Heinäkuun keskustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja marimus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä meinattiin kyllä ottaa äitiyspakkaus. Näytti olevan paljon kaikkea hyödyllistä. Haalarin voi sit käydä erikseen ostamassa ja laittaa vaikka tuon pakkauksessa olevan myyntiin mikäli ei tarvetta itsellä ole. Ajattelin muutenkin, etten ihan hirveästi viitsi etukäteen ostella mitään vaatteita vauvalle. Tietää, että sukulaisilta kuitenkin bodeja ja muita tulee kunhan aika koittaa. Ja varmasti kavereilta saa pieneksi jääneitä. Vielä en ole kertonut asiasta kuin parhaalle kaverille. Hänellä onkin jo teini-ikäinen tyttö, joten hänellä tuskin vaatteita enää varastosta löytyy :) Miehen ystävältä saadaan sänky, joten sitäkään ei tarvitse hankkia.

Jotenkin tuntuu, että aika menee ihan hirveää vauhtia. Huomenna alkais jo 16. viikko. Juurikin vasta tein testin ja ajattelin, että synnytykseen on ikuisuus. Tää väsymys ei täällä vaan tahdo hellittää. Ajattelin tuossa töihin ajellessa, että kun ei kerran muita oireita ole ollut niin tää väsymys on varmaan sit vähintään tullut mulle triplana. Ihan hirveetä. Hyvä jos työpäivän pysyy hereillä. Tiistaina jouduin kyllä ottaan pienet päikkärit tossa työpöydän ääressä enkä jäänyt edes kiinni :)

irmu: Piti ihan mennä peilin eteen kurkkaamaan, et onko linea negraa ;D Ja onhan se taas.. Esikoista odottaessakin oli ja lähti pois vasta, kun poika oli lähemmäs vuoden vanha.. Niinhän sitä sanotaan, et poikaa odottaessa tulee..mut oli mun kaverillakin :) vaikka tyttö tuli.. Eli se siitä uskomuksesta.. Mulla on tosi hailakka se viiva, niinkun esikonkin kohdalla.. Et se ei hyppää silmille sieltä vaan saa kyllä ajatuksen kans kahtoo ennenkun sen äkkää..

( . ) Mulla on kyllä jo niin selkeä vauvamaha, et oksat pois :D Mulla oli jo ekassa neuvolassa rv 9 kohtu hintsun alle navan kohdalla menossa... Oon lyhyt (alle 155cm) ja painan just ja just normaalin/lievän ylipainon rajoilla (ennen plussaa 59 ja risat..). Mun kohtu on taaksepäin kallellaan.. Esikon kohdalla muistelisin, et rupes näkyyn paljon myöhemmin.

Minä en ees tienny tollasista messuista, kiitos Pamppa tiedosta! Pitääpä mennä, taidan kyllä jättää miehen kotiin tuon taaperon kanssa niin saan koko päivän itelleni! Voin rauhassa istua luennoilla ja haalia ilmaiskamaa laukkuun ;)

Äitiyspakkauksesta: Otettiin se esikoiselle, meillä oli toppahaalari, toppatossut ja -tumput vajaan vuoden ikäisenä kovassa käytössä. Vaatteiden värit ei musta olleet ainakaan siinä 2010 paketissa kovin tyttömäisiä, mutta ne mitä käytettiin oli laadukkaan tuntusia ja oon ne säästäny. En vielä tiedä otetaanko nyt pakkausta, jos uus tulokas on poika niin silloin ainakin. 

Linea negra oli viime raskaudessa ihan ylävatsaan asti, musta tuntuu ettei se oo vieläkään kokonaan häipynyt. Eiköhän se taas siitä vahvistu :)

Ja hei, mun minitissit on alkanu kasvaa! emoticon

Rötkis, me ollaan melkein samanpituisia, mä oon 149 cm ja olen kanssa ollut samoilla painorajoilla, kun sä...  :-)

Mun masu ei kyllä mun mielestä ihan hirveesti näy, vähän pullottaa. Näyttää siltä kun oisin syönyt liikaa herkkuja. Välillä se tietty on turvoksissa, mutta silti...

Tuohon rintsikka keskusteluun osallistuakseni, niin kerran heikkona hetkenä tilasin TV-shopista sellaiset ihmeen Aire Bra:t. Ne joustaa niin paljon, että mahtuu vähän turpoamaankin ja alkuraskaudessa, kun rinnat oli tosi kipeet niin nukuin ne päällä. Ne on niin mukavat, että niissä voi oikeesti nukkua.

Nialle isot onnet opiskelupaikasta!

MarinaMelina kyseli työkuvioista, mulla on niin jäätävät työkuviot tällä hetkellä, että tää loppuloma on yhtä ahdistusta. Raskauteni on siellä ku kirosana. Toisaalta ymmärrän, koska ovat joutuneet monesti pulaan työntekijän raskauden takia, mutta se ei ole mun ongelmani joten en milläänlailla voi hyväksyä sitä numeron tekemistä siellä... Työyhteisö on pieni ja työskentelen toisen kotona, niin tilanne on oikeasti ihan kamala. Ja taustalla on paljon sellaista mitä en missään nimessä voi täällä julkisesti huudella, mutta että stressiä lievittävää se ei todellakaan ole, päinvastoin. Ja palkassahan siis ei todellakaan näy mikään. Meinasin tässä ihan tosissani hankkiutua sairauslomalle vaikka sitten sen stressin takia, vaikken tuota työtä voi enää kuitenkaan montaa viikkoa tehdä, se on ihan selvä (fyysisesti raskasta ja saattaa tulla iskua mahaan). Mietin vaan, että eihän tää mun jatkuva stressaaminen ja ajoittainen suoranainen pelko voi olla hyväksi vauvanalulle :/ Tästä vajaan kuukauden lomastakin on mennyt vaan muutama päivä, että oon voinut ihan todella rennosti nauttia lomasta. Äsken nurmikkoa ajellessa havahduin siihen, että olin pitkän aikaa mielessäni manannut koko työkuviot ja kiukuissani työntelin sitä leikkuria. Ei onnistu rentoutuminen enää millään. Äitiysloman/hoitovapaan jälkeen en aio tuohon hommaan enää palata, etsin uuden vaikka kiven alta!

HUH! Nyt en tänään enää työjutuista puhu enkä niitä ajattele.

Rintsikkaostoksilla kävin minäkin eilen. Ihan fiiliksissä siellä sovittelin alle viidenkympin rintsikoita (aiemmin ainoat sopivat maksanu vajaan satasen..) ja ostin kahdet! Mut ei oo kyllä tullut juurikaan koko vielä lisää, toiset liivit oli 80H ja toiset 80I. Ja kovin olisi suotavaa olla kokoa tulemattakaan, kiitos :D

Eikä näy linea negraa eikä mittään. Kohdun olin tuntevinaan tuossa yks päivä, mutta en oo siitäkään enää varma. Ei oo nyt mikää hyvin näköjään, paitsi liiviasiat :)

toukero, kuulostaa kyllä pelottavalta ja stressaavalta tuo sun työ :/ Ei kyllä kannata olla pitkään. Mitä pidemmälle raskaus etenee niin sitä suurempi vaara on mahaan kohdistuvassa iskussa istukan irrota.

Me otetaan ehottomasti äitiyspakkaus, kun on ensimmäinen kyseessä. Voi kun julkistaisivat sen uuden pakkauksen sisällön kun oon niin utelias näkemään mitä sieltä tulee :) Toivottavasti uudet vaatteet ja värit on raikkaita ja nättejä.

Täällä ei mitään linea negraa, mutta maha on kasvanut kiitettävästi, kuva tuolla masukuvissa. Työskentelen vanhainkodissa, ja ruokasalissa eräs asukas, vieläpä mies, tuli tänään taputtamaan mun mahaa ja kysyi: "onko siellä"? Hämmennyin ihan täysin ja mutisin vaan, että on on :D

Kiitoksia kaikille onnitteluista!! :)

Mää kävin tiistaina siellä sokerirasitustestissä. Ei onneksi ollu ihan kauheen kamalaa. Tylsäähän se istuminen toki on. Mutta se litkun juominen (ehkä 2½ lasia) ei tuntunu missään, eikä tullu oikeastaan huono olokaan. Väsytti vaan ihan sikana. Tuloksetki oli aivan normaalit, niinku aattelin. Seuraavan kerran sitte keskiraskaudessa. 

Me ei otettu esikoisesta äitiyspakkausta, eikä oteta tästä toisestakaan. Koen sen jotenki turhaksi, kun meillä jo tuota vaatetta on ja jos sattuu, että poika tulossa, niin sitten meen hamstraamaan kirpparilta kaikkia ihanuuksia. Just tuota haalarin ostoa itekki mietin, että minkä kokosen sitä ostais. Ottaisko 50, 56 vai 62. Kuitenki olis hyvä, jos sen käyttöikä olis kumminki hiukkasen pidempi. Meillä on kyllä yks tosi hyvä valkonen haalari tuolla. Se on jotain ihmeellistä kokoa 0-3 months. Meillä se tais mennä neitille joskus 4kk-5kk ikäisenä, ehkä. Että jos ostais jonku pikkuhaalarin sitte lisäksi.

Mammahousuja mää oon käyttäny melkeen alkuraskaudesta asti. Tai eipä mulla ookkaan ku kahet farkut ja nyt vasta ostin legginsit ja semmoset caprit, ihan vaan kankaiset. Odottelen kans niitä syksyn uusia tuotteita, jos löytys sitte vielä jotku mustat suorat housut. Paitoja en oo oikeastaan ostanu, kun nykyset on niin venyvää sorttia, että voi ihan hyvin pitää. Venykööt pilalle, saapahan ostaa sitte raskauden jälkeen hyvillä mielin uusia ;).

Täällä edelleen väsyttelee ihan hirveästi. Voisin vaan nukkua, mutta eipä semmoseen oo mahollisuutta. Sitte kun olis yöllä, niin en saa unta. Eli kärsin jonkunmoisesta unettomuudesta. Ravaan vessalla viisikin kertaa yössä ja kääntyilen ja vääntyilen selän takia. Kauheana selkä ja niskahartiaseutu jumittaa. Samoin mulla on jo lantiossa liitoskipuja. Tuntuvat ilkeältä kävellessä ja maatessa. Saa nähdä miten huominen automatka sujuu (yli 3h)

Ollaan tosiaan lähdössä huomenna reissuun, käydään lapissa mun mummolassa. Sieltä ollaan vuokrattu mökki. Tiedossa olis hyvää ruokaa, rentoutumista, sukulointia ja toivottavasti myös hyviä kelejä :)

Talvihaalarista: (apua nyt jo!) aattelin ostaa ekan haalarin suoraan kokoa 60. Meidän perheessä kaikki ollaan synnytty 51 senttisinä, eli esikoinenkin käytti heti koon 56 vaatteita (ei ollut toivoakaan että 50cm vaatteet olisi kestovaipan kanssa päälle mahtuneet). Ja kasvoi valtavan nopeasti pituutta, eli alle 1kk:n ikäisenä piti jo siirtyä isompaan kokoon, ja siinä pysyikin sitten pidempään. Luotan siihen että nyt käy samalla tavalla, jollei sit synny keskosena tai muuta odottamatonta käy.

Onko muilla tallella omaa vanhaa neuvolakorttia? :)
on ollut kiva verrata tyttären kasvua omaan, aika samoissa on meinaan mennyt eli pystynyt ennustamaan tulevat vaatekoot hyvin ja missä viivytään kauemmin. Nyt vaan 2v iässä heittää, tyttö on 5cm pidempi kuin minä aikanaan. Mutta vauvaiässä meni samaa käyrää :) muutenkin siitä on kiva katsella mitä on itse minkäkin ikäisenä tehnyt, ei nyt varmaan vielä paljoa kostu kun vauveli vielä masussa, mutta sitten myöhemmin ;)

Meiän poika oli syntyissään 51cm pitkä, mutta melkein hukkui 56cm toppahaalariin:D Joten aion jälleen ostaa ainakin sen 56 senttisen, isompi on iiiihan liian iso.:P Melko pitkään tuo haalari mahtuikin muistaakseni, kasvoi pituutta suht hitaasti.

Mulla on oma neuvolakortti tallessa. :) Isin neuvolakorttikin on olemassa, mutta anoppi haluaa säilyttää sen itellään. Oon sitä kyllä joskus pyytänyt saada katsoa, kiva vertailla sitten kasvutahtia.=)

Äitiyspakkausta me ei taideta tällä kierroksella ottaa, esikoiselle otettiin. Sillä 140 eurolla saa kivasti ostettua mieleisiään vaatteita vauvalle.(;

Esikoisesta mullekin tuli selkeä linea negra, kesti aika kauan ennen kuin se hupeni pois. Ja esikko on poika, saa nähä kumpi nyt tulee ja tulee viivaa vai ei. Tyttöä sen puolesta veikkaan tulevaksi, kun tällä kierroksella ei oo ollu paljon pahoinvointia. Poikaa odottaessa sitä kesti VIIKKOTOLKULLA ja olin sairaslomalla töistäkin sen takia. Äitee kerto, että sillä ei ollu pahoinvointia, kun odotti minua tai siskoani, mutta veljeäni odottaessa oli pahoinvoiva. Joten jos tuosta voi mitään päätellä.... No, tyttö olis ihan tervetullut "vaihtelu", vaikka sinänsä ihan sama kumpi tulee. :)

Voih, mie ootan, että pääsis jo sinne nt-ultraan....!!! Verikokeissa kävin jo, ultra-aikaa odottelen... Tuntuu, että tosi moni on täällä jo pidemmillä viikoilla ja käyneet ultrassakin, kun LA on alkukuusta, mulla vasta 23.päivä...:P

Heippa kaikki  <3

Oikein ihanaa kesää ja mahan kasvatusta. Täällä mennään viikolla 14 ja voidaan hyvin, välillä tunne ettei olisikaan raskaana, ainoastaan pari kertaa ollut pyörtymisen rajamailla, kun tullut heikko olo. Kai johtuu noista verenpaineista ja kun ei muista syödä tarpeeksi usein.

Me käytiin alkuviikosta mieheni kanssa siellä ekassa virallisessa ultrassa ja jännitti kyllä sinne meno aivan kamalasti, olin kuulema aivan hiljainen automatkan ja odotusajan, sitten kun näin monitoriosta sen pienen  reilut 6 cm kiitäjän, alkoi veri ja hymy palasi kasvoille. Huhuhuh!!! Jännittikö ketään muuta yhtä paljon??

Toi oman neuvolakortin pyytäminen omalta äidiltä olikin hyvä idea, en ole edes tullut ajatelleeksi :)))

Muuten tänne kuuluu normaalia eloa, otetaan mieheni kanssa tosi rauhallisesti, ollaan päätetty ettei hankita mitään ennen seuraavaa ultraa, kun vähän tiedetään sukupuolesta jotain ja on kaikki mennyt ok. Ehtiihän niitä. Se on yksi shoppailupäivä mut tuntien, niin kaapit pursuaa kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta :))) . Nyt vielä nautin tästä, kun en ole hössöttämässä vauva-asioita!! Nyt viikon päästä alkaa kesäloma, ihanaa, pitäis ennen sitä mennä kauppaan hankkiin uudet pikinit, kun noi rinnat eivät mahdu mihinkään enää :/// toivon jo että kasvo laantuisi 

Kaikille paljon iloista mieltä ja auringon paistetta :))

Oih, tänään tuntui selkeästi ensimmäiset liikkeet masusta ♥
Jo viime viikolla tuntui muutamana päivänä "kuplia", mutta tän päivän liikkeet oli jo ihan selkeät! Ihanaa, kun tää raskaus muuttuu päivä päivältä todellisemmaksi :))

Joku kyseli jossain vaiheessa, että kirjotteleeko kukaan vauva/perheblogia. Mä aloin kirjottamaan esikoisesta "vauvakirjaa" intolooppiin (http://www.intoloop.com). Päivittelen sinne perus kehitysvaiheiden lisäks tarinoita lomareissuista, paljon kuvia, neuvolakuulumisia jne jne, joita sukulaiset ja kaverit pääsee sitten lukemaan :) Se on siitä mukava, että sen sivun näkee vaan ne, jotka sitä on kutsuttu seuraamaan ja se on TODELLA simppeli (jopa Ellenin ISOmummo osaa käydä lukemassa Ellenin kuulumiset sieltä). Suosittelen :)
Nyt oon tehnyt myös tälle masuminille omat sivut, jonne päivittelen raskauteen liittyviä asioita.

Lisäks täytän tietty ihan perus vauvakirjaa ja Ellenin synnyttyä löysin aivan ihanan vauvakirjan, jota täytetään 18-vuotiaaksi asti :D (http://verkkokauppa.oppijailo.fi/minun-kirjani-muistokirja-vauvavuosista-taysi-ikaisyyteen-asti/526699/dp?k=331)
Ostin noita kirjoja sillon 2kpl jemmaankin, että varmasti on sitten tulevillekin lapsille samanlaiset :DD

Nyt tälle uudelle tulokkaalle ostin Lapselliset-vauvakirjan, joka ainakin näin ensivaikutelmalta vaikutti hauskalta täytettävältä.. Mä oon niiiiin hurahtanut vauvakirjoihin :D

Joko muut on hankkinut/täyttänyt vauvakirjaa?

Heipsan!

Toukero: Todella kurja tuo sinun työtilanne! :( Harmillista kun näin onnellisesta asiasta jotkut osaa vääntää noin inhottavaa! Koita tosiaan saada nautittua lomasta ja jos tilanne äityy kovin pahaksi niin sitten vaikka sille saikulle! Mulla ton raskauteen suhtautumisen osalta asiat kuitenkin hyvin, pomolle kerroin viime torstaina ja otti oikein hyvin sekä onnittelutkin sain! Mutta edelleen hiukan jännittää kuinka vakipaikan kanssa käy, saanko sen vaiko jatkaako vaan määräaikaisena..lupaili kyllä vakipaikkaa hetkeä aijemmin ennekun kerroin raskaudestani..saa nähä, koitan nyt nauttia lomasta myös ja unohtaa koko työkuviot.

Äitiyspakkauksesta: Aluksi olin sitä mieltä että ottaisin pakkauksen, tietenkin. Mutta nyt oon ruennu miettimään että kun talvihaalarille tuskin on käyttöä, ja meillä jo onkin pakkauksen haalareita 3(!) anopilta perittyjä, viimeisin taitaa olla vm 2010. Ja ollaan muutenkin jo hukkumassa vaatteisiin, niin eip taija meidän sitä pakkausta kuitenkaan olla järkeä ottaa, sillä rahalla kuitenkin saa kaikkea mitä vielä tarvitsee!

Bamboo: ihanaa!! ensiliikkeet <3 minäkin oottelen niitä jo kuumeisesti! aina kun makaan rauhassa selällään niin olen tuntevinani sellaista hentoa silittelyä tai "veden virtailua" tuolla alavatsalla, mutta olen vielä ainakin sen laittanut vilkkaan mielikuvitukseni piikkiin, tosin aijemmin en vastaavaa ole tuntenut, mutta en ole osannu kuvitellakkaan joten tiiä siitä sitten :D. Nyt menossa Rv 12+3.

Linea negraa ei täälläkään ole...ei ole ollut äidillänikään yhdessäkään raskaudessa, saas nähä ilmestyykö itselleni vielä myöhemmin...

Mä tunsin ekat liikkeet toissailtana <3 Eipä ollut epäselvää, et mitä ne oli :) Tänään rv 14+0.. Esikon kohdalla tunsin ekat liikkeet joskus 16-17 rv:n tienoilla ja silloinkin oli istukka edessä.. Sanotaan et se vaimentais liikkeiden tuntua, mut ei mulla ainakaan..

Mie oon tuntenu muutaman hentoisen "tömäyksen" jo 10+4 lähtien.:) Esikoista odottasessakin tunsin ekan kuperkeikan jo 10+3, se oli sellainen "tum-tu-tum". Neuvolassa kysyin ihmeissäni, että voiko niin aikaisin tuntea liikkeitä, th sanoi, että näin "hoikka" kuin minä voi hyvinkin tuntea jo.
No eipä nuita tumauksia montaa ole tullut, pari-kolme. Mutta ei luultavasti mene kauaa kun niitä alkaa tulla enempi. Muistaakseni 13+jotain alkoi esikoisesta tulla säännöllisesti liiketuntemuksia. Sitä odotellessa...<3<3

Päätin vihdoinkin kertoa perheelleni tästä raskaudesta. Isäni reaktio oli vähän sitä mitä odotinkin eli ei oikein osannut kommentoida asiaan mitään. Hänen avokillaan alko heti tulla omista tyttären tyttäristään juttua, kuinka toinen just on saanut kolmannen lapsensa ja toinenkin on raskaana. Siihen unohtu sit se mun iloinen uutinen. No eilen aattelin soitella veljilleni. En ole kummankaan kanssa kovinkaan säännöllisesti tekemissä. Toisella on kolme lasta ja toinen ilmoitti keväällä et ovat jo kaks vuotta yrittäneet lasta, mikä tuli mulle yllätyksenä. Ovat molemmat niin uraihmisiä. Kumpikaan ei tietenkään vastaillut puhelimeen. Toinen sentäs soitti illalla takas. Kun sain asiani kerrottua, sano hän, että heillekin on tammikuun lopulla vihdoinkin tulossa vauva. On siinä mummolla ollut varmasti tuliset paikat, kun on kaksia uutisia pitänyt sisällään. Ilmankos äitini onkin niin kovin patistanut veljilleni kertomaan asiasta :) Pitää kai uudelleen tänään soitella vielä toiselle veljelle. Jos ei vastaa niin saa äiti hoitaa tiedotuksen. Mieheni ei meinaa vanhemmilleen etukäteen kertoa laisinkaan. Heidän välit on uskonnollisista syistä välillä vähän etäiset. Näkevät sitten, jos meitä kylään taas joskus pyytävät. Heillä ei olekaan kun mieheni ensimmäisestä suhteesta oleva lapsenlapsi, joten luulisi, että tämäkin raskaus olisi iloinen uutinen, vaikkeivat hyväksykkään esiaviollista seksiä (tai ylipäätänsä juurikaan mitään).

Huomenna aamulla menen keskiraskauden seerumiseulontaan. Minulla jäi välistä kokonaan ensimmäinen seulonta ja ultra. Haluan kuitenkin seulaan osallistua, vaikka lueskelinkin, ettei välttämättä minun ikäiselleni tuo kakkosseula kovin varma olekaan. Toista kertaa en raaski mennä yksityiselle ultraan, joten pitää sinnitellä sinne elokuun puolivälin rakenneultraan. Eiköhän meillä ole kaikki hyvin. Ainakin mahan kasvusta päätellen ja olotkin on edelleen melkoisen hyvät.

Liikkeistä: En oo vielä tuntenut muuta kuin sellasta jomottavaa kohdunkasvua. Ootan kyllä niitä liikkeitä tosi kovasti. :) Oon kyllä niin vähän levossa nykyään, kun töissä pitää olla koko ajan liikkeessä ja kotona oon niin väsynyt, ettei jaksa mitään tunnustellakaan, että ei ne varmasti siksikään tunnu. Mutta eikö se esikoisen kohdalla usein oo näin, että ne tuntuu sitten myöhemmin..

Ei oo enää oikeen hirveästi oireita. Maha on kasvanut ja kohtu tuntuu, mutta pahoinvointi sun muut on kadonneet, tosin sen pahoinvoinnin katoaminen ei hirveästi sureta :D Rinnat on edelleen arat ja kasvaneet kovasti. Kuinhanmoinen tankki mustakin tulee kun maha ja tissit kasvaa kilpaa :D

Liikkeistä voisin kommentoida minäkin:

Ei mitään hajua mistään liikkeistä! Olin tänään neuvolalääkärillä, joka teki ikivanhalla ultralaitteella tutkimuksen. Sameasti kuvasta näkyi kuitenkin tuo pieni vauvanalku. Oli aika rauhallinen, mutta muutaman kerran teki "ison" liikkeen, eikä tuntunut missään, vaikka samaan aikaan sai kuvaa katsella... Ehkä ne tuntuu vähän myöhemmin sitten..
Olo on muutenkin hyvä ja kaikki päivän neuvolauutisetkin olivat hyviä, joten tässä sitä sitten odotellaan mahan kasvamista ja seuraavia neuvoloita :)

Ann1kk1 ja Enska 14 + 3

Oi ihanaa kaikki ketkä ootte tuntenu jo liikkeet! Mie tunsin jotain kuplivaa tossa jokunen aika sitten, mutta enpä tiedä oliko jotain muita juttuja vaan.

Kävin äsken neuvolan kehotuksesta työterveyslääkärillä arvioituttamassa vähän työssä olevia riskejä. Lääkäri oli sitä mieltä, että en oikein voisi näitä hommia jatkaa, mutta totesi ettei voi sairaslomaakaan kirjottaa monelle kuukaudelle (ilmeisesti edes pätkissä) ja erityisäitiysvapaille ei oo asiaa kun ei oo kemikaaleista tai tarttuvista taudeista kyse. Eli mitäs nyt? Lupasi kyllä että jos irtisanon itseni, niin kirjottaa lausunnon, etten raskaana ollessa voi tehdä näitä töitä, joten karenssia ei tule. Mutta en haluis alkaa sekoilemaan työkkärin ja kelan kanssa ellei oo ihan pakko, ja muutenkin haluisin pitää vakipaikan niin kauan, että toinen työ löytyy. Nyttekin olen päivittäin muita töitä etsinyt, mutta ei näytä kauheasti olevan semmosia mitä voisin tehdä tai mihin mulla olis ees osittainen pätevyys. Ja kuka muka palkkaisi raskaana olevan!
Pitäiskö mun soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä lääkäriä? Mitä ihmettä muka teen? Pelottaa ne potkut jos kohdistuu mahaan, enkä kerkeä väistämään. Ja stressaa niin hitosti!

Toukero, ootko miettiny sellasta vaihtoehtoa, että jos työnantajan kans vois neuvotella lomautuksesta?=)

Takaisin