niitä repäisykipuja. Onneksi sai viime yön nukuttua hiukan paremmin kuin aikaisemman.

Me oltiin viikonloppuna vähä extempore hotellissa. Mentiin ihan tuohon keskustaan vaan hotelliin kun esikoinen meni yökylään. Siellä sitte nukuttiin ja mää lilluin kylpyammeessa. Käytiin syömässä ja keskustassa istuskelemassa patiolla ja torilla laitureilla. Oli mukava ilta ja kivaa vaihtelua. 

Täällä olis vielä viikko sairaslomaa jäljellä ja nyt pitäs miettiä, että meenkö vielä viikoksi töihin vai irtisanonko itteni nyt. Vähä alan kallistua siihen irtisanomisen kannalle, niin saan olla vielä ihan rauhassa kotona sinne asti, että ammattikorkeakoulu alkaa 20.8. En tiedä, täytyy tosiaan pohtia. Mitään en oo vielä päättäny. Jes, vielä viikko ja sitten päästään ultraan. Meillä on ihan kontrolliultra kun mun miehellä on semmonen aivovamma, joka saattaa olla synnynnäinen. Niin sitä sitten sieltä päästä koittavat kaivaa, että näyttääkö pikkuaivot tässä vaiheessa vielä normaalilta. Minä meen kattomaan vauvaa vaan :D <3. Inhottava tunne, kun on omaa vauvaa niiiiiin kova ikävä. Onhan se tässä koko ajan mukana, mutta ootan vaan sitä hetkeä, että saan toisen syliin. Sniisk.

Täällä on palattu tänään lomilta töihin ja ihan innokkain fiiliksin. Alkoi toi kotona makaaminen jo vähän tökkiä (olin viime viikon flunssassa enkä jaksanut mitään) ja mielikin mustua. Viikonloppu oli aikamoista vuoristorataa: välillä kaikki tuleva itketti, sitten ahdisti ja lopulta pelotti :(. Täytyy yrittää purkaa näitä tunteita tännekin, jos saan aikaiseksi. Jos vaikka olisi kohtalotovereita.

Töihin kun pääsin rupesivat kaikki kyselemään, koska jään äitiysvapaalle :D. Uskomatonta, että siihen on vielä lähes 4 kk, eli ikuisuus. Aion tosin ottaa työstä kaiken ilon irti vielä kun voi. Teen projektivastaavan hommia teknisellä alalla ja vaikka haukunkin vähän väliä työtä sen stressaavuuden takia, niin kyllä se vaan piristää ja palkitsee, kun huomaa olevansa jossain merkityksellinen ja tarpeellinen. Tällä hetkellä kotona ja vapaa-ajalla ei tunnu ihan samalta, mutta ehkä kaikki muuttuu sitten, kun olen äiti <3.

Kovasti odottelen jo liikkeitä, mutta ei niitä vaan tunnu! Nivusia on sen sijaan särkenyt ihan hitosti viime aikoina. Välillä on ollut vaikeuksia jopa kävellä. Lisäksi huomasin, että leffassa käyminen ei ole enää mikään nautinto, kun selkää alkaa särkeä jo mainosten aikana :D. Mutta oma vika, kun en ole jaksanut treenata selkälihaksia koko kesänä.

Nyt taas hellettä on tälle päivälle riittänyt.

Itse olen ollut tässä 1,5kk aikana kolme kertaa räkätaudissa ja sitten ollut muutakin sairastelua. Kyllä tässä yks ehtoo lähettiin lanssilla sairaalaan, ku iski kaameet mahakivut. Vauva ok ja syytä ei nyt tietenkää löydetty. Kirurgi totes toisessa sairaalassa ettei nyt ole ainakaa mitää leikattavaa. Nesteitä sai ja kipulääkkeitä suoneen, ku 2-3pv oikein mitää pystynyt syömää.
Perjantaina pitäsi labras käydä antamas virtsanäyte, kun siinä oli kuulemma jotain häikkää? En nyt muista mitä, mutta selviipä se sitten.
Nyt on pahoinvointi ja kivut helpottanut. Saikulla olen minäkin ollut tässä koht 2vko.
Henkinen uupumus ja sitten fyysistäkin on ilmassa. Nuoremman luupää koiran kova koulutuskin olisi tässä projektina ja tää kämpän järjestäminen. Pitäs muutamat tavarat heittää kierrätyskeskukseen ja sitten pitäs varata kirpparipöytä, niin pääsis vanhoista vaatteista eroon. Kaikkia lastenvaatteita en oo aikonut säästää, niin niitä on tommoinen kaksi kassillista.
Viikonlopun kun pääsin sairaalasta, niin makasin vaa kotona ja nukuin.
Jotenkin tuntuu että tammikuu tuntuu olevan kamalan kaukana, mutta huomen on jo elokuu!

Ohhoh, tänne on taas ehtiny tulla kauheasti vastauksia.

Kestovaipoista: Aion ehdottomasti kestoilla jo tämän esikon kanssa, kun se tulee paljon halvemmaksi kuin kertakäyttövaipat ja ovat tosi ekologisia sekä parempia vauvan iholle. Oon jo tilannu kestovaippakirjan, jossa on neuvoja kestovaippailuun sekä ohjeita kestovaippojen ompeluun.

Täällä ollaan kans välillä peloissaan, että onko tuolla mahassa enää ketään hengissä. Maha kyllä kasvaa, mutta en tunne liikkeitä joka päivä, ja sitten kun tunnenkin niin pelkään että kuvittelen ne vain. Tunnen liikkeitä vain kyljelläni, ja varsinaisia potkuja vasta 1-2, muuten sellaista silittelyä ja pehmeää muljuntaa, jotka tuntuu välillä sekoittuvan omiin sydämenlyönteihin. Kuulostaako oikealta? En ole kertaakaan vielä havahtunut vauvan liikkeisiin, vaan niihin pitää keskittyä. On kauheaa olla ensiodottaja, kun ei tiedä mistään mitään.. Neuvola on kahden viikon päästä ja ultra alle kuukauden päästä. Tuntuu liian pitkältä ajalta molemmat..

Hankinnoista: Meille tuli tänään yhdistelmävaunut :) Ostin käytettynä uudenveroiset Firkon-vaunut huuto.net:istä ja on aivan loistavassa kunnossa. Lisäksi pitäis tulla pari äitiysvaatepakettia tässä lähipäivinä (en raaski ostaa äippävaatteita uutena kun käytettynäkin saa hyviä, oon tällanen kierrättäjä kaikessa). Ei mahdu enää omat vaatteet päälle, maha on noussu tosissaan tuohon eteen. Ihanaa kyllä kun massu kasvaa<3 Oon kirppareilta ostanut muutamia vaatteita vauvalle aina kun on sopivia unisex-vaatteita tullut vastaan. Lisäksi tänään löysin S-Marketin poistokorista pinnasängyn pehmeät reunasuojat puoleen hintaan, maksokohan reilun kympin :) Ei tartte niitäkään erikseen myöhemmin ostaa, jes :) Teen tässä jatkuvasti jotain löytöjä niin pääsee halvemmalla.

Takaisin