Heinäkuun höpinät

Nyt tuli ensimmäiset olen kömpelö ja raskaana liikkeet :) Heh enpä muistanut, että tässä vaiheessa alkaa masu painamaan. Tuntuu toki masu olevan jotenkin erimallinen, kun edellisessä. Edellinen oli enemmän ehkä ylhäällä tiedä sitten. Itku kurkussa yritän keksiä miten saan painon nousemaan, kun laidun yli600g viikko tahtia. Alkaa olla vitsit vähissä jaksamisen kanssa :sad001
 
Johtuuko se siis pahoinvoinnista? Kuulostaa kummalta! Paljonko sun paino sitten on pudonnut raskauden aikana? Hui!
 
Jep pahoinvoinnista... ättäsyä kun oli sijainen viime käynillä ja kysyi ihan hoo moilasena, että yritätkö sinä edes syödä. Mutristin suuni tiukkaan ja totesin hetken päästä, että en tietenkään yrtiä muuten vain olen huolissani.
 
Mulla on järkyttävät raskaushormonimyllyt päällä. Joku dokumentti kuutinpoikasista itkettää totta kai alusta loppuun, mutta viime viikolla löysin itseni itkemästä Weather Girlsin It's Raining Men-kasaridiskobiisille. :D Siis biisi jossa ei ole mitään herkkää. Mies naureskeli että ehkä vauvani lähettää ne kyyneleet silmiini koska kuuntelen niin huonoa musiikkia..
Seksuaalinen olo ei ole silti, ei todellakaan. Lähinnä "pidätkö mua jonain seksiobjektina? mikä porsas!"-tunteet pinnassa.. Pesänrakennusviettiä ei ole vielä yhtään vaikka se kuulemma loppuvaiheessa joillain herää. Päinvastoin, ei edes omien jälkien siivoaminen kiinnosta juuri nyt. Ehkä väsymys verottaa, tämä on ollut ehkä rasittavin raskausoire kun yhdeksän jälkeen valvominen teettää todella työtä ja valmistelua.
Tukka on lähtenyt! :sad001 Siis luonnonkiharani ovat tyvestä aivan suorat ja hiuksia lähtee tukottain.. Ehkä ihan hyvä koska olen aina kärsinyt tästä paksusta pehkosta, toivottavasti nyt ei enempää lähtisi silti.
 
Itkin kans joku aamu ku luin lehdestä jostain Syyrian tlianteesta, nauratti jälkeenpäin :D Ylipäätään tunteet vaihtelee niin laidasta laitaan, raivostun ihan pikkujutuista ja just alan itkeä kaikesta vähääkään surullisesta.
Mulla on ton hiusjutun kanssa ihan päinvastanen tilanne, tuntuu että hiukset on tosi hyvässä kunnossa ja kiiltää ihan sama mitä niille teen! Aika jännä. Mut mulla on kyllä myös iho muuttunu rasvasemmaksi, että ehkä johtuu siitä. Hiusten hyvä kunto kyllä tasapainottuu sillä että naama on nyt ollu ihan täynnä jotain hormoninäppyjä :eek:
 
Mulla saattaa itkettää ihan mikä tahansa biisi mitä alan lauleskella autossa, kun alan ajatella, että vauva saattaa kuulla...
 
Mä oikeen odotin että munki jouhet olis "puhjennu kukkaan" nyt raskausaikana mutta vain naama kukkii :wink Ja letti liehuu yhtä hamppuna kuin aiemmin.
Mä myös itken entistä herkemmin, tänään katoin telkkarista vähän aikaa lentoturmatutkintaa ja itkin sitä, niin hienoa kun kaikki selvis. Myös teiden varsilla "nukkuvat" eläimet saa silmänurkat kostumaan..
 
Bleh, onko muita joita vaivaa kohdun kovettuminen aina kun koittaa tehdä jotain fyysistä, tai on kauan ollu jaloillaan? Rasittava vaiva, enkä millään muista oliko samaa ekassa raskaudessa.. :/ Tiiän kyllä et harjoitussuppareita voi tulla koko raskauden ajan, mut neuroottisena sitten vaan mietin missä vaiheessa konsultoida neuvolalääkäriä tai tätiä..
 
Mulla ei ainakaan vielä ole harjoitus supistuksia mutta muistan ekasta että alko siinä 20 viikolla ja lääkäriltä kysyin onko normaalia kun koko aika supistelee niin sano että yleensä juuri puoli välissä tulee että ei hätää kunhan menevät ohi ettei jää kokoaikaisesti päälle. Mulla kesti 5 viikkoa ne supistukset aina kun teki jotain mutta sitten ne katos kokonaan. Ei tullut edes loppuvaiheessa raskautta vaan pelkästään kun synnytys alko.
 
Mä en vieläkään tiedä miltä ne harjoitussupistukset tuntuu kun mulla on ollut vaan niitä oikeita. Ei tunnustelemallakaan selviä onko kohtu kova vai antaako periksi paineltaessa kun on tuota pehmikettä sen verran reilusti päällä. Yks päivä kun nostin ton ysikiloisen esikoisen sillai vauhdikkaasti lattialta niin tuntui jonkinasteista kipua alavatsalla ja mietin että onko tää nyt sellanen supistus. En tiedä mikä oli. Kyllähän ne neuvolassa aina kyselee että onko ollut supistuksia, täytyy jatkaa samalla vastauksella ku ekassa raskaudessakin: en tiedä.
 
Takaisin
Top