Heinäkuun höpötykset

Tuli hölmistynyt olo. Dopplerilla taas kuuntelin, mutta nyt kuului syke sekä ala- että ylävatsalta. Ja siis "laukkasyke" oikein eikä istukan viuh viuh syke. Ja siis vauvan sykenopeudella. Vauva voi olla vissiin jo niin iso (20cm) että syke kuuluu laajemmin? Ei mulla kyllä kaksosia kukaan ole diagnosoinut... :o

Tänään alkoi 8v uimakoulu. Tultiin pyörällä. Hyvä, kun sain itseäni edes sen verran niskasta kiinni. Ketjut tippui tyttäreltä ja kyykyssä oleminen toi ihme tunteen vatsaan..
Ukkonenkin jyrähdellyt jossain mutta ei edes vesisadetta.

Mie en kans pysty olemaan pitkiä aikoja kyykyssä enää.. Tuntuu että maha ottaa vastaan tai siis semmonen ikävä paineen tunne tulee siitä..
Oon koko kesän taas odottanut ukkosta mutta ei ole kertaakaan kyllä ukkostanut.. Tai no kuulemma miehen mukaan 2 kertaa tyyliin keskellä yötä..

Minä sain pakattua neljä pahvilaatikkoa ja käytyä vähän läpi roskiin meneviä tavaroita.. lauantaina olisi muutto, tätä tahtia ei hyvältä näytä. No tänään perus maanantai-masennus, emt, iha tyytyväinen että edes jotain :D

Meillä kans lauantaina ja sunnuntaina roudataan kamaa uuteen kotiin :) ollaan melkein joka päivä laitettu kuntoon paikkoja että saa tosiaan sit nopeasti vietyä.. Miehelle jää sit sunnuntaina siivous.

Onko kellään muulla pelkoa tulevia olympialaisia kohtaan ja mahdollista zika virus -tartuntaa? Nyt oli vissiin eka zika-vauva syntynyt Espanjassa :/

Meillä on ensi viikon lopulla muutto, eikä ole vielä edes aloitettu pakkaamista. :rolleyes: Ei se onneksi ole päivän päälle, meillä alkaa siitä loma ja vuokralainen muuttaa nykyiseen kotiimme vasta loppukuusta. Raahaillaan varmaan pikkutavaroita loman mittaan useampana päivänä. Mutta huonekalut muutetaan heti loman alussa yhdellä kertaa vuokrapakulla, ja olisihan se kätevintä että silloin olisi jo mahdollisimman paljon muutakin tavaraa muuttovalmiina.

Qaakkeli, käsittääkseni zika-virus tarttuu ainoastaan hyttysestä ihmiseen (ja ilmeisesti jossain tapauksessa on ollut yhdynnän kautta). Zika-virusta kantavat hyttyslajit eivät menesty suomessa ja ellei itse (tai mies) ole vieraillut epidemia-alueilla, niin en usko että on syytä olla huolissaan?

Edit. Löysin myös tuon uutisen ja espanjalaisnainen oli matkustanut epidemia-alueella, joten riski olisi pitänyt olla tiedossa hänellä..

Vai lukiko juurikin ettei raskauden vaiheella ole väliä? En pelkää vielä, mutta viruksilla on ikävä kyky muuntautua..

Meillä sit taas on avainten palautus jo sillon heti 1.8 eli ei missään nimessä ole aikaa ollenkaan miettiä että vielä pakataan kun on vaan se 3 päivää aikaa tyhjentää kämppä :) onneks isä tulee auttamaan jo lauantaina niin saadaan jokaisena päivänä vietyä tavaraa ja sit sunnuntaina kalusteet. Eiköhän se siitä..

THL:n sivuilla sanottiin, että Zika-virusinfektio voi aiheuttaa keskushermoston kehityshäiriöitä etenkin jos tartunta on saatu alkuraskauden aikana. Sehän on ihan järkeenkäypääkin, että luonnollisesti kehityshäiriöiden riski on isoin silloin kun elimet ovat vasta muodostumassa. Ensimmäinen kolmanneshan on se milloin elimistö pääpiirteittäin muodostuu, toinen kolmannes on hienosäätöä ja viimeinen lähinnä enää koon kasvua. :happy:

Vai lukiko juurikin ettei raskauden vaiheella ole väliä? En pelkää vielä, mutta viruksilla on ikävä kyky muuntautua..

No niinpäs lukiki! Mulla oli vanhaa/väärää tietoa:facepalm: ups...

Muok. MangustiMamma sanoi täydellisesti mitä hain takaa!

Palasin eilen mökkeilemästä. Tänään oli 7 v hääpäivä. Mies ei muistanut..., mut mä olen varannut meille huomis illalle pöydän vähän paremmasta ravintolasta. Tänään oli niin kiire päivä, että huomenna ehditään juhlia paremmin.

Joo kyllä myö ollaan täällä Suomessa turvassa zikalta, kunhan vaan miehemme ja itse pysytään uskollisena ;-)

Kävin tänään ekaa kertaa uimassa uuden asuinalueeni läheisellä uimarannalla. Ollaan kyllä asuttu tässä jo vuos, mutta nyt oli eka kerta kun saatiin aikaseks :D

Tänään ollaan myös mietitty meidän vauvan sukupuolta, nimivaihtoehtoja ja sitä että millanen siitä sitten tulee, kummalta näyttää ja periikö luonteenpiirteitä toiselta. Ihanaa tämä odotus <3

Ollaan vielä saaressa. On vähän ankeaa kun selkä on niin kipeä. Ei tahdo mitään voida tehdä kun maata ja voi ottaa. Ukolle sanoin olevani kypsä jo kotiin (tulimme illalla klo 20.00 :D) aika ei kulu. Yö meni huonosti ja koira ja mies ramppasivat sisään ulos ja mä heräsin jatkuvasti. Kauhea pissahätä oli mut en halunnu puuvessaan yöllä kun oli niin paljo hyttysiä.

Nyt vetäsin verhot kii ja juon kahvia pimeessä mökissä. Mies lähti kalaan.

Tämä on saari keskellä merta joten luonnon armoilla ollaan :) jos ei tuule tai paista nin on itikoita. Paitsi aamulla menin vessaan niin sudenkorento lensi päähän ja tarttu hiuksiini.

Mä taas olisin ihan kympillä kotona touhuamassa kun kerrankin on mahdollisuus tehdä kotihommia rauhassa kun lapset ovat reissussa... :) pitkästyn täällä kun ei oo mitään puuhaa. Äiti on puunannut koko mökin ja isä tehnyt pihahommat. Mun pitää vaan olla, en tykkää :/

Mä en vaan ole tottunut olemaan tekemättä. Ahdistun ja pitkästyn. Yleensä mulla on ees lapset täällä mukana niin saa vahtia ettei he huku ja saa laittaa ruokaa. Nyt ei oo mitää...

Mä oon niin varma, että joku brassi-zika-hyttynen eksyy jonkun matkalaukussa mukana ja sit onkin kohta järjetön epidemia :eek:... Mutta joo, onneksi pitäisi olla melko turvallista kun tuo tarttuminen ei tapahdu ihan noin vaan. :wacky:

Takaisin