Heinäkuun höpötykset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cissi84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yönsäde:
Kiitos! <3 [:)]
 
myy77:
Eikun niinpäs olikin, Jorviinhan sinä olitkin menossa. [:)] Elä liikaa stressaa, kaikki on varmana hyvin! Mies on jotenki saanu minut psyykattua niin siihen, että vaavilla on kaikki kunnossa, että uskon siihen itekkin. [:D] Tottakai pieni pelko ja epävarmuus välillä jäytää mieltä... Mutta eikös se nyt ole normaalia, että näillä viikoilla alkaa oireet vähä vähenemään, jos samoin on myös turvotuksen laita? Eiköhän se masu sieltä kohta pompsaha esiin. [;)] Minun onki vähä vaikeempi tuota masua arvioida, kun se muutenki pömpöttää. [:D] Laihoilla näkyy varmana erot vähä selvemmin. Sanopa tästä mahasta sitte, että onko se nyt kasvanu vai ei. [:D] [:D] 
 
Cissi84. Tosi hienoo, että sait organisoitua palstan tänne [:)] En tullut itse edes ajatelleeksi...

Jee, ekat neuvolat ja ultrat koettu. Kiva kokemus. Tosin terkkari oli kesäharjoittelija, joka puhui hyvin verkkaiseen vilkuillen kouluvihkojaan. Mutta ainakin se oli kivasti asennoitunut eikä mielestäni jäänyt sen kummempia aukkoja. Tosin se oli hyvin tiukkana alkoholinkäytöstä - molemmat saatiin "kohonnut" arvio alkoholinkäyttökyselystä. Omasta mielestäni se oli hyvin vähän kohonnut riski. Mutta ymmärrän tiukan linjan. Lisäksi erehdyin(?) sanomaan, että aion raskausaikana silloin tällöin maistaa punkkua, esim. jos on pihviä ruokana. No sitä sitten vatvottiin vartti, mitä on maistaminen... hmmm. Mutta joo, tietty on mammoja jotka eivät sitten pystykään olemaan ilman.

Ultrassa nähtiin sykkivä sydän, ja saatiin tarkennettua, että olen 9+6viikoilla ja LA on 9.2.

Nyt sitten poden tässä tautisessa helteessa ensimmäistä lomapäivää flunssassa. Onneksi ei ole kuume (vielä?) noussut.

Seuraavaksi haen tuon Lillipien itelleni - missiota tälle illalle [:D]
 
ALKUPERÄINEN: Nra

Osasinkohan :D  Lilypie Maternity tickers


Ota tuosta tämä pätkä: http://lmtf.lilypie.com/Yrbzp3.png  
Laita alkuun .
Laita ne oman käyttäjätilisi kautta allekirjoitukseksesi ja jo pitäisi alkaa toimia.

Mulla kesti vähän aikaa myös että sain toimimaan [:)]
 
Huhhuh, mulla on viikkoja takana vasta 7+5 viimeisimmistä kuukautisista laskettuna, mutta tätä masua ei kovin kauaa enää peitellä. Vatsa on ihan kiinteä, turvotusta ei juurikaan ole ja tuntuu, että masu kasvaa ihan hurjaa vauhtia. Mieskin on alkanut katsomaan, että missä vaiheessa tuo on tuohon tullut. Tutut huomaavat varmaan viimeistään parin, korkeintaan kolmen viikon sisällä. Käytiin tänään kyläilemässä miehen kanssa minun vanhempien luona ja siellä tuli puhetta tästä mun vatsasta ja nyt ainakin vanhempani ovat vahvasti sitä mieltä, että siellä on jotain. [8|] Eipä siinä muuten mitään, mutta ajateltiin pitää salassa siihen asti, kunnes ollaan ensimmäisessä ultrassa käyty ja tiedetään, että kaikki on ok. Ei tietenkään myönnetty mitään, mutta mä kun odotin, että vatsa alkaisi kasvamaan vasta myöhemmin ja voisin nyt olla melko huoletta siitä, että esim. vanhempani eivät vielä huomaa mitään. Pelkään ja stressaan muutenkin vanhempieni reaktiota todella paljon ja tämä ei tee kertomisesta yhtään sen helpompaa.

Meillä on kuitenkin ensimmäinen neuvola perjantaina. [:D]

Shaw ja toukka 7+5
 
Heippa ihanat helmimasut [:)]
 
Christina_, on sulla ollut rankka viikko! Pikaista parantumista!
 
Kaikille sijais/tukiperheille, teette kyllä mahdottoman tärkeää hommaa, hatun nosto teille!!
 
Ninja jutteli sikiöseulonnoista. Me ollaan miehen kanssa myös mietitty mitä tehdään, mutta ei olla vielä päästy lopputulokseen. Niin monta puolta asiassa! Haluaisin tietää että vauvalla on kaikki ok. Mutta toisaalta, onko turhaa seuloa koska en ikimaailmassa voisi keskeyttää raskautta. Sitten taas toisaalta, olisihan se hyvä tietää/valmistautua etukäteen, mikäli joku onkin vialla. Mutta miten tämä sitten vaikuttaa loppuraskauteen, olisiko sittenkin parempi tietää vasta vauvan synnyttyä. Hmm.. Paljon mietittävää!
 
Mutta voi herranjestas näitä helteitä! Mä en muutenkaan niin piittaa helteistä/auringonotosta/rannalla makoilusta jne, tämä on ihan tuskaa. Mukavaahan se on että kesällä aurinko paistaa mut mulle päivälämpötila ois max 20 astetta.. Tahtoo jo kirpeän kuulaita ja niin kauniita syysaamuja [:)] 
 
Mukavaa päivää kaikille!!
 
Mullakin alkaa maha näkyä. Tai vielä (onneksi) vain aavistuksen on pömpöllään, mutta pomo tulee muutaman viikon päästä töihin ja sitten ei kyllä enää varmaan ole peittelemistä. Turvotuskin on alkanut laskea, kun  se lähinnä johtui vatsan toimimattomuudesta, josta olen nyt ainakin hetkeksi päässyt eroon. Olen opetellut juomaan vettä ja tämä varmaan osasyynä tuohon helpottuneeseen fiilikseen. Mutta tuohon mahan  kasvuun vielä... musta on tosi kiva, että se alkaa näkyä. Tietääpähän, että siellä joku kasvaa. Toisaalta tää alkuvaihe on ikävä, kun et halua paljastaa koko maailmalle, että pyöristyminen johtuu pikkusesta eikä ylimääräisistä grilliherkuista [:D]
 
Helteistä tiistaita!
 
Täällä kanssa maha pullottaa. Tosin oon huomannut että se riippuu ihan päivästä, joskus pullottaa isostikin ja toisena päivänä voi olla ettei mitään näy. Mutta hinkit on turvonnu ihan hurjasti. Ja on julmetun kipeet, toivottavasti ne ei enää "pahene". Nyt pikkaisen jännittää kun mennään mun porukoilla käymään viikonloppuna enkä vielä halua sanoa mitään. Mutta mä oon ihan varma että mun äiti tajuaa heti kun näkee mut. Saa nyt nähdä, mutta yritetään olla vielä ihan hissuksiin tästä.
 
Huomenna olisi sitten labran vuoro. Pikkaisen jännittää sekin kun asutaan täällä tuppukylällä niin oon ihan varma että sinne sattuu just joku tuttu samaan aikaan tms. Toivottavasti pääsisin livahtamaan kenenkään huomaamatta [:D]
 
Ja sikiöseulonnasta oli jotain puhetta täällä. Meillähän se (törppö) neuvolatäti kysyi että mennäänkö vai onko jotain eettisiä vakaumuksia ettei mentäisi. Me ei tosiaan oltu miehen kanssa yhtään ehditty sitä miettimään ja kysyin että voisko vastata myöhemmin. Siihen sitten se täti sanoi että jutelkaa vaan nyt että vastaus pitää tietää sillä kerralla. Siinä sitten tuijoteltiin niitä lappusia sen tätin edessä ja äkkiä päätettiin että mennään mutta jälkikäteen en oo yhtään varma oliko oikea ratkaisu. Onhan siinä sitten tietty vielä se vaihtoehto että jos siellä jotain epäilyttävää on niin sittenhän ei oo pakko mennä jatkotutkimuksiin. Mutta en kyllä ehkä haluaisi tietää ollenkaan. Mutta siis nyt mennään kun kerran tuli siinä hätäisesti päätettyä niin.
 
Meillä täällä alkaa pikkuhiljaa se kylppäriremppa tosissaan joten onneksi tässä on tätä muuta ajateltavaa riittämiin. Ei tule liikaa vatvottua vatsa-asioita nyt. [:D]
 
Helteistä tiistaita kaikille ja koittakaahan jaksella kuumuudessa.
 
 
 
Laitan itsekin hieman ajatuksia. Ensimmäinen tulossa, olemme molemmat todella innoissaan, kun nyt tätä ikääkin on mulle siunautunut jo suht paljon (36 v) ja 1,5 v sitten olin lapraskopiassa missä poistettiin 10 cm kokoinen suklaakysta toisesta munasarjasta ja todettiin endometrioosi.

5 kerralla sitten onnistui! Hui! Nyt on ylihuomenna eka varhaisultra. LA on 18.2 ja pitäisi pitää aika hyvin paikkaansa, kun olin niin älyttömän säännöllinen :) Hermostuttaa että onko siellä joku, kun ainoat "oireet" on sikamainen väsymys aina töiden jälkeen. Nyt olen onneksi jo lomalla joten voin ottaa päikkärit milloin vaan :)

Kerron sitten lisään varhaisultran jälkeen.

Helleterveisin, Jenni
 
TIISTAITA,

MIMMU87: Ihan sinun takiasi tänne tulin [;)][:)]..
Olin jo varma,että saan lukea sinun ihanat ultra-uutisesi [:)][:)][:)]
Yritän keretä myöhemmin ne tulla kurkkimaan/urkkimaan [;)][:D]

MYY77: Sinullakin oli tänään np-ultra [:)]

OMAA: Kävin tänään pitkästä aikaa vaa'alla ( ihme kuin uskalsin [;)] ).Olin laihtunut 2 kiloa siitä,kun olen itseni punninnut ennen plussaa.No,ei ihmekään,kun ruoka ei maita ja pahaa tekee kokoajan.
Olisin kyllä luullut,että paino olisi ollut samoissa,kun tuo vatsa on ihan iso.
Eilen kun käytiin uimassa ja mulla oli bikinit päällä,niin rakas mieheni oli ottanut musta salaa valokuvan [:@].
Niin kotona,kun rupesin katsomaan ottamiani kuvia lapsista,niin mitä silmäni näkivätkään [:-]..siinä olin minä bikinit päällä ja vatsa oli tosi ISO [&o].Siis oikeesti nyt kuvasta näin,että mulla on jo ihan vauvavatsa..hui [:D]

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 9+0
Tasojen kunniaksi tarjoilen pillimehuja..ne ainakin uppoavat kaikille [;)]
 
Heippa kaikille!
 
En oo itse jaksanu (lue ehtinyt) laittaa mitään välikuulumisia. Kaikki on menny erittäin hyvin, ihmettelen edelleen, että ei mitään ihmeellistä huonoa oloa, väsymystä, rintojen kipeyttä yms. ole ollut.
Hieman edelleen turvottaa iltasella jalkoja, mutta sekin on vähäistä. Tällä helteellä nyt turvottaa ilman raskauttakin! [:D]
 
Paljon oli neuvola- ja ultrakuulumisia, ihanaa [:D] Minäkin haluan jo ultraan, että pääsee näkemään tuon pienen ihmeen, mutta vielä kuukausi pitäs ootella. No torstaina olisi ensimmäinen neuvola. Saa nähä mitä siellä tulee vastaan. Ei kuulemma ole minun oma neuvolantätini, koska hän on lomalla, joten kauhulla odotan mitä tuleman pitää. Me sovittiin jo alussa miehen kanssa, että minä käyn yksin neuvolat ja mies tulee ultraan mukaan. Kaikista parasta, koska aikataulut ja työt ei aina sovi yksiin. Tämä sopii meille, mutta tuskin kaikille.
 
Minä lopetin alkoholin ja tupakoinnin raskauden vuoksi, mutta kofeiinista en oikein pysty luopumaan. Kauheasti yrittänyt vähentää [&o] Miten muilla? Sitten on ihmehaluja tullut, mutta olen koittanut pysyä jämäkkänä. Ei niinkään herkkuihin, vaan silliin ja mansikoihin..ihmehalut ne ihmisellä voi olla. [:D][:D][:D]
 
taisin nyt ehtiä ennen mimmua......[:D][:D][:D]

elikäs-> ultrattiin tänään ja nyt pystyy jo vähän hengittää, sieltä niitä löytyi kaksin kappalein [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
pillahdin itkuun ku monitorista itse näin (sh:na huomasin ennenku kätilö edes sanoi), ukko tajunnu mitään, luuli että se dildojuttu sattuu mua, olin ihan hysteerinen.
viikos noin 10 + ja molemmilla syke ja aivot ok. toinen nyrkkeili ja toinen nukku, tosin liikku vähän. kahden viikon päästä uudelleen ultraan kun nyt ei pysty vielä niskajuttuja ym kuulema tekemään ku viikot niin vähän ku oli tarkoitus se downseula ottaa, mutta kuulema epäluotettava ku kaksoset. eli taas katsellaan parin viikon päästä.

tässä nyt raapustellaan ukon kanssa päätä että koska hommataan isompi asunto, ehditäänkö edes.
 
Phuuuh, minäkin tänne löysin :).

Myylle onnea hurjasti! Ihana yllätys :).

Mulla on olot helpottanu, joka on tosi jees. Viikonloppu oltiin ruississa ja meinashan toi kuumuus+huonot unet+ihmismassat vähän ottaa koville, mutta kivaa oli! [:)] Tänään kävin ostamassa välikappaleen normihousuihin, että ne vielä mahtus tosta lantiolta. Löysin myös alesta parilla kympillä mamaliciousin siistit farkut. Onpahan sit jotku siistit housut syksylle [:)].

Adalmis ja möttönen 7+3
 
Helöy kaikki!

Ensinnäkin myy77:
Ei vitsi, onnea onnea onnea! [:)] <3 Menee nyt varmaan suunnitelmat vähä uusiks, teistä tulee suurperhe. [;)] Miltäs nyt tuntuupi? Oijoi, piti jo miehelle hehkuttaa teijän kaksosia. [:D]

Yönsäde:
[:)] [:)] [:)] <3 <3 Voi sinua, olet ihana!! Sinuakin piti jo miehelle hehkuttaa, kun noin ihanasti oot kirjottanu ja kiinnostunu asioistani, kiitos siitä! [:)] <3

Kerrotaanpa siis kuulumiset tänne:
Np-ultra siis tänään. Ensin kahteli vatsan päältä, näkyi siellä hyvinvoiva vaaveli. [:)] <3 Kun tätä vararavintoa on vähä kertyny tuohon ympärille, ni piti tarkempaa tarkastelua varten sitte ultrata alakautta. Siellä se vilkutteli ja potkiskeli! Vastaa nyt heijän mukaan viikkoja 12+0, eli la aikaistu yhellä päivällä, nyt on 25.1. [:)] Kaikki oli ok, mittaili hyvin tarkkaan. Piti vähä lantiota välillä vatkata, ku ei herra/neiti oikein suostunu itseään oikein päin esittelemään. [:D] Hirvee huitominen alkoi, ku heiluttelin ihteeni siinä, ihana! [:)] Niskaturvotusta ei saanu siinä sit mitattuu, ku se ei vaan suostunu kääntymään, mut sen sai sitte vatsan päältä. Seki oli normaali. [:)] Ihan tosi oudolta tuntuu, oikeesti siellä on joku, joka potkiskelee ja reagoi jo minun liikkeisiin häiriintymällä! <3 Ihana, ku kätilöllä ei tuntunu olevan kiire, vaan rauhassa ooteltiin, että josko se paljastais niskansa jne. [:)] Hyvät fiilikset siis jäi. Verikokeissa käytiin kans.

Aion myös luovuttaa istukkaverta, kun sitä kyseltiin tänään. Aikooko muut luovuttaa?

Yönsäde jo oottelikin täällä malttamattomana ja myy pääsi kertomaan ihanat kuulumisensa ensin. [:D] Mutta siihenki oli siis tosi inhottava syy. [:@] Naistenklinikan kahvioon mentiin toimenpiteiden jälkeen, ja myyjä esitteli, että tuo ja tuo on gluteenitonta. (Oon siis keliaakikko.) Varmistin sitte tapani mukaan monta kertaa, että onko tämä keksi VARMASTI gluteeniton. Ja joku aika sitte alko ihan hullut kouristukset, olin yltä päältä hiessä ja oksensin ja ripuloin tunnin vessassa. Tuntu oikeesti taas kerran, että kuolen. [X(] [&o] Se on jotain ihan hirveetä, ei sitä osaa ees selittää... No, nyt tässä pikkuhiljaa toivun, heikko olo yhä... Mutta hyvä syy siihen, miksi panttasin tätä erittäin jännittävää tietoa! [:D] Mutta pistää vihaksi tuommoset, jotka ei oikeesti oo varmoja tuotteen gluteenittomuudesta, kun se on OIKEESTI TARKKAA! Tää on vähä eri asia ku laktoosi-intoleranssi, sitäkään toki väheksymättä... Huoh.. Mutta nyt taas elävien kirjoissa, huh! [:)]

Nyt kai tässä uskaltas immeisille alkaa kertomaan jo vaavista, tosin koeaikaa töissä vielä kaks päivää jälellä. [;)] [:D] Polttelis kyllä naamakirjaan laittaa, mutta ku pomo on kaverina. [8|] [:D]

No, nyt varmaan vuodatukset taas vuodatettu teille ihanat mammat! Voikaahan hyvin tälle iltaa, jos maltan pysyä poissa. [:D] [;)]
 
VITSIT MITÄ UUTISIA TÄÄLLÄ,

MYY77: Aivan mieletöntä [:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Suuremmoiset onnittelut tuplista..ihanaa!!!!!!!!!!!!

JENSKA84: Aivan mahtavaa,että olet LOPETTANUT TUPAKOINNIN JA ALKOHOLIN vauvan takia [:)][:)][:)][:)][:)] *nostaa hattua*
On se todella hienoa,että ihmiset ajattelevat vauvan parasta eikä omaansa ja pystyvät noin hienosti lopettamaan tupakoinnin ja alkoholin,kun saavat tietää raskaudesta!!
Eihän tuo kofeiini mikään pahe raskaudessa ole!Minä olen joka raskaudessa juonut aamuisin noin 3 saavillista kahvia eli normaaliin tapaan ja kaikki raskaudet ovat olleet normaaleita ja lapsetkin normaaleita.
Kyllähän sitä pelotellaan,että liika kahvin juonti VOI aiheuttaa ennenaikaisuutta [8|]??

MIMMU87: No tulithan sinä kertomaan kuulumiset [;)]
Just tulin ulkoa ja ajattelin tulla vilkaisemaan,joko olet kerennyt raapustella täällä [:D]
JEE JEE..SUUREMMOISET ULTRA-ONNITTELUT [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
Ihanaa,että vauva oli virkeä ja niskapoimukin oli normaali!!!!!!!!
P.S.Mullakin on keliakia..ollut jo 12-vuotta [&:].Mulla on molemmat eli suolistokeliakia ja ihokeliakia.Meidän 5-vuotiaalla tyttärelläkin on keliakia.Diagnosoitiin jo 1-vuotiaana eli todella nuorena.Muilla meidän lapsilla ei onneksi ole.
Meidän sairaalassa ei mielestäni ole edes mahdollisuuksia luovuttaa istukkaverta [8|][&:]..ei ainakaan ikinä ole kyselty mitään.Luovuttaisin mielelläni,jos siihen olisi mahdollisuus.
Ja itse olet ihana
Nyt minä voin mennä rauhallisin mielin nukkumaan,kun sain luettua sun hienot kuulumiset [;)][:D]

OMAA: Väsymystä,hikeä ja ketutusta..eli normia..kai vai [;)]
Just tulin ulkoa hoitamasta eläimet ja kastelemasta kukkamaat.
Nyt jos pääsisi nukkumaan tai ainakin huilaamaan.

ÖITÄ [:)]

Yönsäde ja Mini rv 9+0
 
Yönsäde:
Enpäs malttanut pysyä poissa! [:D] [;)] Ai on sullaki keliakia? [:-] Mulla on kans ollu jotain 12 vuotta nyt. Millaset oireet sulla tulee, kun syöt vahingossa väärää? Mulla nuo edellämainitut, ihan järkyttävät olot! Äidillä ja toisella siskolla on tää tauti myös, ja siskolla kans nää hirveet kohtaukset! [:'(] Muutenhan tän kanssa eläminen on ihan ok, ku on niin tottunu, mutta jos syö vahingossa väärin, ni huh huh! Sillon ku sairastuin, ni ajattelin, että en ikinä halua lapsia, jos vaikka niilleki tulee keliakia. [:D] Vähä ajatukset muuttunu, tais olla ensishokkia sillon. Siskojen lapsista ei vielä kellään oo todettu, vaikka toisen siskon lapsilla on molempien vanhempien suvussa rasitteet.

Hikoaminen on muuten nyt ihan erityisen kauheeta!! Tultiin sieltä ultrasta, ni rupes pelottamaan junassa, että valuuko mulla jo lapsiveet pitkin sääriä, ku hiki vaan virtas. [:D] Ihan hirveetä tää tämmönen. Mutta oon silti onnellinen, etten oo viimesilläni just nyt, sitte vasta tukalaa varmana oiskii... [;)] Pakko keksiä jotain positiivista. [:D]
 
MYY77: Superonnittelut [:D]

Palattiin siten eilen reissusta ja järkyttävä reissu olikin[>:]. Ensimmäinen aamupahoinvointioksennus kohtaus tulisi sitten ekana hotelliaamuna [:'(], ylläri ensmäinen ja viimeinen aamuoksennus tuli juuri siellä. No ei siinä vielä mitään... miehelle iski jokin järkyttävä ruokamyrkytys tai auringonpistos tai jotain, mut ripa lensi 15min välein oksennuksen kera ja tätä ihanuutta kesti 1,5vrk ja minä häntä pahoinvoivana hoitelin. Paras hetki oli kun 3,5h piti istua bussissa kun vaihdettiin kaupungia, onneks bussissa oli vessa ja meillä tietty paikat vessan ympärillä. Et ei paljoa ehditty lomasta nauttia, mut kokemuksena kuitenkin... uudestaan mennään joku kesä ja toivottavasti vielä nyytin kera [:)]
 
Iltaa! Piti vielä tulla katsomaan teitä tälle illalle [:)] Täältähän sitten löytyikin uutisia, huonojakin tuolta helmivaavit tutuksi-pinosta [:(]
 
Mutta myylle ja mimmulle isot onnittelut ihanista ultrauutisista!!
 
Kaikille tiedoksi! Ilmoitattehan tuonne Helmikuun Helmet 2011-pinoon, jos tulee muutoksia listatietoihinne, niin ei tarvii sitten kaikkia pinoja käydä läpi kun päivittelen. Kiitos [:)]
 
Täällä vaan helteet ja hikoilu jatkuu. Mies syö tuolla grillimakkaraa, että kun tekee toi haju pahaa [:'(]
 
Hyvät yöt massuille [:)]
 
 
 
Möllimöykky : Ihanaa kun täällä on muitakin tukiperheilijöitä [:)] saa vähän vertaistukea senkin asian tiimoilta...!

Myy77 : Tulpaonnea!!! Ihania uutisia!! kaksi hyvinvoivaa pikkuista! Täytyy tunnustaa, et oon vähän kade [:D] Mä kun salaa toivoin kahta (joo joo.. joku jo ajattelee, et eikö sille mikään riita [:D] )

Omaa: Vatsa se vaan meinaa pyöristyä [:)] Vaakakin näytti normaalia vähemmän, joten ei kauheesti mitään turvotusta vissiin oo..
Nää helteet saa mut hulluuden partaille.. Pyörryttää ihan kauheasti.. Nyt jo viikonverran huipannu.. Syy on niissä paineissa.. Heittelevät moiset sit sen verran et silmissä mustuu vähän väliä..
murrrrr....
Jaksamista teille kaikille tähän helteeseen!

EDIT: HEI JA ONNEA Mimmu87 IHANISTA ULTRAUUTISISTA! [:)]
 
Takaisin
Top