Heinäkuun hulinat ja pulinat

elenna

Sukkela juttelija
Aloitettaisiinko heinäkuullekin oma keskustelu kesäkuun kuhinoiden jatkoksi? :) Täällä voi kertoa kuulumisia ja jutella kaikkea yleistä, mille ei ole erillistä palstaa.
 
Tänään on ollut aika väsynyt olo. Mutta rupesin kuitenkin järjestelemään meidän vaatekaappeja uuteen uskoon :)

Mites teillä muilla menee?
 
Väsyttää, koko ajan. Ja se ärsyttää, kun ei olis aikaa olla väsyny. Harmittaa ku kilojakin on tullu jo liikaa ku ei ole energiaa tehä tehokkaita lenkkejä ja jumppaaminenki on jääny. Huoh, ja kuvottaa koko ajan, eli syön todella usein ettei lentäis laatta ja siks sitä lihoaakin. Pakko vaikka väkisin pistää suuhun jotain että jaksaa tyttöä hoitaa. Siivoamistakin olen vältelly jo viikon eli huomenna on pakko sekin tehdä. Energiatasot oikeasti ihan nollissa.
 
aikas väsy, kova yskä, etureput kipeet välillä ja lisäks välil aika kivuliait vihlasui alavatsassa sekä etominen. mitäpä muut? tässä ens viikolla inshallah ultraan ja sit kylään sukulaisille.
 
pallero: inshallah tarkoittaa jos Allah niin tahtoo,  toisilla niin sanotusti jos luoja suo. me muslimit sanotaan inshallah lähes kaiken yhteydessä. mutta se nyt ei liity tähän aiheeseen :)
mikä on vointi tänään?
 
aaa.. selventi kummasti :)
vointi yhtä hyvä kun kaikkina muinakin päivinä..
ainut et eilen närästi, mut johtunee ruokavalion ja muuttohässäkän yhdistelmästä :)
 
nii sulla on se muutto käynnissä. tuo närästys muuten on itelläki välillä tuttua. nyt jännään et pääsiskö alkuviikosta vihdoin ultraan näkeen onko siel pikku iltatähdel kaikki kunnos ja onko siellä ketää vaikka oireet tuntuu lisääntyvän, tiputtelun jälkee vaikee kuvitella et kaikki kunnos. 
 
Täällä olis sitte kesäloman ensimmäinen puolikas pidetty, huomenna takaisin töihin... Olo ei oo kyllä semmonen, että jaksais. Ihan kamala väsymys koko ajan + pahoinvointi... Alaselkäänki jomottelee välillä.
Harmittaa hirveesti, kun meilläkin oli muutto tällä viikolla ja asunto on erittäin sekanen. Mut ei oo voimia purkaa/siirrellä tavaroita.
Jos vaikka ens viikko sujuis vähä paremmin =)
 
Ellumoj: Onko sulla sama laskettuaika kun mulla, viikot näyttääs olevan just samat :)

Nyt rupeaa olemaan jo tosi hyvä olo, pahoinvointi on kyllä heitellyt ihan kuinka sattuu että sitäpä saattaa vielä ilmaantua, mutta muuten tuntuu olevan energiaa tehä kaikkea ylimäärästäkin..
Mullakin oli tullut painoa 2,5kg ja juurikin sen takia että oon jatkuvasti syönyt ettei huono olo yllättäisi, mutta en nyt siitä ole huolissani, viime raskaudessa kerrytin 13kg jotka lähti tosi nopeesti pois..
 
hyvä että olo on joillakin parempi :) itellä tänään tuli sit ylös ekaa kertaa hampaiden pesun yhteydessä, muutenki etonu kokoajan. lisäks väsyttää ja huimaa tosi paljon ja vedin 2 lautasellist ruokaa mikä ei ole mun tapaista, oli hiukka nälkä. selkä välil vähä kipee ja alavatsaa nippailee välillä sekä rintoja. huomenna saa mahollisesti kuulla miten mun käy ku ultra ois huomenna illalla vihdoinkin mikäli vaan kulkupeli on korjattu. haluu nähä oman pikku iltatähden :) eli huomen illalla pääsenkin kertomaan täällä miten kävi minulle, onko siellä iltatähti tulossa ja milloin vai kävikö huonosti sen tiputtelun seurauksena.
 
toivottavasti kaikki on hyvin :)
luulis olevan , jos ois mennyt kesken niin myös raskaushormoni olis alkanut laskemaan ja oireet katoamaan, joka ei siltä kuulosta jos ihan oksukin tullut :)
 
Mua väsyttää kans ihan mahdottomasti. Vähän samanlainen olo on kuin olis verensokerit ollu kauemman aikaa tosi korkeella, mut oon lohduttautunut ajatuksella, että se onneks kuuluu tähän.
Pahoinvointia on jonkun verran, mutta oksentanut en oo, jota en kyllä todellakaan toivo, kun taustalla kuitenkin on oksentelua tuntemattomasta syystä. Siitäkin on kohta 3 vuotta aikaa, kun loppui, mutta on silti aika elävänä mielessä. Oon sit heräillyt aamuisin muutaman kerran syömään, että huono olo menee ohi. Mulla ei oo oikeestaan kiloista painetta. Niitä nyt on ennestäänkin ihan kiitettävästi, mutta jotenkin oon pitänyt sitä omalta kohdaltani kaikkein pienimpänä murheena. Toki mä tällä hetkellä näytän enemmän lihoneelta kuin raskaudesta turvonneelta ja ens sunnuntaina olis siskon rippijuhlatkin. :D
Alamahassa tuntuu pieniä nipistyksiä silloin tällöin ja tissit on välillä kipeemmät. Sit kun nää mun rinnat on vielä sellaista "voiherranjumala"-kokoa, niin ne on joka paikassa tiellä. Autoakin on todella miellyttävä ajaa. :D
Keskiviikkona oliskin sit seuraava ultra, joka on nyt jo koko viikonlopun mietittänyt. Sit kun ei oo mitään ihmeellistä tekemistä päivisin, niin tulee sitä niin paljon mietittyä. Mut on mieskin sitä onneks ajatellut. :)
Verensokerit heittelee jonkin verran, mut oon ne nyt onneks saanut vähän jo aisoihin. Silti tulee mittailtua kymmenisen kertaa päivässä, että on varmasti kunnossa. Tosin kohta kai voi alkaa odottaa, että ne alkaa taas laskemaan ja sitä vuoristorataa onkin sitten luvassa myöhemminkin.
 
itellä matalahko verenpaine ja sit ku se laskee ihan yllättäen ni ai että on hauskaa ku pitää ottaa jostai tukea ettei tipu lattialle. raskaus on ihanaa aikaa vaikka vaivoja onkin :)
 
Moikkista,
Meikäläisen heinäkuusta tulee varmasti todella mielenkiintonen ja ehkä hieman hankalakin. Lauantaina mut yllätettiin polttareilla. Miten ihanaa se olikin niin väsy oli oikein kova ja selkää särki. Tuntu että massukin on jo kauheen iso. Kuinkakohan isoksi tuo masu kasvaakaan. Onneksi toinen kaasoistani tiesi että odotan kaksosia niin sillä oli sitten järjestänyt polttarit missä se viina ei ollut pää asiassa vaan yhteinen illanvietto ja rentoutuminen. Tosin kyllähän se raskaus sitten illan mittaan paljastui kaikille osanottajille ja eihän sitten muusta puhuttukkaan kun noista mun pikku pähkinöistä :D. Oli ihanaa kun sai puhua vihdoinkin tästä kaikesta. Nyt sitten jännitetään porukalla että mahtuuko hääpuku kuukauden päästä vielä päälle. :D Kuinkakohan tässä jaksaa viimeiset häärutistukset loppuun, väsymys on nimittäin melkoinen, joka päivä tulee päikkäreitä nukuttua, tänäänkin 3 tuntia.
 
täällä vain yksi pieni tulossa ja silti jännitäs samaa että mahtuuko puku päälle kuukauden päästä :) ens lauantaina meen muutostöitä siihen mittauttaa :)
 
no nii eli porukallahan on kiirettä tämän kuun aikana ja ens kuussa kun häät. ite ei tarttennu stressata siitä onneks ku aikoinaan naimisiin menin ku ei vietetty häitä ollenkaan, maistraatissa käytiin kahestaan parin todistajan läsnäollessa ja siinä se olikin :) eikä ollu polttarei eikä mitään ku kavereita ei ollu joten ei stressiä siitä asiasta.
 
Ihania nuo häähässäkät :)
Voimia teille!
Ite oon ollu ihan väsy kun poitsut riehuu eikä jaksais pitää silmiä auki. 4-vuotiaalla ja 1-vuotiaalla riittää virtaa aamusta iltaan ja tuo esikoinen ei nuku päiväunia(paitsi tänään yllätti ja otettiin yhdessä tunnin tirsat kaikki kolme, tuli kyllä niin tarpeeseen :)

Ja miten musta tuntuu et mitä enemmän lapsia siunaantuu, niin sitä aiemmin tää masu pompsahtaa näkyviin, yks kaveri eilen katteli masua pitkää ja oli sit pakko kertoo, se sanoki et oli katellu et mikä toi on? :D On tää jo sellanen pötsi, tää turvotus on ihan kamalaa, mies sano et pieren kaikki yöt läpeensä, ihanan naisellista.. varmaan vois jättää noi herneet syömättä.. mut niihin on niin kauhee himo et en tiiä miten pärjään. Kai sitä ois pakko alkaa kuitenki aattelee miestäki pikku hiljaa ettei tuu hiljaset(laskee..)seuraavat 7kk vällyjen välissä :D Pahoittelen avautumistani, koittakaa kestää. 

Me ollaan suunniteltu tässä maistraatissa käyntiä, kun toinen yhteinen muksukin tulossa. Onko siinä kauhea järjestäminen? tutut on menneet ihan perusmenoin kirkossa naimisiin :)
 
Jaksamista kaikille teille väsyneille!

Mulla ei (onneks) oo mitään pahaa väsymystä tai pahoinvointia vielä. Aamusin kyllä väsyttää aika kamalasti ja muulloinkin saattaa laiskottaa, mutta ihan hyvin oon jaksanut. Jonkinlainen oksettava olo on tullut töissä iltapäivisin...senkin kyllä kestää ihan hyvin vielä. Enää tämä viikko, ja sitten alkaa kolmen viikon kesäloma. On kyllä niin ihanaa ja taitaa tulla ihan sopivaan saumaan...vaikka ihan hyvin meneekin niin töissä ei kyllä oikein jaksais olla sitä 8h joka päivä. Ei haittais vaikka ois pidempikin loma, mutta näin tällä kertaa. Toivottavasti se keskiraskaus tosiaan on pirteä!

helsku, eikös ne maistraattihäät oo tehty nimenomaan mahdollisimman helpoiksi... joutuu siinä varmaan jonkun paperin täyttämään.
 
Nääh, maistraattia varten pitää vaan tilata se esteettömyystodistus, sit sinne vaan soitetaan ja varataan aika. Me mentiin naimisiin 12.6.2009 ja klo 14 oli vihkiminen niin klo 14.03 olimme sieltä ulkona avioparina. Helppoo ja kätevää. Sormus on ihan hyvä hommata jos sellasen haluu, pukeutuminen on täysin oma asia ja pari todistajaa saa sieltä jos ei ittellä oo mukana (pitää varmaan etukäteen ilmoittaa jos ei tuo todistajia mukanaan). Kannatan maistraattikäyntiä! Itse valitsimme tämän tavan koska avioliitto on molempien toinen (ja viiminen ;-))
 
Takaisin
Top