Heinäkuun höpinät!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mymme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvä tietää!
Viimeinen päivä olis ultra. Lapseveden vähäisestä määrästäkin johtuen liikkeet tuntuu tosi selkeesti. Välillä tekee ihan kipeää. Ihanaa kuitenkin että sintti liikkuu ja pitää mamman tietoisena itsestään. Iso maha ja olo on jo melko tukala. Huomenna 27❤

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Tuli kesa, kuumuus ja muurahaiset. Inhoan muurahaisia sisatiloissa. Olen tassa nyt viikon verran yrittanyt hellin keinoin niita torjua, mutta tana aamuna tuli sitten kai mitta tayteen, kun nain muurahaisjonon kulkevan meidan roskikseen. Nain vain punaista sumua ja sitten lahti klooripesu. Turha varmaan huomauttaa, etta kello oli tahan aikaan 8:30. Eli kuurasinpa siina keittion, lattialistat ja parvekkeen kiukun voimin sitten heti aamutuimaan. En tieda, kannattiko: jalat on turvonneet ja paikkoja kolottaa, mutta parveke kiiltaa eika muurahaisen muurahaista nakopiirissa. Miehelta tulee epailematta sanomista, kunhan han heraa.

Ja en varmaan kehtaa tunnustaa, etta eilen "vahan vain siivosin, siina joutessani". Eli kuurasin koko huushollin kahteen kertaan, kolmatta kertaa viikon sisaan. Selkaa kolotti koko loppuillan. Mika ihme minua vaivaa?! Tykkaan siita, etta on siistia, mutta nyt on suorastaan pakottava tarve siivota ja pitaa paikat siistina. Eilen jo manasin mielessani, etta kyllapa tuo mies on niin sotkuinen, vaikka normaalisti se on han joka on meista se siistimpi. :eek: Silmailin kissaakin jo silla silmalla, etta onkohan se puhdas - APUA! Ensi viikolla varmaan kuljen miehen perassa mopin ja ratin kanssa ja kuuraan nurkkia hammasharjalla... Somebody please save me from myself! :confused:

Tulisipa mullekin siivousvimma! Oon kyllä ollut vähän siistimpi, mut en tod oo kuurannu mitään vaikka tarvetta ois :P ehkä sit kun saa rempattua lastenhuoneen...
Täälläkin myllerretään kovin. Ois kiva tietää, että mikä ruumiinosa milloinkin tunkeutuu ihosta läpi, mut en osaa kyl yhtään hahmottaa kun toi pyörii sen verran paljon.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mulla on niin ähkyn raskas olo usein, että siivoushommista imurointi on jäänyt vähemmälle..miehen hommaksi saada aikaiseksi. Siivottomuus ahdistaa ja koetan ajatella rennommin, koska varmasti "pahempaa" on edessä.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Meilläkin mies on minua siistimpi. Hän on jo valmiiksi hiukan tuskissaan tavaramäärästä ja siitä tosiasiasta, että ei mene kauaa kun ne tavarat liikkuvat jatkuvasti paikasta toiseen... mies jo miettii kuinka lapselle opetetaan heti alusta pitäen että tavarat omille paikoilleen. Noooh, toivottavasti perii miehen siisteysgeenit.

Tosin olen minäkin ollut koko raskauden ajan hieman tarkempi siisteydestä kuin aiemmin. Kotimme valtasi banaanikärpästen armeija viime viikolla, joten olen tehnyt vähän väliä aikamoisen super-kuurauksen ja viritellyt banaanikärpäsansoja. Nyt minulla on vahva tunne että VOITIN ARMEIJAN!!!!

Banaanikarpaset! Niita on aina yrttiruukuissa, mutta niihin auttaa, jos pistaa tulitikkuja se rikkiosa alaspain multaan. Laitan yleensa pari per ruukku. Ei tule banaanikarpasia. :)

EDIT: Ja toinen vinkki, jonka kuulin tanaan ostaessani muurahaiskarkoitetta: kupariset 5 sentin kolikot kuulemma toimivat myos muurahaiskarkotteena. Kokeilen, saapa nahda, vai onko urbaanilegenda. :)

Muokattu viimeksi:
No ohhoh, enpäs ole tiennytkään! Heti käytäntöön tuo!

Sain kärpäset nyt pois tutulla ja turvallisella etikka-astianpesuaine-vesi-seoksella. Sinne menevät kärpäset ja hukkuvat!

Kiitos Jenni-Julia lomantoivotuksesta! :) Olenkin kyllä nauttinut ja lepäillyt sydämeni kyllyydestä, mutta on tässä onneksi jotain tarpeellistakin aikaan saatu.

Voi kun mäkin toivoisin tuota siivousvimmaa... Kämppä on koko ajan ihan ärsyttävässä kaaoksessa, enkä saa tehtyä sen eteen mitään isompaa... :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla oli jossain vaiheessa jotain siivousvimman kaltaista, mut nyt kun on ollu nää helteet ni en tosiaankaan jaksa siivota. Perus ylläpitosiivousta jaksaa juur ja juur tehdä, mut imurointi on kyl miehen heiniä. Pesipä se vessanki tossa yks päivä, vaik sitä se ei tee IKINÄ.

Elamani on kuin siivousintoilijan paivakirjasta. Lomalla kun ehtii. :) Olen kuurannut parvekekaluston ja oljysin ne. Olisi melkein pitanyt ottaa ennen ja jalkeen kuvat! Kavin ostamassa kukkiakin, jotka aion istuttaa ensi viikolla. Edelliset kuolivat helteeseen loman aikana.

Muurahaiset ovat kaikonneet, ostin lopulta karkoitteen. Kuparikolikot auttoivat sen verran, etta muurahaisia oli vahemman, mutta halusin eroon niista kaikista.

En voi uskoa, miten aika juoksee! Valilla iskee jannitys, kun tajusin, etta minulla on pari paivaa reilu 9 vkoa laskettuun aikaan. Ja jos yhtaan aitiini tulen, niin pienokainen tulee viikon tai pari etuajassa, mika olisikin ihan okei. Silti olo on vahan, etta "Jaiksis!" ja "Jee!!" yhta aikaa.

EDIT: En siis ole mikaan siivousintoilija ja normaalisti siivous ja ylipaataan kotityot ovat minulle niita pakollisia pahoja, jotka vain pitaa tehda, jotta kodista voisi nauttia. Ne vievat aikaa asioista, jotka ovat minulle paljon tarkeampia. Jos jotenkin saisin itseaan taysin yllapitavan kodin ilman ulkopuolista tyovoimaa, elaisin surrealistista unelmaani... :)

Muokattu viimeksi:
Miten mammat jakselee helteen kanssa ?

Meillä näyttää nytkin mittari 37,2 astetta !:alien
Ollaan oltu koko vkl vauhtiajoilla ja tänään olis onneksi viimeinen ilta, siinä mielin, että ei jaksa enää kuunnella kännisten huigeita idiksii. :confused::grin:grin:grin muuten ollut osi kivaa. Huomenna haetaan mussukat kotiin jo aamulla. Ikävä alkaa jo painaa, kun ovat olleet torstaista saakka poissa. :):3some

täällä olisi nyt 31+0 <3

siivoamisesta : mä olen sen kanssa ihan neuroottinen. Imuroin, pesen lattiat, sienät, kaakelit, pyyhin pölyt aina kaksi kertaa päivässä. Aamulla ja illalla. Kaapit siivoan kerran viikossa. Petivaatteet vaihdan kerran viikossa. Pyykkikorissa ei ole yhden yhtäkään pyykkiä, koska mun pitää saada heti pestä kaikki pois :rolleyes::oops: mä rakastan siivoamista.:alien:alien:alien:alien

Nyt oon huomannu kun autolla ajan, että maha on niiin täynnä vauvaa, että tuntuu epämuakvalta kun jalan pönkää alakertaan ja nyrkit kylkiin ja rintojen alle ja kun vauva oikeeen suoristaa itteeensä. :alien tuntuu että repeen:grin

nyt on 9 viikkoa laskettuun aikaan !!!!!!! HUIKEETA. oonko mä sittenkään valmis:grin:eek: apua, pian se vauva syntyy ja se jää meille:grin:grin:grin sitten alkaa se arko KOLMEN lapsen kanssa:eek::grin:p

Voisko joku siivousintoilija tulla meillekin siivoamaan? Ei nimittäin nappaa siivoilu sitten pätkääkään. Siivoan vain pakon sanelemana. ;)
Onneksi mies siivoaa mielellään, koska muuten meillä olisi varmasti ihan järkyttävän näköistä.. :D

Jenni-Julia: Olen positiivisesti yllättynyt miten hyvin olen jaksanut näitä helteitä. Töistäkään en ole joutunut pois jättäytymään. ;) Mulla siis tänään rv 30+2. Kyllähän sitä tuntee selässään/jaloissaan kun on kävellyt enempi/raskaan työpäivän jälkeen, mutta ei mitään sietämätöntä ole ollut. +31,6C näyttää tällä hetkellä meidän takapihalle lämmöksi.

Kestovaippailusta: Tsemppiä teille jotka sille tielle lähdette. :)
Itse totesin, että se kakkaharsojen liottelu ja erikseen peseminen ei ole minua varten. Meidän pienehkössä kylppärissä vielä liotella niitä haisevia harsoja: No thanks, keksin muitakin harrastuksia itselleni. :D

Omaa: Olot ovat olleet suht ok. Turvotusta huomaan työpäivän jälkeen jaloissa jonkin verran. Niin ja sormuksia välillä hankala irrottaa. ;) Toki se ongelma taitaa olla helteillä kaikilla, eikä vain meillä raskaina olevilla. Häpyliitos kipuilee myös ajoittain muikeasti. Tänään heräsin siihen, että esikoisen jalka osui vatsaani (ei kovin kovaa mutta kuitenkin), niin tämä vauveli alkoi sellaisen potku-shown, että äitillekään ei jäänyt epäselväksi, että hereillä ollaan. ;) En malta odottaa minkälaiset veljekset näistä tulee. :) ♡

Mä oon alkanut nyt todenteolla oottaa syksyä! Ei kiinnostais enää hiukkaakaa tää kesä helteinee.. Syksyllä pystyy sentään nukkumaan ja sillon on tietyst muutaki kivaa luvassa :Heartpink

Onko nämä nyt niitä häpyliitoskipuja, kun aamulla sängystä noustessa tai kun on pitkään istunut erityisesti kovalla penkillä, niin sattuu tuohon häpyluun kohdille..?

mua eilen itketti joka asia. Jotenkin olin tosi itku herkkä. Onneksi mies sitten läks mun kanssa pois vauhtiajoilta jo kymmenen aikaan ja mentiin paljuun köllimään ja olokin hieman kohentui. Meillä näytti eilen mittari 43,5! toki toki auringossa, mutta kun meidänkin piha on semmonen, että tähän paistaa koko päivän aurinko. eikä varjoa missään. :alien siinäkin on hyvät ja huonot puolensa.

omaa: meillähän kuoli mun isoiso mummoni kaksi kuukautta sitten, eli meitä oli silloin 5 sukupolvessa. Nyt enään neljässä. Asia oli ok sulattaa, koska kyseessä vanha iäkäs ihminen joka itsekin sanoi jo nyt olisi hänen aikansa. Hän oli 93 vuotias nukkuessaan pois.

No viime viikolla äiti soitti ja mun isäpuolen kummitäti oli nukkunut pois, Keuhkosyöpään kuoli. Surullista ja ikävää, mutta meille kuitenkin sen verran vieraampi ja oudompi, että ei esimerkiksi hautajaisiin mennä. Kunhan vain välitimme osanottomme meidän perheeltä.

Eihän tämä vielä riittänyt, vaan viime yönä tuli viestiä, että mun miehen serkku kuollut. Hän oli vain 35 vuotias ja hänelle jäi vaimo ja 2 lasta. Syöpä.

Tuli olo, että kyllä on paljon nyt vaatinut meidän vauva tilaa suvusta. :Heartpink:Heartpink:Heartblue:Heartpink
josko surulliset uutiset olisivat nyt tässä.

muuten täällä voidaan oikein hyvin. Vauvasta on tullut todella aktiivinen masussa. :love7 mä niiiiiiin rakastan tätä vauvaa jo nyt ja mietin kummanko näköinen hän on ja minkäluonteinen. :flower haluaisin niiin tutustua häneen jo. Samalla kuitenkin jännittää ja pelottaa kuten aikaisemminkin jo kirjoitin, että hittolainen. PIAN ON JO AIKA SYNNYTTÄÄ ! Kyllä se 9kk menee nopeaa. Tänään onkin tasan 2kk laskettuun aikaan. Mielenkiintoista nähdä syntyykö hän syyskuussa niin kun on LA vai viivytteleekö lokakuun puolelle. :love7:love2

Mminäkin vaan odotan syksyä, koska nyt on vaan liika kuuma 24 h nihkeää ja hikistä ja isoin syy, että pääsisi tapaamaan vauvan. Jännitän kans minkä näköinen ja millainen persoona siellä on maailmaan siirtymässä kauttani.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Mun mies on tämän talon siistein ja minä olen se hullu boheemi jonka työpöytä räjähtää aina kaikesta materiaalista. TIetty luovuuteen kuuluu se että kerää kaikkea mahdollista materiaalia jota joskus vielä tarvitsee. Mitään ei raaskisi heittää pois.
Nyt viikonloppuna mies kyllästyi mun työpöydän sättimiseen (tyypillinen kommentti: Clean your corner) ja oli siivonnut sen. Muutenkin puunasi paikkoja ja piti pyykki ja kuivauskoneen pyörimässä niin että tämän helteen keskellä talo ihan höyrysi. Käytiin onneksi järvellä uimassa, joka vilvoitti.
Mulla on jotenkin motivaatio tehdä kaikki mahdolliset työt ja luovat projektit nyt kun vielä olen "vapaa" ja huomiota kaipaa siis lähinnä mies ja kissa. Kissa tosin protestoi välillä kun en anna sille tarpeeksi huomiota ja pissailee sitten protestipissan jota kyllä saan aina siivota. Kissasta en kyllä aio luopua mutta onhan se kurjaa kun varmasti tulee jatkossakin protestoimaan ja tiedä vaikka tulee vielä mustasukkaiseksi vauvasta. Kissa on minun vastuulla, joten siinä mielessä kyllä aina välillä jynssään lattioita koska pissikissa on tepsastellut ympäriinsä tai yrjönnyt karvapalloja. Tai pesen kissaa että se olisi puhdas, etenkin ne pissitassut!
Koitan tästä oppia läksyni ja vauvan kanssa tavoite on antaa vauvalle paljon rakkautta ja huomiota. Jutella, laulaa, lorutella ja olla läsnä. Olisi ihanteellista tehdä luovia juttuja sitten vaan kun vauva nukkuu ettei hän koe että olen poissaoleva äiti koska jos keskityn johonkin olen aika lailla omissa maailmoissani.
Saa nähdä miten ihanne ja tosielämä kohtaavat.
Viikonloppuna saatiin yhdeltä kaverilta Angelcare merkkinen vaipparoskis ja ERGO baby kantoreppu. Jassukka lähetti minulle myös äitiyspakkauksen jota odotan jo innolla tänne Berliiniin :) Olen ajatellut niin että nyt elokuusta alkaen alan todella keskittyä eri varusteiden hankkimiseen. Eli minun pesänrakennus on vasta aluillaan. Seuraava projekti tulee olemaan hoitopöytä ja hyllyt vauvantarvikkeille kylppäriin. Sitten tilaan riippuvan kehdon Hollannista, joka pitää saada asennettua kattoon ja alan tosissani neulomaan torkkupeittoa :) Äiti toi jo ihanat langat Suomesta toukokuun lopulla.

mmmustikka: Hyvin kerkiää hankkimaan kaiken vielä ja osan vaikka sitten, kun huomaa mitä tarvitsee. Meillä ainakin esikoisen syntymä "opetti" mitä tarvitsemme.

Tuonne johonkin toiseen treadiin listasin mitä meillä jo on, niin ennen esikoisen syntymää ei niistä ollut kuin varmaan ihan muutama juttu. ;) Eikä niitä kaikkea tavaraa mitä meilläkin on, niin varmasti ole joka perheessä ja toisin päin, meillä ei varmasti ole kaikkea mahdollista vauva-kamaa. Heti tulee mieleen hoitopöytä, jota meillä siis ei ole. Meillä on pelkkä taso ja sekin ihan "karvalakkiversio", jonka isäni teki itse.

Ostin itse esikoisen raskausaikana esimerkiksi maidon kerääjän, kun kuvittelin, että se on kaikkien imettäjien "must have". No minulla maidontuotanto oli aina niin tasaista, etten maidonkerääjällä tehnyt mitään. Se on vieläkin jossain käyttämättömänä. :D

Minakin olen hankkinut vain sen, mita on pakko olla, ja loput tarvittavat hankitaan sitten, kun tarvetta ilmenee. :) Tama tavaramaara on itseassa hyvin pieni - onneksi, koska meilla on pienet nurkat. Suurimmat tilan vievat sanky (jonne tosin talla hetkella on dumpattu kaikenlaista epamaaraista salaa...), rattaat ja vaipanvaihtopoyta seka amme. Vaatteet ja muut tarvikkeet olen tunkenut jarjestelmallisesti vaipanvaihtopoydan laatikoihin, jonka virkaa meilla hoitaa IKEAn kolmilaatikkoinen Malm-lipasto. Sen paalle appi vasasi ylimaaraisen tason, jotta vaipanvaihto on ergonomisempaa. Ajattelin, etta nain lipastoa voi kayttaa jalkeenpainkin. Ainoa luksusjuttu, minka hankin, oli vaipparoskis, jonka pitaisi pitaa hajut sisallaan - kaytettyna loysin pilkkahintaan, joten ei varmaan ollut huonosti kaytetyt eurot. :)

Inhoan ylimaaraista kraasaa ja olen suorastaan allerginen turhakkeille, joten en todellakaan halua mitaan ylimaaraista. Sita kuitenkin loppujen lopuksi parjaa hyvin vahalla. Jopa baby shower -lahjoista kaverit ovat kyselleet ja varmaankin haluavat listan asioista, joita ei viela ole mutta pitaisi hankkia/haluaisin hankittavan. :D

Takaisin