Heinäkuun höpötykset

Möllykkä Se piti kopioida sieltä se url-pätkä, jos en väärin muista. Mulla meni alkuun koko ajan väärin, sit vaan onnistu :)

Omaa napaa: Kerroin eilen omille isovanhemmille vauvasta. Jännitin tätä aika paljon, ovat nimittäin todella uskovaisia ja tiesin,että heidän arvomaailmassa ensin olisi tullut mennä naimisiin. Halusin kuitenkin itse kertoa, kun olen nyt täällä kotopuolessa ja seuraavan kerran reissaan tänne pahimmassa tapauksessa vasta jouluksi. No se meni ihan ok, olivat ehkä yllättyneitä ja toivoivat että menisimme naimisiin. Ja varmasti menemmekin jossain vaiheessa, avioliitto on meille molemmille tärkeä mutta ei vielä välttämättä ajankohtainen.

Nyt sitten suurin osa tietää [:)]

Ostin eilen virkkuukoukon, ajattelin virkata vauvalle peiton isoäidin neliöistä jos vielä osaan.

Hilppa ja Urho rv 10+2
 
MÖLLYKKÄ, koita tätä, tämän avulla mulla onnistui.
ALKUPERÄINEN: Rölli

ALKUPERÄINEN: Nra

Osasinkohan :D  Lilypie Maternity tickers


Ota tuosta tämä pätkä: http://lmtf.lilypie.com/Yrbzp3.png  
Laita alkuun .
Laita ne oman käyttäjätilisi kautta allekirjoitukseksesi ja jo pitäisi alkaa toimia.

Mulla kesti vähän aikaa myös että sain toimimaan [:)]
 
[:@]VAROITUS PURKAUS TULOSSA[:@][:@]

Että ottaa kupoliin.
Eilen kävin hammaslääkärissä,mikä oli multa tosi iso juttu, pelkään meinaan aivan kuollakseni noita.
No, yhteen hampaaseen,tai hampaan loppuun laitettiin juurihoidon aloitus ja väliaikaispaikka.
Ens kuussa uus aika varaukseen, no, tänään aamulla tunsin ¨suussani kuvottavan maun,
sen lääkkeiden maun mitä tonne on juureen laitettu eilen.
Sitten tunsin että jotain on lohjennut tosta, oliskin ollut ees paikka, mutta ei.
Siitä hampaasta lohkes toinen sivu.
Eli kun katson tota,niin näen pelkkää paikka-ainetta hampaan kohdilla.
Siitä ei enää hammasta saa, joten täytynee repiä.
Eli istuin eilen aivan turhaan ja maksoin aivan turhasta ja nyt tänään (onneks sain heti ajan)
maksan uusiks kun se varmaan revitään.
Tuli pirun kalliiks yks hammas... Ja toki tuo on sillain,että näkyy kun irvistän, että hienoa !1
Ja mulla maistuu ton paikan tai lääkkeen tai jonkun maku suussa koko aika.
En oikeen uskalla syödä mitään...

Sitten kävin lekurissa äsken, ja mulla on vissiin hiiva.
No,ens viikolla labraan niin tarkistetaan.
Kun neuvola lekuri ei voinut ottaa sitä näytettä...
ARGH !!!

On pikkasen liki etten hae nyt tupakkaa jostain...
Tänään pitäis jaksaa vielä vaikka mitä ja mä oon ihan valmis menemään
nukkumaan jo...

Anteeks vuodatus.[:D]
 
wastis: No voi jumankekka! Hitto mikä "tuuri". Toivottavasti siellä lääkärissä ovat tästä päivästä laskuttamatta, kun omia virheitäänhän ne nyt paikkailee. Vähemmästäkin varmasti ketuttaisi!
 
Nyt vaan tsemppaat ketutuksen kanssa, ettei tartte askiin tarttua. Osta ennemmin vaikka lohdutus suklaa tai lähde lenkille. Tai syö sisuja. Hurjat tsempit! Harmittaa kyllä sun puolesta[>:]
 
wastis - meillä riittää, kun soittaa oman terveysaseman sairaanhoitajalle ja pyytää lähetteen labraan, saa heti. Kun vielä on raskaana, niin hommat toimii jotenkin joustavasti ja nopeasti. Ajattelin vain, että hiivan kanssa kurja ensi viikkoon kärvistellä. Myös neuvolantäti on lähetteitä ilman käyntiä laittanut... 
 
Noniin, nyt on jo parempi mieli.
Hammas saatiin säästettyä, pistettiin kovempaa paikka-ainesta [:)]
Meni eilisen laskuun.

riikka33 niin no mulle annettiin lähete käteen ja sitten annettiin vapaa aika, ite sanoin etten jaksa mennä huomenna tai ma, että otan tiistain ajan. Siinä se sitten... Oon niin hulluna juossu kaiken maailman lekureissa että tauko on ihan kiva :) Ja ne epäili hiivaa. V-vuodon takia, ettei mulla oireita oikeen ole. Ikinä ei meinaan hiivaa ole ollut.

Joillekin raskaus "sopii" paremmin kuin toisille.
Jotkut hehkuu ja jotkut saa kaikki "mukavuudet".
Mulla ihan hulluna finnejä, kaulassa asti.
Törkee ientulehdus, hiiva...
Kaikkea pukkaa [:D][:D]
Ei tiiä pitäskö itkeä vai nauraa[:D][:D]
Jos koittais naureskella vielä vaan.
 
Tsemppiä wastis!!!
 
Mulla kanssa finnejä pukkaa ihan joka puolelle, olo turvonnu ja tekis miel kiukutella ja saada sellaisia lapsellisia "itku-potku-raivareita" melkein joka toinen päivä. Sit ajattelin jo itsekseni, että mitä kaikki oikein puhuvat, että raskaana ollessa tulee niin herkäks.. no nyt oon huomannu, aloin tänää melkee itkee kaupassa kassalla ku joltain vanhalta mummolta oli vissiin varastettu lompakko..[:(] Ja sitten jotkut mainokset ja lehtijutut saavat kans mut kyyneliin. + väsyttää ihan törkeesti ja jalat oli tuossa muutama päivä sitten ihan älyttömän turvoksissa ja kävely sattui ja oksennus/tökkimiskohtauksia tulee hajuista ja tuoksuja en voi sietää juuri yhtään.
 
Aika IhQ olla raskaana ;)
 
yönsäde: on kyllä ihme terkka siellä. mut toivotaan et teille vielä kuudeskin terve lapsukainen syntyy. onko sulla milloin se np.ultra, vai ootko menos sinne? mulla on se maanantaina ja oon niin hirveesti oottanu sitä et huh, mä niin haluan tietää et kaikki on hyvin ku mul on alusta asti ollu olo että kaik ei oo kunnossa.
en mä tiedä nuista seulonnan vääristä vastauksista muutako yhen esimerkin, yhelle tutulle oli sanottu et lapsi ei oo terve, en sen tarkemmin tiedä mitä oli ennustettu mut joka tapaukses ihan terve lapsi sieltä syntyi ja edelleen terve on ollut eikä mitään poikkeavuuksia ole ilmaantunut.(on jo 6vuotias) et kyl ne vissii joskus vääräs on neki.

Kiitos kaikille huvipuisto kysymykseeni vastanneille [:)]
juuri tuota mietin ite et jos lujaa menee alas ja ylös et onks se ok. ku joskus ottaa päästä tai mahasta tommoset laitteet et tuleeko niis jotain painetta sit kohtuun... tmv..

wastis: voih jopas siel on tapahtunu. mut onneks tuo hammas juttu on nyt kunnossa [:)] hiivasta sen verran et itellä on ollu vain yhesti, melkee heti synnytyksen jälkee. siskolta kyselin oireista ym ja oli sen verta kutiseva et olin varma et se on sitä ja hajin ilman lääkäris käyntiä lääkettä apteekista ja sillä se ohitte meni. vaik tiedän joo et ois suositeltavaa ekal kerral käydä lääkäril et tietää varmaks, seuraavil kerroil ei oo pakko kun tietää ja tuntee oireet.
 täällä myöski teininaama kukkii [;)] ja tiedän et loppua kohden tulee vaa entistä enemmän finnejä...mut äkkiä ne lähtee synnytyksen jälkee pois. ainaki mulla oli heti sairaalasta kotia tullessa jo puolet finneistä poissa.

omaa: jeeps ei ihmeitä, huomena hierojalle ja maanantaina np-ultra.
 
Mä meinasin pyörtyä äsken pihalla. En oo koskaan pyörtynyt ja toi oli aika hurja fiilis. Ensin tuli aavistuksen verran normaalia huonompi olo, sit tuli eka fiilis et pitäisi päästä istumaan ja lopuksi sumeni kunnolla silmissä. Juttelin tuolloin naapurille ja yritin tsempata pystyssä. Eihän siinä auttanut muu, kuin sumennus vaiheessa vaan sanoa, et "nyt vähän pyörryttää, pakko käydä istumaan". Mistä lie johtui, mut aika hurjaa. Ei siis pidä joutua seisomaan pidempää aikaa. Täällä ei ole edes mikään kuuma vaan sopiva (ehkä vähän vajaa 25 astetta). Ei siis parane ainakaan tuota maalausurakkaa ajatella saati muutakaan. Kerran aiemmin on ollut heikotusta, mut se oli silloin tappohelteellä ja olin just kuuman hellan edessä ruokaa tekemässä. Olo parani, kun pääsi istumaan. Huimailuthan on ilmeisesti normaaleja raskaana ollessa, mut en kuvitellut niiden vielä alkavan.
 
Kylläpä wastista koetellaan! Pystyitkö kuitenkin kaiken stressin keskellä olemaan polttamatta? Jos pystyit, niin hyvähyvä [:)][:)]
 
Yönsäde, onpas sulla neuvolatäti.. Mut kaikki ei sitä maalaisjärkee osaa käyttää.. Me päätettiin olla ottamatta niskapoimua tai muutakaan seulontaa, tarjotuissa ultrissa käydään kuitenki pikkusta kattomassa. Meidän neuvolatäti vaikutti ite olevan vastaan näitä seulontoja, vaikkei sitä suoraan sanonutkaan. Ja kertoi että tietää useita, joille olisi seulonnan perusteella tulossa sairas lapsi, mutta on syntynyt terveenä ja toisinpäinkin. Mä olin kahden vaiheilla mut mies otti onneksi ohjat sitten käsiinsä ja sanoi ettei me seulontoja haluta, et se nyt on sitten päätetty [:)]
 
Täälläki finniä pukkaa [>:][>:] Väsyttää ja odotetaan että päästään 12 viikon yli, jos sitten tää alkuraskauden jännitys helpottaisi. Kateltiin eilen se neuvolan dvd. Oli kyllä ihan joo kiva, mut ei siinä kyllä mitään uutta asiaa (ainakaan mulle) ollu. Mieskin katto koko 105min mukisematta [:D][:D]
 
Mullakin on tuossa muutaman kerran ollu huimausta havaittavissa. Onneks ei aivan oo ihan sumentunu kunnolla päässä.

Mekin katseltiin miehen kanssa neuvolan dvd, ihan hiljaa se oli en ois kyl uskonu :D.
 
tipsi ratkesin kyllä[:o] Vajaan tupakin poltin, mutta totesin etten ala itteäni siitä soimaamaan sen enempää. Ennemmin se yks tupakka 5viikossa kun sekoaminen. Meinaan oli verenpaineetkin katossa varmasti useampaa tuntia tänään. Rauhoituimpa sitten. Mutta mun polttamis historialla oon pirun ylpee tostakin että 5vk meni putkeen täysin polttamatta [:)] Ja jatkuu taas, toi oli eka repsahdus ja tiesin että niitäkin tulee.

Voi väsymys tätä olotilaa, ei jaksa kuin makoilla.
Mutta miksi tarvisikaan muutakaan jaksella, mikäs tässä ollessa[:)]
 
Wastis, aika hyvin kuitenkin [:)] Nostan kyllä sulle hattua tosta lopetuksesta, toi repsahduskin on niin pieni olosuhteisiin verrattuna. Mä onneksi sain lopetettua ennen raskautta, en usko että olisi tullut mitään "tässä tilassa".. Mun on nimittäin ruvennu tekemään mieli tupakkia raskauden aikana ihan kauheena, mies polttaa ja on kyllä välillä ollu tosi vaikeetakin pidätellä. Mutta ei niin ei kun on hyvässä mallissa muuten tää savuttomuus ollu jo hetken aikaa [:)]
 
Voimia We87:lle suureen suruun [:(] !

Jopas työ ootte taas kirjotellu..
Itellä huimaus senkun jatkuu.. Verenpaineet heittää 120/80 --> 87/50 asennon muuttuessa.. Pirun kivaa kun silmissä sumenee.. Saikulla siis ens viikon tiistaihin saakka [8|]
Mulla on melko kinkkinen tilanne töissä.. Alotan elokuun lopussa uudella osastolla, sain sopparin 05/2011 saakka, enkä uskaltanut kertoa raskaudesta tuolloin sopparia allekirjoittaessani, et oon raskaana (taisin olla tuolloin rv 6 tai 7)
Pelottaa kertoa raskaudesta, mut pakkohan se on jossain vaiheessa.. vallankin jos joutuu oleen pois töistä[&o]
Itellä hormoonit heittää.. Oon ku perseelle ammuttu karhu.. ja sit niin herkkis kun olla ja voi.. Appiukon haudalla yleensä käydessä oon pystynyt nielemään kyyneleet, mut tänään itkin ihan hysteerisesti.. Nytkin kyyneleet valuu noronaan kun aattelen ees.. [:(] Olisin niin tahtonut et meidän pieni olis kerennyt tutustuun pappaan..
Nooh.. yritän kerätä ihteni taas [&o] ... Tänään kävin antamassa seulonta verikokeen.. Tulokset saadaan kaiketi kuulla sit Np ultrassa 4.8..

Jaksuja kaikille [:)]
 
Viikko 9 ois alkamassa, mutta ei kovin ruusuisissa merkeissä. Iski ihan kamala vatsatauti (ripuli). Sen lisäksi tai sen aiheuttamana oon vuotanu jotain tummaa nyt yli vuorokauden ja alavatsaa pistelee samasta kohtaa säännöllisesti. Ei ole kivaa tämä =/
Meillä Porvoossa on nuo neuvolatädit vähän vaikeasti tavoitettavissa, vain 12-13 joten taidan soittaa terveyskeskukseen, et onkohan mulla kaikki kunnossa. Ensimmäinen neuvola ois tulossa keskiviikkona, sinne asti jännitellään.
 
HUOMENTA PÄIVÄÄ,

TIPSI: Kyllä..tuo meidän neuvolan täti on vielä entinen kätilö ja muistaakseni noin 15-vuotta on tehnyt tätä neuvolatyötä [:D].Joskus muo oikein suututtaa hänen kommenttinsa,mutta kuten aiemmin sanoinkin,niin mulla tuo suodatus toimii hyvin [;)]
Meille oli ihan selvä asia,että otetaan tämä seulonta.Oli meinaten ensimmäinen kerta,kun tänne maalle tuli mahdolliseksi tämä veriseula.Ja heti uteliaisuuttani halusin siihen osallistua [;)][:D].Olen siitä niin paljon lukenut ja tiedän,että se antaa aika paljon näitä virhetuloksia.
Esikkoa kun odotin v.-95,niin silloin oli käytössä jokin veriseula myöskin,mutta en yhtään muista,että oliko se tämä sama kuin nytkin [8|]?Silloin otettiin vain verikoe eikä käytössä ollut mitään np-ultraa.Ja siinä veriseulassa "jäin kiinni" ja kävimme sitten lapsivesipunktiossa.Punktiossa vauva sai sitten terveen paperit ja terve Poika syntyi loppujen lopuksi.
No,mutta sen takia siihen kumminkin osallistumme,kun meillä on tämän iän takia riski suurentunut huomattavasti *mää olen vanha romu..iik* [;)][:D]
Ja jos niin käy,että meidän vauva todetaan vammaiseksi,niin saamme sitten totutella siihen asiaan tämän raskauden ajan.Ei tule sitten ihan yllätyksenä vauvan vammaisuus.
Vaikka eihän tuolla lapsivesipunktiolla saada kuin pieni osa näistä vammaisuuksista selville.Eli eihän tässä elämässä ikinä tiedä,että mitä tapahtuu ja mitä elämä tuo tullessaan..ONNEKSI [:)]!!
Mulla on naamasta finnit hävinnyt jo pari viikkoa sitten,mutta nyt on tilalle tullut kaulaan noita inhottavia kutsevia hormoninäppyjä.Eli aina jotain näppylöitä on jossakin [:D]

CISSI84: Täällä on myös meinattu pyörtyä monta kertaa..ei ole ollenkaan mukavaa [&:]
Mulla vielä pahimmissa tapauksissa menee verenpaineet 102/40 luokaan eli tuo alapaine on todella matalalla.
Ihan normaalia on huimailu raskausaikana.Mulla on sitä aina ollut,mutta nyt tässä raskaudessa se on ollut jotenkin pahempaa.
Koitahan jaksella ja muista juoda paljon [:)].Vichy on hyvää juotavaa,kun siitä saa suoloja!!Itse en sitäkään pysty juomaan..tulee heti ylös.

MINNANEN: Voi ei [:(]..Kovasti jaksamisia vatsatautiin [:)]!!
Ja pidän sulle miljoonasti peukkuja,että vuoto loppuisi ja vauvalla olisi kaikki hyvin [:)]!!
Ilman muuta kannattaa soittaa lääkäriin ja kysyä,että pitääkö/kannattaako tulla näytille?

RONNY: Meillä on np-ultra 3.8. eli rv 12+0 [:)][:)][:)]
Silloin gyne samalla tekee sisätutkimuksen ja antaa veriseulan tulokset.
Silloin,kun odotin Esikoista v.-95,niin silloin oli käytössä jokin veriseula myös,mutta en yhtään muista,että oliko se ihan erilainen kuin nykyään [8|]??Siihen aikaanhan ei tehty vielä np-ultria oli vain tuo pelkkä veriseula.No,siinä "jäin kiinni" ja kävimmekin sitten lapsivesipunktiossa.No,terveet paperit vauva sai ja terve Poika loppujen lopuksi syntyikin [:)].
Mutta näistä nykyisistä veriseuloista olen paljon lukenut,että ne antavat paljon vääriä hälyytyksiä.Ja sitten lapsivesipunktiossa todetaan,että kaikki on hyvin.Mutta nykyäänhän kai näissä seuloissa lasketaan tämä veriseulan tulos+np-ultrassa saatu niskapoimun tulos+vielä äidin ikä ja sitten siitä lasketaan se riski downiin??Olikohan se jotenkin näin [:D]??
Eli tämä on ihan erilainen veriseula kuin silloin v.-95 [;)]??
TSEMPPIÄ maanantain np-ultraan [:)][:)][:)]
Ihan varmasti siellä on kaikki hyvin!!!!!!!!!

WASTIS: JAKSAMISIA [:)][:)][:)]
Onneksi tuo hammas saatiin loppujen lopuksi hoidettua [:)]!!
Hui..pystytkö olemaan juurihoidossa ilman puudutteita [&o]??
Vai siis ymmärsinkö väärin,että sulle tehtiin juurihoitoa [:D]??
Toivottavasti pystyt olemaan ilman tupakkia..olet niin hyvin siitä jo päässyt eroon!!!!!!!!

OMAA: Katoin tuossa yksi ilta Faktalta dokumettia,jossa sikiölle tehtiin verensiirto.
Äidillä ja sikiölle oli eri veriryhmä ja heidän veret olivat päässeet jotenkin sekoittumaan.Sikiölle kehittyi vakava anemia ja ainut pelastus oli kohdun sisäinen verensiirto.Hyvin se onnistui,mutta oli se aika jännän ja vaikeannäköinen toimenpide.Siinähän on vaarana,että sikiö vammautuu tai kuolee,jos jokin menee pieleen.
Tämä nainen oli rv28.
Mullahan on myös kaikkien lasten kanssa eri veriryhmä ja eri Rh-tekijät,mutta onneksi ei ikinä ole tullut tuollaista komplikaatiota raskausaikana!

Olotila sama..mitäs sitä täällä aina valittamaan [:D][:D]
Ehkä pikkasen on tuo pahoinvointi helpottanut ja ruokaa pystyn syömään paremmin sellaisia pienen pieniä nokareita [:)]
Kyllä tämä tästä varmaan alkaa suttaantumaan [;)]

VOIKAAHAN HYVIN!!!!!!!!!

Yönsäde ja Mini rv 10+3
 
Mulla kans finnejä tullu rintakehään, ÄRSYTTÄVÄÄ.. tai semmosta pientä näppyä, ja naamassa aina vähintään yks jossaki pilkottaa.. Yleensä ei kyllä pahemmin oo!
 
Olotila on ihan ok ollu, tissitkää ei oo enää kipeet! [:)] Nyt on vaan tulossa ihan kamala työviikonloppu. Teen siis aina joskus viikonloppuja yhdessä ravintolassa, kun heillä on isompia tilaisuuksia siellä tai kiireempää. Tänään siis mun täytyy mennä viideksi töihin ja pääsen sieltä noin puoli neljän aikaan yöllä ja aamulla KAHDEKSAKSI takaisin eikä tietoa moneenko asti pitää olla! [:-] Voin sanoa suoraan, että vituttaa! No muuten mulla onkin lomaa sitten koko ajan. Ja sunnuntaina lähdetään sitten mökkeilemään Kalajoelle varmaan tosi pirteänä!
 
Hei, kertokaapa mulle uskaltaako hiuksia vaalentaa nyt? Hirviä hinku tullu saada mustasta tukasta ihan pari astetta vaaleempi vain, mutta en tiedä tohtiiko niitä vaalennusmömmöjä päähän työntää.. Mitä mieltä ootte? [:)]
 
Tänä aamuna huomasin vessassa, että multa on alkanut tulemaan rusehtavaa tiputtelua, jota on nyt jatkunut koko päivän. Meinas tietysti tulla paniikki, mutta luin netistä aiheesta ja odotellaan nyt viikonlopun yli, että loppuuko vuoto vai ei, koska sitä ei tule kuitenkaan runsaasti ja yhdellä siteellä on pärjännyt koko päivän. Jotkut sanovat, että tuo voi olla vanhaa verta joka tulee pois sieltä ja on ihan normaalia ja osa sanoo, että keskenmenossa veri on kirkasta ja sitä tulee paljon, mutta en oikein tiedä. Jos tiputtelua jatkuu vielä viikonlopun yli, niin eihän se auta muuta kuin lähteä käymään tarkastamassa asia. Mulla on ollut suurimman osan raskaudesta sellainen olo, että kaikki ei ole kunnossa, mutta toivotaan, että pikkuinen on kuitenkin hengissä ja säikähdettiin turhaan. [&:] Ultra on kuitenkin vasta 9.8. ja sinne asti tuskin jaksaa odotella.
 
Sukris : Mäkin oon lähdössä ralleille.. Oon ollu (juoppo)kuskina parina edellisenä vuonna ja nyt tosissaan mietityttää, et mahtaakohan musta olla siihen [8|] huimaus kun on ja näköjään pysyy.. Onneks kyytiin lähtee yks selväpäinen mun lisäks, jonka saa tarpeen vaatiessa nakitettua kuskin hommiin ja jos oma olo on karsee, nukun EK:n ajan autossa.. Piste! [:D] Arveluttaa vaan koko touhu.. Senkin takia, et hermot on aivan olemattomat [:D] Voi miesparkoja siellä takapenkillä sit kun tää mamma saa hepulin [:)] ..
Voi miten harmi, ettei sun mummo kerennyt näkemään pientä.. tai edes kuulemaan ilouutisista.. [&o]
Mun appiukko kuoli vuos sitten ja kerettiin just kertomaan sille, et mennään naimisiin (mentiin siis 09/09).. Appiukko oli niin onnellinen ja tiedän et olis nyttenkin jos olis täällä..

Hyvää viikonloppua kaikille!!
 
Takaisin
Top