Heinäkuun höpinöitä


Kiitos teille, ku ootte tukena ja mukana tässä.<3

Henskumaija ja Milin: Tsemppiä niin palio pahoinvoinnin kanssa! TIiän niin miltä se tuntuu, kun esikoisesta sai koko ajan olla pahoinvoivana ja oksennella. Toivotaan, että alkaa helpottamaan! Mulla edellisestä loppu joskus 20+ pahoinvointi. Toivotaan, että teillä aikasemmin! Niin ja Henskumaija niin toivotaan parasta teijän pienokaiselle!

Pitää taas päivittää kuulumisia, ei hirveästi vuotoa nyt ole ollut tään päivän aikana, paperiin vaan vähän ruskiaa. Pieni toivo heräs, mullahan oireet ollu lähinnä järjetön väsymys, etovaa oloa, lievää kuitenkin verrattuna esikoiseen, niin tänään iski tosi paha olo (vasta kolmas sellanen tän raskauden aikana) ja piti ihan oksentaa! :O Jotenkin se silti anto toivoa, että kun on oireita niin ei kai se ainakaa vielä kesken tulis. Pakko pittää toivoa yllä.
 
Täällä näyttää olevan muitakin ketkä iloitsee raskausoireista ainakin vähän ;) Mäkin lupaan, että jos huomenna oksettaa älyttömästi niin en yhtään valita vaan oon onnellinen vaan. Kauhea, kun on viime raskaudessa ja tässä jo tottunut hirveään pahoinvointiin ja nyt on ollut kaks lähes täysin hyvävointista päivää, niin alkaa pelottaa! Vaikka eihän oireiden vähyys oikeesti ole mikään merkki, että joku olis vialla. Ärsyttää vaan kun kaikki on mulle jo nyt hokenut, että oo onnellinen kun oksettaa niin kaikki on varmasti hyvin...

Meilläkin on ilmassa tuota isin poika-vaihetta! Tänäänkään poika ei ole edes kertaakaan tullut mun syliin. En osannut ajatella, että raskaus vois olla jo nyt osasyy, mutta kyllähän nuo lapset kaikkea vaistoaa.

Viimeisiä viedään heinäkuusta... Eli ens viikon neuvolat ja ultrat kaikilla lähestyy onneksi :)
 
Musta tuntuu, että meilläkin tyttö aistii että jotain on tapahtumassa. Tietysti sekin vaikuttaa, että itse oon ollut aika uupunut ja tuntuu että joutuu hirveesti ponnistelemaan saadakseen jotain aikaiseksi ja ei sitten tytönkään kanssa jaksa normaaliin tapaan touhuta:)

Oireita on monenlaisia, mutta melko lieviä. Tosin ensimmäisessä raskaudessa ei tuntunut aluksi missään, olinkin oikeasti yllättynyt kun np-ultrassa tosissaan näkyi kohdussa elämää:) Nyt siis tuntuu enemmän että on raskaana, mutta koska tuntuu erilaiselta kun viimeksi niin pistäähän sekin epäilemään:):) En muista että ekassa olis esim. ollut vatsassa kummempia tuntemuksia, mutta nyt tuntuu aina aika ajoin ja vatsa on jo kovinkin turvoksissa.

Mä mietin aika paljon tulevaa vauvaa esikoisen kannalta; jännittää että miten sitä jaksaa olla hyvä äiti molemmille jos on itse hirvittävän uupunut. Esikoisen alkutaipaleen olin täysin keskittynyt vauvaan, mutta nyt ei siihen pystykään samalla tavalla.

Me ei olla kerrottu kellekään, eikä meinata kertoa ennen np-ultraa. Varhaisultrassa ei oltu ekassa raskaudessa, eikä oo nytkään aikomusta mennä. Houkutus olis tietysti suuri, mutta yritän sinnitellä:)

Paljon on mietittävää, mutta onhan tää vaan maailman ihaninta:)

Jaksamisia kaikille oireellisille ja oireettomille odottajille!:D
 
Kiitos Inkivääri ja Thildushka hyvistä neuvoista mut mä en tiedä mikä mussa on vikana kun sain kyllä todella huonoa palvelua vaan neuvola-aikaa varatessa.. :(

Soitin eka Malmille josta käskettiin soittaa Viikkiin. 

No, Viikissä ei ole Neuvolaa. Soitin Pihlajamäkeen. Sieltä neuvottiin soittamaan tän viikon alussa, sillon vasta neuvola auki... Kukaan ei ollu mulle erityisen ystävällinen :( Mulla menee aina hermo tähän julkiseen terveydenhuoltoon! :D (Nimim. kärsivällisyys ei ole hyveeni...)

Tänään alkoi sitten työt, ja soittoaika olis ollu 12-13.. Mä en ees viittiny mennä neukkariin puhuu tällasta puhelua vaan menin ulos rakennuksesta puhumaan..

Mut kuinka ollakaan, numero oli kokoajan varattuna.. Kuinka vaikeaa voi olla varaa 1 neuvola-aika! Puuh. No mun mies oli himassa, ja hän jonotti&soitti sitten ja mulla on nyt aika 18.8... Sillon baby on 8vkoa ja muutaman pvän vanha, eli hyvällä onnella kuuluu sydänäänet..? 

Mulla ei vieläkään pahoinvointia, paitsi vähän eilen ku ajeltiin autolla.. Muuten erittäin jees, mahaan koskee aina välillä vaan, ja nyt tällä hetkellä maha tuntuu aika turvonneelta, vaikka just olin ohjaamassa yhden jumppatunnin ja pyöräilin himaan enkä syöny mitään vielä.. Hassua.. 

 
Voi että! Pachamama kyl ne sydänäänet kuuluu jos tuolloin ultrassa, koska mulla oli varhaisultrassa (olin rv7+3) jo kuultavissa :) On se vaan hieno tunne kun ne kuulee! :)

 Joskus noiden aikojen varaaminen kyl voi olla aika rasittavaa jonotuksien ym takia... varsinkin jos oma olo ei oo paras mahdollinen.. Voimia ja kärsivällisyyttä toivottaen!

Itsellä alkaa onneks vissiin pahoinvoinnit jo helpottaan, vihdoin! Ja tänään taidan uskaltautua jopa salille saakka hiukan liikkumaan 
 
Takaisin
Top