Heinäkuun höpötykset

Meidän poika on välillä kuin ilmetty isänsä, ja välillä aivan äitinsä. Hänellä on mun silmät, pään muoto ja ilmeet, ja isän suu. Nukkuessaan on ihan saman näkönen kuin isänsä vauvakuvissa, ja hereillä ollessaan aivan minun näkönen. Se on varmaan se kun silmät on niin samanlaiset, että ihmiset mieltää hänet ihan mun näköseksi, mutta on hänessä kyllä paljon isäänsäkin. Silmistä tulee kuitenkin neuvolan mukaan ruskeat, niinkuin isällään, eikä siniset niinku mulla.
 
Miehen kanssa aamulla keskusteltiin kun hän oli töissä yöllä selaillut eri foorumeiden keskusteluja ja harmiksi huomannut että miehet ei paljon asioista avaudu. Olen ite huomannut saman. Hän olisi halunnut vertaistukea samassa tilanteessa olevilta iseiltä. Onko teodän miehet samanlaisia jörö-jukkia eivätkä halua vauva asioita jakaa?
 
Meillä isoäiti, siis minun äitini, vertasi tyttöä vanhoihin valokuviin, ja onhan meissä samaa näköä :) samanlaisia pörrötukkaisia pikkurimpuloita ollaan siis molemmat. Silmän muoto on kuitenkin ilmeisesti isältä, väristä on paha sanoa kai vielä, vaikka nyt sinisilmäiseltä näyttääkin. Isällään on kuitenkin täysin ruskeat silmät.

Sen kun tietäisi, mistä tyttö on temperamenttinsa perinyt, kun me ollaan miehen kanssa todella rauhallisia, ja tyttö komentelee jo nyt :)
 
Mun mies varmaan haluais jutella vauvajuttuja muillekin kun mulle mutta juttuseura on niissä asioissa aika vähissä... Sillä on kyllä pari kaveria joilla on lapsi tai lapsia mutta ne kaverit ei edes asu lastensa kanssa samassa paikassa eikä osallistu hoitamiseen niin ei oo sama tilanne eikä niillä oo samaa kokemusta vauva-ajasta kun mun miehellä... Harmi!
 
Ainiin, kävin tossa kovana hellepäivänä kaupassa tytön kanssa. Tytöllä oli kokopuku "shortsiasu" ja lämmintä oli se +30. Nostin tytön autosta syliin ja hattu tipahti, oli jo lähtiessä liian iso. Jätin sen hatun turvaistuimeen ja kannoin tytön ostoskärryihin ja mentiin kauppaan. Kun tultiin kaupasta niin, joku muija (n.60-vuotias) kommentoi mansikanmyyjälle, että kyllä noin pienellä pitäisi olla enemmän päällä ja hattu päässä. Ei siis suoraan mulle, mutta niin kovaa, et kyllä sen kuuli. Laitoin tytön autoon ja lähin pois. Mies olis kuulemma käynyt jotain sanomassa, mut ei kuulu mun tapoihin. Jos joku on idiootti, niin ei mun tarvi olla. Saati tarvitse kellekään (paitsi tietty lapsemme isälle) perustella mitään hoitoon liittyviä asioita. Sillä muijalla oli itellään mukana jotkut alakouluikäiset muksut myös lyhyissä vaatteissa ja ilman hattua.

Saipahan vuodatettua!
 
Kuulostaa ihan samalta kuin minun mummo. Pojulla oli myöakin shortsiasu ja +30 niin ensin kuulemma oli liian vähän vaatetta ja sitten kun poju huus kuumuuttaan vaunuissa riiauin sen vaippasilleen ja kas yhtäkkiä olikin liikaa vaatetta. Ärsyttää kun täytyy kyseenalaistaa kaaaaaaikki mitä teen, mikään ei passaa. Nii ja tosiaan siellä se mummo kutoi pojalle villasukkia ettei vaan tuu kylmä. Ota nyt siitäkin selvää. Kiitoa ja anteeksi vuodatus :D
 
Tuollahan saattaa kuolla kylmyyteen, jos ulkona on kuumempi kuin sisällä. Luin joltain äiti-palstalta, että kyllä alle 1-veelle pitää pukea joku toppa-asu, jos maa on vielä kylmä! HULLUA!
 
Mulle on yhden kerran naapuri tullut sanomaan että tossahan tulee vauvalle kuuma! Päällä oli vaippa ja lyhythihainen mekko, ei muuta, ja jalkojen päällä puoliks tytön oma huopa, jos sattuu tuulee jalkoihin o_O Hmph!
 
Ja onhan se ihan lapsesta kiinni. Ei kaikki ole samasta muotista. Meidän jannu tuntuu olevan samanlainen kuumakalle kuin isovelipuolensa että vähällä pärjää ja kuuma tulee helposti.
 
Argh, ärsyttävää tommoset jotka kommentoi muiden lasten pukeutumista! Sitä ihan tarpeeks vaivaa päätään muutenkin jo vauvan pukeutumisella näillä keleillä, saatikka sitten että muut ottaa asiakseen kommentoida sitä negatiiviseen sävyyn.
 
Saati sitten, että ei kommentoi sitä suoraan, vaan jollekin muulle henkilölle "puolihuolimattomasti". Siis mun vauvahan oli kuolla kylmyyteen silloin, olinpa huono äiti....
 
eiköhän jokainen vanhempi itse tiedä mikä on oikea vaatetus omalle lapselle milläkin kelillä kun meissä ihmisissä on tosiaan eroja että joku on kuumempi verisempi ku toinen. Nää arvostelijat vois jättää ajatuksensa omaan pääkoppaan ja antaa muiden elää niinku heille on hyväksi!!
 
Suurin osa näistä arvostelijoista luulee ihan vaan tarjoavansa hyviä neuvoja... :rolleyes: Myö ollaan tytön kans yleensä lähinnä kahdestaan, täällä käy tosi harvoin vieraita enkä ite käy juuri lähikauppaa pidemmällä. Isi on iltaisin välillä kotona. Sit käytiin miun sukujuhlilla ja joka kerta ku tyttö itki tuli armeijallinen kaikkia "Onko sillä nälkä? Onko sillä kuuma? Kaipaisko se tuttia? Ai miksi ei huoli tuttia? Useinko se syö? Jos se haluaa syliin?" kyselijöitä ja miulla meinas hermo ratketa. Seuraavaks jos sattuu eikä oo rakkaasta suvusta ni varmaa oikeesti paukautan sen kielen päällä olleen "tyttöä väsyttää ja vituttaa kun SINÄ häiritset, voitko ny vittu mennä muualle että se sais ees hetken rauhoittua" ihan jokaiselle kyselijälle. (Mikä piti ihan paikkansa. Aina kun pääs hetkeks jonnekin syrjään ja rauhoittui niin kun tuli takas oli heti puolen tusinaa sukulaista tunkemassa nenäänsä jo valmiiks väsyneen tytön naamaan...)
 
Joskus 2 vkon ikäsenä käytiin kaupassa ja tyttö vihas kaupassa käyntiä. Mies lähti sitten huutavan vauvan kanssa jo autoon jonosta ja mä jäin siihen jonoon. Kassatäti ei varmaan tiennyt/huomannut, et oon siinä jonossa, kun asiakkaille totes, et "eipä oo äiti lastaan syöttänyt". Perkele kun tolla meidän tytöllä ei muutenkaa oo tota tiheetä imuttelua ollut missään välissä sen kummemmin ja AINA sillä on nälkä kun se huutaa. En sanonut mitään, koska oon tollasen yläpuolella.

Mistä näitä ihmisiä tulee?? Raskausaikana varmaan samat tyypit heittämässä niitä iänikuisia "ei sinne oo kukaan jäänyt" "onkohan siellä kaksoset, kun noi on iso maha" "ai miks haluut/et halua kivunlievityksiä" ja samat tyypit on varmaan ekana ihmettelemässä imetystä tai varsinkin sitä, jos ei imetä (koska sehän on niin julmaa ja väärin ja ihmisoikeusrike suorastaan)!
 
Tosta ois voinu laittaa palautetta ihan ko. kassaneidin työnantajalle, kun noin huomauttelee asiakkaistaan. Ite ainakin laittaisin, sen verran ärsyttäisi. Saispa kassatäti ansaitsemansa näpäytyksen.
 
Äääööööh, mulla on joku ongelma, en voi olla ostamatta tytölle koko ajan jotain! Lompakko EI kiitä :confused: nyt kyllä, pakko ottaa järki käteen ja sulkee nettikaupat/kirppikset/normi kaupat viikonlopuks ja ens viikoks ja mielellään koko loppu kuukaudeks kokonaan mielestä! Koht on tytöllä enemmän vaatteita ja asusteita kun mulla :eek:
 
Kauheita kommentteja. Ärsyttävää, kun ihmiset tunkee nokkansa joka asiaan ja luulee tietävänsä kaikesta kaiken! :mad: Ei ihme et monille tulee kovat paineet äitiydestä ku joka nurkan takana joku arvostelemassa, huoh! Ite koitan pitää asiallisen linjan vaik kuulee kyllä monenlaista neuvoa, mut joskus tulee kyl sanottua vähän äkäsemminki takas jos sillä tuulella satun olemaan :p
 
Mun tekis mieli ostaa 800 euron rintapumppu. Onneks ei oo mitenkään päin varaa. Saatan ostaa seuravaa varten. Tai sit vaa vuokraan jos tulee toinen lapsi joskus.

Kauhee toi kassaneiti! Miten kehtaa sanoa. Ei varmaa itellään lapsia...
 
Kävin eilen ensi kertaa ilman vauvaa lounaalla ja siiderillä ystävän kanssa. Kyllä muuten oli tissit pinkeät sen jälkeen, oikein sattui taas pitkästä aikaa. Tais ajaa lounas ja siideri asiansa, kun ilmeisesti ainakin rentouduin :)
 
Takaisin
Top