Heinäkuun höpötykset

Olen lueskellut jo viikon verran helmikuisten kertoiluja ja nyt rohkenin kirjautua :), kun viimein sain neuvolan varattua. Haastavaa noiden rajallisten puhelinaikojen vuoksi.

Meillä siis perheen kolmas tulokas oli niinkin innokas, että en osannut koskaan edes kuvitella olevani raskaana. Kesäkuun puolen välin tienoilla päivittelin miehelleni väsymystä ja huonoa vointia. Juhannuksen jälkeen olot vain pahenivat ja manasin itseni jo sairaaksi. Mielessä ei voinut käydäkään perheenlisäyksen mahdollisuus. Pari viikkoa sitten vitsillä heitin, että mitäs jos olen raskaana. Minulla on menkat heitelleet vielä edellisen tulokkaan jäljiltä. No lopulta viime viikolla hain testin ja kun sitten vessassa odotin tulosta...oli minulla erittäin varma olo plussasta, ja sehän sieltä tuli :D Kolmosesta ollaan kyllä puhuttu ja ei meillä toki ehkäisyä ole käytössä ollut. Aiemmat ovat kyllä tulleet helposti, mutta ei nyt ihan näin helposti :D

Närästys ja huono olo on ollut kyllä seuranani tämän raskauden ajan. Lisäksi väsymys on ollut kauheaa.
Omien laskujen mukaan viikkoja voisi olla se 9+5 jo tosiaan, mutta innolla odotan tuota ultraa, jossa viikot päivittyvät.

Tosi hassut fiilikset ovat olleet menneinä päivinä, ensimmäisen OHO-reaktion jälkeen olo on erittäin onnellinen ja jännittynyt, että kaikki vatsassa on hyvin. Toki toinen puoli on pieni huolestuneisuus, kuinka pärjäämme viisihenkisenä perheenä, kuinka jokainen perheenjäsen jaksaa ja voi hyvin tässä yhteisössä. Mieheni onneksi on myös ollut erittäin onnellinen kaikesta. Onneksi tässä on aikaa saada myös korvien välit rauhoittumaan ennen H-hetkeä. Tsemppiä kaikille muille myös arkeen ja odotukseen!
 
Ihanaa että molemmat onnellisia asiasta. Täältä ainakin paljon tukea ja tsemppausta jaksamiseen :) ja tervetuloa mukaan!
 
Hei vaan kaikille!
Viimeinkin sain tällä viikolla aikaiseksi tehdä tunnukset tänne ja nyt rohkaistuin kirjoittamaankin :) olen mä foorumia jo pitkään sivusta seurannut.

Mulla on vointi ollut tosi hyvä, alun väsymystä ja pahoinvointia lukuunottamatta. Kaksi kertaa olen jo pääsayt ultraankin; viikolla seitsemän (koska takana monia keskenmenoja) ja viime viikolla (12+). Laskettu aika siis helmikuun eka päivä. Pieni on tosi villi, ei meinannut edes kuvaa saada otettua kun sätki ja potki niin kovasti :D
Olen siis 26v, odotan ensimmäistä lasta. Edellisiä raskauksia on, mutta kaikki on päätyneet keskenmenoon. Jospa tämä nyt viimein onnistuisi, varovainen toivo on herännyt, kun ensimmäinen kolmannes on takana jo. :cat:

Pakko kertoa jollekin (eli teille! :D) millainen surkimus-olo tuli tänään aamulla, kun sain lääkäristä Panacod -reseptin. Neljä päivää ollut niin kova päänsärky, ettei mitään voi tehdä eikä saa edes nukutuksi. Oon valvonut kaksi vuorokautta putkeen.
Lihasjumia niskassa/selässä epäili lääkäri. Mulla on kova kynnys ottaa edes tavallista panadolia, joten kauhea (hormoni-)itku siinä tuli. Hoitaja lohdutteli että parempi molemmille jos saan nukuttua eikä kipu ole sietämätön. Silti jotenkin surettaa. :arghh:
 
Toivotaan että nyt menee kaikki hyvin celeste ♡ ja parempi se vauvalle on että äiti ei oo kipeä ja stressaa. Mullaki kovat päänsäryt ja vielä oon pärjänny panadolilla mutta saa nähä kauanko pärjään.
 
Kiitos niemja :Heartred
Toivottavasti sinunkin päänsäryt loppuu, tai ainakin pärjäät jatkossakin panadolilla :)
Yllättävän inhottava vaiva tuo päänsärky, mulla kun sitä ei edes kauheasti ole ollut ikinä. Äidillä tosin on migreeni, että olen mä toki nähnyt miten kipeäksi se voi tehdä, mutta eipä sitä omalle kohdalle voi kuvitellakaan.
Nyt on muuten alkanut pahin kipu helpottaa, tuntuu aivan mahtavalta tämän neljän päivän jälkeen! :happy: (tai sitten se panacod "nousi päähän".. :wacky:)
 
Mulla raskaus on laukassu migreeniä uudestaan, viimeks ollu teininä.
 
Multakin lääkäri kyseli, että onko ollut/onko suvussa migreeniä, kun kuulema usein raskaus sitten herkistää sille.
Mä huomasin että taitaa oma särky tosiaan johtua niska-hartiajumista, koko selkä vaan rusahtelee ikävästi kun yrittää pyöritellä olkapäitä jne. Nää on näitä hetkiä taas, kun musta olis tosi kiva jos mulla olis mies.. ois koku joka hierois nyt nää niskat kuntoon :sour::grin
Ehkäpä illalla kaveri pääsee (taas) miehenkorvikkeeksi :grin
 
Aika ikävää! Toivotaan että helppaa pian.

Mulle tuli eilen illalla joku ihme selkäkohtaus jos sitä semmoseks voi kutsua.. keskeltä selkää ja siitä vähän alemmas ni särki ja poltti nii et huhhuh.. hetken se kesti ja sit meni ohi, en tie lainkaa mistä johtu. Tänää ollu vähä herkkä ainakin selällää ku makaa. Onks muilla ollu mitään samantapasta?
12+4
 
Täälläkin joka kärsii usein pään särystä 1g panadol nassuun ja lepään, helpottaa.. tänään tullu ulkoiltua ja torstaina oli ultra, kun tovin kieteli kauppoja niin taas oli pää kipeä, ilmiselvästi niskoista johtuvaa.. joku 12+5 tänään..
 
Maanantaina, ultrapäivänä tunsin ekaa kertaa "potkun"/voltin mitä lie teki illalla myöhemmin ja tänään uudestaan. Siis ihan mahtava tunne kun tuntee ekoja liikkeitä :-*
 
Ei kai ne näin aikasin vielä ne potkut tunnu...tai no en oo ainakaa kuullu et ois joku tuntenut mut tietty voi olla yksilöllistäkin
 
Yksilöllistähän se liikkeiden tunteminen, toiset voi tuntea aikaisemmin. Riippuu kohdun asennosta ja onko istukka edessä vai takana
 
Mulla viimeks tuntu eka potku rv14 käteen asti ja ne kuperkeikat ja hipsuttelut tuntu jo vähä aiemmin. Nyt oon ehkä justii tuon kuperkeikan kans tuntenu mutta nyt on se istukka edes mikä haittaa tuntemuksia.
 
Täälä kans ihme tuntoja :D tiiä sitte mitä, mutta eilen potki doppleria siihe mallii että futaaja sieltä varmaa tulee :D

Täälä alotettiin henkinen valmistautuminen, että kotiin on varmaan jäätävä jo nyt. (huomenna starttaa vko 13) Selkä sano ittensä tänään irti töissä ja nyt lepoa viikonlopun yli ja maanantaina katotaan, että mitä tehdään. Idioottina kieltäydyin lääkkeistä (vasta sittenkun mikään muu ei auta), mutta onneks kylmä-lämpö hoito auttaa. Kasvava mahakun ei tuu ainakaan helpottamaan tätä, niin hoitaja jo pelotteli että työt tais olla siinä. Toivotaan nyt että on vaan venähdys, mutta pahasti pelkään että ei oo kun oikea jalka puutuu kävellessä ja oikealla kyljellä olo tekee saman mikä viittais hermon olevan jumissa :/

Onneks pahoinvoinnit on historiaa ainakin hetkeks, jos jotain positiivista :)
 
Tuo tunne ja tuossa kohtaan ei voinut olla mitään muuta kun vauvan liike. :Heartred ei vielä jokapäiväistä mutta sitä odotellessa. Suzy91 tsemppiä, tulee pitkä odotus jos nyt jo joutuu jäädä kotiin, itsellä lonkat huonot ja pelkään että koska niille riittää työnteko :,D
 
Oho, onpa kyllä aikaista liikkeille, etenkin jos on ensimmäinen kyseessä :eek:

Mulla ekassa raskaudessa tuntui liikkeet ihan selvästi "vasta" rv 19 ja silloin heti tuntuivat käteenkin. Ennen sitä olin vähän aikaa ehtinyt pohdiskella että ovatkohan epämääräiset tuntemukset liikkeitä. Ainakin osa oli varmasti ollut :)
Tässä raskaudessa (nyt rv 15) on tuntunut epämääräisiä muljumisia mutta koska tuntuvat ympäri vatsaa sellaisissakin paikoissa missä vauva ei voi vielä olla ja ovat mielestäni ihan liian voimakkaita ollakseen pikkuisen liikkeitä, niin olen todennut näiden johtuvat jostain muusta.


Tsemppiä Suzy! Toivottavasti selkä ei jää kiusaamaan :shifty:
 
Kiitos! Heihei ja esikoinen2017 :)

eiköhän tää tästä :)
 
Takaisin
Top