Heinäkuun höpötykset

Helou!
 
Yönsäde:
Neukkulakuulumisia oottelen? [8D] [;)]
 
Pepiluis:
Me ei ilmeisesti oteta sukupuolta selville, jos ei nyt suoraan ruudulta näy omaan silmään. [:D] Mulle asialla ei niin isoa väliä, mies haluis säilyttää asian yllärinä. [:)] Kunnioitan siis hänen toivettaan. Voihan se vielä mieli hälläkin muuttua, nytki sitä jo ahistaa kirppareilla, ku ois niin ihania jomman kumman sukupuolen vaatteita, eikä voi ostaa. [:D] Nimet on meillä oikeestaan päätetty jo ennen raskautta. Eli ovat jo varmat, jos ei sitte vauva näytä ihan eri nimiseltä. [8D]
 
Omaa:
Mulla vaan tää yleinen jaksamattomuus ja uupumus jatkuu. Siskon kanssa eilen puhuin ja se sano, että hällä on ollu näillä viikoilla ihan sama. Lohduttavaa kuulla, että tätä on ollu muillaki ja että tää menee ohi, ei oo mitn masennusta tms. Tänään ihan itketti, ku piti lähtee töihin, ku ei vaan ois voimia... [&o] [8|] Mutta kait tää kohta menee ohi, onneks loma alkaa ihan pian!
 
Eipäs tänne sen erikoisempia, jaksamisia teillekin!
 
NEUVOLASSA KÄYTY [:)],

PEPILUIS: Sulla on käynyt hyvä säkä,kun olet noin hyvin selvinnyt ilman pahoja oireita raskauksissasi [:)][:)]
Justiinsa luin neuvolassa Kaks plussaa ja siellä oli juttua tästä ah,niin ihanasta raskauspahoinvoinnista ja siellä oli,että vain noin 1-5% raskaanan olevista ei kärsi ollenkaan pahoinvoinnista [:)].Suurimmalla osalla raskaana olevista on siis pahoinvointia,mutta yleisesti ottaen se on lievempää eli jokin haju etoo,pahaolo menee ohitse syömällä jne.Sitten osa raskaana olevista kuuluu tähän minun luokkaani,että pahoinvointi on jatkuvaa ja oksentelua on usein ja että veto menee täysin pois.
Mullakin on tosiaankin joka raskaudessa ollut samanlaista tämä pahoinvointi ja samoin oli minun äidillänikin eli kaippa sekin sitten menee vähän geeneissä?

SUKUPUOLIG: Sitä kai jo täällä kyselinkin silloin alussa teiltä [;)]
Mutta vastataanpa taas [;)]
Meillähän mies haluaisi selvittää vauvan sukupuolen,mutta minä haron vastaan [:D]
Minusta nyt vaan on jännempää se,että vasta synnytyssalissa saadaan vauvan sukupuoli selville [:)]
No,katsotaan nyt sitten,että muuttuuko mun mieli tässä asiassa [;)]
4D-ultrallahan kyllä saa melkein satavarman tuloksen tuosta sukupuolesta ja me aiotaan tässäkin raskaudessa käydä 4D-ultrassa joskus rv24-26 paikkeilla.

TIPSI: KIITOS tällepuolelle jälleen listan päivittäjälle [:)][:)][:)]
Onnittelut 9+0 viikosta ja tsemppiä neuvolaan [:)]
Hitsit..en nähnyt tuollaista dokumenttia [&:]
Mulla ei ole mahkua katsella telkkaria kuin vasta illalla,kun lapset nukkuu..ei kerkee [&:]
Jos olisin huomannut,niin olisin tallentanut tuon ohjelman.

MIMMU87: Jaksamisia väsymykseen ja uupumukseen [:)][:)][:)]
Se on kanssa yksi ikävä alkuraskauden ongelma.Onneksi senkin pitäisi alkaa helpottamaan tuossa keskiraskaudessa [:)]

OMAA: Eli neuvolassa kävin ja siellä nyt tietystikin kaikki oli ok [:)]
Pissa puhdas [:)]
Painoindeksi oli normaali enkä sen takia joudu mihkään sokerirasitukseen.MUTTA sokerirasitukseen joudun kyllä sen takia,kun viime raskaudessa mulla oli insuliinihoitoinen raskausdiabetes.Eli sokerirasitus on 6.8. ( rv 12+3).
Hb oli 130 eli hyvä.
RR oli 125/70 eli ihmeen korkea kotimittauksiin verrattuna [;)]
Täti kuunteli sydänääniä,mutta mitään ihanaa jumpsutusta ei vielä saatu kuuluviin,MUTTA ruudulla kävi lukema 159 eli vaavin syke [:)][:)][:)].Eli Mini on elossa..jee!
Np-ultra on sitten 3.8. eli rv 12+0.Silloin siis ultrataan ja tehdään sisätutkimus.Samalla kuulen seulan tulokset.

KAIKILLE HYVÄÄ VOINTIA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 9+6
 
hello kaikille!!!

vaihdettiin välillä keskisuomesta Lahden kupeeseen ja johan nettikin toimii paremmin. eli lomaillaan edelleen muksujen kanssa. onneksi ukko hoitaa hienosti lasten kanssa touhuillut, mä olen enemmän keskittynyt lenkittämään koiraa ja nukkumaan. ihan sika väsynyt taas. öisin saa käydä 4-6 kertaa pissalla ja alkaahan toi massukin tossa edessä olee jo kivan kokoinen. nivussärkyjä onn mut se varmaan on ymmärrettävää ku kohtu kasvaa vähän vauhdikkaammin. kohtahan sitä taas pääsee hulia ja viliä moikkaamaan. nehän vissiin näissä tuplissa selvittää kait yleensä sukupuolenkin, jotain sellaista olen ymmärtänyt????
pelottaa vaan noi raha-asiat, jos joutuu saikulle jo aikaisin et miten sitä sitten pärjää.
[:@][:@][:@]

ruoka ei oikeen maistu, onneksi ei kuitenkaan pahoinvointia, yritän silti koko ajan jotain edes vähän maistella.
taidan pyöriä täällä teidän kanssa , vaikka vaavelit saattaakin maailmaan tulla kuulema joulu-tammikuussa niinku kaksosilla tapana....[:-][:-][:-]

mites muut, otatteko jotain vauvavakuutuksia ym??? mä mietin että ottaisin jos joutuu itse sairaalaan tai jos syntyvät ennenaikaisina ja joutuvat jäämään niin vakuutushan sen sitten korvaa???

kaikille tsemppiä pahoinvointien ym kanssa, kohta varmaan alkaa helpottaa kun kaikilla tuntuu keskiraskaus alkavan...
[;)][;)][;)]
 
Myy77:
Vitsi tuntuu vieläki jännältä toi teijän kaksosjuttu! [:)] Varmana raha-asiat selviää, aina pärjää vähemmälläki vähän aikaa... Elä stressaa turhaan, vaan keskity pikkuisiin... [:)] Mulla samaa toi väsymys, ruokahaluttomuus ja vessassa juokseminen yöllä. Ei oo kivaa. Ja sit tuntuu, että ruoka maistuu nykyään pahalle tai mauttomalle. [:'(] Eläkä minnekään täältä katoa, onhan mullaki la tammikuun puolella, oon vaan juminu tänne. Mihinkä teitä nyt vaihtais?! [:D] [;)]
Minä oon miettiny sitä vauvavakuutusta kans, mutta en oikein tiiä vielä... Ne on vissiin aika kalliita. Kiva ois kyllä minustaki kuulla muitten kokemuksia, varsinki jos jonku isommalla lapsella on ollu se tms.
Millon muuten se selvitetään, ett onks ne teijän vaavit omissa pusseissaan jne? Vai joko se on tiedossa? [:)]
 
Ihana lukea teidän juttuja,välillä tippa linssissä! [:D]
Minä vietän hiljaiseloa sivusta seuraillen, jotenkin vain tuntuu ettei kaikki ole "Kaapolla" hyvin, en tiedä miksi.
 
Samat tuntemukset minullakin kuin Nra:lla. Josko sitä sitten rupeis enemmän osallistuu keskusteluun kun ekassa ultrassa käyty ja varmistus saatu raskauteen. Olen kyllä seuraillu aktiivisesti. [:)]
 
Itseäni on nyt ruvennut stressaaman työasiat. Olen määräaikasessa työsuhteessa, joka päättyy nyt elokuun lopussa. En oikein tiedä kannattaisiko hakea määräaikasta äitiysloman alkuun vai yrittää saada pysyvä paikka? [8|] Kuinka moni sitten on valmis raskaana olevan ottamaan. Onko kellään muulla samanlaista tilannetta että töitä tarvitsisi etsiä? Kaiken lisäksi opiskelut alkavat elokuussa, joten ne vievät myös hieman työajasta (kolmena iltana viikossa), joten varmasti vaikuttaa työn saantiin. [&o] Huoh, toivottavasti nyt asiat järjestyvät!
 
Tuossa eilen heiluttelimme peittoja, ja aktin jälkeen kohtuuni pisteli ja tuntui painon tunnetta, on jatkunut hieman tänäänki, onko muilla ollu samanlaisia tuntemuksia? Pelottaa että aiheutettiin jotain vahinkoa. . [:o]
 
Mutta toivotan kaikille ihanaa odotusaikaa! [:)] 
 
Mulla sama homma kui Nralla ja mmjllä, ei oikein usko tähän hommaan vielä.
Vaikka oireita on, esimerkiks ihan tautinen väsymys.
En jaksa tehdä mitään, ihan raivostuttavaa...
Pahoinvointi vähän väistynyt jo, onneks.
Ja mä oon käyny kattomassa ja elossa oltiin tossa paria viikkoa aikasemmin.
Koskakohan uskaltais iloita kunnolla...
Josko liikkeiden alettua, jos sellasta aikaa ees tulee...
 
mmj, minulla myös määräaikainen työsuhde päättymäisillään elokuun viimeinen. En tiedä jatkavatko. Kouluun pitäisi palata elokuussa suorittamaan muutama rästi tunti ja top jakso, jos linja alkaa
 
HUOMENTA PIKKUMASUT,

MMJ: Heh..En osaa yhtään sanoa,että onko sessyn jälkeen sattunut masuun,kun meillä on sessyelämä ollut ihan kuollutta [&o][;)][:D]..kiitos olotilojen.
Mutta sen kyllä tiedän,ettei sessy millään tavoin vahingoita vauvaa [:)]!!!!!Siitä saapi olla ihan huoleton!!Vauva on niin hyvässä suojassa,ettei miehen siitin millään sinne asti pääse vauvaa "kutittamaan" [:D]
Mutta nainen,kun saa orgasmin,niin kohtulihashan supistelee ja se voi aiheuttaa lievää kivuntunnetta tai jotain outoja tuntemuksia alamasulle?
Silloinhan sessy laitetaan pannaan,jos naisella on kipeitä supistuksia ja vaarana on ennenaikainen synnytys.Mutta sullahan ei varmaankaan mitään kipeitä supistuksia vielä ole ollut?
Tietysti jos kivut jatkuu ja/tai tulee jotain vuotoja,niin sitten soittele neuvolaan!
Mulla itselläni ainakin tulee näitä ikäviä kiputuntemuksia alavatsalle ja nivusiin ihan jo ilman sessyäkin [;)]

OMAA: Tulin vain pikaiseen poikkeamaan,kun lähdetään tänään lasten kanssa Särkänniemeen..huoh.Pakko mennä,kun ollaan luvattu ja tänään on ainut vapaapäivä meillä,että voidaan johkin reissuun lähteä.Tämä minun olotilani vain huolestuttaa,että miten jaksan tämän kanssa automatkat ja koko päiväisen reissun.Käydään meinaten jokapaikassa ja sitten vielä huvipuistoon.Jee jee..ja meikkis vissiin halailee Särkänniemen pusikoita,kun iskä hurvittelee lasten kanssa [;)]

Yönsäde ja Mini rv 10+0
JEE JEE..kybäviikot täynnä [:)]
 
Huomentaaa!
 
Monilla on nyt huoli pikkuisestaan, mutta eiköhän tuo lie aika normaalia. [:)] Itelläki ollu välillä epätoivon hetkiä, ja seuraava neuvolaki vasta elokuun lopussa. Sinne asti pitäs jaksaa näkemättä/kuulematta. [8|] 
 
Yönsäde:
Hauskaa reissua. [:D] [8|] Yritä jaksaa, josko se ei tänään niin kamalaa hellettä pukkais. Ja kato kyllähän huvipuistoissa voi oksennella ihan rauhassa, ku sitä muutki tekee hullujen laitteiden jälkeen. [:D] [;)] Joten tuskin kukaan ois kovin ihmeissään jos yks mamma ykäilis pää puskassa. [8D] Mutta toivottavasti sulle tulee parempi päivä!
 
Omaa:
Viikot paukkuupi taas! [:)] Nyt ku vaihtu taas toi la, ni näkyy mulla viikko vaihtuvan samaan aikaan monen kanssa, esim. Yönsäteen ja oisko ollu myyn kanssa myös? [:)] Tänään vähä reippaampi mieli, oottelen ku työkaveri palaa lomilta, ihanaa! Ja huomenna sitte mökille pariks yöks parin asukkaan kanssa ja sitte LOMILLE LOMPSIS. [8D] Nyt ku sais vielä pidettyy tän positiivisuuden yllä iltaan asti. [:D]
 
Heippa vaan kaikille helmimasuille!!

Mie en oo joutanu seuraamaan täällä kuulumisia,kauheeta haipakkaa tuntuu olevan tää kesäaika ja sitten kun on aikaa,niin nukun :)
Oon nyt reissussa, lomalla viikon niin jos nyt joutas lukemaan teidän kuulumisia.

Täällä vaihtu viikot kymppiin [:)] Ja olo on mainio, ei pahoinvointia juuri ollenkaan. Tietyt ruoat ja hajut ellottaa, mutta ei voi sanoa pahoinvoinniksi kun vertaa muiden oloihin. Tsemppiä vaan huonovointisille ja kohtahan ne pitäs jäädä taakse päin ne huonot olot. Toivotaan näin :)

Ens viikolla on sikiöseulontaa varten verikokeita ja 6.8 nt-ultra, jos en oo maininnu vielä. Ultraa odottelen kiihkeästi ja hiukan pelokkaasti. Ois jotenkin turvallisempi olo,kun ois tuota pahoinvointia. Mut pikkusen rauhottaa,kun kuulema mun äidilläkään ei sitä oo ollu yhdessäkään raskaudessa ja 4 lasta saanu.

Hilppa ja Urho rv10+0
 
Heippa helmimasut!

Tänään tuli kirje kättäriltä ja meillä olis np ultra 9.8. Pitäis jaksaa vielä melkein kolmisen viikkoa odotella, jotta päästään sinne asti. Mulla ei tällä hetkellä ole edes mitenkään ns. raskaana oleva olo, joten ei tätä meinaa uskoa ollenkaan todeksi ja välillä sitä miettii onko siellä masussa edes mitään. Sen lisäksi tietysti huolettaa, että onko kaikki ok. Viimeistään silloin ultrassahan sen näkee ja mulla ei kuitenkaan ole mitään oireita, joiden takia pitäisi esim. keskenmenoa epäillä. Oireet ovat muutenkin niin vähäiset, että sitä oikeastaan melkeinpä toivoisi, että olisi jotain pahoinvointia jne. [8|]

Hyviä vointeja kaikille!
 
heippahei!!

mimmu-> oli piiperoisilla omat pussit, mutta istukasta ei tietoa, saattaa olla eriliset, mutta jo yhteen kasvanut tai bsit sama, kait selviää ku enemmän kasvavat. toisesta ei näkynyt np-mittaa kun oli päälaki alaspäin. kait se ens viikolla selviää sekin. jännää, kunhan kaikki menisi hyvin.

mulla oli 1½ sitten syöpäkasvua kohdunsuulla ja nyt sitten pitää katsoa että kestääkö kaksosia kun on leikattu lyhyemmäksi, jostain tukitikeistä puhuivat!!!![:'(][:'(][:'(][:'(][:'(]  tietääkö kukaan, tai onko kellään koskaan ollut????

helpotti hieman noi raha-asiat ku selvis että se sairaspäiväraha lasketaan ansioiden mukaan ja on vissiin samaa luokkaa kuin noi vanhempainrahat. pankkiin ajattelin silti mennä kyselemään josko asuntolainasta maksaisi vuoden korkoja niin ei tulisi liian tiukkaa 4 lapsen kanssa.

voimia tytöt!!!![8D][8D][8D][8D][8D]
 
pitänee välillä jotain raportoida:

täällä myös sellanen olo et kaikki ei oo kirpulla hyvin, ollu jo pitemmän aikaa vaik neuvolassakin on jo 2kertaa sydämen syke nähty. mulla on ollu alusta asti olo et ei pysy matkassa tai ei oo terve. maanantaina on np-ultra joten jospa sit vähä rauhoittuis sen jälkeen jos kaikki näkyy olevan kunnossa. JOS. se siis suurimpana asiana täällä.
pahoinvointia iltaisin ja laatta lentää melkee joka ilta kun pitää hampaat pestä [&:]
mut ei sen pahempaa.
varasin itselleni hieroja ajan perjantaille...pitää käydä nyt vielä kun voi kun masu ei oo viel eessä [:)]
täällä myös mies tahtoo tietää vauvan sukupuolen etukäteen, ite en oo viel varma mut voi olla et en malta oottaa jos rakenneultrassa näkyy selvästi [:)]
 arvelin ens viikolla sanoa tolle esikolle et masus on vauva, niin se saa sit kertoo kaikille muillle [:D] saa nähdä mitä se esikko ite tuumaa [:)]
taas on työhakemusta lähetetty eteenpäin..mun on pakko päästä tässä välis johonki töihin, ei pää kestä olla kotona enää. oon siis ollu tän 3vuotta esikon kans kotona. toisen lapsen kans en luultavasti aijo olla niin pitkään kotona, ainaki nyt tuntuu siltä et ei.
mun isä arvas et ootan, joten pitihän se myöntää. äiti eikä miehen vanhemmat vielä tiiä. 2 mun siskoo tietää ja yks kaveri joka myöski arvas ku en saanu kahvia alas. nii ja viel yks toinenki kaveri, jolle kerroin ku se kerto ekka et niille on tulossa niin kerroin sit itekki, muutaman päivän eroilla la.t meillä. [:)] Mukava juttu saa seurata ja höpistä juttuja ku niin samois mennään [:)]

jeps, hyvää vointia ja jaksamista kaikille!!! ihanaa ku helteet on hellittänyt!!
 
Jep, eiköhän nuo kivut ihan normaaleja olleet, ovat jo helpottaneet. Nyt ei enää ole paineen tunnetta, pelkkiä vihlasuja [:)] Kiitos yönsäteelle vastauksesta, rauhoitti!
 
Meillä hajosi eilen ainoa tuuletin, ja nyt on kuuuma, vaikka ikkunat ja parvekkeen ovi auki. Viime alkuyö oli niin tuskaa, hiki virtasi eikä uni tullut. [:@] Onneksi tosiaan ovat helteet loppumassa.
 
Oletko Nra hakemassa elokuun jälkeen töihin muualle?
 
Mitens Ronny haetko määräaikasta vai kokoaikasta työtä? Oletko ajatellut kertoa raskaudesta työhaastattelussa?
 
Olen hieman hukassa omien ajatusten kanssa työnhaun suhteen, kertoako heti työhaastattelussa vai sitten mahdollisesti vasta työsopimusta tehdessä... [8|]
 
 
 
myy:
Jännää kyllä oottaa ens viikkoon, muakin jännittää teijän puolesta. [:D] Jossain vauvaohjelmassa oli noista kohdunsuun tikeistä joskus, olikohan sillä ollu kans syöpää ja siks piti tikata. Ainaki siinä se kävi usein tarkastuksissa, ja sitte lähempänä la:ta ne tikit vaan otettiin pois, että saa syntyä. Eikä ees tainnu heti syntyä poiston jälkeen... Muuta en tiiä. [:D]

Omaa: Seulontatulokset tuli tänään. Ei kohonnutta down-riskiä. En kyllä tuosta jaksanu olla ees huolissaan, jotenki siihen luotti että kaikki on ok tuon puolesta. [:)] Eilen katoin ohjelmaa huuli- ja kitalakihalkioista, ja nyt rupes ne ahistamaan. [:D] [8|] Varmaan pitää aina olla joku ahistuksen aihe.
 
mmj: Hei. toi työ mihin nyt hajin, kestää vain elokuusta jouluun. en oo aatellu kertoakko heti vai myöhemmin. luultavasti kerron myöhemmin, en halua raskauden vaikuttavan työnhakuun(tai siihen päätökseen että eivät ota mua koska oon raskaana) ja kun mun on ihan pakko päästä johonki..ja uskon et pystyn hoitaa täysillä tuon työn. tuo olis kyl hyvä pesti, vois sit jäädä sen loputtua suoraa äitiyslomalle [:)]
minkälainen sun tilanne on? oot siis myös ilmeisesti hakemassa töihin?
 
Ronny: Olen itse tällä hetkellä määräaikasessa työssä, joka päättyy elokuun lopussa. Koitan nyt sitten löytää siitä eteenpäin uutta työpaikkaa. Eli vasta olen katsellut työpaikka ilmoituksia.. En vain tiedä että hakeako määräaikaseksi, samanlailla kuin sinulla, lopettaisin kun äitiysloma alkaisi vaiko sitten pysyvää paikkaa.
Pysyvää voi olla hankalampi saada raskauden takia. Äitiyspäivärahoja vaan mietin, että jos äitiysloman alkaessa ei ole töissä niin ovatko tuet ihan minimit? [>:] 
 
WE87: [:(][:(] Voi ei [:(][:(] Suuren suuret pahoittelut teille!!!!!!!
Paljon jaksamisia teille tähän suureen suruun!!!!!!!!!!!
*SUURI VOIMAHALI*

Yönsäde
 
[:)]HUOMENTA[:)]

Olipas heti aamusta täällä surullisia uutisia [:(]
Vielä paljon VOIMIA WE87:lle!!!!!

MMJ: Oleppas hyvä vain [:)]
Ja ihanaa on kuulla,että kivut ovat helpottaneet [:)]!!

MIMMU87: KIITOS SUURI YSTÄVÄ KALLIS
Reissu meni ihmeen hyvin..huh.Mutta illalla sitten kotona kyllä kärvisteltiin jälleen [;)]
Ihanaa mökkireissua sulle!!!!
Ja sitten sulla alkaakin loma..jippii!!!!Että mahtavaa lomaa sitten vaan [:)][:)][:)]
Ja et sitten unohda meitä tänne loman ajaksi [;)]..eli lomailet tietsikka mukanasi..eiks jee [:D]?
Ja onnittelut vielä seulonnan tuloksista [:)]
Mää jään melko varmasti niissä kiinni ihan vain tämän mun ikäni vuoksi!
Vaikka terkkari mulle sanoi,että kun meillä on 5 tervettä lasta jo,niin tokkopa nytkään vammaista lasta tulisi.Mutta itse siihen en kyllä usko,koska ikähän tuota downin riskiä juuri lisää.Mutta sitä en tietenkään etukäteen murehdi.Otan kaiken vastaan,mitä elämä tuo tullessaan [:)].Ei kanata etukäteen asioista murehtia!
Mutta voihan hyvin ystävä

HILPPA86: Me näköjään mennään ihan samoissa päivissä [;)][:)]
Ja mullahan on np-ultra 3.8. [:)]

OMAA: Jeps..eilinen reissu meni ihmeen hyvin *taputtaa itselleen*[;)]
Alussa yökkäilin Näsinneulan hissiaulassa ja tuntui,että happi loppuu ja pää sekoo lopullisesti.
Pakotin itseni tankkaukseen ja pienen makupalan jälkeen olo oli suht siedettävä [:)]
Kiva reissu oli kumminkin [:)][:)][:)].Ihanaa oli,kun lapset nauttivat täysin rinnoin [:D]!!
Laitteisiin jonotukset helteessä eivät olleet kivoja,mutta sen nyt teisi etukäteen,että jonotella joutuupi.
Parasta oli,kun Esikko vetäsi pallonheitossa palkinnoksi ISON KOIRAN [:)][:)]
Meikkis siellä huusi onnessaan,kun Esikko sai sen palkinnon.Tietysti hän häpesi omaa äitiään ja äidin suurta ääntä [&o][:D]
Illalla sitten kotona oksenneltiin ja podettiin pahaa oloa.

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 10+1
 
Takaisin
Top