Heinäkuun Hemaisevat Hämmästelijät

iltapäivää [:D]

Täällä on mieli korkealla vaikka tukalaa onkin, sain vihdoin ja viimein saikkua koko loppu ajaksi ennen mammalomaa ja olen tosi tyytyväinen, ettei tarvi tressata enää töistä kun torstain työpäivä oli yhtä tuskaa. Häpyluu on todella kipeä ja supistuksia tulee heti jos kävelee kauemmin tai normaalia reippaammin.

Tänään vietetiin ihana päivä ähtärin eläinpustossa, oli hyvä ilma onneksi, ei ollut liian kuuma. Jos nyt malttaisi ottaa levon kannalta niin nuo supparitkin ehkä laantuisi.

Maidosta: ei vielä onneksi rinnat valuta maitoa, en kaipaakaan mitään sellaista vielä pitkään aikaan.

Nukkumisasennot: En pysty nukkumaan kuin jommallakummalla kyljellä, selälläni en lainkaan kun heti alkaa ahdistamaan. Nukkuminen on muutenkin tosi huonoa ja varsinkin nukahtaminen kun vatsallani nukun yleensä mutta eipä tämän pallon kanssa oikein voi mahallaan nukkua. Ja yöllä jos herään vessaan kuten melki joka yö joudun niin valvon aina noin tunnin ennen kuin nukahdan uudelleen ja se rasittaa yli paljon. [:@]

Mammaliina: Minäkin oksentelen jälleen useampaan otteeseen, alkuraskauden oksentelin sinne viikolle 20asti päivittäin, siitä eteenpäin pari kertaa viikossa aamuisin ja nyt jälleen kaksi viikkoa olen oksentanut päivittäin ja välillä useamman kerran päivässä. Itse olen sen laittanut tämän raskauden syyksi koska ensimmäisessää raskaudessa oli samanlaista ja hampaat ei tykkää yhtään, heti reiän alkuja hampaissa. [:'(][>:]

Minzkuli: kuulostipa hyvältä tuo kirsikkakakku, nam [8D]

Päivänjatkoja, vielä hetkeksi autoon istumaan ja katsomaan yhtä taloa, talokuume on kova(toiveena, ettei niitä naapureita olisi kovin lähellä kun alkaa nuo naapurit tympiä)

Hep!

Täälläkin mieli korkealla[:D][:D] Säätiedotus ja taivas lupailevat myräkkää yöksi. Ainakin on niin kaamean hiostavaa et varmasti kohta ratkee taivas! Jei!!!!!

Oon joutunu nukkumaan partsin oven raossa kun makkarin tuuletin ei jaksa tehdä tehtäväänsä, ja olllut iiiihana vaihteeksi herätä siihen että on liian kylmä ja joutuu kääriytymään syvemmälle peiton sisään[:D][:D][:D]!!!!

Uni juu ei enään mitään toivoakaan kunnon yöunista! Ne on mennyttä nyt piiiiiitkäks aikaa. *huoh*[&o]
Koko ajan tarttee herätä joko kääntämään kylkea tai pissalle tai sitten havahtuu siihen että joku paikka jomottaa tai on ihan puutunu tai sitten joku pikkupikku ääni saa unen katkeamaan...

Autokin sanoi itsensä irti joten ei hajuakaan mitä tehdään loppuloma, kun ei pääse pakoonkaan tätä pätsiä, plus koko espoo sinilevässä... Tuskaa tiedossa.

Nyt alan taas vahtaamaan starwars nimivaihtiksii *puoltosissaan*[:D][;)]

P.S.   Aika menee ihan tajuttoman nopeaan!!! Taas yksi viikko vähemmän laskettuun aikaan, kohta voidaan jo miettiä että kuka täällä poksahtaa ekana!! kelatkaa! Hui![:o][:o][:o]

OmaaOmaaOmaa... tsori.[8|]

Mamma76: Tosi harmillista toi miehen käytös[:'(]

Juu päätin että en mene huomenna töihin. Ei fyysisesti/henkisesti jaksa. Saa poikakin tasasen laskun sitten, ku 2vko oli poissa. Jos saisin sen tuossa kohta puoliin nukkumaan. Itel taas tuskanen hiki ja saa nähdä miten tää yö menee. Viime yö meni suht hyvin kipugeelien avulla.

Mäkin avauduin ukosta. No viime yönä oli saada puukosta töissä ja painimatsi oli kuulemma sen tyypin kanssa. No sairaalassa tietty kävi ja kaikki oli ok. Kuitenkin luotiliivit on aina töissä. Tuossa kun tuli meitä asemalle vastaa, niin valitteli kipua, mutta ei sitten itsepäinen viittinyt soittaa esimiehelle ettei pääse töihin, kun joutuis lähtee päivystykseen istumaan(ymmärrän juu senkin että 3h odottelet vaivasen paperin takia) sairaslomatodistuksen takia, kun tänään taas yövuoro.

Iltaa!

Juu selviydyin Ikeasta ulos tunnissa [:D]ja rahaaki meni se 7€ että ihan hyvä saavutus [:D]Tosin sit piti tietty syödä jotain, ku en ollu syöny kunnolla aiemmin, ni maha kurni et siihen sit meni se pari euroo lisää mut alle 10€ selvisin kuitenki...

Nukkumisesta: mä en kans kykene nukkumaan ku jommalla kummalla kyljellä. Tuntuu et happi loppuu kesken jos yritän selälläni maata. Meillä on jokainen ikkuna auki ja partsin oviki, mut silti tuntuu et kämppä on ku sauna [>:] saa käydä suihkussa monta kertaa päivässä, jos meinaa himassa istua.

Meilläki mies meni eilen baariin ja sano soittavansa, että jääkö Helsinkiin bilettää vai lähteekö pidemälle.. eipä sit soittanu ja sit yläkerran asukit herätti mut joskus kahden pintaan yöllä.. no pakkohan se oli sit soittaa miehelle, että missä se menee.. oli kuitenki jääny Helsinkii ja tuli ihan hyvään aikaan kotiin, et pisteet hänelle siitä. Ei ollu soittanu, ku ei viittiny kuulemma mua herättää... Kaunis ajatus, ei siinä mitää, mut ois se silti voinu herättää [:D]

Mun manailut ilmeisesti tehos [;)] Tuli sadetta, vielä ku tulis se ukkonen ni tää mamma ois onnesta soikeena [:)]

Viileämmät huomenet täältä! [:)]

Todellakin ihana sää täälläkin oli yöllä. Nyt tuo pirulainen vilkkuu taivaalla ja nosti lämpömittaria lähemmäs kahtakymmentä ::S Lupailisi kuitenkin 26 astetta tälle päivälle.

Purrilla ei sitten paljoa rahaa mennyt [:D]

Pojanäiti: Eilen juuri mietiskelin samaa. Jännitystä, hyvää jännitystä alkaa olemaan minulla itselläni ainakin. Mietin pystynkö edes nukkumaan sitten kun näyttää, että kuukausi olisi jäljellä.. [:D] (Ja etenkin jännittää se, että siskoni tuli kuukauden etuajassa ja minä kaksi viikkoa.. Siskollani sitten kaikki menneet yliaikaisiksi [:-] Saapi nähdä, jos olisin itse sopivasti siihen väliinputoaja ja tulisi oma tasan laskettuna päivänä ;D [;)])
Oletteko vieneet auton korjaukseen jo, vaiko aikeissa viedä? On kyllä ärsyttävää junnata paikallaan kesällä [&:]

Täällä kanat uunissa taas. En halua heilua hellan edessä ettei tule vahingossakaan kuuma [:D]

Rintaliiveistä ja rintojen kasvusta:

Oletteko muut muuten joutuneet montakin kertaa ostamaan isommat rintaliivit odotuksen aikana? En todellakaan uskonut, että joutuisin jo 3 kertaa raskaana ollessa ostamaan uudet isommat. Minua pelottaa hirveästi miten löydän sitten rintaliivejä, kun maitoa alkaa puskemaan. Mulla kun on urheilijan leveä selkä, eli siis ympärysmitta rintaliiveille suuri ja nyt on kupitkin suuret ;S
Nyt menee c 85 koko, tosin noissa kupeissa vähän varaakin mutta sitten c 80 on jo aivan liian pieni [:D] Eli sitten kun maitoa puskee niin kasvaako se koko yleensä vielä kaksi kokoa vaiko jopa "kirjainta"? [:-][:D]

Milamariaa On kyllä jo pieni kutitus takapuolessa [8D][;)][:D] Ja hyvä nimenomaan!
Tää mun kyllä pysyy visusti ainakin sinne laskettuun, oon varautunu jopa ylimeneväks. Vaik mietin et poitsul ois kiva sotu jos tulis pari pvää aikases 080910, helppo muistaa, hih!!
Autoa tuskin viedään korjaamolle, se on 22 vee vanha honda-auto, anopin vanha "tärppikaara"[8D][:D]. Mies lupasi tarkastaa piuhat ja akun, mut jos ei kotikonstein lähe nin sit ei lähe... Noin vanhaan on kuulemma turha rahojaan laittaa, kun muutamalla satasella saa jo toisen romun, mahdollisesti katastetunkin...
Mut siis kyseessä kakkosauto joten ei ihan pulassa olla[:D] Ja sain isännän auton nyt pariks päiväks lainaan. Siinä on jopa ilmastointi[:D][:D][:D] Ehkä tehdään jätskin haku reissu hankoon tms...[:D][:D][:D] joka viikko uusi kaupunki ja eri jätskikiska[:D][:D]

Kaika Fiskarsin jäde oli hyvää, vaikka siihen olikin "tunnelmarahaa" laitettupäälle, Mun kingis maksoi melkein 3€. Mut oli väärti.[:D]
Kävästiin karjaallakin (+karjalohjalla ja melkein sammatissakin[8D][8D]) kun neiti näpsänä olin muistavinani reitit oikein[8|]... kattelin kyllä et, jos punanen pää vilahtais[:D][:D][:D].

Nimi Mä heräsin toissa yönä täpinöihin, kun olin keksiny ihan kunkku nimen vaaville!![:D] Ja heti piti herätellä mieskin ja sekin innostu! Nyt olis pari vaihtista takataskussa ja sittenkun hää tullee nin katellaan mikä istuu vai pitääkö keksiä vielä lisää[:D][:D][:D]

Huomenta päivää!

Jännityksestä: joo alkaa se täälläki pikkuhiljaa löytää tietään [:)] Lähinnä mietin sitä, et tajuunko lähteä sairaalaan ajoissa [:D] Ku oon tosi huono muutenkaa mihinkää normilekuriin lähtemään (duunilekuria ei lasketa, en kuitenkaan kipeenä viitti asiakaita palvella [:D] ), ootan aina sen "kyllä tää tästä paranee".. eli odottaisinkohan mä suppareiden kanssa et "kyllä nää vielä tästä kovenee, jos tää nyt on syntyäkseen" ? Sit jännittää seki, et missä vaiheessa toi mukula heittää ittensä pääalaspäin.. broidi oli heittäny 2 päivää ennen syntymistään ja minä ja toinen broidini viikkoa vai kahta ennen.. muuten ollaa killuttu poikittain mahassa [:D] Tulee olee tuskasta sitten...

Rintaliiveistä: En oo ku kerran joutunu ostaa isommat... ja siis mallin vaihdoin ja oisko ympärys kasvanu sen 5cm? Et normimalliston 80C/D siirty XLNT-malliston 85C-malliin... Ja näissäki on vielä hitusen väljää, mut sit jos se maito nousee, ni pitää kyl ehdottomasti ostaa uudet liivit.

Nimestä: meilläki on vihdoin päästy yhteisymmärrykseen nimestä.. tosin sit jos ei lapsi näytäkään siltä ku nimi, ni ollaan pulassa [:D] Mutta toivotaan kovasti, että näyttäis [:D]

Päiviä!

Todellakin jännittää. Mies on ihan innoissaan ja sanoo joka päivä, että enää muutama viikko, niin meil on vauva. Apua. Ja voihan se tulla minä hetkenä hyvänsä jo tässä etukäteen. Oon kanssa tilaillu sitä samaa päivää, kun PojanÄiti[:D], menisi yhden päivän yli lasketun ajan, niin voisi vaikka osuakin. Äiti on saanut +/- 1 päivä lasketusta ajasta. Siskolla ei vielä lapsia oo, serkulla oli la 10.7, mutta ainakin vielä eilen oli yhtenä kappaleena, joten saas nähdä.

Viikonloppuna olin jo tosin varma, että lähtö tulee, kun jomotti niin pirkuleesti, alavatsa ihan tulessa ja häpyluusta häntäluuhun asti sellainen repiminen ja tuntui, että jalkojen välissä olisi ollut meloni. Sitten vielä alkói valua pöksyyn jotakin märkää, istuin risti-istunnassa silloin, niin olikin vaan pissaa[:D] Ärsyttävää, kun ei tuota rakkoaan tahdo hallita. Neuvolan mukaan oli kuulemma vaan harjotussuppareita ja jos alkaa vielä enemmän sattuun/ pitkäkestoisesti, eikä helpota yön aikana, niin sitten pitää soitella.

Rintsikat oon ostanut nyt kaksi kokoa raskautta edeltävää isommat. Lindexin imetysrintsikoista oon tykännyt+ hm:n imetystoppeja on muutama. Yhdet löytyy, joissa on vielä tilaa, niin ne otan sitten sairaalaan ja ostan lisää syntymän jälkeen, jos nykyset ei enää mahdukaan.

Mammaliina: miehes on ilmeisesti pokena? hurjan kuuloista, että puukosta oli saanut. On se meno välillä melkoisen hurjaa baareissa välillä. Itsekin siellä tullut oltua vähän kaikenlaisissa hommissa useampana vuonna.

Kaikki suklaapatukat on liian pieniä[&:] Ihan järkky himo tullut suklaaseen, mut yritän ostaa kerralla vaan yhden, ettei mee syöminen överiksi. Viimeksi söin tällaista tahtia silloin, kun kärsin masennuksesta, no olo ei ihan sellainen oo vielä ja toivottavasti ei tuu.

Ps. Purri, manailehan vaan lisää [;)]

Hanimami, joo manailen manailen [:D] Olin neljä tuntii keskustassa pyörimässä valkonen mekko päällä, et josko nyt viimein se ukkosmyrsky alkais... Ja huomenna vetäsen varmaa valkoset housut sit jalkaan [;)] Ja hei, käys Aikatalon sisäkäytävältä kattomassa semmonen kauppa ku Behnfords.. sieltä saa Emergency-suklaata [:D] Siis se on joku jenkkiputiikki, et myyvät jenkkituotteita pelkästään... Tosin sinne ei kannata mennä, jos on kauheesti rahaa, ku tulee vaa ostettua kauheesti kaikkea hyvää [;)] http://behnfords.valmiskauppa.fi/
Kaikkii tuotteita ei näy tuolla nettikaupan puolella, tai mun silmää ei kaikki mun herkut osunu, mutta siel puljussa on kaikkee kivaa [;)]

Mä en tiiä uskallanko ees ostaa etukätee imetysrintsikoita, vai meenkö vaa näillä vanhoilla kunnes näkee, et miten paljon kasvaa.. pitää vielä miettiä tota.

Mullaki on nyt ollu sellasii pienii suppareita vähän enempi, mut neki on kestäny tosi vähän aikaa ja tänää kävellessä huomas et alko supistaa vähä kovemmi. Mut ei tosiaan mitää tuskasia ole vielä olleet...

Moikka moi!

Taas ois yksi maanatai takana, alkaa ihan hirvittämään kuinka nopeesti aika menee. Mun kohalla tällä viikolla pitää kyl täysin paikkaansa mitä vau:n sivut sanoo eli vauva möyrii mahassa ihan älyttömästi (toivottavasti on oikeesti kääntymässä niinku sivuilla luvattiin) ja itelle alkaa iskeä paniikki kaikissa hankinnoissa ja laittamisissa. Isoimmat jutskat meillä onki valmiina, mut kaikki ne pienet jutut eli hoitotarvikeet, vaipat, tutit yms. pitäis viel hankkia. Vaatteitaki tarttis vielä ostella lisää ja ne mitä on jo kaapissa, pitäis ehtiä vielä pyykkäämään. Töitten jälkeen ei hirveesti jaksa ja äippälomaanki on viel kuukausi aikaa. Iskee vielä paniikki! Pitänee ottaa ylös se Mamma_76:n lista tuolta toisesta ketjusta ja alkaa sen mukaan osteleen kaikkee tarvittavaa joka kauppareissulta.

Mamma_76:n avautuminen kuulostaa niin tutulta. Meillä kans ukko on rellestäny nyt suht ahkeraan ja vaik ennen oon nauttinu välillä yksinolosta niin nyt se tuntuuki yllättäin aika masentavalta. Tulee tosi yksinäinen ja ulkopuolinen olo ku ukko lähtee johonki. Kaikenhuipuksi ukon serkkuki pyysi vaan ukkoa niitten seuraksi illanviettoon vaik ennen ollaan kyl aina oltu yhessä niitten kanssa. Jotenki on ihan sama tunne ku mammalla et osa kavereistaki on alkanu karttaan.. [:o]

Vitsit ku te täällä kertoilette niin ihan kuulosista leipomuksista. Varsinki toi Minzkulin kirsikkakakku sai veden herahtamaan kielelle. [8D]

Hanimami: Mulla ei oo iskeny pelkästään suklaanhimo vaan kaiken makean himo. En oo koskaan ollu mikään kova syömään pullaa ja keksiä mut nyt sitä menis koko ajan samoin jätskiä tekee mieli koko ajan ja salmiakkia ja karkkia ja ja ja.. Pakko yrittää rajottaa itteään mut iltaisin silti huomaan liian usein tien käyvän keittiöön herkkukaapille! Neukkutäti (ja vaaka) kiittelee taas seukki kerran ku meen käymään. [:)]

Rintsikoista/imetysliiveistä:
Mä oon joutunu kerran ostaan raskauden aikana uusia liivejä. Alussa pärjäsin sillä et otin käyttöön joskus liian isoja ostamiani liivejä, mut sit neki alko loppuun. Imetysliivit aattelin hankkia sit vasta mahollisimman lähellä laskettua aikaa et tietää vähän paremmin minkä kokoset näistä voi tulla.. Sitteki mietin et ostaisin parit eri kokoa et on varalta jos koko kasvaa ihan hurjasti maidon noustua. [:D]

Öistä: Mulla kans on menny aika pätkittäiseksi toi nukkuminen. Herään nykyään 3-4 kertaa vessaan ja enää sitä ei pääsekkään tuosta noin vaan takas uneen. Menee kyljen kääntämiseksi ku toisella kyljellä vaivaa issias ja toinen sit puutuu ku koko ajan sillä puolella yrittää olla. Välillä sit ku maha lepää kyljellään alkaa vauva potkia ikäänkuin patjaa vasten ja se tuntuu taas niin ikävältä et on taas pakko vaihtaa kylkeä. Ei siinä muuten mitään mut ku se kyljen kääntäminen ei enää käykkään ihan niin sukkelaan ku ennen et välillä on melko äkimistä ja puhkimista taas se unen saaminen.. Ja tietty ku ois sit viimein saanu hyvät unet niin kello soi.. [:D]

Hep!

NO NYT OIS!!! Suomen korkein benjihyppy tulossa helsinkiin heinä-elokuun vaihteessa, käsi ylös kuka lähtee mun kaa!![8D][8D][8D][:D][:D][:D]

Imetysliivit mä ostin viimeks liivit just ennen synnytystä, ajattelin että ostan varuiks kokoa isommat kupit että mahtuu maito, vitsit et naurettiin kun sit yritin änkeä varusteita niihin sisään.[:D][8D] Mulla nous yhdessä yössä kuppikoko C/D -> F.
Nyt otan ne vanhat mukaan ja käyn sitten ostamassa uudet jos ovat väärää kokoa, mutta vaikka sellaset jotkuu koottomat urheiluliivit kandee ihan aluksi olla.
Muuten olen änkennyt näitä tisuja vanhoihin, kun en enään viitsi pariksi kuukaudeksi mitään uusiakaan ostaa...

Pikatsu kuulostaa sun yöt ihan mun öiltä... sitä äheltämisen määrää, kun haluaa kylkeä kääntää... mulla kans issias toiselpuolel ja tunnottomuus toiselpuolel. Hyvää tulevaa yötä jokatapauksessa[:D][8D][;)]

HaniMami senkin, kun menit suklaasta mainitsemaan!!! piti kaupasta ostaa ritter sportin (joka siis luo ihanan illusion siitä että olis oikeesti syöny jotain sporttista ja hoikistavaa[&:][8D]) jugusuklaata taltuttamaan mieliteko...[;)]

Purri huomenna paat kyllä kokovalkosta päälle, ei pelkkä hamonen näytä riittävän[8D]!!

Nyt öit itse kullekin, toivottavasti kaikki nukkuis tosi sikeästi ja ilman kolotuksia!!!

Mies on vartijana ja itsekkin olen samalla alalla. Joo tämä mamma on sitten loppuajan saikulla. Ei mulla oo mitää järkee lähtee töihin, kun pari päivää pystyn tekee ja sitten taas saikkua. 6.8 asti olen saikulla ja 9.8 alkaa kesäloma+16.8 sitten mammaloma. 24.7 olis tarkoitus lähtee miehen kaa päiväkäynnille Tallinnaan viel kun voi ja poika jää meidän ystävälle hoitoon. Kuulemma lintsille ehkä menevät[:D] Ainakin viel näyttää että hyvin voin matkustaa ja toi onkin sitten vika kerta ennen vauvaa kun kahestaa matkalle päästää.

Eilen illalla näky tulevan vettä, mutta tänään sitten taas paahtava ilma[>:]
Pikatsu: Tosi ikävää tommoinen käytös ukon serkulta. Ihan kun raskaana olevakin ei vois pitää hauskaa,vaikka ei nyt kittaa kaljaa yms

Rintsikoista: Itelläni on jo valmiiksi 85D, joten odotan innolla mikä koko tulee, kun maito nousee kunnolla.

Avautuminen: Että käy hermoille toi katti, kun rouskuttaa koiran kuivamuonaa, kusee sinne tänne(muovikassikin jos on lattialla) ja meidän Phil&Teds rattaat pitää pestä, ku ne sitten merkkas. Sit vetää semmoista rallia että tavarat lentää. Koiral juoksut,valeraskaus ja viel kun on kuuma, niin sillä on pää ihan sekasin[:'(] Miestä saa patistaa niinku siivoamiseen, kun mulla tuli tuossa pari iltaa sitten taas ihan burn out tähän kaikkeen. En mä nyt tietenkää eilen mitää odottanut, kun kuitenkin oli melkein puukosta saanut ja 5h traumapolil joutunut odottamaa. No tänään piti olla tiskit tiskattu, mut mitäs viel[:@] Sanoi että huomenna tiskaa. Paree olla.... Poikakin tuossa nyt alkaakin pikku hiljaa nukahtelee, niin saan vähä aikaa kattoo töllöö ja sit mennä nukkumaan.

Heipsan...

Pakko käydä vielä mieltä keventämässä, kun toi ukko ei mua taas oikein ymmärrä..''

Oletteko te muut jo miettineet ristiäisiä? Mä sivutyönäni järjestän juhlia, pääsääntöisesti häitä ja jonkin verran synttäreitä. Naimisiin meillä ei ukkoseni kanssa ole aikeita mennä joten musta tuntuu et mä elän niitä mun "häitä" näiden ristiäisten kautta.
Oon jo miettinyt juhlapaikkaa, kun kotona en haluaisi juhlia pitää, ja seurakuntakodit on jotenkin kovin kalseita. Ei sillä että meillä olisi juhliin tulossa paljoa väkeä mutta silti.
Oon jo monta kertaa ajatellut ottaa yhteyttä vanhaan opettajaani joka on pappi ja pyytää häntä suorittamaan kaste.
Kutsukorttien teon aloitin jo viimeviikolla. Ja niissä on perustat jo tehtyinä. Jos Onni onkin tyttö niin saa värin vielä hätäiseen vaihdettua.
Ristiäispaikan pöytäkoristemateriaalit on valmiina.
Itselle tilasin pari sinistä mekkoa ristiäisiin että saa mallailla kumpi niistä sitten olisi kivempi päällä.
Tän illan tuskissani surffailin kakunkoristetta, jos jollain hyviä vinkkejä mistä sellaisen sopurahalla löytäis niin kerrottehan ihmeessä. Ihan perus haikaratylli härpäkettä en halua.
Tässä just mietiskelin että jos ostaisin tuleville kummeille (3 serkkutyttöäni = hyvät haltijat.. heheh) samanlaiset sinisävyiset mekot ristiäisiin.
Vauvakirjan askarteluakin olen jo mietiskellyt
Idea ja osa tarvikkeista on kasassa jo kiitoskorttejakin varten
Jotenkin haluisin jo tehdä lisää vaikka ja mitä, menusta lähtien mutta jotenkin sitä kalvaa pelko että jos järkkäänkin jo liikaa ja jokin menee vikaan...
Toisaalta taas pelottaa että sitten kun vauva syntyy ei enää ole aikaa/voimia järkätä asioita sellaiseksi kun ne haluan.
Arghh... Aikaa kuitenkin sen 5 kk mut tekis mieli laittaa kaikki jo valmiiksi juhliin.. Nimi pojalle onneksi alkaa olemaan jo aikalailla mietitty.

Hullua eikö vain, pikkasen ehkä hormoonit vetää ylikierroksilla ku tätä tekemisen intoo ois vaikka muille jakaa, kun sen sais kanavoituu vaikka pyykinpesuun tai tiskaamiseen.

BTW ärsyttääkö muita kavereiden ja tuttujen nimikyselyt? Meillä ei ainakaan ole aikomustakaan paljastaa nimeä vasta kuin ristiäisissä ja pari kaveria on jotenkin oikein närkästynyt kun oon ympäripyöreesti vastannut että onhan noita vaihtoehtoja mietitty..

Heissan!

Kaksi viikkoa on pitany melko kiiretta, kun on ollu vieraita. Hadin tuskin on ehtiny kayda jutut lukeen.[:)]

Aitini oli taalla kaymassa ja sita piti yrittaa viihdyttaa. Nahtavyyksien katselu +35 asteessa ei ollu ihan herkkua ja onnistuikin saamaan supistuksia ja muita kolotuksia, kun yritti jaksaa liikaa. Sain vihdoin aitiyspakkauksenkin tanne. Aiti onneksi ehti saamaan sen mukaansa, kun posti toi sen paivaa ennen lennon lahtoa. Nyt on vihdoin paassy hypistelemaan vaatteita. Vihdoin sain aikaiseksi shoppailla muutenkin vauvanvaatteita, kun oli sopivaa seuraa.

Rintaliiveista/imetysliiveista: Mulla rinnat ei ole vielakaan merkittavasti kasvaneet. Yhet uudet liivit ostin suuremmalla ymparyksella, mutta samalla B-kupilla. Muuten olen tunkenut vanhojakin paalle. Imetysliivit ajattelin hankkia tosi lahella synnytysta, etta voisi edes tulla oikeampi koko. Olen myos miettinyt, etta imetystopit voisivat olla katevia.

Maidosta
: Taalla on baari viela pysyny tiukasti kiinni, toivottavasti ei kuitenkaan vaikuta imetykseen, silla en haluaisi juottaa amarikkalaisia litkuja vauvalleni.

Ristiaiset/nimet: Meidan pikkusestahan tulee ensin Amerikan kansalainen ja sitten vasta Suomen, joten paperisotaa varten nimi pitaa olla hyvissa ajoin. Ristiaiset olemme harkinneet pitavamme, kun paasemme Suomeen kaymaan. Nimea emme siis varmaan pysty pitamaan pitkaan salassa; emmeka aatelleetkaan. Taalla ihmiset eivat ymmarra, kun emme suostu kertomaan harkitsemaamme nimea ennen synnytysta.

Yot: Nyt on nukkuminen selvasti alkanu hakaloitumaan. Vessassa saa ravata pari kertaa ja sangysta ei paase ylos niin sutjakasti kuin ennen. Kyljen kaantaminen on urheilusuoritus. Synnytys kurssilla suosittelivat tyynya jalkojen valiin ja mahan alle. Itse en ole viela kokeillut, kun ei ole ollut pahoja liitoskipuja, mutta selka vasyy pelkastaan kyljella nukkuessa.

Jannittamisesta: Meilla oli sairaalaan tutustuminen ja se nosti hieman synnytysjannitysta. Rupesi hieman ahdistamaan vieraalla kielella synnyttaminen. Onneksi tukihekilo saa olla koko ajan mukana. Saa myos nukkua sairaalassa yot. Synnytyskurssilla katsottu kivunhallinta ja rentoutus-video pisti ensimmaisen kerran kunnolla miettimaan, etta paljonkohan sita oikeesti sattuu. Ensimmainen ajatus oli etten haluakaan synnyttaa, mutta se on varmaan vahan myohaista tassa vaiheessa.[&:]

Hankinnat on viela rempallaan, mutta pikku hiljaa taytyy shoppailla. Turvakaukalo on varmaan tarkein talla hetkella, silla taalla sairaala ei anna vauvaa mukaan, jos ei turvakaukaloa loydy. Ne eivat taalla varmaan uskoisi, etten ole autolla liikkeella ja autojahan ne taksit ja bussitkin on. [;)]

Jaksamisia kaikille mammoille!!![:)]

Huomenta!

PojanÄiti: hahaa! Juurikin söin sitä ritter sportin jugurttiversiota, kun kirjoittelin, että loppuu aina kesken[:D][:D][:D] Ja aina huijaan itseäni myös, että on muka jotekin terveellisempää, kun nimestä löytyy se sport[:-]

Purri: voih minkä linkin laitoit. Eilen selailin sen nettikaupan antimia ja sieltä löytyy dorritoseja, mitkä on mun suurinta herkkua, enkä oo niihin suomessa törmännyt. Täytyy joku päivä pistäytyä jotakin herkkuja hakemassa (ainakin suklaata ja sipsejä[:D]) Mutta hinnat oli osaltaan melkoisen suolaisia, varsinkin murot oli aikaste hintavia..

Minzkuli: ootpas jo pitkällä ristiäisvalmisteluissa! Haluaisin kanssa jonkun, en niin tavallisen kakun koristeen. Nimikyselyjä ei oo paljon tullut, paitsi miehen pikkusiskolta, joka on vasta 10, niin se nyt ei haitannut.

Ristiäiset: oon miettinyt, että pidetäänkö kotona ihan pienet, joihin kutsutaan isovanhemmat, sisarukset+ kummit vaiko vähän isommat jossakin muualla kuin kotona. Leipomisia kanssa miettinyt, että teenkö itse vai tilaanko jostakin. Pitäisi tiedustella mitä joku pitopalvelu veloittaa. Makeat kakut ostan kyllä valmiina, kun omatekemistä tulee aina liian kuivia[:@]. Ja vaaleanpunaisia (sinisiä) vaahtokarkkeja on pakko hommata tarjolle kanssa, en tiedä mistä tuo tuli, mutta ne on ihan must[:D] Pappina tod.näk. toimii miehen äiti eli lapsen tuleva mummi, että paikka ja aika voi olla melkein mikä tahansa. Nimeä ei aateltu pitää mitenkään salassa syntymän jälkeen ja pidetään peukkuja sille, että kukaan tuttu ei sitä ehdi enää tässä parin kuukauden aikana antamaan omalle lapsoselle, kun meidän poikavaihtoehdon on saanut jo kahden tuttavan lapsi tämän vuoden puolella.

Iines: varmasti lisää jännitystä se, että on vieraassa maassa ja vieraskieli käytössä. Turvakaukalo meilläkin vielä hankkimatta, mut en tosiaan tiennyt, että siellä ei päästetä edes sairaalasta pois ilman sitä.

Jospas sitä vielä saisi vähän nukuttua, äsken oli vaan sellainen kutina kainaloissa, että ihan sattui, eikä saanut nukuttua[&:] ja sitten pikkuinen alkoi aamujumpille, eikä antanut mamin nukkua oikealla kyljellä ja sitten tulikin jo nälkä.. Ah, tätä raskauden ihanuutta..[:D][:D] Ihanaa kuitenkin, että on ollut vähän viileämpi yö.

Huomenet! Nyt lähti rv 31 liikkeelle [:)]

Pojanäiti: Benjihyppy, hui! En menisi koskaan, vaikka maksettaisiin [:D]

Iines76: Kauan olette asuneet siellä? [:)]

Minzkulilla hyvällä mallilla ristiäisetkin!

Ristiäiset: Iski sellainen "mitä määä teen-paniikki" päälle [:D] Itselläni ei ole paikkaa tiedossa, ei pappia, kirkkoa.. Aloitin luovimmasta eli listasin tuossa aamulla korttitarpeet ostoslistalle. Korteista siis aloitan ;D Siintä olen varma että. Max 10 henkilöä, jos edes sitä määrääkään kutsun. Minulla ei ole kummejakaan tiedossa, joten aaapuva. Siskoani ajattelin pyytää, mutten vielä uskalla [:D] Hänellä taitaa olla jo ennestään kummilapsi/lapsia. Makeat kakut ajattelin tilata.

Nimistä: Minulla edelleen kolme vaihtoehtoa, joita maistelen. Uskon tekeväni kunnon päätöksen vasta poitsun synnyttyä.

Nimikyselyistä: Siskoni kanssa olen jutskannut nimistä, tulevan mummin kanssakin.. Ja siis kertonut omista vaihtoehdoista. Sitten kun joku kaveri/tuttu on kysynyt niin en ole kertonut [:D] Ei minua häiritse nimikyselyt..
Paitsi, että minuun otti pari pv:ää sitten yhteyttä yksi vanha poikakaveri (ei siis lapsen isä), joka tarjoutui osallistumaan minun ja vauvan elämään, synnytykseen ja kyseli ahkerasti nimistä ja sanoi, että voi auttaa nimien päätöksessä. Se oli mielestäni tungettelevaa ja alkoi _ahdistamaan_ hänen ehdotuksensa. Eihän se niin mene. Enkä tod. ole niin epätoivoinen että alkaisin vaan yhtäkkiä jonkun kanssa yrittämään uutta suhdetta, kun vasta melkeinpä on oma sydän särkynyt. Tein hänelle selväksi, että en ole kiinnostunut hänen avuistaan tai hänestä mitenkään [&:] Pomppasipa aihe taas toiseen [:D] Huh.

Marraskuisista huutelen vieraisiin pöytiin.. Iski vaan tuo ristiäiskakun koristekysymys silmään, joten ajattelin jakaa omaa tietoa [:)] Tutulla oli viime talvena ristiäiset ja satuin siihen aikaa opiskelemaan vielä amiksessa. Kävin sitten leipuri-kondiittoriluokan opettajalta kysäisemässä että voisivatkohan tehdä kakunkoristeen. Sain sen heti seuraavana päivänä eikä maksanut mitään, mutta tiedän kyllä että noista saattaa joutua maksamaan, riippuu koulusta/opesta. Myös kakkuja yms saa tilattua "opiskelijahintaan", jos ei oma jaksaminen/viitsiminen riitä. Kuvan kirjaimet ja sydän on kotitekoisia, värjätystä marsipaanista. Netistä löytyy myös paljon ohjeita jos haluaa itse tehdä [:)]

Moi!

Onpas ollu tylsä pvä![&o][>:]
jotenkin ei ole mitään jaksanu...
hengittäminenkin ollu tosi vaikeeta, pitää välistä huokailla ja haukotuttaa koko ajan.
Poika on kattelu telkkuu koko pvän ja mää vaan makannu.
Onneks iskä tulee kohta kotiin nin saap leikittää tota touhupyllyä, mä otan vaik tirsat.

HaniMami eikä!!! Mikä sattuma! onkyl aika nannaa suklaatii se sporttisuklaa. Mä kuvittelen aina et mul tulee vatsalihakset ja timmi pylly kun syön sitä oikke paljo![8D][:D]

Onks raskausarpii!!??
Mulla on tullu mahaan ja tisseihin sellasia pieniä punasia pisteitä, vähänniiko fritsuissa tulee... Koko maha punottaa ja toisessa tississä on just semmosen huonost imetyn lemmenpureman näkönen mollukka???
Onkohan noi joku esiaste ja koht oon raidallinen?

Minzkuli sun ristiäis suunnitelmat kuulostaa ihanalta, tulee varmaan ihanat bailut!
Mut niin pitääkin! kerranhan sitä elämässä nimi saadaan.
Me ajateltiin ehkä tällä kertaa viettää pienet kun kerta on talvisaikaankin nin ulos ei saa järkättyä mitään, eikä tahdo rahaa tilanvuokraukseen löytyä. viimeksi meillä oli reilu 60 vierasta ja jatkot kesti reilusti seuraavaan aamuun [:D][:D][:D].

Milamariaa Tavallaan liikkis veto eksältä, toisaalta TODELLAKIN tungettelevaa ja jopa säälittävääkin. Toivottavasti ei jää kaveri punttiin roikkumaan! Tsemppejä!

Ostin kaappiin raparperipiirakkatarpeet, mut sit tuli huono omatunto, kun herkutellu kympillä näillä helteillä.
Tein sitten nannaa "pakastintyhjäks" kiisselii johon laitoin raparperit.
Sitä on nyt litratolkulla ja ajattelin mannapuurot illalla siihen seuraks kiehauttaa...

Mut palaillaan!

Edit* onpas kiva kakkutouhu nobodyn kuvassa!! Tosiaan ite askartelemalla kaikkein persoonallisimman saa[:D][:D][:D]

Ja päiviä hyviä rrrrakkaat.

Täällä kärsitään tällä hetkellä akuutista pannari-vaniljajäätelö-mansikka övereistä. Huhuh kun oli hyvää. *örp* Ja tooosi fiksu veto tietysti näin neuvolan alla (torstaina aamulla). [>:][:D]

Täällä ei kuulu mitään normia kummempaa. Meillä kävi eilen yks firma putsaamassa ilmastoinnin, joten se pitkään listalla ollut asia on onneksi nyt hoidettu ja sisäilman laatu on varmasti nyt tilanteeseen nähden paras mahdollinen pienen tuloa ajatellen. Uskomaton määrä p*skaa sieltä kyyllä tulikin, kun laitteen asennuksen ja talon remontin jälkeen ensimmäistä kertaa nyt tuo putsaus tehtiiin. Puolustuksesi sanottakoon, että vasta viime talven aikana tuo alkoi tekemään ekaa kertaa likarinkuloita venttiilien ympärille - ja että mehän se remontti tehtiin sitten loppuun, joka edellisiltä jäi kesken.

Liiveistä on ollut täällä puhetta. Oon näitä täällä itsekseni pohtinutkin. Mulla on ehken ihan vähän kasvanut rinnat. Olisko ollut tuossa keväämmällä, kun ostin parit isommat. Nyt ei ole juurikaan kasvaneet, mutta odottelen jos vaikka vähän tulis lisää tuota varustusta. Ja muuten kiitos urheiluliivi/toppi ja imetystoppi vinkeistä. Laitan ne tuonne korvan taakse ja katselen mitä vastaan tulee, kun kaupoille erehdyn seuraavan kerran. Jostain luin, että imetysliivien osto tosiaan kannattaa jättää mahdollisimman viime tinkaan ja sittenkin ottaa kahdet, joista toisessa on yhtä kokoa isommat kupit.

Ristiäiset/nimiäiset: Saas nähdä saanko pyhäinmiesten päivänä pitää juhlia. Toiveena olisi, että tuon päivän tuntumassa ja juhlapaikkana ihan oma koti. Jos nyt ristiäiset pidetään, niin mukavaa olisi saada meidät vihkinyt sotilaspastori suorittamaan tuon pienen kasteen. Miehen vanha kastemekko saatiin anopin kätköistä jo joskus viime vuonna, eli jos vain mahtuu, niin siinä sitten olisi tarkoitus nimi antaa. Kummit on vielä ihan avoinna. Onneksi voi aina tutkailla vaihtoehtoina myös kirkkoon kuulumattomia kavereita prometeuskummeiksi.

Mutta ei täällä hassumpaa. Viikko vielä lomaa. Olette joka ikinen ajatuksissa täällä. *halit* [:)] 

Takaisin