Heinäkuun höpinät!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mymme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä taas olen semmonen materialisti, että meillä on kaikki tarpeellinen ja tarpeeton:grin ja kaikkea pitää montaakin eri väriä jne jne:) mutta se on miehelle ihan ok että ostelen joten miksipä en ostais.:)

paljon toki oon ostellu kirppiksiltä. Rakastan kierrellä kirppiksiä. :):) tänään ostin vauvalle pyyhkeitä:) hupullisia ja ilman. Sekä viltin:):)

Tällä viikolla olis muutto edessä! :) pitäskö alkaa jo pikkuhiljaa pakkaamaan tavaroita?! :D Tässä muutama viikko takaperin sai tietää myös miehen vanhemmat ja sisarukset raskaudestani, mieheni sisko jolle vähän niinku pakon edessä kerroin otti asian todella hyvin.. mieheni isä ei juuri asiaa kovin kommentoinut, puolison äidistä ei onneksi ole kuulunut yhtään mitään.. turhaa hän edes yrittää ottaa yhteyttä koska mieheni ei ala hänen kanssaan olemaan tekemisissä millään muotoa. Nyt on alkanu ilmatki tekee temppuja elimistölle, eilen alko kauhee turvotus! :/ hyvä että kengät mahtuu enään jalkaan ja sormuskaan ei sormesta meinaa liikkua minnekkään :o neuvolassa paino oli muka noussut kahdessa viikossa yli kilon!!! mutta minä pistän sen kyllä turvotuksen piikkiin koska edellisenä päivänä painoin kilon vähemmän mitä neuvolassa eilen :D Onneksi verenpaineet oli hyvät ja pissakoe puhdas niin ei tarvitse pelätä raskausmyrkytystä kuitenkaan :)

onko tipitii joku syy miksi vasta nyt kerroitte raskaudestanne ? onko mulla menyt jotain ohi ? Vai halusitteko vain salata näinkin pitkään. :):)

Siis meillä ei ole ollut edes tarkotus kertoa miehen puolen vanhemmille, mies ei ole melkein kahteen vuoteen ollut tekemisissä heidän kanssaan.. varskinkaan äitinsä. "Anoppi" haukkuu minua kaikille siivelläeläjäksi ja h****ksi ,jopa minun omalle äitille.. käytän hänen mielestään ihmisiä vain hyväksi mukaan lukien omia vanhempia jne.. poikaansa hän haukkui myös joka puhelin keskustelun aikana milloin mistäkin.. joten hän katkaisi välit äitiinsä..Mieheni isä oli nähny mut jossain ja sitä kautta saanut selville raskauteni joten minun piti sitten kertoa mieheni siskolle jonka kanssa minä olen silloin tällöin yhteyksissä ettei hän kuule sitä muualta :) et tämmöstä meillä :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Meillä mies taas halusi kertoa kasvotusten vauvauutiset perheelleen joka tuli kylään Berliiniin heinäkuun alussa. Olivat kyllä kaikki ihan onnesta soikeana ja siitä visiitistä jäi tosi kivat muistot :) Jälkeenpäin anoppi lähetti ihanan vauvauutis onnistelukortin, johon kirjoitti että hänen syysloma alkaa 27.10 ja voi tulla silloin katsomaan pienokaista eka kertaa Berliiniin. Anoppi on kolmannen luokan opettaja Belgiassa ja tosi ihana. Minusta oli vähän kurjaa kun mies ei hänelle aiemmin kertonut mitään, mutta ehkä oli hyvä näin. Minun äiti on jo pitkään kutonut pikkuiselle kaikenlaista ja äitini sekä isäni ovat olleet jo alkuraskaudesta alkaen tietoisia pikkuisesta.

emmy: kiitos rohkaisevista kommenteista. Kaipa tässä selvitään pesänrakennuksesta lokakuuhun mennessä. Itse synnyin 2 viikkoa myöhässä joten siksi en oikein panikoi siitä että tämä lapsi syntyisi etuajassa ja kaiken pitäisi olla valmista jo syyskuussa. Minun veljen vaimo tosin synnytti molemmat lapset kuukauden etuajassa.

tipitii: varmasti aika vaikea luoda enää hyviä suhteita miehesi perheeseen jos kommentit ovat tuota tasoa. Lapselle ei varmasti ole myöskään hyvä olla keskellä riitoja. Joten varmasti etäisyyden pitäminen on oikea vaihtoehto teidän tapauksessa että saa luotua rauhallisen ja turvallisen ilmapiirin pienelle kasvaa.

Tipitii: Voi ei - anoppisi kuulostaa vaikealta tapaukselta. :( Se on kumma juttu miksi toiset tuntuvat kanavoivan oman pahan olonsa / epävarmuutensa muihin, vaikka olisi syytä katsoa peiliin. Oikein suututtaa puolestasi. Tsemppiä tipitii anopin kanssa ja toki muutenkin.

mmmustikka: Sitä tavaraa vauvalle voisi ostaa loputtomiin, mutta loppujen lopuksi ihan muutamilla perusjutuilla pärjää. Meikäläinen on (monen muun suomalaisen vauvan tapaan) nukkunut ensimmäiset yöni kotona siinä äitiyspakkauksen laatikossa. :D Siinähän on patjakin. Muistan, että esikoinenkin nukkui siinä mielellään vastasyntyneenä, kun se on sen verran pienempi kuin "tooosi iso" pinnasänky. On turvallisempaa vastasyntyneelle nukkua "ahtaammasti", kun tulee kohdussa nukkuminen siitä mieleen. ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tipitii: joo, kuullostaa jossain määrin tutulta tuo, että on mahdotonta pitää yhteyttä kaikkiin puolison sukulaisiin. Anoppini on toki ihan kiva, mutta on muita, joiden kanssa on mahdotonta olla samassa tilassa.

Muokattu viimeksi:
Tosiaan niinku mmmustikka sanoi niin ollaankin miehen kanssa jo alkuraskaudessa päätetty että lapsi ei tule olemaan tekemisissä hänen vanhempien (varsinkaan äidin) kanssa.. ihan jo pelkästään lapsen henkisen hyvinvoinnin vuoksi.. mieheni ja hänen sisaruksensa ovat joutuneet kuuntelemaan lapsesta saakka kuinka äiti haukkuu heidän isän puolen vanhempia milloin miksikin, mummu ja pappa ei ollu koskaan tervetulleita esim. synttäreille tai muihin perhejuhliin.. ja ihan vain siksi koska heidän äiti ei tullut toimeen oman miehensä vanhempien kanssa... Joo ei nämä ihmissuhteet todellakaan helppoja aina ole :D eipä minun tarvitse tätä "anoppia" nähdä eikä muutenkaan olla tekemisissä niin hyvin pyyhkii ! ;) en jaksa ottaa ressiä tommoisesta ihmisestä kun hän ei kuulu mitenkään elämääni :)

JEE tänään saatiin uuteen kotiin avaimet! :Heartbigred pääsee muuttamaan! Oon niin oottanu tätä!! :happy7

tipitii ootko kertonu aikasemmin tuosta ? Kun oli anopeista puhetta ? Kun aivan kun jotenkin muistelisin , että "kuulosti" tutulta. No joo, todellakin on ymmärrettävää. Ihan järkkyä käytöstä.
muista kuitenkin olla rehkimättä ja anna puolisos kantaa kaikki muutto laatikot. :3some:3some

Olin tosiaan eilen töissä tekees iltavuoron ja totesin, että tää on hullun hommaa jo näin isolla vattalla. Liikaa vaara tilanteita ja nyrkit heiluu....

Vajaa kolme viikkoa äitiysloman alkuun !:angel7 ihanaa ihanaa.:Heartpink:Heartpink niin se loppu vaan alkaa pian häämöttää. Tänään on 31+4:Heartblue:Heartpink:love7

nukahdin kerrankin suhteellisen aikasin, puoli kahdentoista aikana. mutta jälleen mua vaivas tää järkky häpyluun kipu. :pale tää on jo ihan kamalaa. Ja kun sängystä nousee, ei meinaa pystyä edes kävellä kun sattuu niin paljon niin paljon :crybaby2

Juu oon mää tainnut mainita asiasta aikaisemmin :) On meille onneksi tulosa muuttoapua, onneksi ei ole kuin vajaa kilometrin muuttomatka :D muuttohommat tosin lykkääntyy muutamalla päivällä kun tuleva asunto pitää maalata mut eipä tuo nyt niin haittaa ku kuitenkin tietää et kohta pääsee asettumaan uuteen kotiin :)
Hui kamala,kuulostaa jenni-julia kamalalta, ite oon säästynyt nuilta kivuilta vielä !!

Hei nyt tekis mieli sanoa OMG kuinka paljon ihmistä voi pissattaa! Mä oon varmaan yhtä pissa-juttua koko tyyppi, mutta ihan koko ajan tarttee ravata vessassa. Mulla tää alkoi vasta nyt tällä viikolla tää tämmönen setti. Tyyppi on jotenkin siis kasvanu painamaan oikein sopivasti rakkoa...

Heinäkuu alkaa olla muuten lopuillaan! Huomenna uusi ketju, uudet kujeet. Näin se aika vaan menee sitten kuitenkin!

kyllä mäkin saan parhaimmillaan ravata puolen tunnin välein vessassa. Kun vauva juur sopivasti painaa rakkoa:grin

Takaisin