Heinäkuun höpötykset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cissi84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Myy77, kohtalontoveri :) Mulla tosin toinen vauvoista oli vähän epäselvä, selviää vasta parin viikon päästä NP-ultrassa, onko siellä molemmat vielä hengissä! Toivottavasti, mutta pelottaa, jos se toinen ei siellä enää ookkaan...
 
Mä nautin helteistä, käyn uimassa, syön mansikoita ja jätskiä! Ihanaa :) Mutta mulla ei ookkaan pahemmin pahoinvointia, ennemminkin väsymys vaivaa ja jatkuva vessassa ramppaaminen!
 
 
Kolme yövuoroa edessä, väsymys voi hieman vaivata :) Hyvää yötä!
 
HUOMENTA,

MIMMU87: Se on hyvä,ettet malta täältä pysyä poissa [;)]
Sun kanssas on kiva jutella täällä [:)]
Keliakiasta: Jeps,mulla alkoi keliakian oireet jo yli parikymmentä vuotta sitten,kun olin pieni.Oli tuota pahaa,kutiavaa ja rakkulamaista ihottumaa kyynärpäissä ja polvissa [&:]
Äiti vei lääkäriin,mutta lääkäri ei osannut sanoa siihen juuta eikä jaata.
Vasta,kun mulle alkoi tulemaan todella kovat alavatsakivut,niin menin itse opiskelijaterveydenhuoltoon.Eli silloinun opiskelin sairaanhoitajaksi,niin mulla oli niin kovia vatsakipuja,etten pystynyt edes kävelemään,kun kipukohtaus tuli.
Opiskelijaterveydenhuollon lääkäri lähetti heti verikokeisiin ja keliakian vasta-aineet oli huimat eli yli 2000 ( suuremmat ei kai voi olla enään [8|] ).Sitten tähystykseen ja siellä todettiin täydellinen suolinukkatuho.
Ihotautilääkäri sitten vielä otti koepalan ihottumasta ja näinollen todettiin sekä suolistokeliakia ja ihokeliakia.
Mullahan on se jännä juttu,että olen ainoa meidän suvussa jolla on keliakia [8|].
Äidin eikä isän suvussa ole kenelläkään,joten tämä mun diagnoosi tuli ihan puun takaa.
Mun sisaruksillakaan,joita on 3 ei kenelläkään ole keliakiaa.
Ja tosiaankin meidän viidestä lapsesta ainoastaan yhdellä on vain keliakia ( ONNEKSI )!
Mulla siis tulee todella rankat vatsakouristuskohtaukset,jos söisin vahingossa gluteenia [&:].Ihottumaa ei tule kerta-altistuksesta,vaan se vaatii pitemmän altistuksen.

Eikös olekin muuten järjetön tuo Kelan antama avustus tuohon gluteenittomaan ruokavalioon [:@]??Ja vielä sen nimitys..VAMMAISTUKI [:D][:@][:D]
Siis tuolla avustuksella minkä kuukaudessa saa,niin sillähän jo ostaa pari kolme gluteenitonta leipää ja se on sillä selvä..
Meillä onneksi mies aina välillä leipoo mulle ja meidän tyttärelle gluteenittomia herkkuja [:)][8D].Minä kun olen sellainen,etten todellakaan tykkää leipomisesta [&o]
Ruoanlaitto on mukavaa,mutta leipominen ei kyllä sovi meikäläiselle.
Minä olen oikein kunnon maatalon emäntä [:D][:D] *viheltelee*
Voihan hyvin [:)]

OMAA: Nousin tänään klo:5 ja lämpöasteita ulkona oli vain 22.
Tänään olen jo oksentanut 2 kertaa ja ihan pelkkää vaahtoa,kun ei ole mitään muuta mitä oksettaa.Tuo on muuten ikävää oksentaa,kun mitään ei ole mahan sisällä [:'(]
Jeps,mutta eiköhän tämä olo tästä kohta suttaannu [;)]

Yönsäde ja Mini rv 9+1
 
huomenta naiset!!

olihan sekava yö....olen vieläkin ihan shokissa....[:-][:-][:-][:-][:-][:-][:-][:-]
jenjiran -> just meinasin kysellä et kellä muulla oli tuplat ku muistin et joku siitä aiemmin mainitsi.
etkö sä käynyt siellä varhaisultrassa??? siksi näkyi niin huonosti???

meillä molemmilla oli sydämensyke ja vissiin keskenmeno ym jutut putoaa prosenteissa enää muutamaan. kunhan vaan vaavit olisi terveitä eikä raskaudessa ja synnytyksessä tulisi mitään ongelmia. huomasin muuten eilen lukiessani kirjoituksia, että määräävän monesti saikulle jo jostain viikoista 25 alkaen...voi helvetti, ei kyl olis moiseen varaa.[:@][:@]

ja kait sitä pitää toivoa ettei olis mitään koliikkivauvoja, kakkonen oli ja olin varmaan ihan psykoosissa koko puolisen vuotta itsekin.....
onneksi kaveri sai joulukuussa tuplat, on hyvänä tukena, ja säästää tavarat mulle [8D][8D][8D]

tänään mökille lasten kanssa, esikoinen ei ihan ollt niin innoissaan, kakkonen (8v)tokas: jee me saadaan siskon kanssa omat vauvat....ja onneksi äiti on eläkkeellä, terve ja viriili ja asuu vieressä.

heippa taas, otan kyllä koneen mukaan, että enköhän mä täällä sitten välissä käväse.

ja hei!!!!! todella paljon kiitoksia kaikille onnitteluista ja tsempeistä [:)][:)][:)][:)] ootte ihania
 
myy77: Superonnittelut :) Tosi ihanaa!!
 
Omaa: Mulle tuli eilen joku superahdistus fiilis, kun luin tuolta toisesta pinosta, että vauva oli vaan lopettanut kasvamisen jollekin viikolle. Ja sitten muistaakseni tammivauvoissa oli myös joku, että 11+6 viikolla oli todettu, et muksu ei ole kahteen viikkoon kehittynyt. Kehitin tästä itselleni paniikin, että entä jos itsekin olen tässä samassa veneessä ja kauheeta, kun on vielä kolmisen viikkoa siihen seuraavaan ultraan. Yritin kyllä itselleni selittää, et jos menee kesken, niin hyvä et täs vaiheessa eikä sitten enää myöhemmin, jne. Mutta en mä saanut itseäni ihan vakuutettua. Ehkä mun paniikkia nostaa myös, että jotkut oireet on vähentyneet; esim. ei ihan niin paljoa enää väsytä ja koko ajan ei ole huono olo. Kuitenkin oloja tulee silloin tällöin, enkä voisi kuvitellakaan syöväni grilliruokia ja vessassa pitää ravata öisin. Höpsö minä.. ei pitäis ajatella tommosia, kun toisaalta olen ihminen, joka ajattelee, et riskit kuuluu raskauteen ja jos kesken menee, niin kuului sitten käydä, että alkiossa oli jotain vikaa, miksei se selvinnyt. Olen siis näin ajatellut koko pienen aikuisikäni. Ja elämäähän tämä vain on. Ja ja ja. Taas mä todistelen [:D] Mutta kyllä harmittaa, että ultria ei ole tässä alussa usein. Mun mielestä voisi olla vaikka viikoittain, että tietää sitten heti, jos asiat ei ole enää hyvin. Mä olen vähän semmonen mulle tänne kaikki heti -tyyppi. Totesin miehellekin yks päivä autossa, et kyllä musta tuntuu et sinne helmikuuhun on ihan liian pitkä aika[:D]
 
 
 
Huoh, täällä tullut nyt eilen illalla ja tänään tiputtelua.
On onneksi "vanhaa verta", eli tommosta ruskehtavaa valkkarin seassa vaan.
Mutta kuitenkin, ja iiiha vähän tullut.
Sais loppua tollaset.
Kaiken lisäks kuumuus tekee olon ihan kamalaks ja nyt oon
tullut kipeeks siitä,että ikkunat on auki ja on vetoa.
Eli oon kuumeessa tällä kelillä...
Oikeinkin kurja olo.[:o]
Jospa tämä tästä sitten.
 
HALLELUJA..VETTÄ SATAA [8D],

SUKRIS: KIITOS SUURI
Mulla on joka raskaudessa ollut tämä ikävä ongelma,että oksennan myös vaahtoakin,kun ei muuta oksennettavaa ole.Tää on niin kakkamaista,kun ei ruoka maita.Minähän laihdunkin aina alkuraskaudessa.Mutta otan kyllä sitten nätisti kaikki kiinni ja moninkertaisesti myöhemmässä vaiheessa [:D]
Mulla on myös ollut tuollaisia "kohtauksia" [&:]..ainakin mulle juuri nämä kovat helteet ja painostava ilma tekevät sen.Jos vähän enemmän liikkuu,niin tunne on kuin happi loppuisi ihan justiin.
Mulla on kyllä myös rasitusastmaa taustalla,että mulla voi osasyy olla siinäkin [8|]?
En suostunut aloittamaan lääkitystä [&o]..ainakaan vielä.
Mutta jos sulla usein tuollaisia kohtauksia tulee,niin kysyppä niistä vaikka neuvolasta?
Koitahan jaksella [:)]

WASTIS: Sulla on juuri noita viikkoja tuo 8+ eli sulla olis juuri se aika,kun menkkojen ns.olisi pitänyt alkaa eli eiköhän sullakin nyt vain ole kyse niistä ns.valemenkoista [:)]?
Peukkuja,että kaikki on hyvin [:)]!!

OMAA: Jeps,täällä alkoi nyt se odotettu ukkosenilma..jee jee [:D]
Vielä ei ole kuin vähän jytissyt..Tulin äkkiä kirjoittamaan vielä,kun meitin pitää sulkea aina tietsikka,kun tulee ukkosenilma päälle.
Me kun asumme ihan täällä korvessa,niin pari kertaa on tietsikka poksahtanut,kun emme kerenneet heti sitä sammuttamaan ukkosen ilmalla.
Luin juuri,että ehkä tuo kovin ukonilma ohittaa meidät..sen pitäisi mennä rajuiten juuri Pori-Vaasa sektorilla.

Olo on huono edelleen..tänään en ole pystynyt syömään kuin vesimelonia ja sekin meinasi tulla jo ylös [&:]
Jeps,mutta huomenna on ehkä huippu olo *toivoo hän* [;)]

MOIKKA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 9+1
 
Pikaista paranemista Wastikselle!

TuplaOnnea Myy77:lle! Ompa hyvä, että sulla on innokkaita hoitajia pikkusille! [:)] "Omat vauvat" HEH IHANIA!!! [:D]

Kävitkö Cissi84 varhaisultrassa? Me käytiin 6+2 ja sillon se lääkäri sanoi, et jos noilla viikoilla kaikki näyttää hyvältä ja sydän sykkii, niin on erittäin epätodennäköistä, että raskaus menis kesken. Onko muille varhaisultrassa käyneille sanottu näin? Mut eiköhän toi sun hermoilu oo ihan normaaliakin normaalimpaa [:)]

Vitsi mä oon tällä hetkellä vielä hoitovapaalla, mut tuli tuossa kesän kynnyksellä luvattua ja ilmotettua töihin, et palaan syyskuun alusta.. Noooh, kauaa ei tämä tyttö ehdi kassalla napottaa [:D] Itseasiassa oon tässä harkinnu et jäiskö jo jouluksi pois ni sais vielä hetken olla vaan esikoisen kanssa.. No onneks tässä on vielä aikaa miettiä, vaikkakin se aika sitten loppujen lopuksi menee niiiiiiiin nopeesti, vaikkei sitä tässä vaiheessa uskokaan! [:D][:D]
Toisilla tuntuu olevan, ettei millään ruoka maistu. Mä taas oon koko ajan et "mitähän sitä nyt laittas suuhusa"!!!!! Kauheeta! Esikoiselta mulla tuli painoo n.15kg, mikä on kai ihan ok. Mulla oli lähtöpaino nyt suurinpiirtein sama (60kg/157cm), mutta ei mulla sillon tälläsiä ruokahimoja ollu.. Täytys vaa yrittää napsia aina jotain hedelmiä tms. ettei koko ajan vedä leipää ja kunnon ruoka-aterioita tms. [:D] Mielestäni mä en oo mikään ylipainoinen, vaikkakin vielä vähemmän laiheliini, nii sillo esikoisen kanssa mä olin nippanappa rajan alapuolella, etten joutunu sokerirasitustestiin. Täällä meilläpäin siihen laitetaan vaan ylipainoiset ja yli 30 vuotiaat. Mitenköhän nyt käy, en halua siihen testiin!! Oon kuullu et se ei oo kivaa [:-]
Mullon huomenna kans eka neuvola [:)] Mun oma terkka on kans lomalla, ei kesälomalla vaan jollain pitemmällä, niin mullon nyt sit kans sijainen. Mut se on kyllä kiva, oon käyny sillä aijemmin jo papassa.

Mukavaa HELTEISTÄ päivää kaikille!
 
Sukris en ole ottanut sitä rokotetta, enkä kyllä haluaisi ottaa nytkään...

Myy77 ONNEA! IHANAA! :)


Cissi84 samat pelot täälläkin :/ Liika tieto on välillä pahaks :/
Tuli jo uniinkin ikävät ajatukset. Huomenna ultra jossa selviää, miten asiat on.

Jos huomenna on kaikki hyvin ultrassa niin uskallan jo alkaa ystäville kertomaan tästä :)
 
Pepiluis: Kävin mä, samoihin aikoihin kuin säkin. Kyllä siellä sydän sykki ja ei lääkäri sanonut ainakaan mistään epätavallisesta. Silläkin olen yrittänyt itseäni rauhoitella.

Bubble: Todellakin liika tieto on välillä pahasta...Sulla onkin jo nuo kriittiset viikot kohta kasassa [:)] Vähän mä odotan, et mullakin ne täyttyisi pian (tämä on niitä asioita, kun aika tuntuu kuluvan hitaasti). Mä niin odotan, että pääsen kertomaan omalle mummilleni. Hän jo tuossa keväällä puheli, että "saa nähdä näkeekö sitä koskaan niitä lapsenlapsenlapsia". Hyvässä kunnossa hän on niin kuin vaarinikin, mutta eihän noista vanhuksista ikinä tiedä. Olisi sitten heillä ainakin tieto, että onnellisesti odotellaan. Ja kun mummille kertoo, tietää sen jälkeen koko suku [;)][:D]
 
sukris ja tipsi: Sama juttu mulla makkaran kanssa. Ennen maistui, nyt ei todellakaan, kiitos!


Omaa: Mahaa juilii, taitaa mini siellä sisustaa. Nyt olen iltaisin vaan tehnyt meidän maalausurakkaa, kun lämmöt on tippuneet inhimillisiin lukemiin. Alkaa talo jo näyttää kivalta, kun on uusi väri jo suurimmissa osissa seiniä. Mies on illalla tullut kotiin 12 aikoihin (iltavuorosta) ja sitten herännyt 4:30 maalaamaan, ettei lämmöt ole ihan ylikorkeat. Sympatiat vaan hänelle. Toivottavasti huomenna malttaisi nukkua pitkään. Ei ole pidemmän päälle tervettä tuommoinen.

Mä oon muuten huomannut, että mun ruokahalulle on tapahtunut jotain. Mulla ei ole enää nälkä läheskään niin paljon kuin ennen. Töissä olen muutamana päivänä ottanut vanhan normiannoksen enkä ole kyennyt syömään sitä loppuun. Ehkä se on tämä helle. Muuten yritän kyllä syödä säännöllisesti, ettei paha olo iske. Tänään oli yhtenä ruokana muikkuja, meinasin ykätä, kun samassa pöydässä jotkut söi niitä... en oo koskaan ollut niiden ystävä, mut tää olotila vaan nyt heitti fiiliksen potenssiin kymmenen.
 
Yönsäde:
No joo, vammaistuki tosiaan! [:D] Ihan naurettava summa se 21e, mutta tyhjää parempi toki. Minäkään en oikein tykkää leipoa, joskus harvoin iskee sitte innostus. Mutta gluteenittomat taikinat on tämmösellä taitamattomalla leipurilla niin klimppejä, ettei niistä saa mitään järellistä aikaseksi. [:D] Siksi en siis juuri leivo. Äitin luona käyn muutaman kuukauden välein sitte syömässä ite tehtyä. [8D] Toivottavasti sun muille lapsille ei enää puhkee... Eikä tulis minunkaan lapsille. Mutta ei tää onneks mikään maailman pahin tauti oo, toki vaatii motivaatiota hoitaa... Nii, ja oo onnellinen, jos siellä kerta sataa. Täällä on ihan sairaan kuuma yhä. [&o]
 
Sukris:
En oo ottanu sikapiikkiä, pidin sen tauvin viime syksynä, ni en sillon sit ottanu. Nyt neuvolassa sanovat, että jos haluan ni saan, mutta en kyllä raskausaikana uskalla ottaa... Ja jotenki luotan siihen, että ku oon sen kerran pitäny ni tuskin se tulee uuestaan. Eikä tuo nyt niin hirvee tauti ollu, elossa yhä! [:D] Veihän se siis ihan voimat, pariin päivään ei juuri päässy sängystä, vessassa käynti oli suurten tuskien takana ja sängystä nousu saatto viiä vartin. Ja nyt ku on noi riskiviikot kuitenki ohi, ni ei kai se silleen sikiön kehitystä enää häirihtis? Eli siis, en ole rokotusta ottamassa, jos ei nyt joku hirmu vaarallinen uus epidempia puhkea, mitä en kyllä usko. [:)]
 
Omaa: Täällä töissä on KUUMA!!! Onneks suurin osa asukkaista on kesälomareissuissa, niin meikä voi ottaa vähä rennommin. Päivä alko niin mukavasti, kun pyöränkumi puhkes puolvälissä työmatkaa. Matkaa on siis yhteensä 8km. Onneks matka kulkee radanvartta, niin jätin pyörän vaan Puistolan asemalle ja tulin Malmille junalla. Mulla on aika ihana mies, kun just soitti tulevansa junalla hakemaan mun pyörän avaimet, ja taluttavansa sit sen pyörän 4km kotio.  <3 En ymmärrä, miks me ei ikinä älytä ostaa autoon sitä pyöräkoukkua! [:@] Työmotivaatio muutenki nollassa, haluan jo kesälomalle ja sitte mammalomalle! [:D]
 
Voikaahan hyvin mammelit! [:)]
 
 
Vettä sattaa, jesjes!!! Kävin jo tuolla ulkona hihhuloimassa sateessa pyyhe päällä [:D]
 
Cissi84, mulla on samat mietteet ja ahdistukset. Kun ei siihenkään voi luottaa että jos kesken menee, niin tulisi kivut ja vuotaisi ulos itsestään. Luulisin että itse kestäisin sen paremmin kuin että ultrassa sanotaan että lopetti kasvamisen sillä ja sillä viikolla. Ihan hirveää joka tapauksessa. Yritän olla kovasti positiivinen, mutta näitä mietteitä väkisinkin änkee päähän kun on muutenkin tämmönen pohdiskelijatyyppi [&:] Mä kannatan myös joka viikkoista ultraa! Omituista ajatella että mun äidin raskausaikoina ei ultraa edes ollut! Tuntuu ihan hullulta! Paitsi eihän sitä osaa kaivata sellaista laitetta mitä ei ole vielä keksittykään..
 
Nauratti toi että kun sanoit että helmikuuhun on pitkä aika. Mä kanssa miehelle oon hokenu että en malta oottaa helmikuuhun. Siihen se tokas että ollaanhan me jo 8 vuotta tätä raskautta odotettu, että eiköhän me malteta oottaa enää reilu puol vuotta.. Ehkä [:)]
 
wastis, pikaista paranemista! Mun kesäflunssa meni onneks yhdellä kuumepäivällä ja viikon niistämisellä ohi.
 
Yönsäde, meillä on modeemi menny pariin kertaan ukkosella, ei kivaa. Toivottavasti saat huomenna huippu olon [:D]
 
Pepiluis, mä kysyin lekurilta viime ultrassa keskenmenon riskistä. Se sano että "mitä vaan voi tapahtua, mutta kun sydän sykkii niin hyvältä näyttää. Yritä olla huoleti."
 
Sukris, mä kävin viime talvena ottamassa possupiikin. Oli muuten hassu piikittäjä mulla, kysyin siltä että kauanko tän teho sitten kestää. Se kierteli ja kaarteli ja loppujen lopuks sanoi että tuu sitten kun tuntuu siltä (!?!?!) Ei tainnu täti tietää vastausta [:D]
 
Hmm.. Tässä kirjoittaessa alkoi aurinko taas paistamaan. Pöh! Mutta viileni mukavasti ainakin vähäksi aikaa [:)]
 
Kivaa iltaa!
 
 
 
Suksris, mä oon ottanu sikapiikin sillon ku niitä "jaettiin" ja ottaisin sen varmaan nyt raskaana ollessakin jos ois tarvis ku eikös nimenomaan raskaanaolijat ollu ihan nambör van, joidenka se kannatti ottaa? Muistan ainakin omien kavereideni, jotka siis olivat raskaana, sen ottaneen.

Täälläkin (Jyväskylässä) hellettä piisaa, vaikkei tällä hetkellä aurinko paistakaan.. Sais täälläkin vähän sataa!!

Me on muuten kerrottu jo kaikille tärkeyksille odotuksesta, jaetaan sitten yhdessä niin ilot ku surutkin. Jos keskenmeno tulisi niin en siitä jokatapauksessa voisi kertomattakaan olla. Esikoisesta kerrottiin kylläkin lapsen isovanhemmille vasta sopivasti jouluaattona kun oltiin 13. viikolla ja oltiin saatu ekat ultrakuvat [:D] Siinä sitä sitte porukassa itkettiin ja ihmeteltiin! [:D][:D][:D]
 
PLÄÄH..SE SIITÄ UKONILMASTA JA SATEESTA [:'(],

...Pashat tänne mitään ukonilmaa tullut [:'(]

PEPILUS: Ole onnellinen,että ruoka maittaa [;)][:D]
Minä mieluummin asuisin jääkaapissa kuin pöntössä [:D][:D]
Ja tuo 15kg ei kyllä ole mikään liian suuri painonnousu raskausaikana [:)]..ihan normaali!
Mulla on tullut joka raskaudessa n.15-18 kg ja puolet on kyllä jo melkein heti jäänyt laitokselle ja loput lähtenyt imetyksen myötä [:)]
Nyt tosin mulla voi olla vaikeampaa saada painoa pois,kun ikää on enemmän eikä aineenvaihduntakaan ole yhtä huippua kuin alle 30-vuotiailla.
Olen ennenkin puhunut tuosta sokerirasituksesta ja minun mielestä se ei ole ikinä ollut paha.Ainoastaan se paikallaan odottelu on pitkästyttävää.Jotenkin musta tuntuu,että jotkut liioittelevat tuota sokerirasituksen kauheutta;samoin kuin synnytyksiä [;)][:D]
Silloin tuo on pahempi tuo sokerirasitus,kun on tätä kovaa alkuraskauden pahonvointia [&:].Viime raskaudessa kävin pahoinvoinnin kera siellä,mutta siltikin se meni aika kivuttomasti.Saas nähdä,että miten nyt käy,kun mulle on varattu aika sokerirasitukseen rv 12+3 [&:]?

SUKRIS: Ahaa..sullakin on rasitusastma.Mulla todettiin se Treella joskus kymmenen vuotta sitten.Silloin mulle määrättiin Beclomet sekä Buventol tarvittaessa.Käytin lääkkeitä jonkin aikaa ja PEF-arvot niillä paranikin.Sitten kyllästyin lääkkeisiin ja siitä lähtien olen ollut ilman [:D].Nyt on sitten vuoden verran taas tullut hengenahdistusta rasituksessa ja kävin lääkärissä ja hän olisi määrännyt jälleen lääkkeet+PEF seurannan.Lupasin miettiä asiaa ja ottaa yhteyttä,kun olen saanut asian päätökseen [;)]
Voisikohan tämä raskaus pahentaa tuota rasitusastmaa?Kyllähän raskaana ollessa muutenkin lisääntyy ihan normaaleillakin ihmisillä tuo ähinä ja puhina rasituksessa [;)]?
Toivottavasti sinun olotilasi ei kovin tukalaksi muutu [:)][:)]

SIKAINFLUENSSAROKOTUS: ONNEKSI otin sen helmikuussa [:)]!!
Ja ihan sen takia sen otinkin,kun yritettiin vauvaa ja tiesin,etten halua rokotetta ottaa sitten raskaana ollessani!
Meidän koko perhe sairasti sikainfluenssan syksyllä,mutta tuota rokotettahan suositellaan,vaikka kyseisen taudin onkin sairastanut.Kumminkin tutkittu on,ettei sairastettu tauti anna niin hyvää tehoa,kuin tuo rokotus.

MIMMU87: Äidit ovat ihania ..Minunkin äiti on myös sellainen,että kun hän tulee tänne meille,niin hällä on usein gluteenitonta kääretorttua ja kuivakakkua mukana [8D].Ja täällä hän sitten usein paistaa meille gluteenittomia lättyjä [:)]
Miten minä pärjäisin ilman miehen ja äidin leipomistaitoja [;)][:D]
No pashan marjat täällä mitään kunnon ukkosilmaa saati sadetta tullut [:@]
Noin kymmenen minuuttia satoi kaatamalla ja pari kertaa jyrisi kauempana..höh.
Ja nyt täällä on vielä hikisempää,kun on vielä ukkostakin ilmassa..apuvaaa [X(]
No voihan pyöränkumi [:'(][;)]..onneksi sinulla on noin ihana mies [:)]
Koitahan kestää vielä siellä töissä [:)]

TIPSI: Jeps..Mää olen nyt päättänyt,että huomenna alkaa uudet oireet [;)]..pahoinvoinnit ja väsymykset väistyy ja tilalle astuu jääkaappien suurkuluttaja sekä tulinen rakastajatar [;)][:D][:D][&o][8D]..joo,tuon minun pahoinvoinnin ansiosta meidän sessyelämäkin on ihan kuollut [8|][;)].Ja oikeesti odotan,että pahoinvointi ja väsymys kaikkoaa,että pääsen takaisín tuohon jokapäiväiseen sessyilyn makuun [8D]
Heh..Olet siellä vetänyt sadetanssia [:D][:D]..hienoa!

OMAA: Vähän parempi olo..nyt pystyin jo syömään vähän ruokaakin..jee [:)]
Mää taidan tehdä Tipsit ja mennä vetämään ulos sadetanssia..josko sitten tännekin saataisiin se kunnon vesisade [;)][:D]

HEIPPA HEI KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 9+1
 
Heissan!

Täällä jääny supervähälle tämä kirjoittelu, satunnaisesti kyllä tekstejä seuraillut [8|] Kaikenlaisia ihania uutisia tullut!

Tällä mammalla tälläisiä oloja: Phv vähentynyt reippaasti (onneksi), turvotusta iltasin hyvinkin paljon ja tissit kasvaneet ihan hulluna, mahalteen ei vaan pysty yhtään olla [:@][:D][:D] Mielialat sahaavat aika tahtia, välillä hävettää kun tulee sanottua aika pahasti jollekkin [:o] Koska raskaudestani tietää jo lähinnä kaikki, on tullut jos jonkinmoista vauvalakana/pyyhe/vaate/turvaistuin yms. tarjousta tutuilta ja tutuntutuilta, ja minä tietenkin hyvillä mielin niitä jo hamstraan. Kunhan ei vaan sattuisi mitään pikkuiselle :/ Tänään sattunut alavatsaan niin kovin, pelästyttänyt minut oikein pahasti. Helpottanut, kun ollut pitkänään.

Tsemppiä ja hyviä vointeja!
 
Huomentaaaaaaaaaaaaaaa! [:)]
 
Yönsäde:
Onks nyt sit huippuolo, kun sitä niin kovasti toivoit tälle päivälle? [;)] Toivottavasti! Täällä sato ehkä 20min, kun tulin seiskan aikaan töihin, että ei se hirveesti viilentäny. Ihanasti raikasti vain hetkellisesti. [:)] Mutta ens yöks vissiin luvattu sadetta, jee!!!
 
Tietääkö kukaan muuten vesirokkoviruksen vaikutuksesta raskauteen? Kun todistettavasti olen sen vissiin sairastanut joskus pienenä, ja nyt toisen siskon nuorimmalla on rokko päällänsä. Oon menossa kotikonnuille parin viikon päästä, jolloin luultavasti keskimmäisellä on just tauti menossa. Toinen sisko sitte muisteli, että ois joskus kuullu, että vesirokkovirus voi aiheuttaa raskaanaolevalle vyöruusua, vaikka rokon ois sairastanukin. En oikein löytäny netistäkään tähän vastausta... Pelottaa se kyllä, ja harmittaa, jos en nää siskon lapsia ollenkaan. [&o] [8|] Ja hyvällä tuurilla toisenki siskon nuorimmaisella on tartunta. En tiiä pitäskö ihan soittaa neuvolaan ja kysellä, jos nyt en mistään löydä luotettavaa tietoa. En kuitenkaan haluis tietenkään riskeerata itteeni tai vaavia.
 
Ihana aina varsinki iltasin ajatella, että nyt nousen tästä sohvalta, ni Myttynen reagoi siihen liikkumalla, ja nyt ku asetun nukkumaan, ni seki rauhottuu... <3 [:)] Tekee todellisemmaks ruveta noin ajattelemaan, kun ei voi liikkeitäkään vielä tuntea. Sisko sano eilen, että hän muistaa tunteneensa kuopuksensa liikkeet jo viikolla 16, kun oli sairaalassa vuotamaan jääneen lapsivesitutkimusreiän takia. Tuskin minä ekan kanssa tunnen vielä pitkään aikaan, mutta jännä ajatella, että se vois periaatteessa olla mahollista jo muutaman viikon päästä. [8D] Pahoinvointi on nyt muutaman päivän pysynyt vähän pienemmässä mittakaavassa, tosin tänään kerkis tulla vähä nälkä ku paistelin asukkaille munia, ja hajut meinas vähä etoa. [:'(] Mutta eiköhän se tästä!
 
Mites muitten mammojen aamu lähteny käyntiin? [:)]
 
Guten Morgen!
 
tipsi: Mun mielestä on myös tosi ikävää, että jos menee kesken, se ei välttämättä tulekaan sieltä itsekseen pois. Mä voisin semmoisen käsitellä varmasti paremmin kuin sen, että onnellisena odotat ja menet tarkastukseen, jossa sanotaan, et se tais olla nyt tässä. Tääkin asia on semmonen, et pitäis olla joko tai... eikä mitään välimuotoja. Jos tulee verta paljon, se on siinä. Jos ei tuu verta ollenkaan, kaikki on hyvin. Mut ku se ei mee  niin ni ei mee... sit joutuu pohtimaan ja pyörittelee ajatuksia.

Täällä aamu lähti käyntiin ihan mukavasti, joskin väsyneesti. Joudun öisin juoksemaan vessassa jotain kolme neljä kertaa. Heh, viime yönä olin varmaan nähnyt unta, että kello soi; nousin sängystä, otin kännykän (herätyskellon) mukaan ja menin veskiin. Siinä sitten olin katsomassa, ettei vaan mennyt torkku päälle, niin tajusin kellon olevan vähän vaille kolme... Jep jep, ei muuta kuin uudestaan nukkumaan. Mietin siinä yöllä ehkä kolmannen kerran vessaan mennessä, et näinköhän tää vessaravaus treenaa mua nyt niihin tuleviin yöherätyksiin... ettei tuu sitten niin shokkina. Monenlaista unta tuli nähtyä... näin unta, että alkoi verta tiputtelemaan... se oli ikävä uni. Sitten toinen oli semmonen, että olin synnyttämässä ja ihan pöhnässä. Tajusin, että muksu syntyi, mutta en enää muistanut, että kumpi sieltä tuli. Kysyin mieheltä (unessa siis) ja hän sanoi tytön tulleen. Olin kuin puulla päähän lyöty, kun olin odottanut poikaa (mulla on siis  poikafiilis). Tää viiminen uni viittaa selkeesti siihen, kun katoin pari iltaa sitten sen Marie Antoinette -leffan, jossa se kuningatar odotti esikoista, josta kaikki odotti kruununprinssiä.. syntyikin tyttö. Että näin meillä.

Ostin eilen Vauva-lehden. Siinä oli mukavia juttuja [:)]
 
Mä oon kans jostain saanut sen pelon päälle, et kaikki ei ole hyvin ja sitä ei vaan itse tiedä..Veri- ja pissakokeessa kaikki oli ainakin hyvin, hemoglobiinikin oli 138! Np-ultra vasta 26.7. en malttaisi odottaa!! Muttamutta: Ripla on lentänyt 6 päivää, neuvolantäti passitti huomiseksi lääkäriin..Olo on kaamea ollut koko helteiden ajan, yks päivä verenpaine oli 97/60. Huoh. Mitään en jaksaisi tehdä, onneksi en ole töissä..Jotain iloa työttömyydestäkin. [:-] Pienikin kotityö tai portaiden nousu vie voimat täysin. [:(]
No, huomenna lekuriin, katsotaan kuinka käy. Jotankin ei hirveästi kiinostaisi mikään tiputukseen lähteminenkään. [&:]
Hyviä vointeja kaikille ja onnea vielä täältäkin Myy77!!!
 
Soitin sitte neuvolaan siitä vesirokkojutusta, kun en vaan saanu mielenrauhaa. Neuvolatäti sano, että ei mitään hätää, en saa vyöruusua enkä muuta, kerta oon vesirokon kunnolla pitäny joskus. Hyvä hyvä! [:)]
 
MOIKKA,

MIMMU87: Jee jee [:)]..Mää vissiin manasin eilen niin paljon,että tänään on ollut paljon parempi päivä *heittää kärrynpyörää*[;)][:D]
Ajattelin,että jos tänään illalla kellistäisin tuon ukkopahasen hemmetin pitkästä aikaa [;)]..saas nähdä,että pelästyykö se,kun akka pitkän hiljaisuuden jälkeen käy käsiksi [;)][:D][:D][8D][8D]
En tiedä tuosta vesirokosta muuta kuin sen,että se voi ollasikiölle vaarallinen,jos äiti sairastaa sen raskaana ollessaan.Ainakin kuuroutta sen on todettu sikiölle aiheuttavan.
Mutta jos äiti on vesirokon jo kertaalleen sairastanut,niin sitten ei pitäisi olla mitään pelättävää.Tuosta vyöruusun riskistä en ole ikinä kuullutkaan [8|]
Kiva kuulla,että siellä ei ole pahoinvointia enään ollut [:)][:)]

SIKAINFLUENSSASTA: Sikainfluenssan vaikutusta raskaana oleviin on tutkittu niin paljon ja sen on todellakin todettu olevan hyvin vaarallinen raskaana oleville.Eli jos sikainfluenssapandemia tänne vielä iskee,niin ehdottomosta jokaisen raskaana olevan pitäisi ottaa rokotus ellei sitä jo ole ottanut!Tietysti se on jokaisen oma asia,mutta jos itseään ja vauvaa ajattelee,niin varmasti silloin ottaa rokotuksen [:)]
Ja eiköhän sitten sitä neuvolassakin jo suositella,jos sellainen tilanne tänne vielä tulisi.
Raskaana olevat kumminkin kuuluvat ykkösriskiryhmään tuossa sikainfluenssassa ja niitä riskiryhmiä ei nyt ihan huvin vuoksi ole tehty!
Meidän perhe kun syksyllä sairasti sikainfluenssan niin ei se niin helppo tauti ollut noille alle 3-vuotiaille [&:].Emme kerenneet rokostusta saada,niin sairastuimme.Kyllähän me terveet aikuiset ja isommat lapset ihan hyvin pärjäsimme,mutta meidän alle 2-vuotias lapsi sairastui niin pahasti,että joutui sairaalahoitoon [&:].Onneksi ei meidän Kuopus sairastunut joka oli tuolloin vasta puolivuotias!!

OMAA: Tänään kävin aamusta labrassa ja 6 putkiloa otettiin verta.Otettiin se ne neuvolan verikokeet,veriryhmän vasta-aineet ( olen siis nega veriryhmältäni ) sekä se seulontaverikoe.Np-ultra onkin sitten vajaan 3 viikon päästä [:)]
Maanantaina onkin sitten jo ensimmäinen neuvola [:)]

Tänään on siis ollut parempi päivä..jee [:)]
Tultiin juuri rantasaunalta..soudeltiin järvellä ja Esikoinen heitteli virppaa.
Uitiin ja syötiin eväitäkin.Hemmetti,että mää olen tänään pystynyt ihan hyvin syödäkin [;)]

VOIKAATTEN HYVIN [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 9+2
 
Takaisin
Top