Heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Malla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä en ole osannut nukkua selälläni/vatsallani sen jälkeen kun esikoista odotin, eli viimeiset 14v on jo tullut kylkiasennossa nukuttua... Sitä ennen nukuinkin aina vatsallani, mutta sen jälkeen ei enää ole osannut.

Ihanaa tuo sadeilma muuten, mutta kun sitten on märkää ja lapset ja pikkukoira ihan uitettuja heti kun ulos lähdetään. Tosin noita tuo ei tunnu haittaavan tippaakaan.

Joo, siinä asentoon puuttumisessa oli kyse kohdun verenkierrosta eli selällään nukkuessa ei kuulemma veri kierrä oikein. No kaippa tähän tottuu, viime yö menikin jo selkeästi paremmin [:)]

Mulle kerrottu että selällään kun nukkuu niin kohtu painaa munuaisia jolloin veri ei kierrä oikein munuaisissa ja silloin just silmissä mustenee. Kohdun verenkierrosta ei ole kukaan kertonut tähän mennessä mitään.
Mä nukun edelleenkin kylkimaha-asennossa. Eli vähän silleen mahan päällä. En osaa nukkua kyljellään täysin joten nukun nyt miten nukun. Voihan se olla että sit kun se maha alkaa näkyä jonkin verran niin automaattisesti tulee nukuttua pelkästään kyljellään?
Tättärä vois fiksumpana ja kokeneempana kertoa näistä lisää [:)]

Mä nukuin aina ennen mahallaan tai selällään mutta nyt molemmat lempiasennot on pois suljettuja:/
Selällään mahaa kiristää ja tulee suppareita..Mahallaan ei voi nukkua ku pallo on jo niin iso..
Ja vihaan kyljellään nukkumista ku joko kädet puutuu,jalat huonosti tai sitten aamulla niskaa särkee huonon asennon takia..Olipas kunnon valivali-juttu:D

Ang1, se voi kuule just noin olla kun varmaan puolella korvalla kuulostelin kun jännäilin sydänääniä :D

No mut kato ei se oo niin justiinsa kuhan kuuli ne tärkeimmät eli sydänäänet ja sen että älä nuku selälläsi [:)]

Huomenna ois sitten meidän rakenneultra. En malta odottaa. Ihana nähdä pikkuinen piiitkästä aikaa ihan kunnolla ja saada muutama kuva mukaan. Oon ollut vkl töissä, joten aika on mennyt onneksi nopeasti. Mites muilla on menny töissä? Oletteko jaksanu hyvin? Itellä on välillä olli hieman heikko vointi, mutta en ole raskinu olla töistä pois(tulee heti huono omatunto). Miten muuten teillä työkaverit on reakoinu kasvamaan masuun? Toivotaan, että hyvät ilmat jatkuu ja aurinko jaksaa paistaa, koska se antaa ihanasti energiaa. Hirvittää jo tuleva pimeys.

Huomenna töihin 4 viikon kesiksen jälkeen, onneksi toimistolla on hyvä ilmastointi. Jalat turvonneet ihan hirveästi ja on raskasta kävellä näin kuumalla....3,5 kk tarttis töissä sit vielä istua [:'(]
Mies kävi ostaas äsken vauvanvaatteita! Siis pojalle, nyt kun varmistui. Pikkasenko liikutuin kun tuli nyssykän kanssa mua vastaan [:D]
Muutenkin oli ihana päivä mun hormoniraivojen jälkeen, nautiskeltiin ulkona syömisellä ja vain olemalla muualla kuin kotona.

Mä en ole ollut töissä helatorstain jälkeen. Tai noh, kyllä mä yhden päivän yritin, mutta lähettivät mut lääkäriin sieltä, kun olin kuulemma niin kamalan näköinen. Reilua. [8|] No olihan mulla silloin niin kova migreeni, etten voinut pitää toista silmää auki, mutta olin juuri tullut ultrasta ja niissä endorfiinihöyryissä kuvittelin pystyväni työntekoon, vaikka puolta tuntia aiemmin oli mieheni taluttanut mut sinne neuvolaan tärisevänä möykkynä. Hyvin mäkin osaan arvioida.

Olin yhteensä viisi viikkoa saikulla, koska parhaimmillani oksensin 8krt/pv. Nyt on kuuden viikon kesäloma päälle ja elokuun alusta pitäis mennä töihin. Olen kyllä jo vähän odottanut sitä...

Nyt on viimeaikoina vaivannut matala verenpaine. Huimaa ja nukuttaa vaan kamalasti. Eräskin päivä olin ulkona heittelemässä kottikärryyn isoja kiviä, kun alkoi pyörryttää. Olin juuri syönyt. Kiipesin kaksi kerrosta portaita yläkertaan mittaamaan verenpainetta ja kaiken ton (syöminen, rehkminen ja portaat) jälkeen olis pitänyt olla koholla, mutta ei: 103/62. Ja sydänparka läpätti kamalasti. Toivottavasti tämä menee ohi ennen työhönpaluuta. Ei ole kiva ruveta pyöryilemään lasten keskellä.

Sitten aletaankin odotella selkävaivoja, sillä toiseksi alin nikama on jo valmiiksi 5mm vinossa ja kipeytyy tosi helposti. On tääkin! Olen aina ollut ärsyyntynyt naisiin, jotka heti positiivisen testituloksen saatuaan on niin raskaana niin raskaana. Tää on sitten joku paha karma ajatuksistani, sillä nyt olen itse juuri sellainen. Hitto. Sori. Mutta en silti osaa kauheasti olla pahoillani, koska tää on vaan niin mahtava asia.[:D]

Ei voi muuta sanoa kun että huh.. olenpa minä helpolla päässyt.
Ja olin ihan varma alussa että olen pahimmista pahin, lähinnä tämän ylipainon takia. Mutta ei ole tosiaan ollut mitään ongelmia minkään suhteen. Paitsi tietty se pahoinvointi jossain vaiheessa mutta ei se ole mitään verrattaen täällä nähtäviin tapauksiin.
Kamala taas todeta kun lukee näitä juttuja mutta toteampa silti : raskaus sopii mulle todella hyvin. Pitäis olla aina raskaana.

Huh, toivottavasti Pajunkissan olo alkaisi pikkuhiljaa tasaantua. Ehkäpä helpottaa kun kelit viilenee vähän...

Fearsome: Ihanan liikkis mies sulla. :) Mä en voisi kuvitellakaan, että mun mies oma-aloitteisesti kävis ostamassa vauvalle yhtään mitään... Toki menee jos pyydän tai niin sovitaan. Meillä muutenkin tosi tarkkaan mietitään joka ostos kun tuo budjetti on melko heikko...

Mä niin kovasti odottelen meidän rakenneultraa. Se on vasta 11.8., mutta mullahan on toki viikkojakin paljon vähemmän kuin monella muulla...

meemi mullakin rakenne vasta elokuun alussa.. vaikka viikkoja muutama enemmän kuin sulla.
Ja rahajutut sama juttu meilläkin, joka ostos mietittävä tarkkaan. Nyt vielä kun talokauppoja tässä tekemässä, vanhaa myymässä ja uutta ostamassa ja tuntuu että mitään ei jää käteen. Luojalle kiitos meillä on paljon ihania sukulaisia jotka on säästäneet vaikka mitä meille. Ei oo paljon itse ostettavaa onneksi siis.

Heipähei ja terkkuja Roomasta!

Kuuma oli siellä mutta kuuma on täälläkin, mutta toisaalta pitäähän kesästä nauttia, kaikkine turvonneine jalkoineenkin...
Olen ollut niin monta viikkoa poissa palstalta, etten tiedäkään mitä olette haastelleet. Täytyy alkaa kahlata tekstejänne läpi.
Omista kuulumisista sen verran, että tänään oli 2. ultra ja kaikki oli ok. Sukupuolikin selvisi ja tuntumani osuivat oikeaan eli tyttö pitäisi tulla [:)]

Poikalupaus tuli meille:) La olisi siirtyny nyt marraskuulle mutta ei sitä enää siirtänyt kuitenkaan

Jiu kiva kuulla että kaikki on hyvin ja onnea tytöstä [:)] Ja tervetuloa takaisin suomeen!
On muuten puhuttu mm siitä että rakenneultran tulokseen ei kannata luottaa ihan täysin [;)]

Tämä oli kuulemma täysin varma..Koska jos ei olisi niin kätilön pitäisi siitä mainita..
Ja huomasin pippelin ennenkuin kätilö sitä edes tarkemmin näytti:D

[font="trebuchet ms"]heissan![font="trebuchet ms"]Tänään oli neuvola...oli tosi ihana neuvolantäti, ei mun vakio kun se oli lomalla...sai kuulla sydämenäänet...voi ku oli ihana kuulla...ja kuulema tosi vahvat ovatkin. Lohdutteli, kun sanoin et ku ei maha kasva, niin sanoi et vko 20 jälkeen se rupeaa kasvaa mahdollisesti vauhdilla...sit puhuin kun paino on laskenut...totesi että se ei haittaa kun mulla on muutenkin ylipainoa, mutta laihduttamalla ei saa pudottaa painoa...sanoinkin että mä oon mielestäni ihan normaalisti syöny ja ollu...vähemmän joppa liikkunut..nyt odotan rakenneultraa joka on 12.päivä. Voih ku on ihanaa...mutta tässä kuulumisiani ja anteeksi kun en ole kamalasti ollut täällä kirjoittelemassa... HALAUKSIA!!! ?

Meilläkin oli tänään neuvola, ja miten ihanaa olikin kuulla toisen sydämmenlyönnit jälleen <3
Teki ensin hieman tiukkaa löytää kaveri masusta, mutta kyllä sitten useamman minuutin etsinnän jälkeen löytyi. Ja aikamoista sykettä pitikin yllä [:)]. Sanoin neuvolatädille että nyt taitaa olla kaikista vilkkain aika menossa masussa, ja mieletön ralli siel olikin, potkuja sateli ihan urakalla [:D].
Mulle se vain paino nousee hurjaa vauhtia, mutta ei kuulemma viel niin huolettavasti että pitäis alkaa miettimään syytä. Masukin on kasvannut aika kivasti, mitta on vaivaset 17, 5 cm [:D][:D].
Kaikki muut arvot oli hyviä!

Viikon päästä rakenne ja toivottavasti saadaan tietoon kumpi siel polskuttelee.
Ei sitä nyt vaan jaksais millään odottaa!

Meillä on rakenneultra vasta 13.8. Mut toisaalta se on ihan hyvä, koska en enää tiiä haluunko tietää kumpi on tulos. Aikasemmin en oo halunnu mut nyt tekis vähä mieli kysyy kumpi se ois.

Mikä ois teijän mielestä hyvä aika alkaa ostaa kaikkii tavaroita vauvalle? Itellä on menos nyt 17+2 ja tuntuu et viel on liian aikasta. Mut koska se ei enää ois liian aikasta?

Mun mielestä on vielä itsellänikin liian aikaista.. pelkään että vauvan sydän pysähtyy tms kamalaa. Odotan seuraavaan neuvolaan asti ainakin, tai jopa seuraavaan ultraan.. eli siis rakenneultraan.
Mutta jokainen siis tyylillään.

Takaisin