Heinäkuun keskustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja marimus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikki!

Onkos muilla tullut rinnoista jotain eritteitä? Itselläni on nyt vähän aikaa ilmeisesti jotain vähän tullut välillä. En ole huomannut mitään märkiä länttejä, mutta tissit haisee ihan sellaselta eltaantuneelta makealta maidolta välillä (tai oikeastaan aika paljon vauvan puklulta, joka tietysti lähinnä maitoa onkin...), ja tämän huomasi mieskin eli ei ole vaan mun raskausnenä :) Ehkä ihan pikkasen sellasta kuivaa vaaleeta töhnää ollut nännin päässä välillä. Hassua :)

Nyt tuntuu, että se vauvamasu alkaa vähitellen näkyä. Turvotusta toki on varmasti edelleen myös, mutta en pysty samalla tavalla vetämään vatsaa sisään enää ja tuntuu jotenkin vähän erilaiselta. Verikokeesta tuli Down-riskin osalta puhtaat paperit! Jee :)

Iskias-oireita täälläkin.. Johtuu mun tapauksessa muutenkin yliliikkuvista nivelistä ja erityisesti s-i nikamasta.. Esikoista odottaessa sama homma, mut myöhäsemmillä viikoilla.. Rasituksen jälkeen illalla (perus siivoominen esim) en taho päästä käveleen.. Huoh.. Tässä nyt onneks oon lomalla, mut mietinkin et mitähän tulee työnteosta kun pitäis ens viikolla mennä takas töihin.. Noh.. Ei kai auta kuin katsoa ja soitella sit lähempänä töihin..

Ostin vauvallekkin ekat vaatteet..Tai itseasiassa teetin, kun en löytänyt mieleisiä bodeja :D
Sisarusrattaita oon katellut.. Joko Carenat tai Emmaljungat ostetaan käytettynä.. Pitäis vaan sit myydä noi vanhat Emmaljungat pois.. Ja matkarattaat..

Heippa Toukero  ja tietenkin muut

Luin tuota sinun tekstiäsi ja jäin miettimään, että älä missään nimessä sano itseäsi nyt raskauden aikana irti sen takia että lääkäri katsoo , että tuo olot liian vaaralliset raskauden suhteen. Varsinkin jos olet vakituinen. Kopsasin sinulle työministeriön sivustoilta pätkän, jossa tulee selvästi esille, että jos työnantajallasi ei ole mahdollisuutta järkätä sinulle muuta turvallisempaa duunia, olet oikeutettu erityisäityisvapaaseen. Teen duunissa paljon töitä etuuksien eteen, joten tämä tuttua minulle. Nyt raskauden aikana et saisi stressata varsinkaan työasioista vaan nauttia elämästä sekä valmistautua äitiyteen. Tässä sinulle se pätkä :

Raskaana olevien erityissuojelu
Työnantajalla on erityisvelvollisuus huolehtia raskaana olevan työntekijän
turvallisuudesta työpaikalla. Jos työntekijän työtehtävistä tai työolosuhteista
aiheutuu vaaraa sikiön kehitykselle tai raskaana olevalle, työnantajan tulee pyrkiä
poistamaan tällainen työympäristön vaaratekijä. Jos tämä ei ole mahdollista, hänen
on selvitettävä, voidaanko työntekijä siirtää muihin tehtäviin. Jos työnantajalla on
tarjota työntekijälle muita hänen ammattitaitonsa ja kokemuksensa huomioon ottaen
sopivia työtehtäviä, työntekijä on siirrettävä näihin tehtäviin raskauden loppuajaksi.
Jos työnantajalla ei ole tarjota työntekijälle – hänen terveydentilansa huomioon
ottaen - sopivia töitä, työntekijällä on oikeus erityisäitiysvapaaseen siihen saakka,
kunnes hänen oikeutensa sairausvakuutuslaissa säädettyyn äitiyspäivärahaan alkaa.
Erityisäitiysvapaan ajalta työntekijällä on oikeus sairausvakuutuslaissa säädettyyn
päivärahaan."

Mukavaa päivän jatkoa kaikille <3

irmu: täällä on kanssa tissit heränneet toimintaan :D märkää jälkeä tai hajua en ole huomannut, mutta illalla kun ottaa rintsikat pois niin huomaa nänninpäissä kuivunutta vaaleaa töhnää. Hassua että nyt jo, esikoista oottaessa oli sama homma mutta ei vielä näin aikasin. Toivottavasti eivät tosta enempää virkisty ettei tarvi kaivaa liivinsuojia esiin... :)

Viikot ne vaan kuluu, ihan yht'äkkiä ollaan jo 14 + 6 viikoilla :)
Töissä säikähdin kun joku sanoi, että kesä on jo ohi, kohta on joulu! Ei herranjestas joo, äskenhän se oli uusi vuosi...

Olo ja vointi on hyviä, ei mitään raskausällötyksiä tai mielitekoja. Siitä kai pitää olla onnellinen, vaikka odotinkin kovasti, että mitähän ihmeellistä sitä mieli tekee. Toiset kun syövät mitä ihmeellisempiä sinappijäätelöyhdistelmiä.

Ihana vapaa viikonloppu edessä. Taidan käydä vähän kirppiksiä kiertelemässä ja katsomassa, josko jotain pientä kivaa löytyis uudelle tulokkaalle :)

Ihanaa viikonloppua!

Ann1kk1 ja Enska

Kannatti soittaa sinne äippäpolille tänään. Eivät olleet lainkaan varanneet mulle aikaa np-ultraan, mikälie forsemajööri käyny siellä...?! No nyt sain sit ajan, ens tiistaille. Silloin on viikkoja jo 12+6. Toivottavasti saahaan kuiten mitat otettua hyvin...!!

Voi jee, kun pääsis hierojalle. Mun niska-hartia-kallonpohjanlihakset on jumissa kunnolla. Yöllä en saanu nukuttua, kun veti lihakset jumiin. Samaan aikaan 9kk esikoinen alkoi itkeä, musta ei ollu lohduttamaan kun olin ihan poikki ja pää-osasto ihan jumissa. Makasin vaan sängyssä ja odotin, että isäntä hoitaa tämän yön. Huono omatunto itellä tietenkin, mutta minkäs teet kun raja tuli vastaan... :( Pikkunen sit itkeä tihrusti -liekö näki pahaa unta tms.- pitkän aikaa ja lopulta nukahti, kun kävin lämmittämässä maitoa (vaikka kello oli vasta kolme!). Nukkui meiän välissä sitten loppuyön.
Mut on tää poijjaat aika raskasta, kun yöt menee levottomasti ja päivällä en saa levättyä tarpeeksi, ja kuitenkin raskausväsymys 9kk univelkojen lisäksi painaa päälle...... Mä niiiin toivon, että tää raskausväsymys jo väistyis ja alkais se energisempi vaihe. Ja voi että kö sitä osais nukkua iteki ihmisiksi, mutta ko ei taho siitäkään tulla nykyään yhtään mitään. Ehkä yhen yön/2 viikkoa nukun oikeesti HYVIN. Vaikka poika nukkuiskin hyvin, niin oon ite tullu niin levottomaksi, että unet menee osittain sivu suun...
No...täytyy aatella, että tää on ohimenevä vaihe. :) Nukutaan ehkä sit vähän paremmin kun lapset ehtii muutaman vuoden ikään.

Kivaa viikonloppua kaikille!!!=)

Mä olin eilen hierojalla ja kyllä teki tosi hyvää! Kallonpohja ja niskalihakset on olleet niiiiiin jumissa oksentamisesta. Täällä ollaan taas saikulla. Meni kunto taas torstaina niin alas ettei vesikään pysynyt sisällä. Nyt alkaa taas elämä voittaa, ainakin toistaiseksi. Huomisesta ei tiedä. Heti kun ruoka pysyy paremmin sisällä on olokin energisempi. Ei pysty hirveesti suunnittelemaan mitään, kun koko ajan täytyy mennä kunnon mukaan. En oo kuitenkaan joutunut tiputukseen sentään vielä, täytyy olla siitä tyytyväinen. Tuusulassa on muuten sellainen lastenvaatekirppis, kun bella casa...kannattaa poiketa jos asuu lähialueella.

Kyllä pitäs Alissa23 saada niskaturvotus hyvin mitattua. Meillä täällä on ohjeena että mielellään jos mahdollista niin just 12+6 viikoille aika niskaturvotukseen.

Kiitokset Ramana ja Mimmuhi 4D-infosta :)

Ja Marbella77 isot kiitokset sulle noista tiedoista, tuli tarpeeseen. Nyt ehkä osaan vaatia sitä mitä mulle kuuluu.

Töistäni jauhan sen verran vielä että eilen meni hermo ihan samantien kun sinne menin. Onneksi siellä on uusi tyyppi (joka on mun tilalle tulossa) jota oon perehdyttämässä hommiin. Onneksi siis siksi, että voin vaan neuvoa vieressä, koska nyt poksahti selkä tyystin. Ei puhettakaan että pystyis tekemään tommosia hommia. Mutta niin se hermojen menetys: Sattuneesta syystä piti siirtää avustettavaa erilaisella tyylillä mitä normaalisti. Sanoin että en oikeasti pysty tekemään sitä niin, selkä ei ihan tosissaan kestä (sanottakoon että oli mahdollista tehdä asia myös toisin, mutta eihän se nyt tietenkään sopinut) ja tää alkaa jankuttamaan siinä että "kyllä se on sua pienemmätkin pystyny tekemään lässytilää". Hermostuin ja kivahdin että niillä pienemmillä on varmaan ollut selkä kunnossa, mut ei menny perille... Siirto sitten tehtiin ja selkä meni entisestään, ei tarttenu tehdä enää mitään sen jälkeen.

Eli se on loppujen lopuksi mulle ihan sama millä syyllä pääsen tuolta pois, kunhan pääsen. Jos olen oikeutettu siihen erityisäitiysvapaaseen, niin käy. Mutta sairaslomalle tästä ainakin lähdetään, se on selvä. Tiistaina aika neuvolalääkärille ja voi miten paljon odotan sitä hetkeä kun lätkäsen paperin työnantajan nenän eteen ja sanon että adios, ei tuu ikävä. En tietenkään irtisano itseäni, mutta en mie sinne aio enää mennä. Kyllä jotain muutakin löytyy sitten kun sen aika on :)

Päätä särkee nyt kolmatta päivää ihan törkeän paljon. Eilen melkein oksensin kivusta (eikä työkuviot ainakaan helpottanut sitä kipua..)! Verenpainekin on aika alhainen, yleensä ollu tosi hyvin kohdillaan. Nyt kun mittasin, niin 109/77, ja eilen näytti alimmillaan 99/62. Sykekin huitelee 90 tienoilla. Onko teillä muilla tämmöistä? Ja miten ootte helpottanu oloa jos on? Ei viitsis särkylääkkeitäkään ihan joka hetki nappailla.

Minusta tuntuu et mie vaan valitan koko ajan :D Onhan tässä nyt kaikkea kivaakin tapahtunut, käytiin kylpylissäkin tuossa rentoutumassa :)

toukero: toisillahan alkaa migreeni nimenomaan raskauden aikana. Onko teillä suvussa? 
Mulla alko lapsena ja aina raskauden ajaksi katoaa, mutta äidilläni taas alkoi raskauden aikana eikä loppunut synnytykseen :/ ja kohtaukset on mulla kestäny aina kolmisen päivää. Toivottavasti kuitenkin sulla ois muusta ja helpommin hoidettavasta kivusta kyse! Jos on selkä menny niin sehän voi olla siitäkin, lihasjännityksestä johtuvaa. Silloin ei niistä lääkkeistä paljonkaan apua ole, eihän se sitä jännitystä poista. Lepoa ja hellää hierontaa, varovaista venyttelyä että verenkierto niska-alueella elpyy.

Mua on kanssa vaivannut yläselän ja hartia-alueen jumit, eikä pääosin istuen tehtävä työ yhtään helpota asiaa. Välillä on jännityspäänsärky heti herätessä jos on nukkunut huonosti. Oon pyytänyt miestä hieromaan tiikerisalvaa, se on onneksi ihan kivasti auttanut :) hierojalle en kuitenkaan uskalla, kerran se runnominen aiheutti lihastulehduksen hartialihakseen ja toisella kertaa tulehtui olkanivelet :( jos edes tietäis varmaksi jonkun hyvän ja hellän hierojan, mutta ei täältä pikkupitäjästä löydy kuin runnova urheiluhieroja :/

Toukero: Täällä on myös ollut ajoittaista päänärkyä. Ensin johtu kahvin puutteesta kun ei sitä vaan pysty juomaan ku on niin pahaa :D onneks se kahvipäänsärky on jo loppunu, mut nyt on vissii tullu sit sitä hormonipäänsärkyä, mut siihen on onneks auttanu ku ottaa kaks Panadol 500mg:sta :)  Neuvolastaki sanottii että kannattaa se kaks Panadolia ottaa ettei pääse yltymää kovaksi... Onneks toi panadol on auttanu ku se on turvallinen raskausaikana. Mulla on kyllä tuol panacoddiakin, ja sitäki pitäs saada ottaa jos ei panadolit auta. mut viimesellä kolmanneksella sitä ei suositella.

Pamppa: Toivottavast pahoinvointi siellä alkais helpottamaan! Täällä on pääosin ihan normaali olo, mut välillä iskee vieläkin pahoinvointi jos on pitkä aika syömisestä. Ei muista syödä enää niin usein ku on niin "normaali" olo :) Hierojalle meinasin minäki ens viikolla mennä, oon käyny kyllä ennen raskauttakin, mut en oo nyt tässä alkuraskauden aikana vielä käyny. Mulla on onneks tommonen minne pääsee melkeinpä seuraavana päivänä ku aikaa varaa, ja hieroo just sopivan kovaa :)

Rötkis: Täällä selkä kipeytyy jos on kauan aikaa jaloillaan, huomannu tossa kun ollu muutamana päivänä aleostoksilla. Inhotavaa kyllä jos issias alkaa tuolleen vaivaamaan! :/  Mulla on kyllä notkoselkä jo entuudestaan, vaikuttaakohan se tohon miten helposti issias alkaa vaivaamaan raskauden aikana? mulla ei kyllä koskaan ennen oo selkä ollu kipee.

Ramana: Täällä tuli tisseistä alussa semmosta valkosta töhnää, nyt on ollu siltä osalta hiljasta  tissiosastolla :D Pitää vissiin itenki kokeilla sitä tiikerisalvaa kun tuolla kaapissa on purkki, joskus tullu ostettua mut enpä ole koskaan kokeillu :D hyvä että siitä on sulle apua niskajumeihin! :)

Alissa23: Miten ne tuolleen oli unohtanu ajan laittaa  :O hyvä ku kuitenkin sait ajan tarpeeksi ajoissa :) meillä oli ultrassa viikkoja 12+4, vaikka olis pitäny menkkojen mukaan olla vasta 11+4. Hyvin sai turvotukset mitattua :)

ann1kk1: 'Täälläkään ei mitään ihmeellisiä mielitekoja, toivottavasti ei tulekkaan :D vois sitä jälkeenpäin miettiä että mitä on tullu syötyä :D

Täällä on kyllä ollu melkosen "normaali" olotila, mikä saa sitte kyllä miettimäänki että onko masussa kaikki hyvin. Onneks on toi doppleri millä voi tarkistaa aina asian. Oon kyllä ruvennu miettimää että kuinka usein sitä on turvallista käyttää, tai voiko siitä olla mitää haittaa  pikkuselle? kaikkea sitä miettiikin :D joskus kun tulee parikin kertaa päivässä jupsutusta kuunneltua ku ite haluun kuulla ja välillä mies pyytää että sais kuulla :)

Siina, luulen että hyvin saahaan turvotus mitattua kyllä.:) Mut aattelin, että jos käviskin jostain syystä niin, että vauva vastaiskin jo isompaa kuin on odotettu niin, että LA aikaistuis useamman päivän niin sitten vois tehä tiukkaa (kun se mittaushan täytyy tehä 13+6 mennessä). Joskaan en usko, että on pelkoa, kun pääsin käymään ultrassa 9+5 (silloin siis tarkistettiin kuinka pitkällä tää raskaus on, mulle kun ei ehtinyt tulla menkkoja synnytyksen jälkeen ollenkaan, joten niistä ei voinu laskea raskauden kestoa). =)

Mut tosiaan, onneksi nyt on se aika varattuna sentäs. Inhimillisiä mokia ihmisille käy, miten osuki just tyypillisesti mun kohalle tää moka tällä kertaa...:P Voi olla, että ovat jotenki vahingossa sekottaneet tuohon ylimääräiseen ultraan tän np-ultran ja kattoneet, että "jaaha, tuo on käyny jo" (vaikka siis viikkoja olikin vasta 9+5). Tiiä häntä mitä on käyny... :P

Hei, oletteko ihan varmoja, että tiikerisalvan käyttö raskauden aikana on turvallista? Asiaa kannattaa vielä varmistaa neuvolasta tai lääkäriltä... Mulla on ollut joka viikko enemmän tai vähemmän kovaa päänsärkyä, ei kuitenkaan mielestäni varsinaista migreeniä. Hieroja auttoi kovasti. Akupunktiosta en kokenut olevan hirmuisesti apua. Lääkäriltä kysyin kylmägeelin käytöstä ja kuten arvelinkin sitä ei saa käyttää, siinä on jotain ibuprofeiinijohdannaisia aineita.

Pamppa: esikoista odottaessakin käytin, ja ihan normaalina syntyi ;) tosin mulla on suomalaista versiota eikä sitä kiinalaista. Mutta niissä ei ole ibuprofeenia eikä muita lääkeaineita, vaan ihan tavallisia yrteistä uutettuja aineita jotka eivät kyllä ihon läpi verenkiertoon imeydy ja vaikka niin kävisikin ei se sikiöön vaikuta. On totta että jotkut yrtit ovat raskauden aikana "kiellettyjä", ihan vain siksi että lääkäri ei niiden vaikutuksesta tiedä ja silloin on parempi kieltää kaikki kun ottaa omatunnolleen riskiä. Itse olen opiskellut fytoterapeutiksi, ja väitän siis omaavani paremmat tiedot yrttien vaikutuksista kuin monet lääkärit jotka eivät aiheeseen ole perehtyneet :D 
se kiinalainen versio sisältää eukalyptusta, mentholia, neilikkaa ja minttua. Mikään näistä ei ulkoisesti käytettynä vaikuta raskauteen, eikä kyllä sisäisestikään jollei suuria määriä päätä nauttia :) se annostus onkin tärkein, tiesittekö että ennen vanhaan abortteja on aiheutettu persiljalla? Kyllä vaan, eikä persilja silti ole raskaana olevilta kielletty ;) määrät kun ovat niin suuria ettei ruokaan sellaista määrää pysty laittamaan.
Jos haluaa ottaa varman päälle, niin se on se alkuraskaus kun ei kannata mitään ylimääräistä käyttää. Itekin olen jo 17. viikolla, ei tässä enää mitkään yleisesti käytössä olevat luonnonsalvat keskenmenoa aiheuta :) 

Ramana, suvun migreeneistä en sen suuremmin tiedä, mutta mulla itselleni tuli kaiketi epilepsian "jälkitautina" migreeni. Niihin kohtauksiin tosin liittyy aina kasvojen toispuoleinen puutuminen, joka on sikälis tuskaisempaa kuin sen hetkinen päänsärky, että en siten osaa sanoa onko tää pääkipu yhtä pahaa mitä varsinainen migreeni, mutta kai silläkin on vaikutuksensa tähän.. Itse kyllä melkein veikkailisin tota niska/hartiaseudun jäykkyyttä, sitä on ollut vuosikausia ja äitynyt nyt varmaan potenssiin sata (+alaselkäkivut päälle). Hierojalle pitäis päästä taas.

Miten muuten se kylmägeeli, kun Pamppa mainitsit ettei sais käyttää? Mie laitoin eilen jomo icea hartioihin, enkä edes kyseenalaistanut saisko sitä käyttää. Tiikerisalvasta ei oo mitään kokemusta, onko se mitenkään verrannollinen noihin jomo ice ja ice power -tyyppisiin geeleihin?

Mimmuhi mie oon meinannut viittiskö ottaa kahta panadolia kerralla, eli se on kaiketi sitte ihan suotavaa? Oon kyllä lääkäriltä kuullut aiemmin, että esim. buranaa voi hyvin ottaa kerralla kaksi niin auttaapahan ainakin. Nyt vaan on jotenkin niin arka kaiken suhteen.

MiMMuhi: En tiedä miten aikaisempi notkoselkä vaikuttaa.. luulis et notkoselkäsillä ei toi lihaskunto selässä oo ihan sitä mitä pitäis (Mulla on notkoselkä kans.. ) ja siks selkä on notkollaan..
Ja kun raskaus löystyttää niveliä, nikamia yms niin ne vaivatkin sit helpommin tulee ilmi, kun vahvat lihakset ei ole pitämässä niveliä tukevasti paikoillaan.. Olisko myös niin et notkoselkäsillä on sitä yliliikkuvuutta sit automaattisesti..? Ainakin selässä.. Mulla on sen lisäks kaikissa nikamissa ja nivelissä, etten saa tehdä esim venytysliikkeitä, koska mä venyn ja venyn ja venyn.. ja sit loukkaan niveleni! (Fysiatrian erikoislääkäri on kieltänyt venyttelemästä tästä syystä..)
Tää nyt oli tämmöstä arvelua vaan.. En voi olla ihan satavarma onko näin..

(.) Rv 15+0 tänään ja kohta pitäis mennä ylimääräiseen neuvolalääkäriin noiden kipujen vuoksi. Soitin perjantaina neukkuun ja kysyin, et kuinkas tehdään kun pitäis mennä töihin tekeen hoitotyötä (+kylvetykset, siivoukset ja kaupassakäynnit..) , mut paikat ei kestä näitä hommia edes kotona..? Sain sit onneks ajan jo heti tälle päivälle..

rötkis ja MiMMuhi: tosta notkoselästä; mulla on kanssa sellanen, mutta ei johdu selkälihaksista vaan nimenomaan yliliikkuvuudesta selkärangassa ja kaikissa nivelissä :( tietty jos ois tosi tukevat ja jäykät lihakset (niinkuin joillain miehillä...) niin vois pitää selkärangan paremmin paikoillaan, mutta kun mulla ainakin on lihaksisto enemmän sellasta ballerinamaista :D eli vahvaa ja joustavaa, ei auta tohon notkoon. Viime raskaudessa alkoi alaselkäkivut, joita ei sitä ennen ollut. Johtui siittä kun maha kasvoi ja painoi eteenpäin, niin selkäranka tietysti taipui mukana ja ne kivut tuli sitten ristiselkään jos yhtään pidempään seisoskeli. Iskias-tyyppistä hermokipua en muista olleen. Varmaan muutenkin osa mahdollisista notkon aiheuttamista kipuiluista jäi pois ahkeran venyttelyn vuoksi. Siis jatkoin joogassa, pilateksessa ja tanssitunneilla käymistä koko raskausajan, ja uskon että sillä oli positiivista vaikutusta :) kun on yliliikkuvat nivelet, niin pitää vaan kuunnella itseään ja varoa ettei tee yli, jos tekee yli niin totta kai sitten loukkaa.

Pitipä hakea saikkua lisää. Tänään siis ehdin olla noin kaksi tuntia töissä ja selkä jo niin kipeä ettei ruokalassa saanut seisaaltaan vesikannua nostettua kun otti niin selkään :/ Työterveyslääkäri oli ihmeissään mun selän kanssa, kun oon sen kerran rikkonut uimahypyssä. Sanoi, että ei ole koskaan ennen nähny samanlaista kyhmyä kenenkään alaselässä kuin mikä mulla on... Tästä sitten varmaan pitää lähtä jatkotutkimuksiin. Saikkua nyt viikko eteenpäin. Mutta on nää selkäkivut NIIN viheliäisiä raskausaikana. En varmaan voi töihin sitten palatakaan.

Toukero: Noista verenpaineista mulle sanottiin, että niiden lasku tässä vaiheessa raskautta on ihan normaalia. Mulla on aina ollut aika korkea verenpaine. RV 9+3 oli 141/79, mutta rv. 14+3 oli 126/84. Tuo jälkimmäinen on kai normaali verenpaine, eli on normaalia jos se painuu siitä tuonne 100/jotain tietämille. Mulle sanottiin, että verenpaineet alkaa taas nousta raskauden puolivälin jälkeen ja mitä luultavimmin mä joudun seurantaan noilta osin. En siis olisi huolissani noista sun lukemista, mutta EN OLE LÄÄKÄRI, joten jos mietityttää, niin pirauttele neuvolaan :)

Ann1kk1 ja Enska 15 + 2

En muista kaikkien nimiä kuka oli kirjoittanut mitäkin, kun selasin 4 sivua :p

Nialle kuitenkin onnittelut opiskelupaikasta!
Toukerolle juu todellakin semmosia terveisiä että pomon kuuluu järjestää turvallista työtä tai sitten olet oikeutettu erityisäityisvapaaseen. Saikkua voit ottaa...
Itse työskentelen turvallisuusalalla ja heti kun maha alkoi hiukan näkyä, niin siirryin ns. pöytäapinaksi. Nyt olen jo istumatyössä kun maaliskuussa meni jalka töissä, nii ei töihin palatessa olisi vielä kestänyt kentällä oloa.

Meilläkin oli se ultra ja siellä se hemmo oli :D Nenä pystyssä ja pissas kesken kuvauksen xD
Sydän hommasta ei oo kukaa ottanut kantaa, mutta rakenne ultran mulle tekee lekuri, nii siltä voin sitten kysästä tuosta asiasta.

Mulla on pahoinvoinnit jatkuneet ja tänää ei ole vielä tullut mikää ylös. Töissä sitten varmaa oksentelen. Jotenkin tottunut siihen että tulee paha olo joka päivä.
Eilen tein jauhelihakeittoa ja se pysy sisällä sentää. Ei tässä tule oikein mitää ruokaa syötyy, kun ei tee mieli.
Väsymystä on ihan sikana vaa joka päivä. Joka päivä voisin nukkuu päiväunet jos olisi mahdollisuus siihen.
Kai se pitäs jotain koittaa alkaa syömään ja valmistautua töihin.

Takaisin