Heinäkuun höpinät

Voi voi, kun tuntuu kaikki muut olevan niin pitkällä jo. Teidän juttuja lukiessa jotenkin ajattelen itsekin jo olevani pidemmällä, sitten petyn kun muistan miten vähän noita viikkoja vasta onkin... nyt siis 5+5 oman laskun mukaan, eli pieni sydän on toivottavasti aloittanut jumpsuttelun näinä päivinä. :shy:

Eka neuvola jo vajaan parin viikon päästä, eli 7+4. Neuvolalääkärinkin varasivat samalla, se on kai sitten 8+1.

Tiedän tunteen! Itse olin alkuun helmikuisten puolella (koska LA alunperin oli 28.2) ja siellä itsestäkin tuntui välillä, että monet olivat jo ties kuinka pitkällä. Nyt lasketun ajan siirryttyä (4.3) taas täällä maaliskuisten puolella on enemmän samoilla viikoilla meneviä. :) Kiva välillä kuitenkin edelleen käydä kurkkimassa helmikuisten ryhmän kuulumisia. Siellä kun on monella jo nt-ultrat sun muut jännittävät hetket käsillä.
 
Voi voi, kun tuntuu kaikki muut olevan niin pitkällä jo. Teidän juttuja lukiessa jotenkin ajattelen itsekin jo olevani pidemmällä, sitten petyn kun muistan miten vähän noita viikkoja vasta onkin... nyt siis 5+5 oman laskun mukaan, eli pieni sydän on toivottavasti aloittanut jumpsuttelun näinä päivinä. :shy:

Eka neuvola jo vajaan parin viikon päästä, eli 7+4. Neuvolalääkärinkin varasivat samalla, se on kai sitten 8+1.

Mä niin tiedän tunteen :D esikoisen LA oli 28.5 niin sitä tuli kaikessa muitten perässä :)
 
Varasin just ekan neuvolan, se on 9+1 (neuvolan laskujen mukaan 8+6). Lasken ite nyt toistaiseksi viikot tiedetyn ovisajankohdan mukaan, oletan et neuvolaankin korjaavat sit ultran perusteella. Viimeks ainakin täällä muutettiin neuvolan la:ta ultran perusteella vaikka se heitti vain yhden päivän.
 
Varmasti on Viuhti kiva kurkkia myös aikasempien odottajatoverien meininkejä. :) Sulla ilmeisesti korjattiin ar-ultran perusteella viikkoja sit? Miten aikaisessa vaiheessa?

JMT, voin vaan kuvitella miten piinaa se perässä laahaaminen on ollu loppuvaiheessa, jos muut on päässy synnyttämään paljon aikasemmin. Tämähän mullakin on sit edessä, jos kaikki menee niinku kirjotettu. Nimim. 25.3.2018 :hilarious:
 
Varmasti on Viuhti kiva kurkkia myös aikasempien odottajatoverien meininkejä. :) Sulla ilmeisesti korjattiin ar-ultran perusteella viikkoja sit? Miten aikaisessa vaiheessa?

JMT, voin vaan kuvitella miten piinaa se perässä laahaaminen on ollu loppuvaiheessa, jos muut on päässy synnyttämään paljon aikasemmin. Tämähän mullakin on sit edessä, jos kaikki menee niinku kirjotettu. Nimim. 25.3.2018 :hilarious:

Ar-ultrassa, joka tehtiin noin 6+4, tarkentui LA:ksi 4.3. Aiemman LA:n olin itse laskenut edellisten menkkojen ja ovulaation perusteella. Tuossa ultrassa kyllä korostivat, että koska se mahassa oleva papana on vielä niin pieni, eivät saa välttämättä ar-ultrassa täysin varmaa laskettua aikaa arvioitua. Kuulemma sitten nt-ultrassa "lyödään lukkoon" parempi arvio. :)
 
Viuhti, onko luottavainen olo tuohon arvioon, vai epäiletkö että np-ultrassa LA korjataan takaisin alkuperäisen suuntaan? :rolleyes: Luulisi ovulaatiosta lasketun olevan kuitenkin aika tarkka. :wideyed:
 
Aika jännä että muuttivat laskettua varhaisultrassa kun sen tarkkus on tosiaan se +-5 päivää.. O.O Meilläkin siis varhaisultran mukaan 7.3. laskettu ja menkoista 4.3. niin kirjasi nämä molemmat tiedot siihen korttiin ja totesi että varmaan on ihan oikein se 4.3. kun tosiaan ei ole niin tarkkaa tuossa vaiheessa.. Ekasta muistan että nt-ultrassa laskettu aika siirtyi päivän aiemmaksi, olin ajatellut että ei olis niin tarkkaa mutta oli se sitten..
 
Eivät tuntuneet ar-ultrassa ihan täysin luottavan minun arvioihini, mikä sinänsä oli perusteltua, kun en tosiaan tiennyt kiertoni pituutta (ei ehtinyt tulla kuin yhdet menkat 6 vuoden menkattomuuden jälkeen). Ovulaatioajankohdasta olen lähes päivän (+/-1) tarkkuudella varma. Olen siinä uskossa, että joka tapauksessa LA tulee olemaan maaliskuun puolella, mutta veikkaan, että voi nt-ultrassa hieman aikaistua. Saa nähdä!:)
 
Olen nyt viikon verran ollut siskolla avuksi ja viellä viikko pitäis olla. Heillä syöminen ja rutiiini ihan erillainen kun mulla kotona ja nyt tullut kotiikävää... siskolla viisi pientä tytärta, vanhin sai maaliskuussa 7 vuotiaaksi. On tää aika monenlaista niin monen lapsen kanssa kun kaikki niin pienet viellä.
Pitäis jotenkin kestää viellä mut on täällä aika vaikea huolehtia siitä että itse sais monenpuolisesti syödyä kun olen enemmän tottunut tuoreiden hedelmien ja kasviksien syömiseen ja täällä enemmän niitä ruuissa (hedelmät vaikka kakuissa tai hillona puuron mukaan). En tykkää nyt raskauden aikana makeisista kovin paljon ja täällä kaikki paitsi lounas aika makeita ruokia. Voin kyl vaihtoehtona syödä leipäkin mutta koko aika sitä myös en jaksaa :P seuraava viikko on taas reisussa ja tulee varmaan aika paljon ulkona syödyä ja se taas semmonen mitä yleensä raskauden aikana en ole tykkäänyt tehdä kun olen aika tarkaana syömiseen ja on aika vaikea luottaa vieraan ihmiseen joka laitaa ruokaa vaikka kaikki olis siisti ja hyvin (psykologisesti hankala olo kun en näe itse miten ruoka laitetaan, tulee ongelmaksi vaan raskauden aikana jotenkin).
 
Juu se taitaa olla lähinnä (kesto)turvotus mikä mahaa pyöristää alkuun. Toki kohdunpohjankorkeus on seuraavissa raskauksissa alkuun alkanut nousee aiemmin verrattuna ekaan raskauteen.

Ja yhtälailla se pikkuinen on siellä mahassa vaikka vatsa ei vielä näkysisi, joten rohkeasti ja rakastavasti vatsaa silittelemään :)
 
Siis nyt oikeesti :/ Puolitutun kanssa tänään juttelin ja hän kommentoi "nyt kun teille on toi toinenkin tulossa". Mitä ihmettä, tää turvotus ei voi olla noin paha että joku niin rohkeasti arvioi raskaaksi :sad001 En tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa... Onko muut saaneet tunkeilevia kommentteja?

Edit. Tänään siis 5+4
 
Musta tuntuu kans että kamalan vaikee peitellä mahaa ja koittaa vetää sisäänpäin. Tänään oli juhlat, mies koitti jossain vaiheessa sanoa, että yritä vähän vetää sisäänpäin, ettei kukaan hoksaa.:D kyllä tää oikeesti pömpöttää enemmän kuin aikaisemmin!
 
Huomenna eka neuvola. Pitää noi kaks muutaki ipanaa raahata mukana.
 
Mulla ois kans huomenna neuvola! Onneks miehellä vapaa niin jää esikoisen kanssa kotiin :)
 
Täälläkin huomenna eka neuvola ja varhaisultra! :) Otan kyllä miehen mukaan neuvolakäynnille, mä en kuitenkaan muista puoliakaan mitä siellä sanotaan. :D Niin ja esikoista ootellaan siis. :)
 
Meil on muuten ihan päinvastoin, mies ei muista ikinä mitään :D viime synnytyksessä oikein kätilöt selitti et kertovat vaan miehelle juttuja kun mä en kuitenkaan jälkikäteen muista, mut mitäpä kävikään, ei sillä ollu aavistustakaan mitä oli JUST kerrottu ja mä sit ilokaasupäissäni olin ihan kartalla... Sitä tais jännittää vielä enemmän ku mua :Heartred
 
Takaisin
Top