Heinäkuun höpötykset

No nyt mittasin pikku-unien ja syömisen jälkeen, niin oli 36,8. Varmaan täs päivän ajan mittailen tota useempaan kertaan. Mittaan aina pariin otteeseen, ettei tuu virheitä ja ihan pepusta. Kainalo on jokseenkin haastava...
 
Meillä oli korvatulehduksen aikaan pepusta mitattuna 38, ja lääkäri sanoi että normaali lämpö. Lääkäri sanoi myös että pepusta mitattuna normaali ois vauvalla vielä 38,5, kainalosta 38.0. Muuten kun ollaan mittailtu on ollut 37.3-37.7, joten tais tuolloin pikkasen normaalia enemmän lämpöä olla.
 
Täh? Eikö peppumittaus oo kuitenkin ns. tarkin? Kainalosta en kyl saa mitenkään mitattua, on kaikki käsiin liittyvät huoltotoimenpiteet (esim. kynsien leikkaus) aina niin haastavia :) Aika kovilta lukemilta noi kyl kuulosta, et 38,5 olis normaali!?
 
Pepusta mitattuna tosiaan saa olla puol astetta enemmän verrattuna kainalosta mitattuihin lukemiin, ihan pitää paikkansa :) Ja mitattava aina levon jälkeen mut ei suoraan peiton alta, eli lapsilla lämpö nousee kun ovat aktiivisia. Samaten jos on ollut lämpimien vällyjen alla.
 
Mittaako kukaan korvasta? Me saatiin semmoinen lahjaksi ja todella helppokäyttöinen ja tarkka!
 
Mie mittaan korvamittarilla otsasta, siinä on oma moodinsa siihen :) Sit jos näyttäis jotain hälyyttäviä lukemia mittaisin varmaan kainalosta tai pepusta varmistuksen. Tosin meillä kotona olevista mittareista toi on ehkä lopulta tarkin...
 
Meille ainakin lääkäri suositteli peppumittaria kun kysyttiin just korvamittarista. Meillä on semmonen digitaalinen taipuisa lastenmittari. Pepusta kun mittaa niin saa tosiaan ns. elimistön sisälämpötilan, mikä on se tarkin. Kainalosta kun mittaa, on se lämpötila ihon pinnalta, eikä kropan sisältä, joten siks on alempi kuin pepusta. Korvamittaria ei tietääkseni suositella, koska korvatulehduksen aikaan ainakaan ei sais korvaan laittaa mitään, ja muutenkaan näin pienellä ei sais laittaa korvaan mitään ylimäärästä.
 
No en oo enää saanut kovia tuloksia, joten ehkä se oli vaan joku hetkellinen lämmönnousu. Onhan noita. :) Tolla digitaalisella menee meillä n. 5-10s mittaukseen, et ei oo kummonen homma tarkkailla. :)
 
Upeeta sipuli, MammaMaria ja muut, että vauvanne on jo rauhallisempia ja tyytyväisempiä. Meillä myös jo parempaan suuntaan menossa. Ei oo iltahuutoja enää läheskään joka ilta. Pääsääntöisesti voisi jo sanoa menevän hyvin.
 
Onko teillä vauvasta muuten kellekään sanottu, et näyttää äidiltään/isältään? Meillä tää neiti on ihan täys vauvakuvakopio isästään. :) Se lienee sitä evoluution määräämää samannäköisyyttä, että isä lapsensa tunnistaa ja tunnustaa. :wink Ei oo mitään yhteistä piirrettä mun kanssa ainakaan vielä...
 
Meillä osa sanoo pojan näyttävän isältään ja osa sanoo, että näyttää multa :) mut kasvonpiirteet elää ja muuttuu koko ajan joten "lopputulosta" paha sanoa vielä


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä sanotaan olevan molempien näköä, aika tasapuolisesti. Jos joku väittää olevan täysin miehen näköinen, lätkäisen mun vauvakuvan pöytään :grin, sitten muuttuu ääni kellossa. Toisinpäin en sitä tietenkään tee :wink No ei maar, kiva kun on molempien näköä. Mun silmät ja odotellaan vielä, että niistä tulisi isin silmien väriset eli ruskeat.
 
Meillä näyttää ihan multa, mutta silmät on täydelliset kopiot isältään :) ja samoin on/tulee olee kroppa, nyt jo pitkä ja hoikka niinku isällään! Huomaa myös sormista ja jaloista, ei oo lyhyet niinku mulla :grin
 
Meillä on ollut syntymästä lähtien aivan tumman ruskeat silmät ja tummahko iho niinkuin isällään. Ite oon ihan valkonen ja sini-viher-silmäinen.
 
Tytöllä on isin nenä mutta muuten taitaa olla hyvin paljon muhun tullu niin kasvonpiirteiltään kun rakenteeltaankin. Siro vauvahan tuo on ollu alusta asti ja niin olin itekin. Pitkät sormet ja pitkät jalkaterät joita neuvolassakin aina ihmetellään on sit taas isin perintöä kun mulla nekin on aina ollu kokooni nähden sirot.
 
Meillä kans riippuu katsojan silmästä kumpaa näkee vauvassa enemmän. Minusta se on hassu sekoitus meitä molempia :) Samoin kuin esikoinen. Meillä tytön jalka oli n. vuoden iässä kokoa 20.
 
Meillä suurin osa on kehunu isän näköiseksi tyttöä. Miusta on enemmän miun näköinen - kasvoiltaan. Ehkä silmien väri (mitä tosta vielä voi sanoa) ja luuston muoto on isältä peräisin. Mut silmien muoto, nenänpään muoto, huulet on hyvin samanlaiset kuin miulla. Hörökorvat on isiltä ja taitaa olla toistaiseksi aika vaaleatukkainen myös :)
 
meidän tytöstä suurin osa ei osaa sanoa kumman näköinen on mutta ne jotka osaa,ovat sitä mieltä että ihan isänsä näköinen. Omasta mielestäni on kans isänsä näköinen enemmän,paitsi nenä on multa :D. isällään on ollu vauvana paljon tummaa tukkaa ja mulla taasen oon ollu vähän vaaleeta tukkaa,kuten tytölläkin. Mulla on blondi luonnonkihara tukka ja oon aika varma että tytölle tulee samanlainen ku ennusmerkit on samoja. Eli että vauvana vaalea,vähäinen mutta tiheä (tota ihmettelevät neuvolassaki) tukka..mutta jota sitten vuosien saatossa siunaantuu ihan hillittömästi :). Itse en koskaan ole tykännyt mun tukasta, etenki nuorempana Se meni tosi kiharalle ja edelleenkin Kyllä suoristan.. Mutta silti toivon että meidän tytölle tulee sellaset :D. Kirotkoon hän niitä sitten 15v päästä:)
 
Takaisin
Top