Heinäkuun höpinät!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mymme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
27+0 Täällä Berliini on mennyt ihan sekaisin jalkapallon maailmanmestaruudesta. Raketit räiskyi ja tunnelma oli katossa. Viime yönä naapurit alkoi juhlimaan ja biitti soi vielä pitkään naapureista. Nyt todellakin mietin sitä että onko pienille vauvoille olemassa korvalappuja tai kuulosuojaimia jotka voi laittaa niille nukkuessa? Aion googlata niitä netistä. Täytyy olla jonkun jo keksinyt tämä koska on niin monia meluisia suurkaupunkeja tässä maailmassa jonne syntyy lapsia. Jos me tässä talossa joudutaan asumaan vielä lapsen synnyttyö ja saksalaiset saa syytä juhlia lisää niin mun lapsesta tulee aikamoinen dj näillä desibeleillä. Olen lukenut artikkeleita ainakin festarivanhemmista jotka näin ottavat esim Ibizalle bileisiin piltin mukaan kun kuulosuojaimet on babyllä päässä :) itse nyt en lähtisi sentään juhlimaan lapsen kanssa. Tietty olen täälläkin vappuna nähnyt vaunuja kauheassa ihmismeressä, melussa ja tungoksessa. Tietty täällä ihmiset ei ole yleensä niin kännissä julkisesti kuin Suomessa.

No se on ainakin selvä nyt että hankin Saksan jalkapallotiimin julisteen lapselleni. He ovat hyviä idoleita pikku pojalle ja seuraavissa kisoissa 2018 osaa minun piltti varmaan jo pelata jalkapalloakin jonkin verran. Sitä ennen on tietty Euroopan kisat Ranskassa 2016 ja isukki saa silloin varmaan seuraa kisakatsomoon jo pikku piltistä. Osaa luultavasti jo puhuakin jotain :)

ihan ohi aiheen. mä rakastan vasta ajetun nurmikon tuoksua :happy093 just mies ajo ja mä fiilsitelen tätä tuoksua.

Mä tein kanssa tänään kirpparikierrosta ja -löytöjä. Aiemmin oon pidättäytynyt hankkimasta selkeitä tyttövaatteita, kun saatiin rakenneultrassa mun mielestä vähän turhan hätäisesti vilkaistuna viitteitä tytöstä, mutta tänään kun näin niitä ihania tyttövaatteita parilla eurolla siellä kirpparilla, niin... ;) paree olis vauvelin sitten olla typy! ;D Mulla on kyt ehkä porttikielto hetkeksi kirppareille, kun bodyja ainakin alkaa olla aika monta. Ollaan muuttamassa tässä parin kuukauden sisään, ja vasta uudessa talossa on tilaa pestä ja järkätä vauvanvaatteet ja -tavarat. Siihen asti saavat olla jemmassa ja voin vain muistella mitä olen jo ehtinyt hankkia ;) Äitiyspakkauskin meni omalle äidilleni "hoitoon", ja viemme sen vasta sitten uuteen kotiin.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Aion kokeilla kestoilua, mutta en aio ottaa siitä stressiä. Olen ostanut ja vielä varmaan ostan lisää kestovaippoja käytettynä, joten investointi ei ole suuri, jos en jaksakaan. (Siitä on tuo oma ketjukin, missä vois enemmänkin yhdessä ihmetellä ;) )

Omaa heinäkuuta: LOMALLA!!! :) :) :) Helteet ei ole haitanneet lainkaan, nautin vaan sitä enemmän mitä aurinkoisempaa keliä on! Aina olen rakastanut lämpöä, mutta eipä ole raskauskaan tehnyt oloa tukalaksi. Selkäkivut tosin on alkaneet vaivata, mutta lomalla jaksaa nekin ihan eri tavalla. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mua ei koske mihinkään, maha on suht iso, mutta ei aiheuta ongelmia ja kasvaa täysin keskikäyrällä, vauva pyörii ja hyörii, sokeriarvot hipovat täydellisyyttä, verenpaine normalisoitunut ihanteellisiin lukemiin, hemoglobiini hyvä, MUTTA MÄ EN NUKU.

Ihan raskauden alusta saakka olen nukkunut huonosti. Ja, koska olin aiemmin todella hyvä nukkumaan, alkaa tämä unettomuus käydä vähän raskaaksi. Nukun hyvin n. 22:30-02:00 ja sen jälkeen alkaa heräily, valvominen ja pyöriminen. Ihan ensimmäisillä viikoilla en nukkunut juuri lainkaan, en siis saanut unen päästä kiinni (ja tämä alkoi jo ennen kuin tiesin olevani raskaana). Välillä unettomuus helpotti, mutta nyt taas... phuuuuhhh.

Loma-aikana tämä oli ihan ok. Töissä mulla saattaa heti aamusta asti olla vaikeita asioita käsiteltävänä ja tapaamisia, joissa pitää olla skarppina, mutta oon ihan jumissa. Ymmärrän, että nukkuminen tulee olemaan jatkossakin haastavaa ja olen siihen täysin valmistautunut, mutta miksi tämä on näin vaikeaa jo nyt?!

Onko muilla samaa vaivaa havaittavissa?

Pääasiassa olen nukkunut melkeinpä paremmin kuin ennen, herään kyllä yöllä vähintään 2tunnin välein vessaan ja lisäksi jalat kramppaa ja ne ei rauhoitu muuten kuin nousemalla ylös kävelemään. Kumma kyllä silti tuntuu aamulla olo hyvältä ja levänneeltä. Tosin nukahdan yleensä heti uudelleen kun pääsen sänkyyn ja uni heräämisten välillä on sikeää.

tsemppiä valvomiseen ja unettomuuteen!

Apua, minusta on tullut siivoushullu! Nyt on ilmeisesti se pesanrakennusvietti sitten iskenyt paalle turbovaihteella. Mita en olisi siivonnut talla viikolla? Save me from myself. Olen kuin aitini, jynssaan poytaa mieheni kahvikupin alta, vaikka han on viela juomassa aamukahviaan. Help.

Vanha kissani saattaa vedella viimeisiaan. Vanhuus, pumppuvika ja virtsarakontulehduskierre eivat ole hyva yhdistelma. Lisatutkimuksia tarvitaan, mutta ei hyvalta nayta.

Väsyttää vaan, kokoajan... :(
Hemppa tippunut sinne 100 tuntumiin, mikä tuntuu kyllä. Yhdistettynä matalaan verenpaineeseen, kokoajan on ihan vetämätö olo. No joo, onneksi olen sen 1-2 vuoroa per viikko töissä, muuten sitten kotona.
Ompelen kestoja ja nukun...

Johannainen mulla myös hemppa vain reilut 100, mutta en ole kyllä juuri missään sitä huomannut..outoa..

Täällä keikutaan varmaan perätilassa vieläkin, koska välillä ei pysty istumaan eteen päin, esim pöytään "nojaten", kun ilmeisesti pää painaa heti tuohon tissien alle.. Oon jo alkanut miettimään, että sektion paikkahan se on, jos ei suostu kääntymään. Sinänsä en sektiota pelkää, mutta haluaisin kokea alatiesynnytyksen..

Musta ei oo tullut siivoushullua, mutta kudon paljon kaikenlaista pienelle ja innolla mietiskelen vielä puuttuvia hankintoja. Turvakaukalo on ainoa, jonka kanssa oon ihan pihalla.. :/ Laadukkaan haluaisi, mutta käyttöä sille on kuitenkin vajaa vuosi..

Mulla ainakin kaveri vielä laittaa yksiötä uuteen uskoon ja potkii minne sattuu. Mahtuu siis vielä kääntymään. Meille ilmeisesti tulossa myös Rv 35 tienoilla synnytystapa arvio, en oikein tiedä miksi...

Olen tottunut n 140 hemppaan, siksi tämä lasku tuntuu niin kovalta. Aina ollut niin hyvät...

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Johannainen, Lohjalla tehdään se synnytystapa-arvio kaikille. Kysyin lääkäriltä asiaa. Siinä tsekataan vähän vauvan kokoa ja miten päin kaveri on. Toi arvio tehdään ihan neuvolalääkärillä, eli ei ultrata tai oteta röntgeneitä lonkista ellei ole jotain erityistä syytä.

Niin ja mä en kans osaa arvioida nyt yhtään miten päin vauva on. Potkut tuntuvat vähän joka paikassa, joten ilmeisesti tilaa on heittää vaikka minkälaista volttia!

Musta taas tuntuu, että liikkeiden perusteella parin viime viikon aikana tila masussa on käynyt ahtaammaksi. Potkut/lyönnit ei heilahtele enää, niinkuin ennen, vaan nyt on enemmän sellaista möyrimistä. Ei sillä, varmasti mahtuu vielä näillä viikoilla kääntymäänkin! :)

Onpa kiva, että Lohjalla kaikki pääsee arvioon! Oon ymmärtänyt, että Tampereen seudulla sitä ei tehdä kaikille.

maminka mä myös !! se tuoksu on ihana .

omena hyvää lomaa ja muista levätä ja nauttia olostas ! :):):):)

mymme JES ! :alien kun nyt ei enään pyörähdä. hyvin tasaisesti kasvavat molemmat :) ei juuri ole kyllä painossa eroa, vaikka onkin noin arvioita niin kuitenkin. voin vain kuvitella miten sun mahassa myörytään kun tuntuu, että tämä yksin riehuu aikalaila ja tuntuu jo mojovilta noi potkut. :p

mä oon aina rakastanut siivoamista ! musta se on niiiiin ihanaaaa. Mä ihan vaan huvikseni pyyhin joka päivä aamuin illoin pölyt kun se aine tuoksuu niin ihanalle millä pyyhin:oops::rolleyes::grin oon jopa neuroottinen:grin
pyykit pesen aina niin, että meillä on aina pyykkikori tyhjänä.

meen tänään tekemään vielä yhden iltavuoron. Sitten meen huomenna lääkärille. Taas alkanu jomottaa selkää. ensiviikolla onkin loma vielä. kun pidän kaikki lomat ennen mamma lomaa.

mä myös nukun tosi huonosti... oon monta viikkoa nukkunut huonosto. Heräilen öisin, sattuu, jalat puutuu, pissattaa ja joskus ei vaan saa unta vaikka väsy on hillitön....

täällä myös hb lähellä sataa. ennen raskautta ollu 140

Mä päätin että menen tiistaina tai keskiviikkona kampaajalle (olen elämäni aikana käynyt pari kertaa kampaajalla.. aina äiti lapsena leikannut tai ite aikuisena leikkaukset ja värit).. Kaipaan jotain hemmottelua ja kaunistautumista.
Muutenkin tää tukka sen näköinen alkaa olla, että en keksi mitä pitäisi tehdä, että näyttäisi hyvältä.

Ihanaa Maiden_of_sleep! Pitääkin hemmotella itseään :)

Mullakin on kampaaja-aika varattuna reilun viikon päähän.

Sain viikonloppuna sukulaisilta hirveän määrän vaatteita pikkuiselle. Nyt pitäisi saada vielä tilaa kaappeihin, jotta vois aloittaa pesun ja paikoilleen laittelun ☺

Todellakin, hemmotteluhoitoja! Tieda koska paasee seuraavan kerran. :) Ajattelin, etta tilaan koko kauneushoitolasetin ja vietan aitiysloman ensimmaisen paivan hemmotteluhoidoissa. Ostan sen itselleni ennalta syntymapaivalahjaksi, koska jos menee pari paivaa pitkaksi, olen oikeana synttarina synnytyslaitoksella...

hemmottelua ei ole koskaan liikaa:angel1
ajattelin myös jos kävisi vielä kampaajalla ennen kun vauva syntyy, vois leikata ehkä hiukan eri tavalla välillä. :):)

Takaisin