Heinäkuun höpötykset

Joo ei meilläkään mies tee mitään kotitöitä. Jos on koko päivän kotona lapsen kanssa, niin kyllä se sit yleensä on tyhjentänyt tiskikoneen tai jotain muuta pientä. Imuroinut on ehkä 2 kertaa tän 4 vuoden aikana, kun ollaan asuttu tässä. Ja mä pesen mielelläni pyykit, kun muuten ne menee pilalle tai värjääntyy. On se rassukka... :grumpy:

Meillä mies kyllä hoitaa tiskit ja pyykkäämisen mutta imurointi ja järjestyksen pitäminen on enempi miun hommia. Samoin lakanoiden vaihto. ❤

Meillä tekee kumpikin. Ja nyt ku oon kotona niin enemmän teen. Esim pyykit, ruoka imurointi on ollu mun juttuja. Mies taas hoitaa tiskit, kaupan ja laskut. Sit tehdään isompia siivouksia jne yhdessä ja lakanat vaihdetaan aina yhdessä :)

mitähän mun mies tekee.. no huolehtii ruokaa jääkaappiin ja oman osansa maksaa laskuista. ja remontoinnit, korjaukset, auton laiton (jos tarvii), niin huolehtii.. mutta itse kotityöt.. hyvin harvoin imurin varressa näkee..

Erehdyin käymään äidin luona... Tyttäreni oli taas liian lihava hänen makuun ja mun pitäis tehdä sitä ja tätä että se laihtuisi. Kerroin myös supistelustani johon hän että "kesken menee" ja että hän ei halua mitään kaapivauvaa hoitaa ja että antaa kuolla mielummin kun tahallaan pitää hengissä. Tulee vammanen vauva jne. HUOH! Mieheni vika kuulemma kun pitää sitä seksiä harrastaa. Sanoin ettei seksiä oo ollu niin pyöritti silmiään...

Lopuksi vielä "ootko jostain vihanen kun et puhu mitään?? Mä en oo kyllä tehnyt mitään mistä sun pitäisi suuttua!" ...joo et varmaan haahka.

Miten voi oma äiti olla tuollanen...?

Ja mie kun luulin että mun äiti on kamala! Todella ajattelemattomasti sanottu ja suorastaan törkeää :(

En muista oonko juonut raskausaikana ollenkaan appelsiinimehua ja nyt sit tänään iski niin kova närästys että meinaan oksentaa :(

Mä en tajua mikä sitä vaivaa. Ylistää veljeni ja veljien siipat maasta taivaisiin mutta minä ja mieheni emme ole hänelle mitään. Kovasti on kuitenkin antamassa ohjeita omasta mielestään varsin päteviä. En tiedä mitä oon sille tehnyt että on tommonen kuspää... Kai kun en suostu tekemää asioita niinkuin hän tahtoo vaa elän omaa elämääni. Sitten on marttyri kun oon hänen ainoa tytär ja plaaplaa. Tekis mieli sanoo et ens kerran mua näkyy sit perunkirjotuksissa.pitäkää ihana ydinperheenne johon mä en nähtävästi enää kuulu.

Justiinsa.. Osiltaan on meilläkin noin, että minä olen perheen musta lammas.. muilla sisaruksilla ei ole lapsia, mutta minusta seuraava käy töissä.. ja seuraava opiskelee amk:ssa sosionomiksi, toiseksi nuorin sisaruksistani on valmistunut lastenohjaajaksi, mutta valitettavasti työtön ja pikkuveli opiskelee.. Eka pitäisi olla se ammatti, vakityöpaikka ja sitten vasta perustaa perhe.. ja mullahan ei ole vakityötä, mutta merkonomiksi opiskelin oppisopimuksella, ja äitiyslomankin pidin välissä XD. ja äidin kommentti tuolloin: "tuskinpa valmistut". Mutta valmistuinpas.. ja ihan hyvillä arvosanoilla, vaikka itse sanonkin..

Mulla olis huomenna klo 7.20 kilpirauhasverikokeet.. kuukausittain pitäisi niissä käydä.. isännälle: "minä ja kuopus käydään sinut tiputtamassa työmaalle ja sit jätän auton sulle ja otan rattaat peräkontista, niin siitä sit kävellään kotio." Vastaus: siinäpähän on, mutta ei onnistu noin. Herran työmaa sijaitsee tässä lähellä.. autolla 5 min. äitinsä tilasi hälle kalliin pyörän 2vai3 vuotta sitten.. joten ei olis matka eikä mikään mennä edes pyörälläkään.. mutta eipä ole kilometrejä pyörälle tullut tänä kesänä..

En kyllä ymmärrä, miksei onnistu tai käy. mä palautan hänen autonsa klo 7.40 mennessä viimeistään ja toisen ruokatauko klo 11.. ja työt loppuu 15.30-16.00.. Se on vain tuo hänen asenne.. Olkoot verikokeet.. tulkoon aivovaurio/kehityshäiriö. en tule käymään verikokeissa ja tuolla asenteella, kun pitäisi rv 24-26 varata toinen sokerirasitus, niin enpä mä sinnekään pääse.. En mä rupea pyörällä menee. Käveleminenkin jo tuntuu kivalta nivusissa..

Huomenna mökille meno.. kiviäkin kiinnostaa, kun isäntä voi sinne yksin mennä.. ja autoon vaihtaa takaiskarit tai jotain.. ja jos mä en lähde, niin sit ei lähde hänkään..

Justiinsa.. Osiltaan on meilläkin noin, että minä olen perheen musta lammas.. muilla sisaruksilla ei ole lapsia, mutta minusta seuraava käy töissä.. ja seuraava opiskelee amk:ssa sosionomiksi, toiseksi nuorin sisaruksistani on valmistunut lastenohjaajaksi, mutta valitettavasti työtön ja pikkuveli opiskelee.. Eka pitäisi olla se ammatti, vakityöpaikka ja sitten vasta perustaa perhe.. ja mullahan ei ole vakityötä, mutta merkonomiksi opiskelin oppisopimuksella, ja äitiyslomankin pidin välissä XD. ja äidin kommentti tuolloin: "tuskinpa valmistut". Mutta valmistuinpas.. ja ihan hyvillä arvosanoilla, vaikka itse sanonkin..

Mulla olis huomenna klo 7.20 kilpirauhasverikokeet.. kuukausittain pitäisi niissä käydä.. isännälle: "minä ja kuopus käydään sinut tiputtamassa työmaalle ja sit jätän auton sulle ja otan rattaat peräkontista, niin siitä sit kävellään kotio." Vastaus: siinäpähän on, mutta ei onnistu noin. Herran työmaa sijaitsee tässä lähellä.. autolla 5 min. äitinsä tilasi hälle kalliin pyörän 2vai3 vuotta sitten.. joten ei olis matka eikä mikään mennä edes pyörälläkään.. mutta eipä ole kilometrejä pyörälle tullut tänä kesänä..

En kyllä ymmärrä, miksei onnistu tai käy. mä palautan hänen autonsa klo 7.40 mennessä viimeistään ja toisen ruokatauko klo 11.. ja työt loppuu 15.30-16.00.. Se on vain tuo hänen asenne.. Olkoot verikokeet.. tulkoon aivovaurio/kehityshäiriö. en tule käymään verikokeissa ja tuolla asenteella, kun pitäisi rv 24-26 varata toinen sokerirasitus, niin enpä mä sinnekään pääse.. En mä rupea pyörällä menee. Käveleminenkin jo tuntuu kivalta nivusissa..

Huomenna mökille meno.. kiviäkin kiinnostaa, kun isäntä voi sinne yksin mennä.. ja autoon vaihtaa takaiskarit tai jotain.. ja jos mä en lähde, niin sit ei lähde hänkään..

Apua, miten suostut tuollaseen? Lapsi on teidän yhteinen ja niin myös kaikki kontrollikäynnit. Aivan järkyttävää käytöstä mieheltä.

Toivoisin ettei kukaan antaisi kohdella itseään ja syntymätöntä lasta tuolla tavalla. Niin kauan kuin käytöksen hyväksyy niin se tulee jatkumaan.

Meillä ei oo kuin 1 auto ja se on miehen, koska itse kävelen mieluummin kuin ajan autolla. Saan edes jotain kautta sen hyötyliikunnan. Mutta kun noihin pitäisi mennä ilman isompaa rasitusta.. Minulla kun lähimpään kauppaan on muutaman minuutin kävelymatka, mutta käyn sittarilla, minne on se 10 min kävellen. Prisma on sit kaupungin toisella puolella, minne keskitetään suurimmat ruokaostokset, ja sinne mennään yhdessä.

Mitäpä mä tekisin tuohon, koska hänen autonsa ja laiska liikkumaan muuten kuin autolla. ja tuokin: palautan auton, ettei tarvii olla kyydistä riippuvainen.. tai kävellä hirmuinen matka kotiin :laughing025. Tyhmä, mikä tyhmä.

ja miehessä, kun on muutamia erittäin ärsyttäviä juttuja..
yksi niistä on tuo itsensä ajatteleminen.. toivon, että hän ei taaskaan ajatellut, mitä suustaan päästi..
minä yritän ajatella asiat myös toisen kannalta, nii hän on vain itseään täynnä.. Välillä tulee vain mieleen, että hänelle on vain se oma napa tärkein, eikä osaa ajatella, miltä minusta tuntuu..

Mulla olis tänään illansuussa kampaaja. Leikkauttaa ja värjäyttää olisi tarkoitus. Nyt vaan googlailin värjäyttämisestä ja löytyi paljon ristiriitaista infoa. Tarkoitus oli ottaa vaaleaa raitaa ja muutama värikkäämpi raita. Raidoitus olisi monen sivuston mukaan ihan turvallista mutta kyllä alkoi taas mielikuvitus laukkaamaan :nailbiting:

Muistaakseni kunhan ei värjää jatkuvasti niin muistaakseni oli ok. Ite oon kans varmaan jossain kohtaa menossa ihan kampaajalle ja värjään sit samalla reissulla :)

Ei oo mitään haittaa, varsinkin raidoittamisessa kun on asiansa osaava kampaaja niin se väri ei edes pääse päänahkaan. Ainoa mistä voisi olla huolissaan, jos päänahka pääsee "palamaan" ja tätä kautta väriaine verenkiertoon, mutta se on jo aika harvinaista ja siinä pisteessä on kyllä sitten jo aikamoista kirvelyä kerennyt olemaan jo pidemmän aikaa että vereslihalle menis päänahka.

Jos ne väriaineet muuten vaikuttais sikiöön (höyrynä tms.) niin eiköhän se olis jo kampaajien lasten kautta tullu ilmi, sillonhan se "altistuminen" on melkein jokapäiväistä.

Terveisin entinen kampaaja ;)

Takaisin