Heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Malla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten voi olla ettei hemppaa oteta?! No on niilläkin sitten hyvät asiat missä säästää [:@]
Eiköhän siel lääkärikäynnillä apuja löydy migreeniin:)
Itse ainakin toivon niin,koska eilen oli niin kauhea migreeni että toinen puoli oli kokonaan puutunut ja pelkkä hengittäminen sattui niiiiin paljon:/

Mullakin otettiin vaan ekalla kerralla Hb eikä sen jälkeen oo otettu. En sit tiiä millon ottavat taas seuraavan kerran[&:] Oiskohan mun hb ollu joku 124 mut ennen raskautta se oli 144. En tiiä pitäskö ottaa joku päivä töissä iteltä. Eipä mulla oo kyl ollu mitään tuntemuksii et se ois kovin alhanen.

Jännä juttu tuo hemoglobiinin mittaamattomuus. Mutta kai ne luottaa siihen, että jos alkuarvot on ok, niin laskua tulee sitten vasta puolen välin aikoihin, vai koskas se mahtoikaan olla. Ja että jos aikaisemmin laskee, niin odottaja osaisi sitten itse huomata ja pyytää rautakuuria. Mene ja tiedä. Toivottavasti teillä kaikilla nyt kuitenkin pysyy arvot tarpeeksi korkealla seuraavaan mittauskertaan asti [:)]

Tuosta hemoglobiiniseurannasta, minulla ainakin on jo useammassa raskaudessa ollut niin, että jos hemoglobiini on ollut mitattaessa hyvä (jotain luokkaa 130+) niin sitten ei seuraavalla käynnillä mitattu, mutta muuten on otettu joka käynnillä. Minulla kun noissa arvoissa on sellaista jännää heittelyä, että joskus ovat tosi hyviä ja toisinaan olen aneeminen jopa ilman raskautta.

Huomenna neuvolaan, tarkoitus olisi että samalla olisi jo rakenneultra, mutta en tiedä vieläkö lääkäri sitä tässä vaiheessa suostuu tekemään (viikot neuvolan mukaan 17+6, tuon itse käyttämäni ultran antaman ajan mukaan 17+2)... Joka tapauksessa katsoo ultralla samalla kohdunsuun tilanteen, ettei vain mitään yllättävää pehmenemistä/avautumista/lyhenemistä ole tapahtunut. Eli huomenna sitten tarkemmin kuulumisia.

Mukavia kesäpäiviä kaikille - täällä ollaan tosi kiireisiä tuon meidän hauvavauvan kanssa - kädet ovat naarmuilla, en muistanutkaan millaisia paimenkoiran alut ovat!

Tämä koneen näppäimistökin taas toimii, eilen oli jostain syystä ääkköset hukassa.

Vau mikä neuvola kun samalla ultrataan kohdunsuut jne. Ei meillä vaan. Ainoastaan kuunnellaan äänet.. Mutta meidän neuvola antaa joka kerta kivoja lahjoja ja hemppakin mitataan aina.
Olen saanut jo tuttia, tuttipulloa, liivinsuojia, kirjoja, vihkosia, dvd:n, kansiollisen tietoa monisteitten muodossa.... [:D] Kaikki kaverit on niin kateellisia kun eivät he ole saaneet omilla paikkakunnillaan tuollaisia ..

^oho! no, ei kyllä täälläkään tarvi tuollaisista haaveilla... [:D]

Oon vähän miettinyt, että mites se on: Kuuluuko sitä kohdunsuuta yms. jotenkin seurailla jo raskauden tässä vaiheessa? Mulla ei ainakaan ole mitenkään tutkittu, ei ole ollut yhtään sisätutkimusta tms. Ensimmäinen neuvolalääkäri mulla on rv 27. Silloin luulisin, että asia tsekataan...

Minulla tuo kohdunsuun ultraus on sellainen asia, että minun lapsistani kakkonen on keskosena syntynyt (poika rv31+1, 1730g,41cm) ja siksi olen tavallista tarkemmassa seurannassa tuon kohdunsuun tilanteen kanssa. Nimittäin jonkinasteinen kohdunkaulan heikkous tässä ilmeisesti on kyseessä. Normaalisti tässä vaiheessa ei tuota asiaa seurata - ellei sitten ole ollut supisteluja. Minun ongelmani vain on se, että tuo pehmeneminen tapahtui ilman supisteluja ja minulle tuli täysin yllätyksenä eteen se ennenaikainen synnytys. Esikoista odottaessa ei ollut mitään mistä olisi voinut arvata tuollaista myöhemmissä raskauksissa tapahtuvan - esikoinen syntyi täysaikaisena (rv39+5) eikä sen raskauden aikana ollut mitään ongelmia kohdunkaulan kanssa.

Meemi missä päin sä neuvolassa käy? Ihan vain tuo eka lääkäriaika ihmetyttää.. Mulla eka neuvola oli 7+2, eka lääkäri 11+1 ja toka neuvola 15+1. Kolmas neuvola on nyt sitten parin viikon päästä eli viikoilla 20+2.

^Vantaalla käyn, Tikkurilan neuvolassa. Mun oli tarkoitus tänään soittaa niistä supisteluista? neuvolaan, mutta enhän mä sitten muistanut puhelinaikaan...

Oi mäkin haluan lahjoja! [:D] Mullakin muuten toi lääkäri oli jo ajat sitten. Siis eka sellainen. Tehtiin sisätutkimus samalla kun varhaisultrattiin. Ja varhaisultrassa siis kävin kunnan puolesta. Neuvolakin on ollut ihan säännöllisesti kerran kuussa.

Pääskynen mua nauratti viimeks kun sain sen tuttipullon ja tutin ihan hirveesti kun semmoisia jo jaetaan ja mä en oo kunnolla vielä edes tajunnut että meille tulee vauva [:)] Jotenkin en jaksa uskoa tätä onnea vieläkään, ehkä sitten sen seuraavan ultran jälkeen.. pelkään koko ajan että kaikki ei olekaan hyvin..

Taas yhdestä helteisestä yöstä selvitty. Edellisenä yönä mentiin vielä sänkyyn nukkumaan, mutta kun pari tuntia oltiin tuskanhiessä pyöritty, otettiin eläimet mukaan ja painuttiin takapihalle nukkumaan. [:D] Viime yönä tapihan ovi oli auki ja nukuttiin sen vieressä olohuoneen vuodesohvalla. Makuuhuoneessa ei kyllä kannata yrittää nukkua, tässä sentään vähän viilenee yön mittaan...

Mä haaveilin, että olisin mennyt tänään aamulla poimimaan mansikoita mansikkapellolle, mutta mua väsytti liikaa aiemmin ja päätin vielä nukkua. Enää ei kannata alkaa lähteä. Tulisi liian kuuma, pökertyisi pellolle. Pitäisi olla siellä heti klo 9 kun se paikka aukeaa.

Kohta pitäis mennä koiran kanssa pihalle. Eläimet meillä eniten kuumuudesta kärsii. On jotenkin raastavaa katsoa kun ne on niin tuskaisia paksujen turkkiensa alla. Koiraa kylläkin kastelen aina välillä...

Pikkumeemi taas vetää aamujumppaa masussa ja saa hymyn nousemaan äidin kasvoille. [:)]

Olipas mukava lääkärikäynti!!
Lääkäri oli sen oloinen et"kerro akka vaivas et voin määrätä lääkettä ja painu sit helv*ttiin"
Olin siellä tasan 10min ja määräsi kohtauksiin ensisijaisesti 2x500mg panadolia kerralla ja jos ei auta niin sit määräs reseptillä panacodia..

Neuvolassa käyty ja rautalääkkeitä tuli määräyksenä, vihdoin paino lähtenyt nousuun, kuukaudessa tullut 2,5 kg :)sydän tykytteli kovasti ja sf mitta oli 15,5  :D Kylläpä oli helpottavaa kuulla sydänäänet, enää perjantain rakenneultraa odotellessa!
Vika lomaviikko meneillään eikä mitään jaksa tehdä :( Koiratkin ihan raatoja ja itse huonolla tuulella. Mutta tämä neuvolapäivä pelasti ja piristi paljon [:D]

ALKUPERÄINEN: Mystis

Olipas mukava lääkärikäynti!!
Lääkäri oli sen oloinen et"kerro akka vaivas et voin määrätä lääkettä ja painu sit helv*ttiin"
Olin siellä tasan 10min ja määräsi kohtauksiin ensisijaisesti 2x500mg panadolia kerralla ja jos ei auta niin sit määräs reseptillä panacodia..

Siis just... tällasia lääkäreitä mä just kammoan, ne varmaan tosiaan miettii mitä ne määrää kun asenne on tuommoinen... Sullahan muistaakseni kohtaukset oli kanssa migreeniä. Mulla sekä Panadol että Panacod pahentaa migreenikohtausta, toivottavasti sulle olis apua.

Täällä ollaan hyvissä fiiliksissä, kun sain neuvola-aikaa aikaistettua viikolla! :) eli raskausaikani TOINEN neuvola on JOPA tasan rv:lla 22 eli 4.8! Alun perin viikko tuosta eteenpäin.. Onneksi mun miehelle myös järjestyi töitä niin päästään muuttamaan tuonne pohjanmaalle! :) ihanaa!! elokuun eka viikko olis tarkotus muuttaa, mutta ei mitään tietoa asunnosta vielä.. vaikea löytää tuolta pikku paikkakunnilta, mutta eiköhän se järjesty. Se vaan stressaa, kun ei voi vielä neuvolaankaa soittaa, kun ei tiedä, mihin paikkakunnalle asettuu asumaan.. Onneksi tosiaan kerkiän käydä edes tuossa yhdessä neuvolassa täällä! :)
Kovasti eilen heti aloin pakkailla ja kas kummaa, kun sain 3 laatikkoa pakattua niin järjetön selkä ja jalkakipu.. ei voinu muuta kuin nostaa jalat ylös ja makoilla sohvalla.. on tää muuttotouhukin vähän erilaista nyt raskausaikana.. huh huh.. :P ah silti tätä kesäloman ihanuuutta! :D

No panadol on vähän kun karkkia söis,eli eipä paljon tehoja ole..
En tiedä uskallanko sitä panacodia edes hakea kun lääkäri sanoi että voi pahentaa kohtausta tai että siitä tulee muuten outo olo ja mitähän muuta kaikkee se siitä selitti..No jospa kohtaukset vähenis nytten niin ei tarvis mitään lääkkeitä syödä..Mulla kun tosiaan migreeni on sellasta ettei mulle löytyny ennen raskautta edes sopivia estolääkkeitä tai kohtauslääkkeitä

Mun on nyt pakko purnuttaa!

Mä en millään kestä tätä hellettä enään! Aivan tukalaa ja oksettavaa koko helle! ARGH [:@]
Ihanahan se olisi tuolla rannalla maata ja käydä kahlailemassa vedessä, mutta eilen huomasin illalla että minulle on tullut aurinkoihottumaa, ja se jos mikä kutisee niin maan perkeleesti!
Niin sapettaa!

Jospa tämä tästä alkais kohta viilentymään. Syksyä ja vesisateita odotellessa!! [:)]

ps. Ei tuo luontokaan enää kauheen kaunis ole kun joka paikassa on nuukahtaneita / kuivuneita kasveja..

Rascal: SAMAA MIELTÄ!!! Aivan kertakaikkisen tuskaiset oltavat... Kun siis muutenkin viileämmällä ilmalla on kuuma, kun kantaa tätä sisäistä lämpöpatteria, niin tää helle on siis aivan järkyttävän kamala!
Kämpässä on 32 astetta lämmintä ympäri vuorokauden, eikä mikään auta. Olis edes toinen ikkuna tai parveke, että sais vähän läpivetoa, mutta kun ei...

[:@][:@]

en enää keksi mitä vois tehdä, kun on alasti sängyllä  eikä tee mitään, mutta silti on hiki. Ei viittis ihan ympäri vuorokaudenkaan suihkussa seistä...

Mystis: Mulla on ollut todella pahoja migreenikohtauksia, olen oksentanut monta päivää ja meinannut kolmesti lähteä tippaan. Siinä ei paljon enää mietitytä, että pahentaako Panacod tilannetta, on vaan pakko saada särky lakkaamaan, kun pää hajoaa ja sitten pitää vielä pinnistellä oksentamassa vähän väliä pää ämpärissä tai pöntössä.

Mä olen siis syönyt Panacodia. Joskus vuosia sitten mulla oli määrätty sitä sormivammaan, eikä silloin tullut sivuvaikutuksia, mutta nyt raskauden aikana se kyllä huimaa, pistää sängynkin pyörimään. Kivun se kyllä vie, mutta ei lopeta migreenikohtausta, vaan kun vaikutus lakkaa, kipu alkaa uudelleen. Silti on helpottavaa, että saa joitakin tunteja olla ilman sitä kamalaa pääkipua.

Mutta hei, kaverit! Meikäläinen on nyt puolessa välissä, eikä ole kahteen viikkoon enää oksentanut! Loppuilotulitus oli silloin juhannuksena ja siihen se päättyi. Se olikin aikamoinen lopetus! Melkein sairaalan kautta piti tääkin homma hoitaa. Mutta nyt 12 viikon pahoinvoinnin jälkeen elämä hymyilee![:)]

Mulla on paino noin 500g vähemmän, kuin maaliskuinen aloituspaino. Mahaa kyllä on tullut, joten massa on siis vain vaihtanut paikkaa. [8D]

Takaisin