Heinäkuun höpötykset

Taas sain sätkyn... Pyyhkäsin vessassa ja verta paperissa. Kiva kun tytär oli saman aikaa suihkussa ja kysyi että jos se nyt syntyy niin pysyykö se elossa? Aikani siinä uumoilin kunnes hoksasin että PERÄPUKAMA perkele se vaan oli... Tytölle nopiaa että kaikki on ok ja itte hengitteleen paperipussiin...

Miehen kanssa sovittiin että ollaan yhdessä nyt kun on tää mun tilanne ja kunnon nyt 4 villiä lasta täällä kans. Eiköhän ukko lähteny vittu kalaan 50km päähän kaverinsa kanssa! En mä viittiny siinä huutaa kun kaveri kävi kysymässä että mihinkään ei saa mennä!!! Vaan olin ihan hiljaa kun yritti puhua. Arvatkaa oliko kiva grillata lapsille. Miehen piti se hoitaa eikä ollu ees hiiliä ja jouduin oikeasta puusta polttamaan hiilet. Kesti mut kaikki sai syödäkseen. Jouduin myös yksin siivoomaan koko hemmetin talon, pihan ja terassin ja laittaa lapset nukkumaan. Että sieppaa. Siis ei sillä etten osais ja pärjäis muttaku se lupasi!!!

Eikä kyllä noiden supistustenkaan takia ole hyvä että mies jättää sut vaan yksin tollai :( toivottavasti kuitenkin hieman pystyt lepäilemään välissä!

Kiitos Titem :)

Ja ihan super hienon kassin oot ampiaispesä tehnyt! Mä rakastan käsitöitä :)

Meillä lapset on ihan pokemon vimmassa... Paitsi nyt tyhmä äiti/täti pakotti lapset pihalle leikkimään ilman äypuhelimia ja asetti xbox karanteenin. Pojat uivat siis... :D

Soitin neuvolaan. Peräpukamaan kehotti hakemaan voidetta. supistusten kanssa pyysi ottamaan rauhallisesti 8.8 asti kunnes tulee gynen tuomio. Oli sitä mieltä että kun viime ke lääkärissä ei ollut mitään hälyttävää että voin hyvin odottaa. No minä odotanja toivon parasta:)

En voi oikeasti tajuta tätä väsymystä! En ole kovinkaan kauaa ollu hereillä edes ja silti voisin mennä hyvin nukkumaan jo uudestaan ku on vaan niin väsynyt! Aiemmin ku oon valittanut väsymystä niin se ei kyllä ole mitään tähän verrattuna! :D

Herpes iski huuleen ja leukaan... Aattelin ensin että finni. Mitähän vielä.

Mies on tänään menossa kalalle taas. Nyt olin kaukaa viisas ja tein muurinpohjalettu taikinan valmiiksi ja käskin hänen laittaa muurikka toimintakuntoon. Kaupassa vielä pitäisi käydä... Tyhjäsin tiskikoneen ja heti pingotti mahaa. Olis ihan ok jos olis kivuton mutta ku se sattuu :( ihmettelin miksi th ei määrännyt kokeita kun itse jo ajattelin jotain tulehdusta.

En voi oikeasti tajuta tätä väsymystä! En ole kovinkaan kauaa ollu hereillä edes ja silti voisin mennä hyvin nukkumaan jo uudestaan ku on vaan niin väsynyt! Aiemmin ku oon valittanut väsymystä niin se ei kyllä ole mitään tähän verrattuna! :D

Mie en jaksa enää kotosalla kenellekään väsymystä valittaa =/.. pelottaa, että entä jos tää jatkuu syntymän jälkeenkin.. Kun kuitenkin kilppari vaivana myös.. ja isäntähän ei tätä väsymystä ja voimatonta oloa ymmärrä yhtään, kun tää ei ole sellaista väsymystä, että ns. uni auttaisi.. Voisin vain nukkua ja nukkua.. Ja jos on pirteämpi päivä, niin sit on pakko saada aikaiseksi jotain..

Caarina: ei kyllä kuullosta yhtään kivalta.. Kunpa pystyisit olemaan niin, ettet hirveästi joutuisi tekemään. Voimia <3

Mulla on nyt kans 2 päivää tuntunu siltä että vois vaan nukkua ja pienestäkin rasituksesta iskee tosi kova väsy. Itellä vaan vaikeuksia ymmärtää tätä koska ei mulla aiemmin ollut tällästä..

Caarina: onkos sulta siis poissuljettu mitään tulehduksia? Vti, bakteerivaginoosi, hiiva, streptokokki, trikomoniaasi?
Ei ole eikä terkkari ottanut edes puheeksi ajattelin sen olevan ihan käytäntö varhaisten supistusten ilmaantuessa. No. Tänään ollut helpompi päivä kun en kovin ole voimistellut ja kahvia mennyt max. 5dl normaalin kahden litran sijaan...

Väsymys on huimaa. Kahdesti olen vain nukahtanut niille sijoilleni kun istuin. Huh. Lapset ovat villinä enkä tahdo jaksaa tuota hulinointia jotenkin ottaa voimille katsoa toisten riehumista ja metelöintiä. Toinen veljen poika sanoi että haluavat olla vielä pari yötä mutta mun oli pakko sanoa että ei onnistu. En tule jaksamaan. Kyllä raskaus vaan verottaa ihan välillä oon poissa pelistä.

Mies lähti sinne kalaan. Sain paistettua lätyt ja syötettyä ipanat. Ja siivottua talon. Nyt karhasin ne nukkumaan kun aloin ihan korottaa ääntäni kun väsyttää niin kovin.

Kannattaa nyt ehdottomasti sikiön ja itsesi voinnin takia vähentää, kuten olet tänään tehnytkin, kahvia. Kahvissahan on max. 3 kuppia suositus nimenomaan siksi että kofeiini aiheuttaa supistuksia. Ei siis ihme ettäkö supistuksesi laantuisivat ja helpottaisivat jo pelkästään kahvin vähentämisen myötä! :)

Käytin ipanat + 2 varalasta uimassa.. tein eväätkin :D. Ei tarvinnut eväitä, koska kauaa siellä viivytty. Sen verran tuulista ja kylmää oli, mutta sainpahan jotain aikaiseksi. Isäntä sitten ilmoitti, että sisko tulossa käymään klo 16.00.. Tein muffinsseja.
Jos haluatte helpon muffinssiohjeen, mikä myös maistuu, niin tässä:
http://inanadesigner.blogspot.fi/2013/02/helppo-muffinssiohje.html

Kolmas päivä putkeen, kun tein noita :D. Toissa päivänä tein välipalalle, eilen miehen mummon 81-vuotis lahjana ja tänään sit, kun sisko tulee käymään.

Aloitin eilen ET-kassin tekemään bambu-puuvilla -langasta.. taitaa tulla hehtaarikassi XD

Mä saan pian palauttaa varalapseni :) tein 4 pellillistä pizzaa. Kyllä voikin murrosikäinen poika syödä paljon, yksi pellillinen meni tyystin 12 vuotiaan kitusiin! Onneksi mun lapseni ovat aina olleet vähäruokaisia nimittäin tuolla syömisellä olisimme pian vararikossa ;) eilen tein kolmesta litrasta lettutaikinan ja kaikki meni neljään lapseen + kilo mansikkahilloa ja kaksi purkkia pursotettavaa kermavaahtoa.

Supistuksista; tänään tullut yhden kerran niin että jouduin menemään maate ja lopettaa sen mitä teen. Tätä edelsi kahvittelu anopin kanssa, join noin 1,5dl ja sitten aloin laittamaan tiskikonetta. Tiskikoneen laitto laukaisi sitten supistelun, taas, joten sen työn delegoin miehelle nyt toistaiseksi. Kahvipöydästä kieltäydyin (ihme!!!) miehen serkun vieraillessa. Tää kahviasia on mulle kyllä vaikea...

Mekin käytiin eilen uimassa (kylpylässä) esikoisen ja mun isän ja hänen vaimonsa kanssa. Meidän taapero rakastaa vettä ja uimista (uittamista). On kyllä hauskaa katsella, kun toinen kestohymy naamalla mennä polskuttaa. :happy: Eipä siinä itse voinut oikein uimalla uida, kun oli lapsi mukana, mutta vedessä kelluskelu on kyllä mukavaa. Silloin, kun esikoista odotin ja käytiin miehen kanssa uimassa, naureskeltiin, että masuvauva on vähän niinkuin sukellusveneessä nyt, kun on mun sisällä siellä veden alla. Eilen taas itsekseni hymistelin samaa. :grin

Mä niin odotan lomaa. Vielä puolitoista viikkoa pitäis jaksaa. Sitten kk lomaa ja sen jälkeen enää pari kk töitä ja sit onkin äitiysloma. Tuntuu ikuisuudelta ja samalla tosi nopealta ajalta.

Ekat lomapäivät lähdetään kaverin kanssa Kuopioon ja sen jälkeen ei ole mitään ohjelmaa.. IHANAA.
Saan puuhastella just mitä haluan kuten tuunata juuri ostettua lipastoa vauvahuoneeseen sekä hoitopöytää.

Mies lähti aamusta kavereiden kanssa merelle vetämään niitä renkaassa veneen perässä. Ei oo vielä tullut. Mä lähdin lasten kanssa ostamaan vaatteita niiden mummulareissuun. 100€ kaksi pussia vaatetta Citymarket ja hm, kyl kannattaa alet käyttää hyödyksi. Käytiin vielä vanhan kirkon raunioilla metsästämässä pokemoneja :D ja syömässä jätskit. Kotia siivoomaan ja ruuanlaittoon. Nyt on ihan veto pois, huh Huh... No lapset tykkäs. Tekis mieli vaan nukkua mut mies varmaan menee nukkumaan kun tulee kotiin että se siitä suunnitelmasta...

Muoks. mies tuli kotiin. En ehtinyt paljoa sanoa kun mies hotkasi ruokansa ja paineli nukkumaan mun sänkyyn. Että en mä sitten nuku. Prkl. Täytyykin sanoo et on se nopee kun kyseessä on mun motkotusten ja pyyntöjen välttely... Oikee kunnon turhapuro.

Muokattu viimeksi:
Mä oon kyllä voittanu miesbingossa. Osaa se olla ärsyttävä mutta kotiin tullessa odotti tänäänkin siivottu koti, lenkitetyt koirat ja ruoka liedellä. Joo, olihan se ollut kotonakin useamman tunnin mutta silti... Monen kaverin mies ei osallistu mitenkään askareisiin ja välillä tuntuu, että meillä mikään ei hoituis jos ei mies hoitais.

Takaisin