Heinäkuun höpötykset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cissi84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wastis : Juu näin mun siskokin epäili.. ja laskin sit kierrosta, et näihin aikoihin mulla oliskin menkat.. Onneks ei sen enempää tullut..

Kertokaa tyhmälle miten työ saatte tummennettua tiettyä osaa teksteistänne? Minen ymmärrä alkuunkaan [:D]
 
Rötkis: Tuossa tekstikentän yläpuolella on noita kuvakkeita, ni siinä on tuommonen tummennettu B-kirjain. Siitä ku painaa ni tulee lihavoituna. [:)]
 
Helteistä sunnuntai-iltaa! Täällä nukuttiin neljän tunnin päikkärit ja heräsin ihan hiestä märkänä. Mies oli imuroinut ja siivoillut, en kuullu yhtään mitään [:D]
 
Rölli, mäkin aattelin ennen ultraa että itku tulee, oli asiat hyvin tai huonosti. No, olin lopulta ihan viilipyttynä, en tajunnut ennen kuin vasta kun käveltiin autolle että siellä meidän pieni oli hengissä [:)] Sitten tuli itku. Sydämen tykytykset oli kyllä ihanaa katseltavaa, niin uskomaton tunne!
 
Yönsäde, laitoin listan omaan pinoon, ehkä paljon selkeämpi nyt seurata. Kiitos vinkistä [:)] 
 
Mulle tuli aikoinaan hirveessä vauvakuumeessa 2002-2005 toi Vauva-lehti. Nyt saan sen ystävältä kun siellä on se saatu luettua. Mitä mieltä olette Kaksplussasta? Onkos olemassa muita suomalaisia vauvalehtiä?
 
Testingitesting [:D]
Kiitos mimmu87 [:)]
Nyt into piukeena pupeltaan keitettyå
ä maissia ja tomaattisipulibasilika salaattia! NAM! Kumma homma.. Kaikki ihanan tuore ja terveellinen himottaa sikana! Kyllä mä muutenkin siis salaateista yms tykkään, mut nyt en muuta söiskään [:D] Ajatuskin esim pizzasta tms ällöttää.. [:'(]
Täytynee lähtee alkuviikosta jo sänkyostoksille.. meillä kun vierailee noin kerran kuussa tukiperhelapsi ja aiemmin ollaan saatu matkasänkyä hälle lainaan, nyt sitten ei saada.. Joten aateltiin et käydään ostamassa jo pinnis (sellanen mistä saa junnusängyn sit kans..) valmiiks, jossa tää meidän pieni vieras saa sit nukkua.. ja sit tietty Köpi <3
Mietityttää toki se, et kuin pitkään jaksan tätä tukiperhe touhua ja et miten se tuettavaan lapseen vaikuttaa, kun me joudutaan tukiperheilystä ainakin hetkeksi luopumaan.. [8|]
 
Tekstiä on tullut uuteenkin ketjuun jo hyvin parin poissaolo päivän aikana!
 
Ensimmäisenä kysymys: miten teidän mahat toimii? Itselläni ei ole varsinaisesti ummetusta, mutta ruoansulatus toimii hyvin hitaasti ja truvotus on sen mukainen. Kevyttä oloa ei ole ollut viikkohin.
 
Sain jo kaverilta ensimmäiset mammavaatteet kun kävin kylässä. On kyllä niin suuria, että tuntuu uskomattomalta jos ne joskun on sopivia [:)] No toivottavasti ei ihan vielä hetkeen kuitenkaan.
 
Ensi viikolla on ensimmäinen neuvola. Vähän jänskättää, mutta ei kai sielä mitään ihmeellistä tapahdu? Olen ymmärtänyt että ensimmäinen neuvola kerta on lähinnä kyselyä ja keskustelua. Eniten jännittää se, milloin voi varata np-ultra-aikaa [:D]
 
Moro!

laittaisin kysymystä kun en tiedä onko jossain ollu puhetta mut en jaksa alkaa selaan kaikkia keskusteluita.
 mutta mul on onkelma... heinäallergia nostelee päätänsä vaihteeksi.
oon saanu olla kaks vuotta ilman oireita mut liekkö nyt raskaus herkistää taas, nokka vuotaa ja pärskityttää sekä toinen silmä punasena.
kysymys siis kuuluu et mitä allergialääkkeitä saa käyttää raskausaikana??
 oon aikasemmin käyttäny Kestine-nimisiä tapletteja (reseptilääke) mut lujin et ne ei käy raskausaikana. tarttisin siis jotain vahvempaa ku heiniks ja zyrtek ja mitä niit tavallisia on, ne ei siis mulla tehoo yhtää.

ei kai se auta ku suunnistaa apoteekkiin kyseleen...mut jos joku tietää sanoa jotain niin otan ilomielin tiedon vastaan?? [:)]
 
chak sama homma, maha toimii kerran neljässä päivässä hyvällä tuurilla. Turvoksissa koko ajan, ja mullakin on ylipainoa jo valmiiksi niin näky ei ole kaunis...

ronny  en osaa kyllä sanoa, mulla ei luojan kiitos oo nostanut (vielä ainakaan) päätään noi oireet. Oon myös tosi tosi tosi allerginen ,nyt oon päässy tosi helpolla. Ilman mitään lääkkeitä. No,ompahan ees joku mielekkäämpikin oire tästä raskaudesta[:D][:D]

A-P-U-A Mitä mä teen tälle hullulle ruokahalulleni???[:D][&:]
Muilla tälläistä? Siis tekee mieli ja on muka nälkä KOKO_AJAN, koko ajan pitäis jotain syödä.
Ekana oli ettei mikään laskenut ja nyt voisin oikeesti syödä koko ajan. Onko tää enemmän raskaus oire vai tota tupakoimattomuuden kiroja... Joka tapauksessa kurjaa, mulla meinaan ylipainoa reipas 20kg, niin ei sais tässä vaiheessa tulla vielä kiloja...[:@]

Mulla on huomenna eka neuvola. Iiks [:D][:D][:D]
 
tosta vatsan toimimattomuudesta : Mulla kans on ihan juntturassa vatsa.. alussa vallankin kävin peellä noin neljän päivän väliin, eikä kyllä auttanut paljon Duphalac-jauhekkaan.. itseasiassa ei ollenkaan.. Nyt onneks on hieman helpottanut jo, ettei ihan tarvii neljää päivää panttailla.. Liekkö osuutta sillä, et oon lisänny vedenjuontia melkolailla, enkä syö kauheesti kovettavia maitotuotteita [&:] (pitäis käydä ostamassa kalkkitabletteja..)
Yleensä oon tosi huono syömään lääkkeitä tms, tai siis et unohdan ne ottaa, mut nyt ihmekyllä noi raskausvitamiinit oon muistanu kun aamulla ihan ekan vesilasillisen kans otan.. Jospa ne kalkkitabletitkin muistaisin sit..

Tänään viikot poksuu *poks poks*, eli 9+0 (sitkeesti toi mun laskuri näyttää päivän vähemmän...)
 
ja uutta viikkoa kaikille!!!![;)][;)][;)]

vatsantoiminnasta -> kakkosen kanssa ei toiminut ilman ulostelääkkeitä ollenkaan 9:ään kuukauteen, joka aamu sitä hirveetä duphalaccia mikä vielä pisti pierettää koko päiväksi....kamalaa tavaraa.
ekan kanssa ei ollut ongelmia, eikä näyttäisi olevan nytkään. jos syön enemmän teen sen useimmin, eilen neljästi...oli la ravintolaillallinen alku- ja jälkiruokineen.

la ostin sellaiset äippäcaprit, oli kyl isot mut ei löytyny pienempää kokoa, ajattelin pestä 60 asteessa jos vähän kutistuis. muuten huomasin että aika paljon itsellä tunikoita ja sellaisia mammaosastoon sopivia paitoja. taidan yhdet farkut ostaa syksymmällä. tuntuu että turvotus on laskenut ja mahakin näyttää aikaajoin tosi pieneltä. tuntuu melkein mahdottomalta ajatella että siellä aksvaisi jotain. no tosin olen syönyt muutamat päivät vaan vesimelonia, tuore ananasta ja muita hedelmiä + rahkaa ja jugurttia. ei oikeen putoa mikään vaikkei pahoinvointia olekaan.

kurjaa vaan riidellä ukon kanssa koko ajan, sille tullut joku ihme "pakko mennä ja tulla" vaihe. ja väittää ettei minnekään pääse, vaikka ramppaa koko ajan jossain. no musta se on loukkaavaa, ku jatkuvasti jättää mut yksin kotiin ja sanoo et keksi tekemistä. joo...baareihinhan mua just nyt kiinnostaakin sikana lähteä jorailee [:@][:@][:@]

huomenna on ultra, siitä iloinen ja toivon että kaikki massussa hyvin, tää stressi vie hermot ja kuumuus läkähdyttää... mimmullakin taitaa siis olla huomenna???? eikö meillä ollut sama laskettukin???[8D][8D][8D][8D]

hei taas [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
 
HYVÄÄ MAANANTAITA,

MIMMU87: Nooh..Saitko haettua kaupasta odotuslehden [:)]?Vai oletko uppoutunut sen lumoihin jo niin,ettet pääse lehden "alta" enään tänne palstalle [;)][:D]
Oi oi..siellä ollaan tehty jo vauvanvaate ostoksia [:)]
Paljon peukkuja huomiseen np-ultraan [:)][:)][:)]
Ihan varmasti kaikki on hyvin!!

TIPSI: KIITOS listan laitosta [:)]
Kyllä sitä on nyt mukavampi seurata.
Mää en itse ole oikeestaan ikinä lukenut Kaksplus lehteä;muutakuin neuvolassa [:)]
Mun mielestä tuossa Kaksplus lehdessä ei ole niin paljon asiaa raskaudesta eikä vauva-ajasta?Mutta kaikillahan meillä on tietysti omat mielipiteet noista lehdistä [;)]
Mutta minä siis tykkään enemmän Vauva lehdestä!
En kyllä osaa sanoa noista muista lehdistä mitään [8|]..eikös ainakin joku Perhe lehti ole olemassa?Siitä en kyllä mitään osaa sanoa [:D]
Toi 9kk lehti on ihan hyvä,jos haluaa lukea pelkästään raskaudesta juttuja [:)]

CHAK: Vatsantoiminnasta: Mulla toiminut ainakin vielä vatsa ihan normaalisti eli kerran päivässä.Mutta kokemuksesta tiedän,että keskiraskaudessa mulla tulee ongelmia tuon vatsan toiminnan kanssa [&:].Eli ummetusta tulee helposti ja pitää olla tarkkana mitä syö.
Hyvä ohje tuohon ummetuksen ehkäisyyn on PALJON VETTÄ JA LIIKUNTAA [:)]
Ja tietysti syödä paljon luumuja,leseitä esim.viiliin sekoitettuna ym.
Raskaana ollessa suositellaan Levolacia,Duphalacia ja ainakin Laxoperon tippoja,jos on vatsan kovuutta.Niitä saa ihan apteekista ilman reseptejä.
Ensimmäisestä neuvolakäynnistä: Meillä täällä ainakin kuunnellaan sydänäänet ( riippuu raskausviikoista ),jos rv on yli 9,katsotaan pissanäyte,otetaan hemppa ja RR.Punnitaan ja tietysti täytetään esitietolomakkeita ja annetaan äitiysneuovolakortti.
Tietysti,kun kyseessä on ensimmäinen raskaus,niin noita lappuja saa enemmän kotiin luettavaksi [:D]

WASTIS: Heh..tuo on ihan normaalia raskausoiretta tuo pohjanton ruokahalu [8D][:D]
Voi se tietenkin liittyä myös tupakoinnin lopetukseenkin [:)]
ONNEA muuten vielä miljoonasti tupakoinnin lopetuksesta [:)][:)][:)]
Mulla on vielä tätä suunnatonta pahoinvointia+oksentelua,niin mulla ei vieläkään ole nälkä kokoaikaa [:'(].
Mutta kokemuksen rintaäänellä tiedän,että sitten kun pahoinvointi väistyy,niin meikäläinenkin suurinpiirtein asuu jääkaapin vieressä [;)][:D]
Tsemppiä neuvolaan!!

OMAA: Tänään ei ollut aamulla klo:6.30 kuin 25 astetta lämmintä..huh [8D]
Kyllä muokin rupee jo pikkuhiljaa vetuttamaan nämä kauheet helteet [:'(]
Pakko tehdä hommia,vaikka hellerajat paukkuu.Harvoin muo näin vetuttaa,mutta näköjään nämä helteet saavat tämänkin pään sekaisin ja vihaiseksi [;)]

Torstaina mulla on labra eli otetaan neuvolan verikokeet sekä ne seulaverikokeet.
Viikon päästä maanantaina on sitten ensimmäinen neuvola ( rv 9+6 ) ja silloin kokeillaan,että kuuluuko jo sydänäänet [:)]

KOITTAKAAHAN JAKSELLA HELTEESTÄ HUOLIMATTA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 8+6
 
Rötkis: Meillä on kans tukiperhelapsia, kolmin kappalein. Aluksi oli sisaruspari, 6 v. tyttö ja 10v. poika, ja nyt sossun pyynnöstä otettiin vielä yksi 10-vuotias poika. En hennonnut kieltäytyä, kun kuulin mikä tragedia heidän perhettään on kohdannut. Lapset ovat meillä kolmen viikon välein aina koko viikonlopun kerrallaan.  Mietin myös, että miten raskauden loppuvaiheessa jaksaa tätä tukiperhetoimintaa, ja varmaan synnytyksen jälkeen muutama kuukausi jää väliin. No, katsotaan, miltä tuntuu sitten kun lapsi on syntynyt.
 
Oma napa: Ultraan kutsua odotellessa, tulisi jo se kutsu! En malttaisi odottaa! Olo on nyt melko hyvä, ei nippaile vatsaa enää ollenkaan, etovuus on vaihtelevaa, kotona ei ole huono olo juurikaan, mutta töissä se iskee monesti, kun istuu paikallaan kuumassa toimistossa. Huoh... Loppuis jo nämä helteet!
 
 
 
ALKUPERÄINEN: mimmu87

Tultiin viime yönä Oulun reissulta. Muutama kirpparivaate erehtyi mukaan, esim. halpa pikkuinen toppapuku. [:)] Käytiin eilen Oulussa uuen lastenkirpparin avajaisissa Limingantullissa, vinkkinä kaikille oululaisille. [;)]




Hei! Osaatkos mimmu  sanoa missäs tuo lastenkirppari tarkalleen ottaen sijaitsi? kun rupesi kiinnostamaan [:)]
 
Ihanaa, että on tuollaisia tukiperheitä sellaisille, joilla on vaikeaa ja jotka niitä tarvitsee!
 
Tuosta mahan toimivuudesta, niin mulla toimii maha kyllä ihan päivittäin, jopa pari kertaakin.. oon kyllä syönyt tasasin väliajoin ja liikkunut aika paljon! Ja nyt kun ollut näitä helleilmoja niin on täytynyt juodakin, mikä muuten meinaa kyllä unohtua!
 
Mua onkin alkanut nyt epäillyttää, että onko tuolla mahassa kaikki hyvin.. Maha ei ookkaan enää niin turvonnu ja iso, mitä oli esim. viikko sitten. Tuntuu jopa, et se on samanlainen mitä ennen, kun oli etes raskaana [:-] 
 
Möllimöykky ja rötkis: Täytyy kyllä hattua nostaa, että olette tukiperhetoimintaan lähteneet. Itsekin olen miettinyt, että joskus myöhemmin voisi itse lähteä myös mukaan. Traagisia kohtaloita joillain pikkuisilla[&o]
 
Omaa: Remontoidaan mein omakotitaloa ja tänä kesänä on aiheena ulkopintojen maalaaminen. Tätä tehtiin taas tänä viikonloppuna. Voi jumankekka! oli hiukka lämmintä! Mulle tuli ihan sikahuono olo, vaikka join. Pääasiassa vastasin sitten mein talkooporukan ruokinnasta. Iltasella vasta jaksoin mennä maalaamaan. Mulla on vähän huono omatunto, kun ei ole tullut tehtyä, mutta pitää muistaa levätä. Toisaalta on myös huono omatunto, kun on tullut jotain alusmaaleja laitettua ja näissä maaleissa on inhoja liuotteita. Sanoin miehelle, et mun ei ehkä pitäis tätä tehdä, niin se vast sit havahtu, et "ei hemmetti, ei todellakaan, sä et enää muuten näitä tee". Eilen se illalla mulle sanoi, että se aina unohtaa mun tilan, kun se ei vielä näy ja siksi se patistaa mua tekee remonttia/maalausta/jne. Oli se myös aika söpö, kun se sit totes, et on remontoidessaan aika usein ajatellu masukkia ja tuntenut mitä suurinta iloa. Aika herttanen. Anoppi on jo hommannut mein vauvalle säästölippaan, johon alkoi kerätä rahaa. Appiukko taas on soitellu miehelle "mitäs tuleva isä". Aika suloista, et ne touhottaa. Täytyy vaan toivoa, et kaikki menee kivasti. Vielä kuitenkin nämä kriittiset viikot käsillä. Onneksi kävin silloin aikanaan katsomassa, että siellä tosiaan joku on. Sai ainakin tietää, ettei kyseessä ole tuulimuna. Näin ollen uskaltaa jo hieman iloita itsekin.
 
Ronny: Mua on kanssa vaivannut heinäallergia koko ikäni ja kärvistelin ensimmäiset raskausviikot ilman lääkkeitä, kun apteekista sanoivat, että pitää ensin keskustella lääkärin kanssa, niin kuin niissä käsikauppalääkkeissä yleensä lukeekin. Onneksi mulla oli lääkäriaika tulossa ihan muun asian takia, niin kysyin samalla lääkkeistä ja se kyseinen lääkäri oli sitä mieltä, että olisi hyvä, jos ei söisi tablettimuotoisia allergialääkkeitä raskauden aikana, vaan käyttäisi paikallishoitolääkkeitä eli silmätippoja ja nenäsumutteita. Niistäkään ei vaan kaikki sovi raskauden aikana käytettäviksi. Itse epäilin, etten tule selviämään pelkästään paikallislääkkeillä, mutta sain positiivisesti yllättyä uudesta nenäsumutteesta nimeltä Avamys (reseptilääke)[:)], joka muutamassa päivässä auttoi niin nenään kuin silmiinkin, mitkä itsellä on ikävimmät allergian aikaan. Kannattaa siis varata aika lääkärille ja kysellä eri lääkkeistä. Tuntuu kyllä, että jokaiselllä lääkärillä on vähän erilaiset käsitykset allergialääkkeiden käytöstä raskaana ollessa, kun olen myös kuullut, että jotkut eivät ole suostuneet kirjoittamaan mitään lääkkeitä ja toiset taas reilustikin erilaisia lääkkeitä...

Pitää tuosta lääkärireissusta vielä sellainen mainita, kun olin tosiaan vasta juuri saanut tietää olevani raskaana ja en ensimmäisenä sitä toitottanut lääkärille, sillä menin lääkäriin hakemaan lääkärintodistusta uutta työpaikkaani varten. No, lääkäri aloitti kyselemään hyvin epäselvästi puhuen listaa sairauksista, onko minulla ollut jotain niistä. Vastailin pitkää ei, ei, ei, ei ja sitten lääkäri kysyi, että onko sinulla ollut tai onko tällä hetkellä mitään sairautta ja sanoin ei. No, kun hän sitten rastitteli listansa loppuun ei-vastauksilla paitsi allergian osalta, niin kysyin allergialääkkeistä ja samalla kerroin raskaudestani. Tähän lääkäri vaan totesi, ai että olet raskaana, no, sitä kysyttiinkin jossain täällä sairauslistalla! hmm...raskaus oli varmaan sit jossain listassa munuaissairaus, neurologinen sairaus, raskaus, silmäsairaus... hih, vähän meinas hymyilyttää ja samalla ärsytti koko lääkäri!
 
myy77:
Joo, ihana kun muistit! [:)] <3 Mullahan se la aikaistu reilulla viikolla siellä varhaisultrassa, eli nyt on 26.1. Huomenna siis 11+6, kun ultrataan. Sinä taisit mennä Kättärille, minä taas Naistenklinikalle? Ei ainakaan sit törmäillä siellä. [:D] 
 
Yönsäde:
No joo arvaa muistinko sen lehen!! Kyllä ketutti illalla ku älysin, ettei se tarttunu mukaan ollenkaan! [:@] [:D] Minustaki Vauva on parempi ku Kaksplussa, Vauvassa on tosiaan enempi just odotus- ja vauvajuttuja. Muutenki jotenki Vauva on mukavampi minusta. [:)] Kiitos peukuista, jänskättää!! [8D]
 
Sadepilvi:
Ööps, mitenhän ei-oululaisena sen selittäisin. [:D] Se oli Prisman takana, Lastentarvike-liikkeen vastapäätä. Semmosessa varastorakennuksen näkösessä talossa. Nyt löyty sivutkin: http://vintiokirppis.com/ [:)] Jospa sinne tulis enempi myytävää kamaa, kun tosiaan oli ihan isot tilat. Vielä vähä tyhjiä pöydät, ku avajaispäivänä käytiin. [:)]
 
mimmu -> eiku mä menen Jorviin [:D][:D] siellä ne kaksi aiempaakin saanut maailmaan. mulla kans kierron mukaan aikaistu 1.2.2011 laskettu, mut en sitä vielä ilmoitellut, ajattelin et sitten ku ultra on käyty ku varmaan kuitenkin siirtyy. oli se km silloin aiemmin niin en edes tiedä kiertoa.

ultra siis olis kans huomenna, jännittää ihan pirusti. mulla käynyt samat ajatukset mielessä ku miyalla, että massu kutistunut ihan kamalasti. vielä kun ei oikeen ole syönyt mitään. seistessä näkyy jotain mutta selällään ollessa alkaa jo lonkkaluut tuntua niinku ennen raskauttakin, ei palleroa ei mitään. alan kanssa miettiä et olenkohan edes raskaana. tosin yöllä kyllä edelleen ramppaan vessassa, rinnat turvonneet ja nännit laajentuneet ja kipeät. muuten ei tuntemuksia ym. mietin kauhulla jos se onkin joku keskeytynyt keskenmeno tai vastaavaa.....kamalaa, en varmaan nuku yöllä yhtään... 
 
Kivaa,kun on välillä lämmintä,

MIMMU87: Heh..Sulla on jo ihan selvästi raskausdementiaa ilmassa,kun unohdit lehden ostaa [;)][:D]
Mutta edelleen miljoonassti peukkuja huomiseen [:)][:)][:)]
Ja tulehan kertomaan heti kuulumiset,kun kerkeät.

SUKRIS: Neuvola ja ultra-onnittelut [:)]
Hienoa,että kaikki oli kohdillaan!!

MYY 77: No ompas sinulla ajattelematon mies..höh [:'(].
Taitaa miestäsi vähän jännittää uusi tuleva perheenjäsen?Eikös joillekin miehille juuri käy noin,että kun saavat tietää raskaudesta,niin heillä alkaa tuo menojalka vipattamaan?
Peukkuja sinullekin ultraan ja jaksamisia miehesi kanssa [:)][:)][:)]
Minä ainakin sanoisin miehelleni kovat sanat,jos hän joskus lähtisi jonnekin [;)]

OMAA: Tuohon huostaanotettuihin lapsi-asioihin otan myös pikaisesti kantaa [;)] ( on myös minun sydäntäni lähellä tämä asia [:)] ).
Olen ollut joskus nuorempana lastenkodissa töissä sairaanhoitajana ja siellä kyllä tuli nähtyä jos jonkinmoisia ikäviä kohtaloita [:(].Monesti kyllä tuli kirottua salaa nämä lapsiparkojen vanhemmat,jotka olivat niin ikävästi tehneet omille lapsilleen.
Mutta onneksi siellä näki myös paljon niitä onnellisiakin tarinoita,kun huostaanotetut lapset "pääsivät jaloilleen" ja täysi-ikäisinä pystyivät aloittamaan ns.normaalin elämän esim.työelämässä tai koulupaikassaan [:)].
Meillä oli myös suunnitelmissa ottaa tänne meille huostaanotettuja lapsia,mutta sitten meillä yht'yllättäen alkoi perhe kasvamaan hurjaa vauhtia,niin resurssit eivät siihen enään riittäneet [:D]
No,olenkin sitten ottanut tänne hyljättynä eläimiä esim.kissoja,undulaatin,hanhia,jotka olisi muuten tapettu [:)].
Mutta on se ihanaa,että täältä Suomesta löytyy paljon ihmisiä,joilla on mahdollisuuksia hoitaa näitä kaltoin kohdeltuja lapsia ja antaa heille hyvät eväät elämän poluille [:)]!!
Juuri tänään kirosin tämän he***tin viisaan äidin,joka oli jättänyt 5-vuotiaan poikansa yksin kotiin ja lähtenyt itse kännäämään baariin [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Jos tämä helle tekee minut kiukkuseksi,niin tekee se kyllä noi meidän lapsetkin [8|]
Ei millään nuku pienimmät päikkäreitä..kiukuttelevat kokoajan ym.kivaa [;)]
Että halleluja helteille [:D]

KAIKILLE HYVÄÄ VOINTIA [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 8+6
 
Takaisin
Top