Heinäkuun höpötykset

kiitos Lacrima :Heartpink

voisin ehkä olla miettimättä liikoja :) tuosta kirvelystä tuli mieleen kun joskus teininä värjäsi usein tummasta vaaleaan ja toisin päin niin kyllä se vaalennus poltteli joskus kovinkin mutta ei ikinä jäänyt päänahkaan mitään vaurioita -kumma kyllä :grin

Hyvähän se on olla varovainen, eikä tietenkään tieten tahtoen tee asioita, joita ei raskauden aikana suositella.
Itse haaveilen kampaajalla käynnistä. Nyt ei vaan oo varaa, joten aion värjätä ihan ite kotona vaan.

Enemmän poden pahaa mieltä siitä että oon välillä popsinut liikaakin lakuja ja salmiakkia :grin hiusten värjäyksestä ei täysin faktatietoa ole oikein missään. Onhan nämä voimakkaita kemikaaleja. Nyt muuten istun kampaajan penkissä raidat päässä ja päänahkaan ei ole kyllä osunut väri laisinkaan :) tosiaan kun muistan miltä se polttelu joskus päässä tuntui ja nyt on kyllä niin hemmottelua kun ei missään kirvele :)

Sinne lähti lapsukaiset viikoksi toiselle puolelle suomea :( yrittää tässä nyt nauttia olostaan kun kokoajan mun pitää murehtii miten menee mummulassa. Veimme heidät Tampereelle asti josta isä ja mummu tulivat hakemaan.

Vauva tykkäsi olla vissiin autossa kun ei liikettäkään mahassa kun auto liikkuu. Pysähdyttyä aina heräsi muksimaan ja nyt kun päästiin kotia niin heti liikuskelee. Kai hänestä tulee sellainen autonukkuja vauva :)

On tuo pikkumies suloinen. Kastelee edesmenneen tädin kukkia mökillä. Kyllä tykkäisi täti. Harmi kun miehen tädin syöpä vei liian aikaisin.
Kerää myös vattuja ja punaviinimarjoja

Muokattu viimeksi:
Mä luulen että kaiken maailman kemikaaleja pääsee elimistöön joka tapauksessa, joten yksi hiusväri tuskin asiaa pahentaa . Varmaan enemmän haittaa kaikista torjunta-ainejäämistä ja lisäaineista mitä elintarvikkeista löytyy. Helppo tosin sanoa kun en itse värjää hiuksiani, mutta tuossa juuri mäiskin naamaan Missä-äx nameja eikä nekään varmaan kamalan terveellisiä ole sikiölle tai itsellenikään

Mua ahdistaa noi kemikaalit ja oon siirtynyt melkein kokonaan luontaiskosmetiikkaan, käytän mahdollisimman myrkyttömiä pesuaineita enkä esim. hyttysmyrkkyä. Rasvana pääosin neitsytkookosöljy ja hajuton apteekin rasva. Raskaana ollessa en värjää hiuksiä. Karkkia ja valmisruokaa syödään harvoin :) kuulostaa ehkä överitoiminnalta ja naurettavalta, mutta nämä on siis myös ihan oman hyvinvoinnin takia, ei pelkästään raskaudesta johtuen. Myrkkyjä tulee tarpeeksi muutenkin omista valinnoista riippumatta :)

Kävimme syömässä ulkona ja kaupassa. On taas niin oudon hiljasta. Väsyttää vähän mutten saa nukuttua. Ajattelin siivota lasten huoneet perusteellisesti nyt kun on aikaa mutta mies meinasi että mun pitää vaan maata ja kerätä voimia. Pitänee salaa siis siivota ;)

Ei kuulosta musta överiltä tuhlaajatyttö :) itsekin käytän paljon luonnonkosmetiikkaa tai tuoksuttomia/herkkäihoisten tuotteita. Nyt vaan niin kaipasin uutta ilmettä tukkaan ja valitsinkin "turvallisimman" vaihtoehdon :) oli raskaana tai ei niin kosmetiikan turvallisuudestahan on paljon ollut keskustelua viime vuosina.

Numea: Missä äxät on aika parhaita :P ja samaa mieltä olen kanssasi tuosta lisäaine ym jutusta. Niitä kun on joka paikassa.

Lasiesineillä on jotain mua vastaan! Rikoin aivan ihanan ison lasisen vaasin tms (ite käytettiin kynttiläkeppona) ja tottakai sain haavan sormeen.. Ja eilen kans rikoin yhden lasisen jälkiruoka kepon.. Ei auta muu ku ostaa sit uus tilalle jossain kohtaa mut tää on jo ihan hullua!

Minä oon päättänyt että kasvatan oman värin tän raskauden aikana. Ensin oli hillitön juurikasvu, mut nyt se on hävinny jonnekin. Oma väri on kyllä loppujen lopuks lähellä värjättyä väriä, mutta muutaman asteen vaaleempi. Ehkä tuo kesän aurinko on häivyttänyt pahimman rajan. Wuhuu! Eli nyt oon ollut puol vuotta värjäämättä ja hiukset on olalle.

Mulla on muuten kasvanut ihan mielettömän paljon hiukset. En muista ihan täysin varmaksi että mihin asti hiukset ennen raskautta tuli mutta varmaan about olkapäille. Nyt on ihan reippaasti yli tuon jo ja saan kivan nutturan tehtyä. Mutta kohta olis kyllä tarve leikata ku latvat on tosi huonot :(

Mäki haluisin oman värin takas mutta on niin työn takana kasvattaa kun on pitkän aikaa aina laittanu punaseksi ja aika ruma tulisi rajasta... Onneksi kaksi parasta kaveria ovat kampaajia ;)

Eilen sain siivottua tytön huoneen. Tänään vielä vaatekaapin siivous ja heitän petivaatteet ja maton pesuun ja pesen ikkunan ja laitan uudet verhot. Sitten pitänee siirtyä pojan huoneeseen ja se onkin sitte ainaki kolmen päivän urakka kun pitää rummuista asti kantaa romua ulkopuolelle että saa imuroitua...

Tänään pitäs lähteä saarimökille. Mua jotenki huvittais jäädä kotiin siivoamaan... :D jos laitankin vaan isännän ja koiran saareen ja jään itte kotiin. Vetoan vaikka kanien hoidollisiin asioihin ;)

Hitto sentään.. Oli tarkoitus tänään pestä ikkunat ku mies ei halua niitä pestä ennen muuttoa (siivoaa kyllä muuten sit melkein kaiken) mut tänään on liian aurinkoista että pystyisin pesemään. Sain onneks kuitenkin täytettyä pyykkikoneen ja laitettua sen päälle ja imuroitua.

5 laatikkoa jäljellä ja vielä on pakattava jonkin verran mutta eiköhän noi riitä sit :) perjantaina saadaan avaimet käteen ja päästään heittämään vaikka ja mitä laatikoita yms jo sillon. Oli myös tarkoitus viedä heti kissat uuteen asuntoon perjantaina niin saavat tottua siihen uuteen paikkaan.

Takaisin