Heinäkuun höpinöitä

Me odotettiin esikoisen kanssa np ultran yli ennenkä kerrottiin kellekään, jotta tiesi itekin, että kaikki olisi hyvin. Ja meillä tuo np ultra aika oli joulukuun alussa niin tehtiin sitten ultrakuvasta meidän vanhemmille joulukortit ja sitä kautta sitten heille selvisi raskaus.. Molempien vanhemmille lapsemme oli ensimmäinen lapsenlapsi..
Tämän toisen kanssa varmaan myös ootetaan tuonne viikoille 12 saakka kun alkaa olla keskenmeno riskikin pienempi ja on se np ultra takana.
Meillä mies tokas meijän tytölle kun kuuli että olin tehny positiivisen testin, että kohta saat pikku veljen. Mies vähän toivoi ensimmäisenkin kohdalla poikaa, mutta yhtä tervetullut tyttökin oli. Nyt toisen kohalla itsellänikin on pieni poika toive niin meillä olisi sitten molemmat. Vaikka jotenkin on sellanen olo et sisko sieltä on tulossa ja ihan sama se kumpi sieltä loppujenlopuks tulee enemmän toivon sitä et lapsi vaan olis terve.

Me haluttiin ensimmäisen kohdalla tietää kumpi oli tulossa ja varmaan otetaan selvää tämänkin kohdalla, jotenkin sitä tuntuu raskaus vielä enemmän konkreettiselta kun tietää kumpi sieltä tulee. Muille ei olla kerrottu sukupuolta eikä varmaan tullakaan että muille se tulee olemaan salaisuus. Mutta ymmärrän hyvin kyllä teitäkin jotka haluatte pitää sen yllätyksenä loppuun asti. :)
 

Me päätettiin että halutaan tietää kumpi sieltä tulee ennenkuin
hän putkahtaa maailmaan.
Sen suurempia syitä ei ole.. :)
Pääasia että hän olisi terve mutta kyllä mä ehkä vähän toivoisin että tyttö tulisi..
Mies haluais pojan mutta olis se kuulemma prinsessakin ihana! <3 :)

Tänään on ollu outoa nipistelyä mahassa.. varsinkin kun kävelee vähän reippaammin niin on pakko pysähtyä ja huilata hetken.. Onko muilla samantapaista..?
Ekaksi huolestuin mutta luin että näillä viikoilla sellainen nippailu voi kuulua asiaan.
Reilu viikko ekaan neuvola-käyntiin ja varhaisultraan menoa pähkäillään vielä! :)

 
Heippa kaikille mammoille! Pahoittelut laiskasta kirjoittamisesta, yritän nyt skarpata :)

Täällä tosiaan viikkoja 5+0, erittäin kovia alamahakipuja ja vihlontaa - unohtamatta ihanaa iltapahoinvointia. Huolestuttaa hieman alamahakipujen kovuus, esikoiselta ei ollut juuri muuta kuin etomista iltaisin. Jospas se toukka pysyis mukana!

Niin, joku mainitsikin (laiska - enkä jaksa palata takaisin) runsaasta vatsan turvotuksesta. Täällä ilmoittaudutaan myös niihin, mielettömän turvonnut alamaha varsinkin iltaisin. Löysät vaatteet siis kunniaan :) Esikoisen jälkeen sain treenattua vatsan lähes samanlaiseksi mitä aikaisemmin ja plaah, nyt tuntuu et turha työ takana.

Meillä tyttö entuudestaan, hieman ehkä toivotaan poikaa. Sais mieskin sitten kaverin, nyt epätoivoisesti yrittää opettaa tytölle autoleikkejä ja jalkapallohommia.. :D Tyttö parka, ei onneks ole kovin innostunut!
 
Mulla oli myös 6. viikolla tosi kovia kipuja. Viikon ajan heräsin öisin siihen, kun koskee niin pirusti. Kylmä hiki nousi pintaan ja kipu oli sellasta polttavaa, paljon kovempaa kuin menkoissa. Sitten vasta jälkeenpäin tajusin, että menkkojen olisi pitänyt olla juuri tuohon aikaan. Johtui siis varmaan siitä. Sen jälkeen ei tuollaisia kipuja ole ollut.

Nyt on jotenkin melkein paniikki päällä.. Joka päivä mietin ja murehdin, että onkohan masussa kaikki hyvin. Enkä oikein osaa edes sanoa, mistä tämä tunne johtuu. Varmaan siitä, että oireita on minimaalisen vähän. Ei oikeastaan ollenkaan pahoinvoitia ja rinnatkaan eivät ole enää niin arat. Pakko varmaan soittaa yksityiselle ja koettaa saada varhaisultraan aikaa, koska alkaa jo suurinpiirtein mielenterveys kärsiä, kun murehtii koko ajan. Hitto! Ja sitä kun ajatteli, että olisi niiiin onnea ja auvoa tämä odotusaika, vaan kun ei. Hirmuinen huoli päällä koko ajan. Ja eka neuvola-aika on vasta 3.8., joten en tiedä maltanko kahta viikkoa odottaa. Jospa koittaisi siis sen ultra-ajan saada. *huokaus*
 
Noniin, nyt on sitten aika varattu varhaisultraan. Ensi viikolle sain ajan ja jospa sitä sinne asti pysyis järissään :) Tälle päivälle olis jo ollut aika, mutta en voinut ottaa sitä, kun just sille ajalle on työtehtäviä, joita ei voi perua. Huh..
 
Moi! Milloinka tuon varhaisultran voipi tehdä? Ja paljonko se suunnilleen maksaa?
Oon nyt rv 5+5 ja koko ajan mietityttää, ett onko kaikki hyvin, onko kohdun ulkopuolinen vaiko tuulimunaraskaus...en jaksais millään miettiä enää näitä asioita ja tahdon rauhan itselleni. Neuvolakin on vasta 18.8

 
Oi että mäkin haluaisin varhaisultraan :) En taida kyllä uskaltaa edes avata suutani miehen kuullen, kun hän pitää tuollaisia rahan tuhlauksena. No kai se on eriasia, kun ei itse tarvii miettiä asuuko vatsassa oikeasti joku! Mutta ei se raha vieläkään kasva puussa, niin ehkä jää tälläkin kertaa väliin. Täytyy kuitenkin esikoisenkin synttäreitä järjestellä, niin sille rahalle löytyy käyttöä.

Aamut alkaa olla aika järkyttäviä. Kiva nousta ylös ilman syömistä pikkuisen luo. Meinaa oksennus tulla jo matkalla pinnasängylle. ja tästä vaan pahenee... Voi kun mies tekis iltavuoroa. Onneksi sentään pahoinvointi vielä rajoittuu vaan aamuun. Ärsyttävää sekin kun raskaana täytyy syödä ihan koko ajan, ettei tuu huono olo. Ja nälkäkin tuntuu olevan vaikka olis just syönyt.
 
Moi!
Kiitti. Miekin tässä vielä mietin, mutta huolia tulee koko ajan mieleen. Entäs jos...tuulimuna, kohdunulkopuolinen ja kun oon vielä niin aikaisessa vaiheessa..mutta ehkä tää on vaan normaalia. Niin kauan varmaan pitää olla tyytyväinen, kun en vuoda mitään ja mahaa nipistelee :-D
Olis vaan kiva tietää paljonko tuo ultra maksaa, mutt töistä ei viitsisi soitella ettei tartte selitellä työtovereille vielä mitään. Ollaan avokonttorissa niin kaikki kuuluu. Onneks on näytöllä tummennuskalvo niin muut eivät näe, että millä sivuilla mie seikkailen.
Toivottavasti Madie siun paha olo menee ohi pian.
Ja hauskoja juhlia
 
hei ollaa kerrottu mun ja miehen vanhemmille että toinen ja mun pikku siskoille.aamulla välillä tekee pahaa  aika helpolla päässy tän alun
 

Kiva kun näin ahkerasti ootta alkanu kirjotteleen, jospa sitä itekkin! :)
Täällä myös aamupahoinvointia, ilta ja yökin joskus, mutta ei läheeskään niin pahaa kuin esikoiselta! Onneksi! Toivottavasti myös pysyy tällaisena. Esikoiselta kesti tuonne 20+ pahoinvointi ja oksentelu.. Ei oo ikävä sitä aikaa, Ei!

Olishan se mukava käyä varhaisultrassa, esikoisesta käytiiin, kaksikin ylimääräistä ultraa, mutta jossain määrin oon silti nyt rauhallisemmalla mielellä kuin esikoista odottaessa ja maltan kyllä odottaa sinne 12 viikon np-ultraan.

Juoksulebnkillä ei oikein ole voinut käyä, kun nippailee niin kipiästi mahasta. :( Inhottava kyllä, pitää sitte vaaan reippaasti kävellä..Minä kun vielä haluaisin nauttia juoksemisesta, kun jää niin lyhyeksi tuo juoksuharrastus taas, ku esikoisen synnytyksestä toipuminen vei noin 4 kk eli noin 3 kk oon vasta pystyny juokseen...Jospa nuot nippailut loppuis ja vois taas alkaa juoksemaan sinne 20 viikolle asti.

Minä kans kuulun niihin iltaturvonneisiin naisiin. :D Tuhntuu, että maha on iha järkyttävän kokonen! Esikoiseltakin oli, mutta ei se näin turvonnut ollut! löysiä vaatteita täällä kans käytetään jo.. huh huh..

Minä kyllä ootan niin palio taas sitä oikeaa ihanaa vauvamasua! :) Kaikki vaatteetki näyttää niin hyviltä päällä ja on jo ollutkin ikävä vauvamasua. :D Hullu kait minä oon. :P Tulipas pitkä teksti. :O
 
Sama täällä, kovasti mietin onko kaikki kunnossa - varsinkin kun on välillä niin kipeitä vihlaisuja.. Tällä viikolla ajattelin soitella neuvolaan niin sais varmuuden. Ultralaita siellä ainakin on, joten eiköhän sitä voi pyytää että ultrais :)

Samaa mieltä TsN kans, tulis heti sievä vauvamaha eikä sellasta ihanaa turvotusta! Raskaudessa on kyl se hyvä puoli et ei tarvi paljoo laihistella, ja juurikin niin et vaatteet näyttää hyvältä!

Meillä taitaa esikoisella olla jotain esiuhmaa (??) tai muuten vaan kova tahto.. Nauru muuttuu kesken kaiken itkuksi ja jalkaa poljetaan kovasti maahan ja kiljutaan niin lujaa että äiti antaa periksi.. Apua, mitähän se on sitten kahden lapsen kanssa. Ikäeroks tulee noin 1v 10kk.
 
Varhaisultrasta: kannattaa mennä vasta rv 8 jälkeen, niin saa kuulla myös sydänäänet samalla. Alkuvuodesta 2010 varhaisultra, kelakorvauksen jälkeen maksoi muistaakseni n. 60-70 €. Kävin silloin Oulussa Gyneko-nimisessä paikassa ja heillä oli ainakin silloin netissä hinnat, mistä varmaan saisi ajankohtaisempaa tietoa. Toisaalta iso raha, toisaalta pieni. Kyllä se silloin mun mielestä kannatti käydä katsomassa ja jotenkin ultran jälkeen vasta tajus todella olevansa raskaana.

Eilen illalla sitten halailin pönttöä ekan kerran ja tänään ollut aikas kurja olo. Täytyy vaan muistaa juoda ja syödä riittävän usein ja sopivasti. Äsken kauppareissu vähän veny ja meinasin oksentaa paluu matkalla.
 
Täällä kans välillä mietiskelen että onkohan tuolla mahassa edes mitään. Rinnat ovat kipeät ja nännit varsinkin erittäin kipeät, ja on aivan kauhean tuntuista ottaa rintaliivit päältä pois kun sattuu niin kovasti. Sitten on sellasta että tulee pahaolo ja sitten se menee yht äkkiä ohi. Niin ja närästystä. Vessassa en kyllä mielestäni kovin usein edes käy. Niin kauhea makeanhimo :D Ja nyt sit naama täynnä finnejä ei kiva :D

Ja se mua mietityttää eniten että miten jos olo pahenee, niin milloin on niin huono olo että voi jäädä töistä kotiin :D Ja miten selitellä sitten töissä :D

Tänään sitten kerroin jo äidilleni, hieman mietin että onko liian aikasta. Mutta tuli kerrottua kun ei vain voinut pitää sitä tietoa itsellä.

Ja neuvola käyntikin on vasta tuolla 4.8 elokuuta sinne saakka pitäisi odottaa.

Kaikille tsemppiä odotukseen :)
 
Jospa siis kuulisin sydänäänet sitten ensi keskiviikkona :) Silloin on 8+6 menossa, joten katsotaan mitä siellä näkyypi. Mies lähtee mukaan, ei kuulema saa poiskaan pysymään :) Ja jaksaa kuunnella minun huolia ja murheita ja pelkoja. Ihana ukko <3
 
Heippa Henskumaija!
Täällä myös yksi odottaja Helsingistä :)!
Kiva olisi tutustua muihin täällä päin asuviin mammoihin!
 
Yksi opiskelija ilmoittautuu! Mää siis hain sinä keväänä kouluun, kun esikoista odotin. Nyt on tänä syksynä pakko aloittaa. Ehdin siis olla koulussa puolisen vuotta ennen äitiyslomaa. Ei mun mielestä kannata jättää väliin kouluhaaveita lapsen takia, jos siis pääsykokeisiin osallistuminen on mahdollista raskaana, tai sitten vaan siirtää niitä pääsykokeita raskauden jälkeiseen aikaan. Ei se elämä kuitenkaan lapsen tuloon lopu, vaikka tiettyt asiat ei oo niin helppoja kuin ennen lasta, mutta ei mahdottomiakaan.

PK-seutu: mää kanssa asun tässä naapuripitäjässä eli Espoossa ja mielelläni treffaan muitakin odottajia näiltä kulmilta.

Nunnu: toivottavasti kuulet sydänäänet
Kertoilkaahan muutkin, jos käytte varhaisultrassa miltä se papu näytti :)

Pahoinvointi on alkanut, mutta tällä kertaa iltapainotteisesti. Aamut menee väsyneenä sumussa ja kello 16 alkaa oksettaan. Onneksi se helpottaa hetken päästä..

Jaksamista ja tarrasukkia!
 
8+1 kuulumisia.
Voihan väsy! Tämä väsymys on ihan jotain järkyttävää.. Mulla on työmatka tunnin suuntaansa ja melko riskiltä tuntuu olla liikenteessä silmät näin ristissä. Aamusin on taisteltava, että silmät pysyy auki ja iltapäivällä ihan sama homma. Töissä oleminen.. noh, eipä paljon eroa siinäkään. Huono omatunto vaivaa, kun ei yksinkertaisesti vaan jaksa tehdä mitään tai jos tekeekin, niin on niiiin hidas.

Lisäkivaa tuo tämä turvotus. Uh! Masu alkaa muotoutua lähinnä rantapalloa muistuttavaksi päivän mittaan ja olohan on sitten aika tukala. Nytkin turvottaa jo niin mahottomasti, että mitähän tämä sitten illalla on. Huomasin, että viljatuotteet vaan pahentaa tätä turbo-oloa, joten ruisleipää max 1-2 siivua/päivä jatkossa.. Samoin riisi, pasta, peruna --> järkky turvotus.

Jopas tuli valitusta.. Mutta on tämä vaan ihanaakin :) Pikkuhiljaa on uskaltanut alkaa iloita ja olla onnellinen raskaudesta. Ensiviikon varhaisultran jälkeen ajateltiin kertoa tuleville isovanhemmille. Jänskättää :)
 
Haudi hau!

Mua on viime päivinä alkantu kuvottaa just aamulla herättyä ja melkein pitkin päivää siten, et pitää syödä parin tunnin välein ettei tuu kuvotusta. Samanlaista oli mulla kyll ekassakin raskaudessa. Onneksi hapankorput on keksitty!!! Mun pelastus ollut jo muutamana päivänä!

Turvotusta löytyy kyll muille jakaa. Must viel tuntuu et sitä on tuplasti ku on esikoisesta paikat valmiiksi venytettyjä! :) Eilen oli ystävien kaa ulkona syömässä ja ulkona, niin ei niiltä millään olis voinut salata raskautta, koska maha pömpötti löysän mekon alta kuin olisin viidennellä kuukaudella jo. ..mä sentään oli hoikempi ennen raskautta kuin ennen edellistäkään raskautta.

On se jännää miten ihmiset reagoi ku kuulee et oon raskaana. Toinen mun paras ystävä pettyi sitä, et me ei päästy ku 2 kertaa vaan mun ensimmäisen raskauden ja tämän raskauden välissä ulos bilettään! On se totta ettei samalla tavalla sitä voi juhlia kuin ennen, mut oli mulla hauska ilta vaikka selvin päin olinkin! Onneksi osaan pitää hauskaa ilman alkoholiakin :D Tosin jotkut kattoo mun mahaa vähän silmät kierossa, et mitä toi paksuna oleva täällä tekee...

..mut nyt nauttimaan täysin yksinäisestä päivästä, ku neiti on mummolassa ja mies töissä! Saan nukkua päikkäritkin!!!! :)
 
Jep täälläkin on maha oikeesti varmaan isompi, kun viimeks oli puolivälissä! Heti se on tuohon ilmestynyt ja vähän ärsyttää. Viimeks taas ärsytti, kun en tosiaan näyttänyt olevan raskaana, kun vasta 30+ viikoilla :D Taitaa olla hieman venyneemmät lihakset. Ei mua siis sinällään ärsytä, että tulis iso maha vaan, että ihmiset jo näillä viikoilla alkaa arvailla. Kun ei vielä uskaltais kaikille kuuluttaa. Se sais tulla esiin vasta 12+0 päivänä ;)

Torstaina oksensin jo kahdesti vaikka viimeksi pystyin olla oksentamatta aina 8+6 asti. Höh höh saa nähdä millainen "helvetti" tästä loppukesästä ja syksystä tulee. On niin huono äiti-fiilis, kun ei jaksa tuon pienen kanssa leikkiä niin paljon, kun toinen haluais :(

Tänään on kai edessä isovanhemmille (miehen vanhemmille siis) kertominen, kun tulevat Niklasta hoitamaan. Arvaavat kyllä heti pahoinvointirannekkeista. Saa nähdä mitkä reaktiot tulee :D
 
Ihanaa kun meitä tulee koko ajan lisää tänne. :) Saa vähän vertais tukee ja jakaa olojaan aina teijän kanssa. Kummasti se toisinaan helpottaa kun näkee et toisetkin on samassa "jamassa". :)

Te jotka ootte kokeillu niitä pahoinvointirannekkeita onko niistä ollu teille mitään hyötyä? Mulla oli ensimmäisen kohalla pahoinvointia tuonne rv 20+ asti, nii aattelin jos tämän toisen kanssa tulee myös pahoinvointia nii kokeilla tuota ranneketta jos siitä mitää hyötyä on. Tähän mennessä ei oo minkäänlaista kuvotusta ollu, mutta ei ollu vielä ensimmäisen kohallakaan. Muutaman viikon päästä näkee miten olo muuttuu toivon kyllä et tällä kertaa pöntön halailu jäis väliin, ei se nii mukavaa oo. Pystys tosiaan vähä paremmin olemaan tuon esikoisenkin kanssa.
 
Takaisin
Top