Heinäkuun höpinät!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mymme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi, mitä anoppeja! :/ Oma anoppini on myös hieman raskas, mutta tuskin alkaa meidän kasvatukseen puuttumaan. Hän harrastaa myös sitä, että lapsenlapset saa, mitä haluavat. Alkaa mm. ehdottelemaan lapsille jäätelöä, kun vanhemmat yrittävät saada lapsia pukemaan ulkovaatteita kotiinlähtöä varten!! Joskus miehelle sanoin, että näkisin niin punaista tuossa tilanteessa...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä meistä kumpikaan ei ole tekemisissä mieheni äidin kanssa, joten tiedän mikä hankala anoppi on.. minut on haukuttu siivelläeläjästä huo**ksi eli kaikeksi mahdolliseksi.. mieheni toiminta tavat eivät äidin mielestä ole normaalin ihmisen toimintaa ja hän haukui myös omaa poikaansa jatkuvasti kasvotusten ja puhelimitse.. mieheni katkaisi välit n. 2 vuotta sitten eikä ole nähnyt häntä sen jälkeen... "anoppi" ei ymmärrä vieläkään miksi mies katkaisi häneen välit.. miehen sukulaisista kukaan ei edes tiedä meidän perheenlisäyksestä. Eivätkä saa tietääkkään ainakaan meiltä, elleivät sitten jostain kuule tai näe minua jossain kun samalla paikkakunnalla asutaan.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

juup, siellä sokerirasituksessa käyty.. vähemmän oli juotavaa kun viime kerralla sitä sokerilitkua mutta 2 kertaa pahempaa ja ällöttävämpää ja nyt saa heikkoa oloa potea varmaan koko loppu päivän mut nyt se on onneksi ohi! ;S

Rv 26+2 Tänään aamulla menin sokerirasitukseen klo 8. Samalla kuunneltiin myös pitkä tovi sydänääniä ja niistä tulostui sydänäänet paperille ja tulokset näytti kuulemma ihan normaalilta. Vauvan sydänäänet kuulostaa muuten ihan hevosen kavion kopseilta :)
Saan kuulemma ilmoituksen emailitse jos tarvii mennä vielä siihen toiseen sokerirasitukseen. Toivottavasti ei tarvitsisi mennä koska se testi on pidempi. Paino oli jopa 200 grammaa vähemmän kuin viimeksi ja kuulemma voi johtua helteistä. Olen tosiaan saanut vain jotain 2kg lisää tässä raskaudessa ja minusta se tuntuu tosi vähäiseltä. Mutta kaikki näyttää olevan hyvin joten enpä murehdi nyt sitä sen enempää.

Minun anoppi on tosi ihana ala-asteen luokanopettaja Belgiasta. Nyt kun sai tietää lapsesta niin alkoi mieheni siskon kanssa jo suunnitella miten vuoden päästä elokuussa he haluavat ns. kidnapata vauvan kahdeksi viikoksi ja näyttää vauvaa kaikille sukulaisille Belgiassa. Minusta tuntuu että en kyllä voi antaa lasta heille niin pitkäksi aikaa jo ihan imetyksenkin takia. He sanoivat että voisin lähteä mieheni kanssa lomalle ja he voivat huolehtia lapsesta sillä aikaa. Minusta tuntuu ettei noin pientä vielä voisi jättää niin pitkäksi aikaa muille hoitoon. Minun äitini imetti minua 2 vuotiaaksi asti mutta ehkä se on aika pitkä aika. Osaatteko kommentoida miten vanha lapsen tulisi olla kun sen uskaltaa jättää muiden hoitoon useaksi päiväksi. Pelkään myös että mieheni perhe tulee hemmottelemaan lastani liikaa. Alkoivat jo puhua siitä miten lapselle pitää hankkia oma poni!

Voi luoja Mymme hyvältä kuulostaa sunkin anoppis jutut... Mikä siin onkin et ne kokevat tarpeelliseks kaikkeen puuttua ja oikeudekseen mitä tahansa laukoo suustaan! Huoh...

Mun välit anoppiin ei oo mitkään huonot kuitenkaan vaikka voisivat noitten juttujen ansiosta olla. Häntä sietää sillon kun hän ei oo puuttumas lasten kasvatukseen. Ja onneks sietääkin ku asuu samassa talossa, naapurirapussa :D Hän on mulle sanonu, että oon hänelle ku oma tytär ni vissiin siks se luulee et voi sit mitä tahansa puhua ja tehdä. Ja koittaa kasvattaa mun lasta....

mmmustikka mä en oo vieläkään enempää ku yhdeks yöks raaskinu poikaani antaa hoitoon :D Yhdessäkin yössä kerkee tulemaan kova ikävä :rolleyes: Hän oli tosin vasta 5vk vanha kun ekan kerran oli yhden yön mun vanhemmilla. Mun vanhempiin mä luotan niin hyvin, et he tekevät just niinku neuvon tekemään, ni uskaltaa siin mieles antaa :) Ja ovat tosi tuttuja ja läheisiä pojalle, nähdään useemman kerran viikossa. Ajattelisin, että sellasille sukulaisille, joita näkee harvoin niin en antais kyllä ehkä vieläkään. Miehen isä asuu n.400km päässä meistä ja häntä näkee 2-3 kertaa vuodessa. Hänen luonaan poika ei oo koskaan ollu yötä enkä antais vielä pitkään aikaan.

Mä toivoisin että voisin alkaa antaa lasta pikkuhiljaa melkein jo 2-4kk ikäisenä pidempiä aikoja hoitoon. Ei heti öitä, mutta jotenkin tuntuu että tarvitsee öitäkin ilman vauvaa jo viim vuoden päästä syntymästä... Saas nähhä miten käytännössä onnistuu, raaskinko tai pystynkö... Imetyksen kannalta toki huono, mutta ainahan voi lypsää talteen jne... :)

Esikoisen annoimme vanhempieni hoidettavaksi hyvinkin varhaisessa vaiheessa. Ensimmäisen kerran vietimme yön erillään, kun hän oli 2kk ikäinen. Vuoden ikäisenä vietti viikon vanhempieni luona ja silloin oli välissä 4h automatka. Mutta en ole katunut hetkeäkään, luottamus vanhempiini on luja, eikä lapsikaan ikävöinyt reissuillansa meitä.

Jostain oon lukenut, että lapsi voi olla hoidossa niin monta yötä kuin on ikävuosia..:rolleyes: toi on mun mielestä kyllä ihan älytöntä liiottelua, mutta omani täyttää kohta kaksi ja max vuorokausi ollaan oltu erossa. Elokuussa oon lähössä kavereiden kanssa koko viikonlopuksi mökille ja jännitän sitä jo kovasti, vaikka tyttö jää isänsä kanssa kotiin. :grin

Ekan kerran tyttö oli hoidossa ollessaan 2kk, kun olimme ulkona ystävien kanssa. Pumppasin baarin vessassa, mutta kun pari oli ottanut, tuli sitä maitoa niin hulluna, että en kyllä olis voinut olla koko yötä poissa.:eek: Otin ne pari ja riensin kotiin imettämään heti kun tunteja oli tarpeeksi välissä..:p

Minä olen lukenut tuon saman ohjeen, vielä tarkennettuna että Alle vuoden ikäinen voi olla hoidossa yhtä monta tuntia kuin hänelle on kuukausia, ja vuodesta eteenpäin yhtä monta vuorokautta kuin on vuosia.

Tuosta lähdetään meillä, mutta tietenkin maalaisjärjellä. Joskus vaan tulee tilanteita että lapsi on pakkokin jättää hoitoon, ja silloin tietysti niin tehdään. Mielestäni tuo ko. "sääntö" koskee kuitenkin sitä ettei kumpikaan vanhemmista ole läsnä, eli jos vauva on isän/tms. läheisen hoidossa, voi minusta äiti ihan hyvin viettää useamman tunnin jossain jos vain itse raatsii...

Muoks: Soriii, tulin teidän ketjuun kertoilemaan omia aikomuksiani.:oops: Nää on näitä, vielä lapsettoman idealisointeja tulevista lapsenkasvatusmetodeistaan... Todellisuushan voi sitten ottaa luulot pois. :)
Lueskelen näitä muitakin ketjuja aina, mutta kommentoin enimmäkseen omassa kk-ketjussani marraskuisissa, nyt epähuomiossa en muistanut olevani väärässä pöydässä huutelemassa. :grin

Muokattu viimeksi:
Kiitos hyvistä kommenteista liittyen lapsen hoitoon. Minusta tuntuu että tulen olemaan aika karhuemo ja siksi en ehkä ihan helposti anna lasta hoitoon heti muille. Omaan äitiini kyllä voin luottaa 100 % eli hänelle uskaltaisin antaa lapsen ensimmäisenä. Aion imettää lasta mahdollisimman pitkään, joten jo siitäkin syystä en haluaisi olla erossa lapsesta eka vuoden aikana paljon. Ihanne olisi tietty oman äitini minun 2 vuoden imetys mutta saa nähdä pystynkö imettämään niin pitkään. Minusta jos miehelle tulee hinku päästä jonnekin etelän lomalle jo ekana vuotena niin sitten voidaan ottaa anoppi sinne mukaan :) Ja jos käydään sukuloimassa Belgiassa se kaksi viikkoa niin tuleepahan meille kaikille koko suku tutuksi :) Tuntuisi tosi oudolta että lapsi ilman äitiään ja isää kiertelisi kyläilemässä miehen muun perheen kanssa ympäri Belgiaa. Ymmärrän kyllä että tämä on suuri uutinen mieheni perheelle kun eka lapsenlapsi syntyy. Anoppi on jo ihan täpinöissään. Aikoo avata lapselle oman säästötilinkin Belgiaan.

Minulla ei ole siis yhtaan kokemusta lasten hoidosta ja ensimmaista odotellaan, joten mieli saattaa muuttua myohemmin. :) Nyt vain tuntuu, etta toivoisin lapseni tottuvan olemaan erossa minusta ja miehestani, eri hoitajiin seka matkustamaan mahdollisimman kivuttomasti. Itse olen kasvanut rakastavassa perheessa, jossa sukulaiset ovat hajallaan ympari Suomea ja Eurooppaa, ja olen ollut matkustellut eri ihmisten luona ja erilaisilla leireilla (itse halusin menna!) koko ikani. Joku varmaan voisi kuvitella, etta kovin turvatonta on ollut, mutta se ei ole ollenkaan totta. :) Nykyaankin nukun aina kuin tukki, varsinkin matkoilla, ja kiitan vanhempiani siita, etta he ovat jo pienesta pitaen totuttaneet minut ja sisarukseni matkustamaan ja erilaisiin olosuhteisiin. :)

Toisinkin voisi olla. Eras lapsuuden ystavani taas ei kyennyt olemaan yota pois kotoaan ja erossa vanhemmistaan viela kouluiassakaan. Ehka aika ekstremekeissi, mutta ystavani ei ollut koskaan ollut poissa kotoaan tai ilman vanhempiaan ja muistan monia leireja ja leirikouluja, joista hanet haettiin kotiin kesken yota. Tama olisi kylla aikalailla pahin painajainen. :) Toivon, etta lapsemme oppisi siihen, etta hanesta huolehtii aina rakastava aikuinen, useimmiten vanhempi, mutta myos ehka isovanhempi, seta/tati, muu sukulainen, perheystava, tms. ja etta han tottuisi sopeutumaan erilaisiin olosuhteisiin. Toivon myos, etta itse opin jattamaan lapseni muiden hoivaan murehtimatta.

Libra: tosi hyviä pointteja myös. Minä lähdin eka kertaa yksin bussilla kaverin luokse 5 vuotiaana toiseen kaupunkiin kyläilemään. Vanhemmat pistivät minut bussiin ja tietty toisessa kaupungissa oltiin myös minua vastassa. Kyseessä oli paras kaverini joka muutti toiseen kaupunkiin asumaan ja häntä tuli ikävä niin kävin hänen luonaan joskus kylässä. Muuten sitten oltiin myöhemmin kirjekavereita.

On ihan hyvä että lapsi oppii luottamaan myös muihin sukulaisiin. Itse olin niin sosiaalinen pienenä että jos tilaisuus tuli niin lähdin mielelläni yökylään tuttujen luokse. Muistan miten en ikävöinnyt vanhempiani ollenkaan. Tietty olin niinkin itsepäinen esim. 4 vuotiaana että karkasin hoitopaikasta säännöllisesti kotiportailleni tai kotipihaani. Vieläkin muistan miten saatiin vain kahdenlaista ruokaa siellä. Joko perunavelliä tai makaroonilaatikkoa ilman ketsuppia sekä mitä kauheinta: rasvatonta maitoa! Kotona join varmaan aika pitkään vielä vain punaista maitoa.
Siellä oli myös tylsää eikä mitään tekemistä. Usein lastenhoitaja sulki meidät huoneeseen kun siivosi sillä aikaa taloa. Sitten mentiin puistoon ja hoitajalla oli villakoira mukana. Ja helpoin tapa karata oli mennä leikkimään lähelle metsää ja hiipiä sitten sieltä tiehensä. Onneksi hän vei meitä myös englantilaiseen leikkikouluun aamuisin. Jos sitä aktiviteettiä ei olisi ollut niin olisin varmasti seonnut tylsyyteen. Äitini tajusi jossain vaiheessa miten onneton olin siellä hoitopaikassa ja kun seuraava lapsi tuli hän jäi kotia ja ryhtyi itse perhepäivähoitajaksi. Ehdin kuitenkin olla ainakin vuoden tuossa kauheassa hoitopaikassa.

Mutta minusta tuntuu että lapsi on alle 2 vuotiaana kyllä vielä onnellisin jos vanhemmat eivät ole kauan poissa. Sen jälkeen itsenäisyys varmasti lisääntyy kun osaa puhua ja kävellä itse ja ei ole imetyksen varassa enää.

mul on jotenki vähentyny nyt jaksaminen tänne kirjottamiseen.siis ku tuntuu et mulla ei edes oo juur kirjotettavaa :D oma elämäntilanne on aika väsyttävä just nyt. mut mitäpä tänne. raskaus etenee mukavasti ja nyt sain minäkin vihdosta viimein laiteltua kelan hakemukset eteenpäin jne. nyt vaa ollaan ja ihmetellään.

Raskaus tuntuu hyvältä, vähän paksu olo on ja selkäkipujakin hieman mutta muuten ihan hyvä olo. Päässä on pyörinyt kaikenlaista, niin hyvää kuin huonoakin. Huonoa lähinnä liittyen mun lapsuuden perheeseen. Meillä on nyt muutto edessä, samoin kuin äidilläni joka muuttaa samalla paikkakunnalle. Vanhemmat erosi viime vuonna ja nyt ovat vasta jakaneet tavarat. Äidin tavarat lähtee isän luota ens viikonloppuna ja samassa muuttokuormassa menee meidän tavaroita, jotka oli varastossa mun isän luona. Kuten aina ennenkin, mulle on sysätty ihan liikaa vastuuta ja taas jotenkin "vahingossa". Ymmärrän kyllä ettei äidillä ole mahdollisuutta joka viikonloppu ajaa 300km pakkailemaan omia perintöastioitaan yms. Suurimman osan iskä ja äiti pakkasivat ja jakoivat jo keväällä onneksi ja minäkin olin auttamassa, mutta kyllä sitä tavaraa on kuitenkin löytynyt vaan lisää joka komerosta. Tässä samalla oli tarkoitus käydä läpi mun ja siskoni vanhoja laatikoita, mutta nyt oon saanut senkin lähes yksin tehdä. Ottaa jo fyysisestikin koville kun ei vaan jaksa enää touhuta aamusta iltaan niin kuin ennen.

Henkisesti tää on ihan älyttömän raskasta, kun samalla tajuaa että en oo vieläkään päässyt irti tästä vastuunkantajan roolista. Mun sisko on ihan erilainen, järjestelee vaan omat asiansa, pitää kiinni vapaa-ajastaan, ei koe syyllisyyttä siitä ettei auta jne. Oon yrittänyt puhua hänelle että tarvitsisin nyt enemmän apua, mutta riitelyksi se on vaan mennyt.. Muuten meillä on kyllä todella hyvät välit, mutta oon välillä kateellinen ja katkera tästä roolien asettumisesta näin päin. On tässä tosin paljon mun omaa syytäkin. Oma vikahan se on kun otan sitä vastuuta ja teen tämän muille mahdolliseksi.

Pitäisi kuitenkin ihan itseni, oman perheeni eli mun, puolison ja vauvan tulevaisuuden takia päästä irti tästä muiden huolien ja velvollisuuksien kahmimisesta. Tämä mun rooli ilmenee lähinnä enää lapsuuden perheen kanssa, mutta jo se riittää väsyttämään minut ihan täysin :( Taidan pyytää jos terkkari voisi laittaa lähetteen neuvolapsykologille niin voisin saada siellä puhua ja ehkä neuvojakin miten saada muut ymmärtämään, että mulla ei ole enää mahdollisuuksia auttaa kaikessa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

heinukka ymmärräns sun fiilikset ! Vaikkei meillä olekaan näin. Mutta voin vain kuvitella.
Hampaista pakko sanoa, että juu niinhän se on, että ei sillä ole väliä syötkö karkkia vai ruisleipää, happohyökkäys on sama. Eikä sillä ole väliä kuinka paljon sitä syöt kerralla. mutta jos syöt koko ajan jotain, oli sekin sitten ruisleipää tai karkkia, niin se tuhoaa hammaskiillettä, pintaa ja hampaita. Koska hampaat saa koko ajan happohyökkäyksiä, eikä mitään taukoa ole. Ja hampaathan kuuluu pestä siitä alkaen ensimmäin on tullut. :) Ja joillakin vain on sellainen hammas"laatu" että reikiä tulee, vaikka hoitaisi kuinka hyvin ja tunnollisesti hampaansa ja toisilla taas sellanen leego kalusto, että vaika hoitais vähä niin ja näin, ei koskaan ole reikiä.
voi eikä mymme ! Anopit osaa olla !

voi kauhea tipitii, joillakin on vaan otsaa haukkua. .. huh huh.

mmmustikka toihan on vaan ihanaa ! Anna niiden hemmotella. Mun mielestä mummojen ja mummolan kuuluukin olla sellanen " hemmottelun paikka", tietenkin huomioon ottaen rajat ja säännöt jotka vanhemmat luovat ettei niiden yli hypitä. Niin meilläkin aina mummolassa hemmotellaan meidän lapsia ja aina on karkkia ym herkkua, mutta mummot aina kysyy meiltä ensin, että saako antaa ja onko kuinka syönyt joka on musta kiva ! :) näin sen kuuluukin mennä.

Meilä esikoinen oli reilusti yli puolentoista vuoden kun oli ekaa kertaa yökylässä ... ja pikkukakkosemme oi sillon puolen vuoden. Mutta sitten oli helpompi antaa yöksi, kun sai antaa molemmat ja heillä oli toisensa " turvana". Nyt kun joku kysyykin, että saako ottaa yöksi, nii antaa palaa vain. Meilä siis nyt lapset 3 ja 4 v:t. Nytkin ne menevät viikonloppuna, siis tulevana, koko viikonlopuksi mun äidille, kun me mennään miehen ja ystävien kanssa vähän festaroimaan. Samoin he menevät seuraavanakin viikonloppuna koko viikonlopuksi, kun mennään Vauhtiajoihin. Se on semmonen joka vuotinen perinne. Silloinkin he menevät mun porukoilleni. Lisäks menevät elokuussa vielä yhdeksi koko viikonlopuksi, kun mennään Cheekin keikalle Stadionille ja ollaan hotellissa muutama yö. Asutaan siis Seinäjoella. JA miehen äiti monesti pyytää lapsia sinne ja he tekevät kaikkea mukavaa ja minä saan vapaa päivän ja vaaan olla ja keskittyä mahaani ! I LOVE IT !

Mutta eiks se "nyrkkisääntö" ole, että laps voi olla niin monta yötä erossa vanhemmista kunon ikää. :) ja todellakin siiis, maalaisjärkee kehiiin tässäkin asiassa.

maminka kiva, että jaksoit edes vähän kuulumisiasi kirjoitela tänne:):):):):):):3some

sitten hiukan omaa napaa :

TÄnne kuuluu pääasialla hyvää vain. Mä nii nautin tästä helteeestä MUTTA nyt on tukalan kuuma ja kostea. Huomiseksi ilmeisesti luvattu aikamoisia ukkosia. ja meillä neiti pelkää ja mä rakastan, eli aika mielenkiintoinen päivä luvass.a :cool::cool:
Meillä meni astianpesukone SEKÄ pesukone rikki ! :mad: No mies läks onneksi samantien ostamaan uudet koneet ja osti mulle vielä yllärinä kuivausrummun ! ja oon ihan raskastunut siihen !:angel1:angel1 meillä ei siis aiemmin ole olut.

Tiistaina lähin lasten kanssa junalla kohti LAhtee sellaselle mini lomalle, kun mies puskee kevyesti semmosia 15 tunnin työpäiviä. :eek: Keskiviikkona käytiin Serenassa ja Ikeassa shoppaamassa. Torstaina kierretiin kirppiksiä, käytiin kaupoungilla. Ostin p.o.p.ilta kaikkea ihanaa vauvalle ! ja perjantaina lähettiin takas kotiiin junalla ja meidän kummipoika 3v ja hänen siskonsa 1v tulivat meille yöksi. Lauantaina kun he lähtivät niin me lähdetiin juhlimaan kaveriemme häitä. Tänään sitten oltiin juhlimassa kaverimme tyttö 6 vuotiaaksi. Ja nyt saa nostaa vaan jalat ylös !!:p todellakin oon sen tarpeessa. Koko viikko menty ihan tukkaputkella:) mutta ompas taaas yksi viikko vierähtänyt raskaudessakin eteen päin. Tänään on siis
29+1:angel1

musta tuntuu, että mun mahani on jo niin " täynnä vauvaa". kumartuminen ei ole enään mukavaa, maha tiellä monessakin asiassa. ja vauva mönkii mahassa jo niin, että se tuntuu epämukavalta, kun oikeen pönkää itseään. :grin

mmmustikka, onpa kurjaa, ettet paivahoidossa saanut oikeanlaisia virikkeita! Lastenhoitaja olisi voinut parhaimmillaan olla suuri rikkaus, tuki ja turva lapselle. Harmi jos niin ei ole. Olen ollut todella onnekas, etta sain hyvan perhepaivahoitajan, joka luona olin 10 kk - 10 v. Muistelen hoitotatiani vielakin lammolla ja han tuli haihimmekin. :)

Anopit... Voi huokaus. Anoppini ajaa minut valilla hulluuden partaalle, mutta suurimmaksi osaksi olen kiitollinen kaikesta, mita han vuoksemme tekee. Valilla naen punaista, mutta yritan ajattella pomoni varsin viisasta ohjetta: always give people the benefit of the doubt - assume good intentions - people usually are trying to do their best with the knowledge they have. Tasta huolimatta vereni on kylla kiehunut muutaman kerran siihen malliin, etten voi olla kuin kiitollinen, ettei anoppini ymmarra englantia ja etta mieheni on niiiiiiin mahtava tyyppi, joka osaa luovia tilanteessa kuin tilanteessa. :D

Jenni-Julia, olemme kaytannossa samoilla viikoilla, joten voin kylla todellakin allekirjoittaa kaiken, mita sanoit olotilastasi. :) Maha on taynna vauvaa ja olo on sen mukainen! Mihin se tasta muka viela mahtuu enaa kasvamaan? ;)

Anteeks, mutta minua ihan väkisinkin hymyilyttää tuo iän mukaan hoitotunnit ja vuorokaudet. Isossa pulassa oltais oltu ilman vanhempieni apuja silloin kun esikoinen oli vauva. Aina ei vain pärjää omin avuin, on sairastumisia ym. Mihin ei voi itse vaikuttaa.
Eli sen maalaisjärjen perään huutelen kyllä minäkin! Älkää tehkö asiasta liian suurta numeroa/ ottako stressiä :)

Moni joutuu viemään oman lapsensa päiväkotiinkin jo yhdeksänkuisena, kokonaiseksi työpäiväksi!

"kiva" että muillakin samalla tavalla:3some

mä oon nyt koko päivän tähän saakka odotellu ukkosia, mutta ei mitääään..... josko illalla tulis :alien:alien
kävin kirppiksellä ja löysin ihania meandin kuteita vauvalle. laitan kuvia teille, kunhan tulevat pyykistä. :):) heti kauhee kiire aina pestä kaikki mitä ostan ja sitten laittaa kaappiin :oops::rolleyes::grin

meillä oli piha töitä niin että muille jakaa, mutta nyt on niiin painostava ilma, ettei kiinnosta yhtään mennä nyppiin mitäään rikkaruohoja. Muutenkin oon sellanen ihminen, että tykkään siivota ja laittaa sisällä paikkoja, mutta en pihalla:angel8 en todellakaan ole mikään viherpeukalo. :grin

unettomuudesta: viime yö meni ihan harakoille !!
Ensin pyörin ja pyörin ja sitten kun sain unta, niin puutu jalka. HEräsin siihen. Sitten nukahdin hetkeksi ja heräsin kun meidän koira hääräd jotaki omiansa. menin koirien kanssa pihalle ja heittelin niille hetken keppiä. Tuun sisälle ja huomaan, että meidän koiran pentu oi paskonu maton . Ei muuta kun koneeseen matto.
Aamulla mies heräs töihin, niin tää kyseinen pentu oli paskonu jo toisenkin maton ! eli tänään pyykättiin ja urakalla. :grin:grin
onneksi matot sellasia jotka voi laittaa koneeseen.
mutta tääki oli ihan omaa tyhmyyttä. kun meillä tuo rotikka syö eri ruokaa kun tää cotton pentu, niin tää pentu oli saanu naamariinsa näitä rotikan nappuloita niiin eihän sen maha kestänytkään.... Olin unohtanut säkit siis lattialle....

Tänään taas iski semmonen malttamaton fiilis. haluaisin jo niin nähdä meidän prinsessan ja saada hänet sykkyyn:Heartpink:Heartred. no ei olisi enään kun 10 viikkoa ja 5 päivää THE DAYHIN !:Heartbigred

Takaisin