Heinäkuun höpötykset

[:(] Tosi surullista WE87, voimia ja jaksamista sekä sulle ja miehelles!! <3

Minäkin oottelen tänään saapuvaksi np-ultra-aikaa. Oottelin sitä jo eilen käsi luukulla, mutta ei tullu vielä eilen. Jospa siis tänään. Mullakin on tänää ollu vähä sellasia menkkamaisia kipuja, mutta laskeskelin tuossa, et mulla saattas nyt olla ovis jos ei olis raskaana. Voiskohan se liittyä siihen? Verta ei onneks oo kuitenkaa tullu!!

Mukavaa päivää Helmimassuille!
 
we87: Voi surku[:(]
 
Omaa: mä sain eilen itkukohtauksen miehen takia, kun se avautui mulle, kuinka mä en ollenkaan osallistu talon maalaukseen. Hän ei voinut käsittää, miten mulla muka voi olla koko ajan niin huono olo, ettei jotain maalipensseliä voi pitää kädessä. Selitin sitten hänelle, että töissä kestän juuri ja juuri oksentamatta ja levotta, kun toimistossa on ilmastointi. Sanoin myös, että vaihtaisin tän 24/7 krapulaolon heti paikalla pois, jos se olis mahdollista. Samaan hengenvetoon tosin sanoin, että ainakin voin kuvitella mahassa kaikki olevan hyvin, kun kerran oireita aiheuttaa. Kerroin myös, kuinka meinasin alkaa norjaa harjoittelemaan, kun kävin pyytämässä miestäni syömään ja haistoin maalin. Siitäkös repesi. Maali ei kuulemma haise millekään (kyllä muuten haisee, vaikka vesiohenteinen onkin, niin siinä on haju). Lopuksi sitten sain kuulla, kuinka oli niin huono veto alkaa tuota remonttia tekemään ja kuinka  meille ensi kesänä varmaan tulee ero, kun hän vaan remontoi ja mä olen vauvan kanssa muualla. (On siis ajateltu, että pölyisimpänä hetkenä olisin äitini luona tunnin ajomatkan päässä). Hän myös totesi, kuinka kaikki on ihan päin v***ua eikä mistään tule mitään.
 
Mulla on ollut huono omatunto koko sen ajan, kun en ole voinut osallistua tuohon remonttiin. Mieheni on kuitenkin ahkerasti koko ajan siellä puuhannut. Tosiasia vain on, että mulla on kurkussa koko ajan etova olo ja muutenkin olen ollut tosi väsynyt aina töistä tullessa. Hyvä, että olen jaksanut ruokaa laittaa. Siivouskin on retuperällä ja sekin ottaa päähän. Lopuksi tää itkukuningatar lähti vessan kautta saunaan. No, ukkelsson tuli sitten aikalailla heti perässä ja pyysi anteeksi. Hän sanoi taas, että välillä hän unohtaa etten olekaan samanlainen kuin ennen. Sitä, että kaikki menee päin sitä itseään hän kommentoi, että vauva on kuitenkin parasta, mitä voi olla. Ja kertoi, että häntä itseään väsyttää tällä hetkellä niin mielettömästi, että osaksi siitäkin tämä purkaus johtui. Kerroin, että mua vaivaa suunnattomasti se, etten pysty osallistumaan. Hän ymmärsi ja saatiin sitten koko typerä faitti sovittua.
 
Cissi84, toi kuullostaa niiin tutulle! Minäki oon ollu tosi väsyny vaikken töissä tällä hetkellä käykkään. Esikoisen kanssa kun puuhastelee ni tulee kesken päivän sellanen fiilis et ois jo kello sen verran et vois laittaa Tytön ja sit perään itsensä nukkuun! Tytön päiväunien aikaankin nukun vaan (tai istun koneella [:)]) vaikka pitäs tiskata ja siivota. Meidänkin kämppä on ku pommin jäljiltä! Mies tästä sitte välillä huomauttelee , mutta ei ehkä ihan niin hanakasti ku ennen. Onneks!!! Ku mäki aina nii helposti itkee tihrutan [:D][:(][:D] Me alettiin rakentaa omaa taloo justiisa ja se projekti kestääkin sit ainaki seuraavat pari vuotta (hyvä ajoitus raskaudelle muuten...??!!!! [:)]) Miehen kanssa ollaankin tässä välillä riidelty ja välillä naurettu, et kai tässä elämässä tarttee haasteita olla että on mielenkiintosta! [:D] Kohta me sitte asutaan pikku kaksiossa kahen pienen lapsen ja koiran kanssa ja rakennetaan omaa kotia samalla. Pyykätäänki eri rapussa, samoin saunotaan. Kuulostaako helpolta? [:D] Mutta toivottavasti tässä parisuhde ja koko perhe vaan vankistuu! Tsemppiä myös teille! Kyllä se ukkokin tämän ehkä ymmärtää kun vauva konkretisoituu!
 
we87: Olen pahoillani, voimia!!!!!
 
mmj: Toivon, että jatkavat työsopparia vielä muutaman kuukauden eteenpäin niinkuin tähänkin asti ovat tehneet. Aina tullut vain kk kerrallaan töitä! Täällä kyllä aikamoinen tarve kun listoja katselee, mutta tiedä sitten.
 
Täällä pahaolo ja oksentaminen jatkuu...
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen

Ensinnä suurensuuret pahoittelut we87!!

Itse olen ollut jonkin aikaa huolestunut, kun ei ole minkäänlaisia oireita ollut viikkoon. Pelkään että vauvan kasvu on pysähtynyt, koska tähän asti on ollut tuntemuksia päivittäin. Nyt ei yhtään mitään. Ultraan on parisen viikkoa aikaa, joten yritän sinne asti sinnitellä ja toivoa, että kaikki olisi kuitenkin hyvin.
 
we87: suuren suuret pahoittelut!![:(][:(] voimia ja jaksamista!!

mmj: eikös äitiyspäiväraha lasketa (meillä 2011 synnyttävillä) 2009 työtulojen mukaan? ja halutessa saa kai laskettaa myös työtuloista ennen raskautta. Korjatkaa jos olen väärässä ja kertokaa ken tietää paremmin. Kelan sivuilla siitä tieten kerrotaan ja siel on se laskurikin jossa voi laskea oman äitiyspvrahan.

yönsäde: kuulostaa niin kivalta tuo teidän särkänniemen reissu. [:)] ollaan ite kans menossa johonki..ens viikol käydää muumimaailmas ja ollaan luultavasti koko viikko reissussa, muuta ei viel oo keretty suunnitella. onko jotain kieltoja/rajoituksia nuiden laitteiden suhteen mihin saa mennä mihin ei raskauden aikana? siis huvipuistos [:)]
on kyllä hassusti tuo sun terkkari sanonu et ku on 5tervettä lasta niin tuskin vammaista tulee. [:o][:o] eihän se nyt ihan noinkaa mee.. lapsi voi olla sairas/vammainen vaikka ois kymmenen aikaisempaa tervettä lasta.
no mut joka tapaukses tietysti toivotaan et me kaikki ne terveet vaavit saadaan.[:)] Oli vaa pakko kommentoida ku kuulosti nii hassulta et terkka oli noin sanonu. mulla itellä kun on 1 keh.vammainen sisko ja monta tervettä siskoa ja veljeä.

cissi84: hyvä että saitte asian sovittua vaik toki nuo tollaiset riidat on tympeitä. meillä rakennetaan taloa ja itekki oon ollu maalaamassa, joten voin sanoo et joo maali haisee!!eikä vaa vähä [:D] enpä mä paljon muuta oo tehny rakentamisen hyväksi, kiikuttanu lappuja ees taas. eipä paljoa muuta pysty tehä. mut meil olis tarkotus päästä muuttaa ennen vauvan syntymää joten sen puoleen helpompi tilanne. kuinka suurta remppaa te teette? jaksamista rempan keskellä!!

pepiluis: sinnekkin semppiä ja jaksamista rakennusajalle!! [:)] ja hyvää vointia!

hyviä vointeja kaikille!!
 
mää tulin tänne ylpeilemään kun olin hammaslääkärissä !
mulla ihan sairaalloinen kammo, sain itkukohtauksen aikaa soittaessa ja
toisen lekurin huoneessa, meinannut edes alas istua.
Mulla hampaat tosi huonot ja huonossa kunnossa, ihania perittyjä juttuja.
Nytkin olis kaks juurihoitoa ainakin eessä ja puhdistelua, ja isompia sitten
raskauden jälkeen.
Mutta oon niiiiin ylpeä nyt itestäni kun menin !!
oli siinä taas joku 6-7v taukoakin...

Muuten alkaa olemaan sellanen olo, ettei oliskaan raskaana...
Kun on tuo pahoinvointi helpannut...
Toivottavasti kaikki olis hyvin kuitenkin :)
 
Pepiluis ja Ronny: Todellakin tympeitä riitoja, mut onneksi se kuitenkin on semmonen ukkokulta, et kyllä se sit lopulta aina ymmärtää ajatella ja muistaa sitten mininkin. Mut ärsyttäähän se tilanne, kun se päällä on.
 
Meillä on nyt tänä kesänä talonmaalausprojekti (asutaan semmosessa 60-luvulla valmistuneessa 1 kerroksisessa puutalossa). Sitten ensi kesänä on alkamassa isompi urakka, kun vaihdetaan öljylämmitys suoraan sähköön ja ilmalämpöpumppuun (vai lämmön talteenottoon... en ookaan ihan varma [:D]). Tämän lisäksi sitten samalla hankitaan myös varaava takka. Iso remontti on myös kylppärissä, kun se on orginaalissa kuosissa... ihanaa TAPETTIA[:'(] ja sillai siellä seinissä. Näiden jälkeen olisi tarkoitus entisöidä meidän huoneiden sisäpintoja, uutta tapettia ja sen sellaista. Ja mitään näitä pienempiä ei voi tehdä ennen tuota lämmityksen vaihtoa. Kyllä mä uskon, että näistä kaikista selvitään, mut en mä sano et se tulis kenellekään helppoa olemaan.
 
wastis: Hienoa itsensä ylittämistä [:)] Mulla kans meinaa välillä tulla epäilys, että onko kaikki hyvin, mut ei voi muuta ku toivoa, et on. Millois sulla on ultra, että pääset miniä moikkaamaan ja tsekkaa et kaikki on hyvin?
 
cissi en tiiä seuraavaa ultraa vielä, mulla on huomenna neukku lekuri ja sen jälkeen saan ajan ultraan. Me kyllä käytiin kurkkimassa tossa pari viikkoa sitten, toivotaan että on kaikki hyvin edelleen[:)]
 
wastis: Mulla on neukkulääkäri elokuun alussa ja silloin ultrataan. Np-ultra on sitten muutama päivä ton neuvolan jälkeen. Jospa teilläkin ultrattais, aina se omaa oloa helpottaa [:)]
 
ILTAA,

RONNY: Mulla ei edes tullut mieleenkään,että voiko raskaana ollessa mennä joka laitteeseen [:D].
Mutta oma arvioni on,että tässä vaiheessa raskautta kaikki koneet ovat ihan turvallisia [:)]
Sitten,kun maha alkaa olemaan iso,niin tokkopa silloin tulisi mieleenkään mennä mihinkään hurjaan laitteeseen,jossa tulee äkkinäisiä liikkeitä sekä missä turvakaaret puristaisivat masun kohdalta [;)]
Juu,nauratti jälleen ihan itseänikin tuo neuvolan tädin kommentti [:D]..Useasti olen hänen kommenttejaan suodattanut läpi tiheän sihvilän [;)][:D].Hän ei mielestäni ole kauhean järkevä joka asiassa.Monesti olen tiennyt asioista paljon enemmän kuin hän itse.Esim.mitä liikuntaa voi harrastaa raskaana ollessa,terveellinen ruokavalia,raskausdiabeteksestä ja vaikka sf-mitasta.Hän kun enemmänkin menee noiden kirjatietojen pohjalta eikä osaa ajatella asioita yhtään maalaisjärjellä [;)]
Mutta toi oli kyllä pohjanoteeraus,kun hän sanoi,että tokkopa meille nytkään vammaista lasta tulee,kun viisi tervettä jo on [:D] *viheltelee*
Jokainenhan varmaankin tietää sen,että jos vammainen lapsi on tullakseen niin sehän tulee.Sille me vanhemmat emme yleensä mitään mahda ELLEI äiti itse aiheuta vauvan vammaisuutta esim.alkoholia juomalla raskausaikana!
Mutta tokihan tämä ikä vaikuttaa tuohon riskiin saada vammainen lapsi.Kumminkin meillä naisilla alkaa munasolujen laatu heikkenemään jo 35-viiden vuoden iässä ja riski suurenee joka vuodella enemmän ja enemmän.Miesten siittiöiden laatuhan alkaa huonontua vasta 40 ikävuoden jälkeen.
Jeps,eli luulempa,että meikäläinen ainakin nasahtaa tuossa seulassa kiinni..mulla on tätä ikää jo sen verran paljon [&o].Mutta sitä en siis ajattele sen enempää enkä varsinkaan stressaa..otan kaiken vastaan mitä annetaan..tätähän tämä elämä on [;)].
Ja olen lukenut noista seuloista,että ne antavat aika useinkin vääriä vastauksia?
Huh..tulipas taas selitystä [&o]..mutta onneksi sinä olet siihen tottunut [;)][:D]
Hauskaa reissua teille [:)]!!

OMAA: Eipä tänne mitänä ihmeempiä [;)]
Tultiin juuri lasten kanssa vadelmia poimimasta [8D][8D]..Hitsit,kun niitä oli paljon ja ne olivat tosi isoja ja makeita.Huomenna pitää tehdä niistä vadelmakiisseli.
Teki ihan hyvää tuolla pahoinvoinnille nuo tuoreet vadelmat [8D]
Tänään laitetaan teltta pystyyn tuohon pihamaalle..nukutaan siinä sitten yö..jännää [;)]

HYVIÄ ÖITÄ!!!!!!!!!!!!!!

Yönsäde ja Mini rv 10+1
 
Heippa kaikille!
Tänään alkaa loma [:D].. Olenkin heti ensi alkuun lähdössä reissuun kohti Oulun kuninkuusraveja. Etelässä asustellaan. Puolet matkasta taittuu onneksi junalla. Matkalta mukaan tarttuu lisää porukkaa ja jatketaan autoilla. Vien heti pikkuisen hevosmaailmaan, johon sen onkin hyvä ajoissa tottua kun omakin heppa minulla sattuu olemaan [;)]. Hevosmies vai heppatyttö, siinäpä vasta kysymys.

Ensimäinen ultra ensi tiistaina, jipii!! Sitä onkin odotettu. Vatsa kasvanut jo nyt. En tiedä kuuluisiko olla vielä? Vai olenko saanut painoa muuten vain lisää... Maha kuitenkin erottuu selvästi ja löysiä paitoja tääl töissä on pidettävä ettei uteliaat katseet seuraa.

Nyt "nautin" vikasta työpäivästä, see u [:)]
 
Kaverille nlatäti sano tosta huvipuistossa käymisestä sen verran, että pyöriä saa niin paljon kun pää kestää mutta ylösalaisin laitteet on pannassa. Ja tosiaan niitä turvakaaria tsekkailee, ettei paina mahaan hurjasti. [:-]
 
Minä kävin Särkänniemessä n. viikko sitte ja kävinki sitte joka ikisessä hurjimuslaitteessa, eikä tuntunu pahalta. [:D] Muistan siskon kysyneen raskaana ollessaan lääkäriltään laitteista, ni se oli sanonu, et jos ei pahalta tunnu ni antaa mennä vaan. Mut siihe ylösalas ponkasevaan laitteeseen, en muista mikä sen nimi on mut ainaki powerparkista löytyy, ni siihen en varmaa uskaltas just raskauden takia lähtee.

Mulle piti heti alkuviikosta tulla kutsu ultraan ni jospa nyt tänään torstaina sitten!! [:@]
 
Voisitteko viisaammat auttaa?
Miten ton Lilypien saa liitettyä omaan allekirjoitukseen?
Kiitos tuhannesti.
T: Urpo tietokoneenkäyttäjä
 
Heippa Möllykkä!
Avaat sen oma käyttäjätili ja laitat sinne allekirjoituskohtaan saamasi url=... osoitteen. Eli kopioit sen koko rivin sinne. Ja laita ruksi "liitä aina kohtaan".
 
Takaisin
Top