Heinäkuun höpötykset

///e\\\

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Huhtikuunmammat 2014
Jaahas, taas vaihtu kuukausi ja täällä ainakin ollaan jo ihan kypsiä näihin sadepäiviin - ei huvita vaunuilla tms. kun ulkona on niin kurjaa:confused: Meillä isikin nyt kesälomalla ni olis kiva oikeesti tehdäkkin jotain yhdessä... no, kai se kesä sieltä vielä tulee :rolleyes: Pääsee pikkumiehen varpaita uitteleen rannalle ja muuta mukavaa:)
 
No ihan sama keli täälläkin :) Jos tästä on pakko jotain hyvää repiä, niin neitihän nukkuu näillä keleillä tosi hyvin ulkona päikkäreitä. Helteillä ei ollut toivoakaan...Mut vois tulla lämmintä, niin toi kasvimaakin sais valoa ja lämpöä...
 
mua niin harmittaa, kun olen kahdelle ensimmäiselle lapselle kirjoittanut "päiväkirjaa" tavallisten vauvakirjojen lisäksi, olen liimaillut niihin kuvia ja tarroja ja kirjoitellut, milloin on tehty ensimmäistä kertaa mitäkin, potalla käynnit, kirjastoreissut, kerhoreissut, vaatteitten pukemiset, syönnit, kesälomareissut yms.
niin enää ei tahdo näiden kolmen kanssa olla aikaa niihin! :sad001
enkä edes ole löytänyt tälle viimeiselle oikeanlaista kirjaa/vihkoa... olen kalenteriin koittanut merkkailla mitä kellekin on tapahtunut milloinkin, varsinkin näitä vauvan juttuja. mutta arvatkaapa muistanko niitä enää joskus puolen vuoden päästä, jos kalenterissa lukee joku yksi sana... :confused: kuvia olisi kameralla ja koneella teetätettävänä, mutta saa niihinkin keskittyä, kun niitä pitää teettää mummuille ja pappoille...
 
me oltiin asuntoautoilemassa just viikko! Lapissa aurinko paistoi, mutta mäkäräisiä oli tuskaksi asti... Hyvin sujui vauvan kanssa karavaanailu muutaman illan väsymysitkua lukuun ottamatta. Eilen illalla tytön ilme oli kyllä niin pöllähtänyt, kun yhtä-äkkiä oltiinkin kotona - makkarin tapetit tunnisti selvästi :)
 
Me ollaan kanssa oltu nyt viikko asuntoautolla ympäri suomen reissussa ja täytyy todeta, että neiti on loistoretkeilijä! Ei haittaa askeettiset vaipanvaihto-olosuhteet eikä päivällä pakosta tarjottu huoneenlämpöinen maito :)

Lisättäköön tähän vielä se, että neiti nukkui viime yönä lähes 12 tuntia putkeen heräämättä kertaakaan syömään!
 
Muokattu viimeksi:
Me odotellaan edelleen, milloin alkaisi vaunussa taas viihtyä, tosin keli on ollut aika kurja. Ei kuitenkaan taida olla lapselle eikä äidillekään tervettä olla aina vain sisätiloissa. Isän jälkimmäiseen kesälomaankin on vielä monta viikkoa, eli reissaamista ei ole vielä päästy kokeilemaan.
 
Meillä poika rakastaa kylpemistä niin paljon, että nykyään jopa nauretaan kun kylpyyn mennään ja jalat koskee veteen. Niinä iltoina kun ei oo kylpyä, vauva alkaa aina vaikeroimaan kun yökkäriä puetaan, kun tajuaa ettei kylpyyn päästykään. Yhtenä iltana oli amme jäänyt lattialle, ja peppupesun jälkeen meinasin että pestäänkin vielä kädet ja nostin pojan uudestaan hoitapöydältä. Tyyppi kattoi ammetta lattialla ja oli ihan onnessaan, ja mikä itku tulikaan kun pestiinkin vain kädet ja mentiin takas hoitopöydälle. Ihana huomata miten iso poika tää on jo ja miten osaa yhdistää asioita toisiinsa (iltatoimet + amme lattialla = kylpy) ja miten se jo tuntee näitä iltarutiineja ja osaa odottaa kivoja asioita :)
 
Voi kuinka ihanaa! Mä vielä odotan, että meidän neiti yhdistelsi asiat. Kuulostaa jo isolta pojalta sipulin poika :)
 
Meilläkin kylvyt on ehdoton pojun suosikki. Ostettiin semmoinen kylpytuki. Aivan mahtava kapistus. Ei tarvi pelätä että poju pyörähtää käden päältä mahalleen ammeeseen. Onpa jopa uskallettu saunassa samalla käydä kun poju köllii tyytyväisenä ammeessa. (Poju tietenkin koko ajan seurannan alla!!)
 
meillä kans on kylpytuki, pärjäilee siinä ilman vanhemman tukemista jo kans, tosin meillä sitä ei saa kiinni ammeen pohjaan joten täytyy pitää siit tuesta kiinni. Kovin jo alkaa poika polskuttelemaankin :)
 
Mun täytyy varmaan kans hankkia kylpytuki kun tuntuu että ikinä ei pysty tekemään vaan yhtä asiaa kerrallaan... Helpottais varmaan yhteisiä pesuhetkiä jos ois se tuki.
 
Moikka taas kaikki! Olen viettänyt forumin suhteen hiljaiseloa kun kone on päättänyt etten mä pysty kirjoittamaan forumille suoraan vaan mun täytyy copy-pasteta kaikki tänne Wordistä! En sitten samalla näe mitä muut on kirjoitelleet.
'
Olen ihan pihalla muiden kuulumisista, alan lueskella niitä piakkoin. Meillä on vauvan kanssa sujunut tosi hyvin, esikoinen vähän aiheuttaa harmaita hiuksia mutta nyt jo helpottaa. Se on esim taas muistanut miten nukutaan päikkäreitä, taito mitä äiti ehtikin jo kipeästi kaivata! Kesä tuli vihdoin, toivottavasti helle ei vie esikoisen päikkäritaitoja uudestaan.
 
Pitäis varmaa iteki hommata se kylpytuki jos onnistuis saunominenkin. Viimeks yritin ottaa vauvan mukaan saunaan, ajattelin et jos alalauteilla on ja pitää vaikka kosteaa pyyhettä siinä päällä hetken eikä heitä löylyä jne ni varmaan pärjää. Mut tyttöä jännitti ylipäänsä koko suihku ja kylpyhuone niin pahasti ettei siitä tullu mitään paitsi huuto. Tähän asti ollaan pesty ja kylvetty vessan lavuaarissa mut alkaa tyttö olla liian iso. Pitää varmaa siirtyä keittiön lavuaariin (ja pitää tiskipöytä puhtaana, iiks) kun toi kylpyhuone on oikeesti niin kylmä ettei siel kehtaa pitää tyttöä alasti ilman et on sauna päällä eikä toi amme oikein mahdu vessaan.
 
Nyt alan minäki uskoa siihen maagiseen kolmen kuukauden rajapyykkin. Meillä 3kk tulee täyteen kolmen päivän päästä, ja nyt on viime päivinä tullut ihan totaalinen muutos tähän vauva-arkeen. Viimeisinä kolmena päivänä ei ole itketty juur yhtään! Yöt on vaan syöty ja nukuttu, viime yö (11h) jo kokonaan omassa sängyssä. Päiväunille nukahtaa vaunuihin iloisesti jokellellen, ja herää sieltä huutamisen sijaan venytellen ja haukotellen. Hereilläoloaika vaan hymyillään ja leikitään ja harjoitellaan kovasti hartioiden nostamista selältään. Hereillä jaksaa olla ja seurustella jo useita tunteja, ja kun haluaa nukkumaan niin pyytää tuttia ja sulkee silmät vaunuihin laitettaessa. Aivan uskomaton muutos, ihan eri vauva kuin muutama päivä sitten! Meillä on nykyään rääkyvän vastasyntyneen sijaista hieno pieni poika :) Ite oon vihdoin osannut nauttia kesästä ja nukkunut hyvin. Tänäänkin oltiin koko päivä puistossa piknikillä, poika leikki ja touhusi viltin päällä, ja vaunuista tyytyväisenä katteli maailmaa, kunnes kahteen otteeseen nukahti jokellellen sitten kun alko väsyttää. Edelleen aika paljon piereskellään, mut se ei näytä haittaavan enää ollenkaan.Toivottavasti tää ei oo nyt mikään KAUSI vaan pysyvä muutos :D Ja toivotaan et toi 3kk rajapyykki tois muutoksen myös muille haasteellisemmille vauveleille! :)
 
Niin ja viimiset kolme iltaa ollaan myös nukahdettu ihan itse omaan sänkyyn ilman huutoa :)
 
Loistavaa! Meillä vähän aiemmin tuo kelkka kääntyi, mut just tänään sanoin miehelle, et on niin erilainen tyttö meillä, joka leikkii, juttelee ja hymyilee. Siitä ei ollut n. 2 kk mitään tietoakaan! Nyt on ihan erilainen meno, vaikka kiukkua tuleekin vielä ennen nukkumista, onneksi ei kuitenkaan tunti tolkulla :)
 
Mittasin vauvalta lämmöksi 37,6. On ollut kovin kärttyinen tässä aamulla ja ehkä vähän kalvakka. Ei ees oo nyt suostunut oikein syömään. Sain kuitenkin lopulta päiväunille vaunuihin ja mittailen taas kuumetta, kun heräilee. Oon joskus aiemminkin mittaillut, niin en ees muista, et olis mennyt 37 rikki. 38 taitaa olla joku raja, et alle 3kk lääkäriin?
 
joo jos yli 38 menee niin täytyy mennä lääkäriin! Toivottavasti ei tuosta kuitenkaan nousisi..
 
Mulle neuvolalääkäri sano että alle 3kk pitäs viedä lääkäriin vaikka kuume ei nousiskaan 38 asteeseen. Varsinkin jos vauva on itkunen, levoton tai syö huonosti.
 
Takaisin
Top