Heinäkuun hulinat ja pulinat

Heippodei:)

Täällä odotellaan vieläkin ekaa neuvola-aikaa! ens maanantaina olis tarkotus mennä. Hirveetä väsymistä pukkaa ja töissä oltu jo 5 päivää, 5 päivää edessä.. Ei millään meinais jaksaa tällasia pitkiä työputkia:/ No hieman lohduttaa se että loma alkaa sitten sunnuntaina. Mulla on ollut hirveetä pahoinvointia, eikä ruoka maistu ollenkaan. Jotain yrittää syödä ni tuijottaa vaan lautasta eikä saa mitään alas ku oksettaa. Omenamehua oon litkiny ihan älyttömästi:) Ja paino on pudonnut 5 kiloa! Oon vähän huolissani et mikäs tää juttu on ku lähtee väärään suuntaan:D Mut eipä sekään haittaa ku vähän tota ylipainoa on, enkä ole tosiaan syönytkään paljon mitään..
 
Aamusin tosiaan väsyttää, mutta onneks ei oo pahempi tilanne. Enää tää viikko töitä. Eilen ja tänä aamuna tuli taas pikkuisen ruskeaa tuhrua. Ei oo kivaa, mutta en hermostunut vielä. Toivon, että se liittyy vielä su-aamuisiin sänkypuuhiin.

Mulla olis neuvolaan ja neuvolan ultraan vielä 2 viikkoa. Vaikka onkin vähän epävarma olo raskauden etenemisestä, niin en näe järkeväksi ton reilun viikon lisäjännäilyn takia mennä varhaisultraan... Mut toivottavasti ne sit kans ultraa neuvolassa kuten lupasivat.

ninspe, rankalta kuulostaa :O Voithan kysyä tuosta painoasiasta sitten neuvolassa. Mut oon kyllä lueskellu että muillakin on paino pudonnut ensin.

Jaksamista kaikille tällekin päivälle!
 
Juu mäkin olen lueskellut että osalla paino putoaa alussa, mut toi 5 kiloa on aika paljon kuitenkin:D Täytyy kysyä neuvolassa sitten... Täytyy varmaan töissäkin jo pikkuhiljaa kertoa tästä raskaudesta kun ei oikeen jaksa painaa samalla tavalla ku ennen! 10 päivää putkeen on liikaa mulle ja ku vuorot kestää sen 8-10 tuntia ja 2-vuorotyö.. Muuta jaksa tehdä sitten töide jälkeen ku nukkua:(
 
Käväsinpähän eilen töissä loman jälkeen. Ei ole kovin miellyttävää työskennellä ravintola-alalla, kun on raskaana ja kovat pahoinvoinnit. Aika pitkälti työvuoro meni vessan puolella...
Tänää aamulla sitten kävin päivystyksen lääkärillä ja selitin tilannetta. Kirjotti näin aluks 9 päivää sairaslomaa ja sano, et pitää tulla uudelleen, jos ei vieläkään helpota.
Selkäkivun takii joudun viel pissanäytteen viemää, ettei oo mitää tulehdusta...
Hemmetti et on väsymystä ja huonoa oloo :( Vois vaan nukkua ja oksentaa, ei oo voimia hirveesti muuhun.
Ehkä tää helpottaa :) Ja on kuitenki raskaus iloinen asia, ni pitäis pystyy nauttiiki tästä ajasta!
 
itellä puoltajuton olo kokoajan ja etomista ja heikotusta, ei kiva. tänää sit toivottavast selviää onko sisäl oikeest pikkunen ja onko kunnossa. oireista päätellen on pikkunen siel mut ainahan voi olla tuulimuna tai jotai muuta. toivottavast tänää näkis sydämensykkeen ja pikkusen heiluttelemas käsii ja jalkoi ja liikkumas.
elenna: voin kuvitella miltä sust tuntuu ku näit tuhrun. eiköhän kaikki ol kunnossa. mut jos alkaa huolestuttaa enemmänki ni sit vaan iha suoraan sairaalaan illalla vaikka ja sanot mikä on ja ettei ol eka kerta ku tulee tuhrua tai tiputtelua tässä raskaudessa ni eiköhän ne kato ultralla et mikä tilanne.
 
Täälläkin aika samoilla linjoilla, väsyttää ja ajoittain pahoinvointia ja etovaa oloa. Olen huomannut parina iltana että ennen nukkumaanmenoa alkaa oksettaa mutta ei sillee että tulis mitään ylös. Rinnat aristaa enemmän iltaa kohden. Ja maissin ja keitetyn kananmunan haju on aivan käsittämättömän kuvottavaa!!! :D Onneksi on kesälomaa niin voi kotona yökkäillä eikä tarvi töissä selittää mitään :) Toista se sitten on kun menee takaisin töihin muutaman viikon päästä mutta ehkä olo on suht normaali silloin. Ja ehkä masukin alkaa jo näkyä silloin ;) On se nyt jo mielestäni muuttunut, näyttää turvonneelta ja erilaiselta tai sitten vaan kuvittelen omia :D Ja on mulla vähän sitä ylimääräistäkin niin vaikea sanoa, mutta jotenkin se näyttää erilaiselta.

elenna: kiva "nähdä" sinuakin täällä :) Sinäkin sitten päätit siirtyä kuumeilijoiden puolelta tänne :) Taustalla minäkin seurailin aika tiivisti 2012 yrittäijiä, onhan sieltä muutama siirtynyt odottaijien puoleen :) Välillä käyn siellä vielä kurkkimassa mitä muille kuuluu, samoin muille pitempään yrittäneitä. Toivotaan että sulla kaikki hyvin tuhruilusta huolimatta :)

Gatusa: Toivottavasti saatte pikkuhiljaa selvyyttä tilanteeseen :) Joko olet ollut ultrassa?

Hyviä vointeja kaikille!

 
Gatusa, miten ultrassa? Toivottavasti tuli hyviä uutisia *toivoo*.

mixuliini, kiitos :) Kerkisihän siinä "tutustua" ihan hyvin niihin kuumeilupuolen ihmisiin. Harmi, ettei voinut ottaa sieltä enemmän porukkaa tänne mukaan. Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin sulla ja mullakin. Tajusin tossa yks päivä, että nythän todennäköisyydet on meidän puolella toisin kuin ennen: tod.näk että raskaus jatkuu normaalisti on jotain 85% vähintään (jos todetuista raskauksista n.15% keskeytyy tms). Ja jos vielä tietäis mitkä keskeytyy vasta sen jälkeen missä itse on menossa, niin sais vielä paremman prosentin. Kuumeiluaikana yleensä mietin lähinnä, että väh. 80% todennäköisyydellä en ole raskaana juuri nyt. Joten jotenki se rohkaisi nyt, kun tajusin, että mahikset onnistuneeseen jatkoon on nyt oikein hyvät :)

ellumoj, huh :O Onneks sait sairaslomaa. Jospa se pahoinvointi helpottais sitten parin viikon päästä jo.

ninspelle jaksamista!

Pitää varmaan mennä nukkumaan. Aamulla pitäis taas jaksaa herätä ja käydä vielä suihkussakin. Mun aamutoimet on hidastuneet entisestään ihan älyttömän pitkiksi... Tuhrua ei oo nyt näkynyt enempää onneks. Vain hitunen eilen ja sitten tänään kaks kertaa ihan vähän oli paperissa. Hyvää yötä!
 
Täällä nyt olen suru puserossa. Nyt ei oo enää mitään raskausoireita. Eilen ja tänään ei oo ollu aamulla huono olo (ja tähän mennessä melkein joka aamu on ollu, maanantaina ihan oksensin useasti). Eilen illalla huomasin, et vasen rinta ei oo kipee (kun ovat olleet tosi kipeät!) ja tänä aamuna oikeakin oli jo melkein normaali. Ruokaakin pystyn syömään ihan tavallisesti ja tään mennessä olen ollut tosi nirso mitä pystyn syömään ja mitä en. Kaikkialta raskauskalenterereista luen, kuinka nyt pitäis olla kaikista pahin viikko (yhdeksäs menossa). Ja nyt voinkin tosi hyvin. Voiko oireet loppua kuin seinään? Mitään verta ei ole tullut ja kipujakaan ei ole. Eilen koski vatsaan, mut se kyllä kuplikin samalla - ei ole oikein toiminut vaikka olen luumuakin syönyt. Voiko oireet helpottaa, jos pääsee liikkumaan? Minä oon nyt muutamana päivänä käyny hyvän pituisilla kävelyillä ku se alkuraskauden huippuheikotus meni ohi. Ja lomallakin olen. Mietin, et voisko se vaikuttaa oloon myös näin. Mies vaan sanoo, et olisit onnellinen, ku ei oo oireita. Pelottaa.Tässä nyt mietin, et itkenkö nyt hormonien takia vai ihan "aitoa" itkua. En jotenki nyt pysty luottaa, et vauva vois hyvin.
 
Voi Hippu :( olen pahoillani sinun tilanteesta. Mä oon ainakin huomannut, että liikunta/ulkoilu poistaa pahoinvoinnin. Voisikohan siitä olla kyse sinullakin. Mulla ei tietysti pahoinvointi oo ollut kuin lievää, mutta sitä on esiintynyt työpäivisin ihan selvästi ja viikonloppuisin taas ei. Arki-iltoinakin se on hävinnyt, jos oon lähtenyt lenkille. Ootko käynyt jo ultrassa, tai menossa milloin?

Mulla tuli taas nyt aamulla tuhrua ihan vähän...mielestäni silti selvempää kuin eilen :( Että ei ole niin hienot fiilikset täälläkään. Mietin, että pitäisikö sitä sitten kumminkin yrittää päästä vielä yksityiselle ultraan. Pe olisi 7+0 ja ma 7+3. Kuuluuko noina päivinä sydämen sykkeen näkyä jo ihan varmasti? Sen jälkeen olisin lähdössä reissuun seuraavaksi viikoksi minkä jälkeen on neuvola ja ultra 8+3..... en haluaisi pilata sitä reissua..pahinta olisi reissun kannalta kai saada ultrasta huonot tulokset ja olla sitten paniikissa siellä reissussa. Tai jos vuoto lisääntyy. Mut en tietty haluais epävarmanakaan olla siellä. Ääh.

Ja minullakin on rinnat ollu viimesen viikon vähemmän kipeet kuin aiemmin... :/ Kai se voi olla normaaliakin...
 
elenna:
Sain just kiinni neuvolan tädin ja se kuunteli ja sano, et huomenna on niillä lääkäri käymässä ja sain sinne heti huomisaamuksi ultran! Maksaa reilun kympin, vaan ei oo kallis! Oon niin iloinen. Tuntuu taas, et tän päivän jaksaa olla. Huomenna selviää pikkuisen vointi. Toivottavasti mies pääsee mukaan huomenna. Mut jos ei, niin yks kaveri lupas tulla mukaan. Et onpahan joku, joka on jakamassa tunteet, oli ne sit iloiset tai suruiset. Enempää ei auta tänään murehtia. Huomenna voi alkaa suremaan, jos niikseen tulee. Nyt pitää vaan toivoo, ettei mikään vuoto ala. Tai kivut. Mut sano se neuvolan täti, et jos nyt alkaa jokin pikkuvuoto niin voi ihan hyvin olla siitäkin, et ku nyt pitäis menkkojen alkaa. Ja jos vauva sieltä huomenna löytyy, niin saadaan ikäkin kohdilleen.

Minä en osaa sanoo, milloin sykkeiden pitäis näkyä. Mut eikös jotku oo ainakin 6 viikolla jo nähny?????? Eikö ne oo sulle tarjonnu ultraa neuvolan kautta vuotojen takia? o.O Harmittaa kovasti sun puolesta tuo vuoto. Toivon, et saisit mahdollisimman nopeasti jostain jotain tietoo vauvan voinnista. Uskon kyllä, et kaikki hyvin. Ja kyllähän se arkuus rinnoissa vaihtelee. Itse siksi peloissani, kun loppuivat melkein kokonaan.

Nyt kyllä pelottaa. Mut pitää vaan tää päivä kuluttaa alta. Jos nyt saisin vähä jotain tehtyäkin. Koko aamun koomaillut koneella tän takia. Vaan jostain syystä ei paljo huvita mammakuntosalijumppa. Jää väliin. :/
 
Elenna, kyllä mä sinuna kävisin ultrassa. Jos siellä huonoja uutisia on niin etpä sä haluais lähteä reissuun niin että siellä alkaa hillitön vuodot ja kivut ja oot vieraassa paikassa. Sit taas jos kaikki on hyvin voit nauttia reissustas täysin siemauksin eikä tartte pikku tuhruista välittää.

Ultraamistulos on täysin laiteriippuvainen monesti (nimimerkillä monet turhat ultrat käyny jos ihan kakka laitteet), mutta kyllä ne Terveystalosta sano että kun on 7 täynnä niin silloin saa varmimman tuloksen. Jos siellä ei sykettä näy tai on muutenkin kauheesti jäljessä tms niin se selvii tuolla kyllä.
 
Ja hippu, (en edes yritä kirjoittaa tota oikein ;-)) toivon että siellä on kaikki ihan hyvin. Kyllä mullakin on päiviä kun ei oo mitään oireita eli voi olla että ympäristössä vaan on kaikki kohillaan ja osaa syödä sillee oikein että täs kohtaa hyvinkin voi olla jo niitä päiviä kun ei tiedä ees olevansa raskaana. Sit voi seuraavana päivänä taas kuvottaa niin maan pirusti. Aletaan olla sellasilla viikoilla että tulee se seesteisempi keskiraskaus :)
 
Tervehdys kaikille!

Olen uusi tässä ketjussa ja toivottavasti pysyn helmikuun loppuun saakka seurassanne :) Minulla on 1v4kk tyttö ja nyt puoliyllärinä tuli plussa. Melkein sama olisi laskettu aika, kuin tytölläkin eli 25.2. Ennen typyä meillä oli varhainen kaksoiskeskenmeno. Ei tainnut olla kuitenkaan tuulimuna, vaikka sykkeitä ei ekassa ultrassakaan näkynyt. Oli rankka pudotus tuo juttu ekassa raskaudessa, mutta nopeasti siitä kuitenkin toivuttiin ja kohta oltiin taas "back in business". Nyt olen ehkä jotain oppinut, kun aika rennoin rantein tähän alkuraskauteen suhtaudun. Varasin ultran (7+0) ens ma, saapi nähdä, mitä löytyy. Me ollaan lähdössä kanssa reissuun heinäkuun lopussa, joten haluan eliminoida ainakin tuulimunat ja kohdun ulkopuoliset hyvissä ajoin, että ne ehditään reissuksi hoitaa.

Mulla on okeastaan täysin oireeton olo. Iltaisin saattaa viluttaa ja väsyttää roimasti. Muuten en uskoisi raskaana olevani, ellei testi sitä näyttäisi ja menkat puuttuisi. Imetän vielä typyä, joten mietin, josko imetys eliminoisi noita raskausoireita. Tai sitten olen vaan viimeiset rapiat 2 v ollut koko ajan niin väsynyt ja hormonihöyryissä, että muutosta ei juurikaan huomaa.

Olen käsittänyt, että oireista ei voi päätellä mitään sikiön voinnista. Vasta, kun koko istukkakudos on kohdusta kadonnut, katoaa raskaushormonin määrä ja oireetkin. Älkää siis naiset stressatko yhtään oireitanne/oireettomuuttanne! Muutenkin raskaushormonit heittelevät aika tavalla. Voi tulla pahoinvointia ihan puun takaa ja toisinpäin.

Vuotoja saattaa tulla varsinkin niinä päivinä, kuin kuukautiset normaalisti olisivat, tai sänkypuuhien tms "rasituksen" seurauksena, kuten joku jo totesikin.

Tää on sellaista zen-henkistä koulutusta tämä raskaana olo, että huhhuh. Kun pitää jaksaa vaan olla ja odotella tyynenä. Asioihin ei voi itse paljoa vaikuttaa (paitsi tietenkin lopettaa tupakoinnin, alkoholin tms.). Paras vaan keksiä paljon kaikkea tekemistä, olla reissun päällä ja hoitaa itseä ja saada aika kulumaan. Suurin osa raskauksista kuitenkin etenee ihan normaalisti ja jos ei, niin sekin on jo tosi jees, että on tärpännyt :)

Tyyneyttä kaikille, sitä täällä itsellenikin yritän toitottaa (välillä paremmalla ja välillä huonommalla menestyksellä)...Ainakin on jännitystä elämässä!
 
Kiitti paljon kannustuksesta. Tämä ensimmäisen odotus vaan on ihan uutta ja jännittävää. Taisin vähä ylireagoida, oksensin nimittäin nyt päivällä. Mut joka tapauksessa huomenna käydään siellä ultrassa kattoo, et kaikki on varmasti kunnossa. Yllätyin vaan, kun viime viikot ollut aika ällö olo ja maanantainakin oli ni surkee olo. Sit tiistai ja tää aamu jotain aivan muuta ja rinnatkin kivuttomat ihan yhtäkkiä. Tuli vaan sellainen epävarma olo, et jos kaikki ei ookaan kunnossa. Huomenna selviää onneks varmaksi. Mut pieni pelko hiipi sisimpään. 

Tatjuskako se sano, et jos nyt olosuhteet ja ruoka on ollu niin hyvin, et keho ei oo kaivannut muuta. Lomallahan tässä ollaan ja maanantaina ja tiistaina pikaruoka-ateriat syöty ;D
 
Niin ja mietin sitäkin vaihtoehtoa, et alkaa tää alkuraskauden oirehdinta mennä ohi. Mut ku niin tarkkaan toljotan sitä 12 viikon rajapyykkiä ja ihan vielä ei oo ees 9 täynnä. Mut ollaanhan me kaikki yksilöitä. :)
 
Hippu, ihana juttu, että sait sen ultra-ajan jo huomiselle. Uskotaan nyt, että siellä on kaikki hyvin, kun oot kerran oksentanutkin :)

sea78, tervetuloa ja asiaahan tulit heti puhumaan meille :) Onnea ultraan!

Tatjuska, tiedätkö paljonko Terveystalolla maksaa varhaisultra? Tai tietääkö joku muu?

Täällä JKL:ssä on myös Klinikka in-tiimi, mutta se on kesälomalla. Sitten katselin Gyne-praxisista hintoja, ei oikein selvinnyt paljon olis. Kiirekin olisi saada sitä aikaa, en kerennyt tänään soittaa. Ja joko pe tai ma sen pitäisi olla. Tuhruakaan ei ole enää tullut. Onhan tässä epävarma olo, mutta todennäköisintä kai on, että tuhrut liittyy sunnuntaisiin sänkypuuhiin. Ne määrät on ollu kuitenkin niin pieniä. 3 päivänä nyt on tullut, mutta ihan ihan vähän vaan. Aamulla vaan aattelin, et se alko lisääntymään kun oli hieman punertavampaa, mutta ei. Pitää katsoa huomisaamun tilanne vielä.
 
elenna: minä katoin joskus terveystalon nettisivuilta niitä hintoja niin jos en väärin muista niin satasen kieppeillä :/ Sillä jätin itse väliin. Entä jos soitat tk:hon?
 
Neuvolaan vois tietty soittaa, mut soitin jo sinne silloin rv5+jotain. Ne sanoivat, että silloinen tuhru varmaankin oli haitatonta. Ja että, jos tulee lisää, ei tarvi soittaa. Paitsi jos tulee paljon vuotoa ja hyytymiä, pitää soittaa ja perua aika. En usko, että sieltä saa apua. Etenkään näillä mun pikkuruisilla tuhrumäärillä.
 
elenna: yksityisen kautta kai se sit on mentävä. Ellet sit jaksa oottaa sitä ekaa neuvolaa. :(
 
Siis mulla maksoi Tampereen terveystalolla 107eur, siitä ei saanut suoraan kela-korvausta enkä sitä vielä ole yrittänyt hakea. Jos sen saa niin hinta jää alle 90euron.
 
Takaisin
Top