Heinäkuun höpinät

Minä en ole saanut dopplerilla edelleenkään kuin oman sykkeeni. Mietin että onkohan istukka jossain edempänä ettei siksi kuulu vai mikähän siinä on. Vielä pitäis reilu viikko jaksaa odottaa ultraa että näkee pikkuisen ja että kaikki olis hyvin :Heartred
 
Niinhän se on, ja pitää ajatella että ketkä ei kelkassa mukana kestä, niin niitten ei ehkä kuulu kestääkään.

Minä tilasin itelleni tänään kotiin dopplerin ja sellasen bola-korun. Doppleria oon miettiny jo pitkään ja nyt tuli vaan tunne että se on tilattava :D
 
On kyllä kurjaa, ettei kaikki osaa suhtautua vauva-uutisiin asiallisesti. Olen ollut oman isosiskoni kanssa etäisempi jo vuosia, halusin kuitenkin ilmoittaa itse hänelle että hänestä tulee täti. Tekstari tuntui parhaalta tavalta ja hän ei vastannut viestiini mitään.. Tuntuu pahalta mutta keskityn positiivisiin asioihin :)

Mäkin tilasin viime viikolla dobblerin ja bolan-korun :Heartred Sykkeitä on kuunneltu päivittäin, joskus kuuluu hyvin, välillä saa hakea tosi kauan ja kärsivällisesti ja sitten kuuluu hetken ja katoaa. Eilen oltiin koko päivä yöhön asti ruisrokissa ja tänään oli pakko heti aamulla kuunnella onko kaveri vielä mukana :wink Oli muuten melko ärsyttävää kun kokoajan joku lähellä oleva poltti tupakkaa! Hyi!
 
Oi mäki haluan sellasen bola-korun, en oo viä viittiny tilata! Enkä ylipäätään oo ostanu yhtään mitään äitiys-/vauvatarvikkeita vielä, jotenki en uskalla uskoa vielä että kaikki menee varmasti hyvin! Mutta jee, nyt on rv 12 joten ainakaan keskenmeno ei enää oo niin todennäköinen :)
Nyt mullaki alkaa muuten jo maha näkyä. Jotenki joskus se näkyy jo ihan selkeesti raskausmasuna ja joskus näytän vaan siltä että oon keränny muutaman kilon ylimäärästä :D
 
Tänään pääsin kokeilemaan omalla dobblerilla (joka oli siskolla lainassa) kuuluisiko äänet ja siellähän se pikku-sydän paukutti menemään hirveetä vauhtia.. :) ihanaa :) huomenna olis np-ultra, huii.. saakohan sitä yöllä nukuttua kun pitää jännittää!
 
Täällä pitkästä aikaa. Viikon olen ollut sairaslomalla tähän menssä ja viikko olisi viellä toistaseksi armonaikaa. Paino on laskusuunnassa ja oksentelu pahentunut. Jokatoinen päivä oli viimeviikolla nesteytyksessä ja tällä viikolla vähintään parikertaa saas nähä, kuinka käy. Olisipa helteet ohi pariksi viikoksi, että voisin töitäkin tehdä... Fb en toistaiseksi siirry joten toivon, että joko pysyy seuranani täällä :)
 
Pikku tiedotus Facebook ryhmästä, siellä alkaa olla aikamoinen joukko mammoja ja tekstiäkin on sen mukaan, suosittelen lämpimästi niitä jotka ovat vielä ryhmään tulossa harkitsemaan nopeampaa liittymistä ryhmään mikäli haluaa pysyä keskustelussa perässä
 
Mihin aikaan ensimmäinen neuvolalääkäri yleensä on? Meillä täällä on kesän terveysasema kiinni, ja ensimmäinen lääkärikäynti menee viikolle 18 tai sen jälkeen. Neuvolan terkkari ottaa kyllä vastaan kesän ajan, joten ne käynnit on ihan normaalisti.
Ja vihdoin ensi viikolla ois nt-ultra, pitkä on ollut aika ootellessa.

Mä en kuulu facebookiin enkä meinaa liittyä, joten jos joku suinkin täällä vielä juttelee, niin pysyttelen messissä. Enemmän varmaan alkaa mullakin olla kerrottavaa ja kysyttävää jatkossa.
 
En kans aio liittyä facebook-ryhmään, tykkään tästä ku saa olla kuitenkin aika anonyymikin.
Mä kävin jo neuvolalääkärissä viikolla 10, en sit tiä että aikaistettiinko mun aikaa kesäsulkujen takia?
 
Huhhuh, mulla nyt jo kolmatta vuorokautta kunnon jysäri, kun meni vedosta niskat jumiin lauantai-iltana. Eivät panadolit auttaneet vaikka otin aika roisia annoksia ja lisäksi yritin kylmägeeliä ja kuumia suihkuja. Eilinen oli vapaa päivä, mutta tänään ei töistä tullut kyllä mitään. Onneksi pääsin päivällä peruutusajalle akupunktioon ja hierontaan, niin nyt on helpottanut jo tosi paljon. Ainut vain että tuhoton väsymys jäi, sellainen normaali raskausväsymys plus normaali päänsärkykohtauksen jälkeinen väsymys kertaa sata... Jos ensi yönä saisi nukuttua, niin ehkä musta olisi huomenna töissäkin jotain hyötyä. Muutenkin on sellainen olo, että olenko töissä enemmän vaan olemassa raskausvaivoineni ja vähän on morkkis kun en raskauden takia jaksa ja muista plus vielä se, että kahden tunnin välein syömiseen, taukojumppiin ja vessassa ravaamiseen menee oma aikansa työpäivästä...
 
Täällä myös alkuviikosta jouduin saikkuileen ihan mielettömän päänsäryn takia. Tuntui että lääke auttoi vaan hetkeksi, ja sitten taas jomotti, lähinnä takaraivolla ja silmien takana. Sitte tajusin jättää silmälasit pois, ja ei oo enää särkeny ihan niin pahasti. Luin jostain, että joillakin silmien vahvuudet tai joku voi muuttua raskauden aikana, ja kun aikani mietin, muistin että esikoisen odotusaikana jouduin myös jättämään lasit ja piilarit pois, niiden käytöstä seuras aina päänsärky. Mulla onneks vahvuudet vaan toisessa silmässä, että en ihan sokko oo, mutta esim. auton ratissa en voi olla ilman laseja.

Mä myös pidän anonyymistä kirjoittelusta, kukaan facebookissa tai kauempana lähipiiristä tiedä mun raskaudesta, ja julkisesti tulen ulos kaapista vasta synnärin vuodeosastolla. Siksipä en aio facebookkiin siirtyä, vaan hengailen täällä foorumilla.
 
Mulla huononi näkö aika paljon raskausaikana mutta ei kannata välissä hommata uusia lasejakaan. En mäkään nyt mikään sokea ole, mutta täytyy tosiaan miettiä voisko mun suht usein toistuvat migreenit johtuakin siitä!

Olen joinaina päivinä tuntenut sellasta muljuntaa mahassa ja tänään vasta tajusin että nehän taitaa ollakin vauvan liikkeitä :)
 
Mulla oli tänä aamuna eka kerran sellanen tunne, et nyt ne liikkuu, mut en tiiä kuvittelinko vaan..ekakertalainen kun olen niin en tiedä miltä se tuntuu :)
 
Meillä päin ei oo neuvolalääkärintarkistusta ollenkaan nykyään. Siellä ei kuulemma tehdä mitään niin erikoista mitä ei perus neuvolassa tehtäis.. Mitä teillä siellä lääkärissä on tehty, jotka olette käyneet?

Mä en oo vielä tuntenu liikkeitä ja vähän pelottaa, että mitä jos ne tuntuukin lähinnä epämiellyttäviltä? Että sisällä on joku tunkeilija :eek: Toivon tottakai että liikkeet tuntuu hyviltä :)

Joko ootte tehny hankintoja? Mä ostin H&M:sta I :Heartred mum and dad bodyt ja sukat hypisteltäväksi.. Sittereitä oon myös kattellu. Paljon saadaan tarvikkeita lähipiiriltä.
 
Monikkoraskauksissa liikkeet kuulemma tuntuu aiemmin. Jotkut puhuu jostain perhosen siiven hipaisuista tai poreilusta mutta minusta se tuntuu enemmänkin sille kuin kala uisi mahassa :) Minä olen sellainen kummajainen etten eriyisesti pidä liikkeiden tuntemisesta. Kyllähän ne tietenkin muistuttaa pikkuisesta ja etenkin loppuraskaudessa on tärkeitä. Mutta halusin vain sanoa ettei ne potkut ja poreilut kaikista ole ihanaa :wink Ei se nyt epämiellyttävää tai kivuliastakaan ollut mutta epämukavaa.
 
Mä niin odotan että tunnen taas liikkeet. Neuroottisena odottajana kaipaan sitä liikkeiden tuomaa varmuutta että siellä kasvetaan ja ollaan hengissä. =) Tottakai liikkeet varsinkin voimistuessaan ei aina oo kivoja, esmes kovan närästyksen kanssa ne vaan pahentaa oloa, mutta mieluummin tunnen liikkeet kuin mietin että onko tuolla enää mitään.
Hankintoja en oo tehnyt, mutta netti-"ikkunaostoksia" senkin edestä, suunnitellut millaiset vaunut hankitaan, ja mitä kaikkea muuta tarvitaan. Äitiyspakkauksen otan rahana, kun esikoiselta on tallessa kaikki ne, mitä pakkauksesta käytin. Vaatteet jäi oikeastaan kaikki käyttämättä, oli niin pikkanen tyttö, ja kaikki vaatteet niin isoja, ja oikeastaan aika poikamaisia, ei ees nätin neutraaleja. Mutta hiusharja, helistin, pyyhe, ja makuupussi, ne mun suosikit, on kaikki tallella.
 
Siä neuvolalääkärissä kartotettiin lähinnä sairaushistoriaa ja sit tehtiin gynekologinen tutkimus..Luulis että sillä on suurin merkitys jos on jotain perussairauksia tai lääkityksiä.
Mä en oo viä uskaltanu ostaa mitään, paitsi äitiysvaatteita, mutta katellu oon kans hirveesti ja miettiny ja suunnitellu :wink
Makkari sisustettiin jo uudestaan niin että sinne mahtuu vauvansänky :) Saadaan kans onneks sukulaisilta, kavereilta jne ainakiin joitain tavaroita, pitää vähän kysellä mitä saadaan "perintönä" ja mitä pitää ostaa :)
 
Heippa pitkästä aikaa. Täällä on maattu sairaslomalla ja juotu käden kautta nesteitä :) Nyt rupee pikkuhiljaa päätoimimaan ja eiköhän se tästä vähene.. Toivottavasti. Kiva kuulla, että minulle jää palstalle toistaiseksi seuraa :)
Facebookkia harkitsen vasta toisen ultranjälkeen, kun pääkin taas toimii ja ollaan enemmän turvallisilla vesillä. Tietty sillä ehdolla, että siinä vaiheessa otetaan mukaan ryhmään :wink
 
Pakko nyt vähän ohi aiheen kysästä , et "mimmosia" raskauksia tammikuisissa on ? Eli siis onko pitkään yritettyjä vai täysin yllätyksiä , mutta kuitenkin toivottuja raskauksia? :)
Olisi kiva kuulla millaisia yrityksiä/yllätyksiä on täällä ! :)
Itselleni tuli ihan puun takaa koko raskaus! Aina olen jo nuorella iällä toivonut lapsia, nyt 19v, mutta en ehkä ihan näin nuorena kesken opiskelujen yms ...
Minulla on ollut pillerit jo monta vuotta käytössä ja säännöllisesti on tullut syötyä ilman unohduksia, mutta kuinkas kävikään :D
Täällä sitä innolla odotetaan esikoista maailmaan! :D :Heartred
Harmittaa tietysti, että alkunsa tämä pikkuinen masukki on saanut kostean baari-illan päätteeksi, mutta onneksi tutun ihmisen kanssa, joka on valmis ottamaan vastuun isänä olemisesta ! Parisuhteeseen en kyseisen miehen kanssa ole edes ajatellut ryhtyväni , mutta hyvihyvin iloinen olen , että kuitenkin kantaa vastuun ! :)
Vaikka oma äitini minut vähän niinkuin jätti nyt täysin omilleen, eli siis ei hyväksy raskauttani niin onneksi on sitten äidinäiti ja äitipuoli ketkä tukee enemmän kuin tarpeeksi ja ovat luvanneet auttaa koirien (rottweiler ja isohko sekarotuinen) kanssa tarpeen vaatiessa ! :)
Nyt enää odotellaan , josko tulevan mummun mieli muuttuisi ja osaisi oman lapsensa puolesta iloita , itse kun olen onneni kukkuloilla ! :D ja hymy päivä päivältä leveämpänä mennään eteenpäin! :) :Heartred
 
Takaisin
Top