Heinäkuun höpinät!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mymme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ImageUploadedByVau Foorumi1404715182.458860.jpg
Ennen kuin sait alkusi, halusin sinut.
Ennen kuin synnyit, rakastin sinua.
Ennen kuin olit ehtinyt olla täällä tunnin, olin valmis kuolemaan vuoksesi <3
Tasan neljä vuotta sitten oli yhtä kaunis keli kun nyt, kauniimman siitä teki se, että saimme esikoisemme syliimme. Tänään tämä suurin rakkaus on jo 4 vuotias <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

mä oon niin hormooni huuruissa, että itkin kun mun piti jättää lapset päiväkotiin, kun esikoisella syntymäpäiväkin:grin:smiley-angry017

mä tein eilen blogiiini postauksen kuvien kera meidän kodista; jos haluatte käydä kurkkaamassa miltä meillä näyttää niin tässäpä linkki http://kuplavauva.blogspot.fi/

masussa kaikki on hyvin ja viikkoja olisikin jo kasassa 28 + 2:Heartpink:Heartpink

Mä just ahdistelin sitä, että tänään on tasan kolme kuukautta laskettuun aikaan.. siis neljäsosa vuosi! Mut ihana Jenni-Julia, kun sen keksit.. 13 viikkoa! Ei kuulosta enää yhtään niin pahalta! :wink Kyllä mä tästä vielä selviin!

Juuri niin snuu, 13 viikkoa! :) Ei tunnu enää pitkältä ajalta, varsinkin kun ajattelee, että plussasta tikussakin on jo 23 viikkoa! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

mulle tuli taas tänää semmonen malttamaton fiilis kun nyt niiin moni kaveripiiristä saanut juuri vauvan. Haluan jo tuoksuttaa omaani:love017

tänään oltiin koko ilta biitsillä. Aaaaaaivan ihanaa. Itsekin kävi mielellään uimassa ja oli ihana kun nousi vedestä, niin oli kuiva:dance008. täällä ollut mielettömän ihanan kuuma päivä. Tokikin se näkyy turvotuksena. Vettä oon lipittänyt pitkin päivää. :dance008

Nää ilmat on kyllä niin ihania! :) ainoa haittapuoli on että vaatteiden kans on ongelmia että mitä laittaa päälle näin kuumalla :/ masu alkaa olemaan niin suuri ettei kaikki omat vaatteet mahu enää päälle ja en ollu ees varautunut näin kuumiin ilmoihin ku ostin äippävaatteita alku kesästä. :/

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Mä en näin kuumast tykkää yhtää :( Meillä ulkona 28 nyt ja kämppä yhtä kuuma ni mihinkään ei oikeen pääse tota kuumuutta pakoon... Eikä saa kovin hyvin nukuttuakaa. Kesä on ihana mut 22-25 astetta olis mulle semmonen sopiva keli :)

En tiiä kuuluuko tää tänne, mutta ehkä voidaan laittaa mun seuraava avautumiseni raskaushormonien piikkiin (ainakin osittain):

Mun on PAKKO avautuu anopistani nyt kyllä!! Mua on pidemmän aikaa ärsyttänyt (oikeestaan koko sen ajan ku meillä on toi meidän esikoinen ollut olemassa) anopin puuttuminen meidän kasvatusmenetelmiin. Nyt on viimeaikojen polttava aihe ollut ton pojan syöminen. Hän on melko nirso lapsi ja olen häntä koittanut totutella uusiin makuihin. Hän on sen verran jääräpäinen kuitenkin että ei kyllä syö jos ei jostakin tykkää. Hänellä on säännöllinen ruokarytmi (aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala) ja olen koittanut siinä pysyä.

No, tää mun anoppi on tietysti sit eri mieltä näistä jutuista ja antaa kaikille lapsen mieliteoille periksi. Esim. jos poika ei oo päivällisellä syöny kunnolla kun ei oo tykänny, ja mä en oo mitään muuta hänelle sit nirsoilusta palkaks antanu vaan todennut et syöt sit enemmän seuraavaks ku on ruoka-aika. En halua hänelle mitään antaa sen ruuan tilalle, jota hän ei oo huolinut, koska sit hän oppii siihen et mitään uutta ei tarvitse maistaa kun kuitenkin kohta saa tilalle jotain muuta. Poika sit usein alkaa hetken päästä ruokailusta mankumaan leipää tai jogurttia tai jotain, mistä tykkää. Anoppi on siinä kohtaa aina antamassa ja mä koitan sanoa, et ei nyt oo ruoka-aika. Anoppi on sit sanonu useesti, et me pidetään lasta nälässä ja sanonut vitsillä (osittain varmaan tosissaankin) soittavansa siitä sossuun. Jos lapsi syö yhden aterian viidestä huonosti niin se ei todellakaan kuole nälkään!! Mua v*tuttaa kun se tollasista asioista kehtaa edes vitsailla. Mä seison täysin oman kasvatusnäkemykseni takana täs asiassa enkä suostu tuntemaan itteeni paskaks äidiks hänen surkeista yrityksistään huolimatta. En tajua miks sen pitää olla tollanen. Mun mies on tosi nirso ja se on hiukan noloakin välillä joissain juhlissa tai ravintolassa kun toinen nirsoilee ja tilaa annoksen "ilman tota ja tota ja tota". Tää on sit noitten anopin hyvien ruokailukasvatusten tulosta ja mä en halua, et mun lapsesta tulee samanlainen.

Sit hän on sitä mieltä et alle 3-vuotiaalle ei mitään karkkia tai suklaata sisältävää, kun hampaita pitää suojella. Meidän poika on nyt siis 1v10kk. Kerrankin hän sit ulvoi et: "ei tollasta saa antaa" ku annoin synttärikahveilla pojalle fanipalan. Sanoin, et satunnaiset makeat ei tee haittaa hampaille, mut sen sijaan ruokailujen väleissä naposteltavat jutut tekee kun koko ajan on jotain syömässä.

Anteeks nyt tää purkaus, oli pakko vähän avautuu kun toi käy niin hermoille :mad::grin

Ja lisättäköön vielä vähän taustaa tähän anopin puuttumiseen; hän sanoi meitä huonoiks vanhemmiks sillon ku esikoinen oli ihan vauva ja mentiin sen kanssa kahvilaan. Hänen mielestään äidin paikka on kotona neljän seinän sisällä vauvan kanssa, eikä vauvaa saa missään nimessä viedän kahvilaan pöpöjen armoille...

Tää kuumuus on todella ahdistavaa, talo melkein yhtä kuuma ku ulkona.. Ei jaksa juuri mitään muuta ku levätä :\. Ystävä perheineen tulee ylihuomenna yökylään niin olis melkein pakko siivota mutta sekään ei tällä illalla oikein houkuttele.. Tulipas taas valitettua,ärsyttää vaan kun kaikki jokapaikass hehkuttaa hellettä
ja itelle se on tuskaa..

heinukka, ei kuulosta kivalta tilanteelta, tsemppiä!!!

Heinukka; mää pelkään että meillä on joskus sama tilanne. Oon tähän asti vierestä kuunnellu kuinka anoppini kommentoi jatkuvasti miehen sisarusten kasvatusmetodeja. Eli hyvin todennäköisesti sanoo niistä myös meille joskus. Toki hän on mulle joskus sanonut, että oon niin kipakka luonne, ettei mua kannata suututtaa, niin joskohan ymmärtäisi olla hissukseen sitten. :)

Ensimmäinen "riita" voi tulla jo ristiäisten alla, kun heillä on mekko, malja ja pääpyyhe kiertänyt ihan kaikilla lapsilla ja lastenlapsilla... Ne on kaikki minusta kamalia, ja meillä on perheessäni oma mekko ja hankimme jo ihkaoman kastemaljan. Joten ei tulla näitä sukukalleuksia käyttämään, katsotaan mikä mekkala siitä syntyy... :D

Ja vielä että taitaa olla melkoinen vanhoillinen kukkahattutäti jos pitää naisen paikkana kotia, huhhuh sentään. Mää varmaan tulistuisin ja antaisin tulla tuutin täydeltä sille... :D

No juu jassukka välillä must tuntuu et millä vuossadalla se oikeen elää noitten juttujes kans... Ja oon kyl ihan varma et ei noi anopit itekää oo eläny täysin noitte omie ohjeittes mukasest sillon ko niil on ollu pienii lapsii. Ei ne vaa enää muista niit aikoja kunnolla... Mä oon nyt täs lähiaikoina uskaltautunu sanomaa sil vastaan ihan kunnolla ku ollaan nyt jo sen verran kauan oltu miehen kans yhdessä. Kerrankin ku se tuli tänne ja kiroili ku merimies heti ulko-ovella ni sanoin et "jos on pakko kiroilla ni voi pysyä poissa täältä". Kyl se sit sen vierailun ajan oli kiroilemat mut sen jälkee se on taas jatkunu. Sielt tulee kaikki vittusaatanat ja meijän liki kaksvee papupata toistaa peräs. Hienoo! Sil on sanottu monta kertaa ettei ton pojan kuullen kirota, mut eihän se ny kuuntele..

Toi kastemekko juttu on kyl paha. Mut pidä pääs! Se on teidän laps ja teidän valinta. Ja ihan yhtläil teijänki perheen perinnemekko on tärkee ja saatte sen valit kastemekoks.

Jaksamisia anoppien kanssa. Itselläni ei varmaaan tule olemaan anopin kanssa ongelmia. Ihana täti on, vaikka ollaankin aivaan erilaisia. Toisaalta osaan pitää oman pääni kovemmankin paineen alla, joten toivotaan, että perheriidoilta vältytään. Niinkuin esimerkiksi siltä, että tulevaa kääröäni ei olla NIMIÄISTEN ajaksi pukemassa kastemekkoon. Oli tyttö tai poika. Hmps. Saa nähdä.

Kuuluu heinäkuuhun muutenkin ihan jees. Verenpaineet on vähän alhaiset, samoin hemppa ja supistelee jatkuvasti. :D Siis pyörryttää ja meno alkaa olemaan jo aika raskasta, mutta vielä jaksaa. <3 RV 25 tänään, joten ei enää ihan niiiin pitkästi...

Minä jaan jokaisen tuskan, mitä tulee anoppeihin!
Esikoisen aikaan, kun tulivat synnärille katsomaan ja siinä syötin vuorokauden ikäistä sinttiä sängyllä oli anopin päästettävä suustaan "varohan ettei putoo! " Sekä sukupuolesta kommentti"olis saanu tyttö syntyä.. "
Nyt viimeisin anopismi oli "sen sanon, että kusessa ootte kun syntyvät!"

Mutta onneksi mulla on nykyään oikein hyvät välit anoppiin.. Yli 400km..

Tykkään Mymme siis tosta viimeisestä lauseesta :D

Mullakin n 100km, ei joka kuukausi edes nähhä, mutta silloin kun nähdään, se on yleensä monta päivää kerrallansa ja mulla meinaa het palaa hermot... :D

Takaisin