Heinäkuun höpinät

Onkos kellään kotidobbleria? Millonhan sillä alkaa kuulua sydänäänet?
 
Mulla on kans doppleri :) oon koittanu jo kuunnella mut ei oo viel kuulunu :D en yhtään muista millon esikoisesta kuulu.
 
Kun sanotaan että tokassa (tai enemmässä) raskaudessa maha alkaa näkyä aiemmin niin mitä se tarkoittaa? Ihan sitä alavatsan / kohdun pyöristymistä vai vatsaa muuten? Mulla on sen sortin ympärivuorokautinen turvotus että vastaa varmaan ekan raskauden rv 15, mutta siis toi on ihan omaa ihraa joka pönkee joka suuntaan, kohtu on toki vielä littana ja alhaalla. Tänään 5+2 ja alan harkita raskaushousuja...
 
Maha kaiketi voi kasvaa turvotuksesta jne., mutta itse vauvan takia vasta eikö se ole joskus siinä rv 12 jälkeen. Itsellä kauhea turvotus, mutta sen verran mahaa on muutenkin, että voi helposti syyttää grillimakkaraa.
 
^^ mulla ainakin kohtu kasvaa nopeammin alussa ja se näkyy tietysti sitten aiemmin. Mulla myös turvotusta mutta viimeisissä kolmessa vai peräti neljässä (tämä on seitsemäs) jossa jo 5+ viikolla on pakko luopua tavallisista housuista. Viimeksi onnistuin 10+ viikolle peittelemään töissä sitten oli jo sellanen kumpu ettei siitä voinut erehtyä.
 
Samaa kuullut, että parempi kaivaa vanhat äitiysvaatteet kaapista jo heti alussa. :) Mutta edelleen se ei ole vielä itse vauva, joka sen aiheuttaa vaan turvotus, kohdun kasvaminen jne. Eikä sillä nyt tietty väliä mikä syy on, itse välillä vaan naureskellut tuttujen juttuja, kun lähes pidetään mahasta kiinni alkumetreiltä lähtien, kun ollaan niin raskaana. Ehkä meille ensikertalaisille kynnys on suurempi käydä varsinaisesti ostamassa äitiysvaatteita. Ainakin se on itselle tässä vaiheessa mahdoton ajatus, kun on vielä niin varovaiset fiilikset viime km jäljiltä.
 
Joo, jotain tarvii keksiä töihin että maha peittyy kunnolla.. siihen ne äitiyshousut ois hyvät, ettei vyötärö punkeis tota turvotusta enempää näkyville, mutta ei mulla ole enää mitään säästössä viime raskaudesta. Ja kynnys ostaa mitään on kyllä nytkin iso. No, tunikoita peliin jne. On kyllä "raskaampi" olo kuin viimeksi, jatkuva painon tunne ja nippailua enempi kohdun tienoilla kuin viimeksi. Tai voi olla etten vaan muista.
 
Mä onneksi olen vannoutunut mekkojen ja tunikoiden käyttäjä, joten oon selvillä vesillä hetken. Mut siinä vaiheessa kun tulee housujen aika, niin en tiedä mitä tapahtuu :D
 
Mä olen kyllä toisessa raskaudessa tuntevani jo tuon kohdun pyöristyneen/turvonneen aivan eri tavalla kuin ekassa. Ei se normaalisti tuolta tunnu, mutta toki se on vaan vasta sitä kohdun kasvua ja turvotusta, vauvanalku on jossain tuolla takaseinämässä vielä kiinni.:D

Ja kyllä on niin turvonnut maha, tai niin vaan pömpöttää. Mut nyt annan ylpeenä pömpöttää, ei tarvi vetää mahaa sisään niinkuin normaalisti.:D vaan sit ois ehkä "nolompi" jos joku tuttu näkis jossain julkisella paikalla, kun sais kertoa että viikkoja vasta joku 8+, ei tän vielä vissiin pitäis näkyä.:D
 
Mulla oli ekassa raskaudessa kaverilta lainassa doppler, jos tuolla nyt asukki on, niin varmaan joskus ekan kolmanneksen jälkeen sellaisen hankin omaksi. :) Liian aikaisin en halua ettei turhaan stressaa, jos sydänääniä ei kuulukaan.
 
Mulla eka neuvola tiistaina 8+5 (: ja noista vaatteista ja mahan kasvusta, mä en oo pystyny farkkuja käyttämään plussan jälkeen... pakko olla kuminauhavyötäröllä ja mahdollisimman matalat housut. Ostin kirppikseltä jo yhdet mamafarkut mutta ne ei vielä tunnu hyviltä jalassa, tai se kangas painaa mahaa ikävästi. Onneksi ollut mekkokelit... :p Oon myös yrittäny tätä turvotusta peitellä kun mahassa majaileva tyyppi on vasta mansikan kokoinen :joyful:
 
Mulla ainakin nyt tästä kakkosesta alamaha jo pullottaa ja on kova :D kuinkahan nopeesti se ite mahamaha pullahtaa! Esikoisestakin mentiin kokoajan yläkäyrällä mahan kanssa, saas nähä kuinka isoks nyt kasvaa :D
 
Voi voi, kun tuntuu kaikki muut olevan niin pitkällä jo. Teidän juttuja lukiessa jotenkin ajattelen itsekin jo olevani pidemmällä, sitten petyn kun muistan miten vähän noita viikkoja vasta onkin... nyt siis 5+5 oman laskun mukaan, eli pieni sydän on toivottavasti aloittanut jumpsuttelun näinä päivinä. :shy:

Eka neuvola jo vajaan parin viikon päästä, eli 7+4. Neuvolalääkärinkin varasivat samalla, se on kai sitten 8+1.
 
Takaisin
Top