Heinäkuun höpötykset :)

Näkyyhän siinä kaikki tarpeellinen niin miksipä ei kävis o.O

En nyt muista tarkkaan minkälainen lappu meillä oli kun muutettiin tähän. Ei siinä mitään ihmeellistä mun mielestä lukenu.

Kiitos Inxu. Olen ihan helisemässä kaikkien lippujen ja lappujen kanssa. Meinasin, että olisin täyttänyt nyt valmiiksi koululle sen lappusen, jossa ilmoitan opintojeni keskeytyksestä. Seikkailtuani koulun sivuilla puoli vuosisataa löysin jopa sen lomakkeen, mutta siinäpä on niin idiootit syyt keskeytykselle ja niistä pitää valita vähintään yksi ja vaihtoehtoa "muu" ei ole - -' Kaikkein lähimpänä raskautta oli terveydellinen syy, joten antaa olla. Täytän sen sitten vaikka opon kanssa elokuussa, niin ei tarvitse yksinään pähkäillä.

Asuntohakemukset pitäis täyttää, että pääsis pois täältä opiskelijahelvetistä. Tosi kivahan se on, että rapussa mekastetaan yötä päivää ja yläkerrasta yrjötään meidän parvekkeelle harvase päivä. Hissikin on niin sopivan kokonen, että just ja just menee ovi kiinni, kun vaunut sinne sulloo ja änkee itsensä vaunujen viereen. Esim kauppakassi siihen koppiin ei vaunujen ja mamman lisäksi sopisi. Vaunu/pyörävarastoon taas ei voi jättää mitään, kun aina joku sylkee tai kuseksii ympäriinsä ja varastaa kaiken mikä ei ole pultattu kiinni. Suorastaan kadun sitä päivää, kun tähän murjuun muutettiin.

Hiphei :D

Enpäs ole pitkään aikaan täällä käynyt kun on ollut muuttohommia uuteen asuntoon ja nytten hääjärjestelyitä kun on enään 4. päivää aikaa niihinki :D

Onkos muuten teillä muilla kertynyt painoa kuinka paljon? :)

Täällä on painoa tullut +2.2kg. Eli siis ennen raskautta oli 75 ja nyt 77.2. Tässä tulee vähitellen aika pulla olo :D

Noin kilo plussan puolella ollaan nyt. Lähtöpaino oli 69, alimmillaan käyty 67,2 ja nyt tänään neuvolan vaaka näytti 69,8. En kyllä ihan varma olis tosta kun kävin vanhempien vaa'alla n. viikko sitten näytti 67,8.

Heippa pitkästä aikaa!

Terveiset Kreikasta, meillä oli sää mitä mainioin. Ei liian kuuma, niinkuin ilmeisesti täällä ainakin jutteluista päätellen! :)

Itellä tota painoa tullut vissiin kilon verran, vähän vaihtelee tuo paino päivästä..

Pikku hiljaa ruvennu nuo potkut tuntumaan tuolla sisäpuolella ihan kunnolla, miten teillä?

Meidän pienen jumppailut tuntuu todella selvästi ja kuperkeikatkin on alkaneet tuntumaan. Se on jotenkin todella häijy mutta samalla ihana tunne. Tuntuu vähän siltä, kuin joku kääntäisi sisuskaluja nurinperin :D

Tänään käytiin neuvolassa ja ekan kerran mitattiin kohdun korkeus. Menen kuulemma ihan omilla käyrilläni, viikkoja nyt 21+2 ja tuo kohdun korkeus 24cm. Mutta en oo löytänyt mistään että mikä olis "oikea" mitta näille viikoille?

Entäs, onkos teillä joilla on jo vanhempia lapsia, niin onko sisarukset käynyt ultrassa katselemassa masuasukkia? Meillä esikoinen haluais kovasti mukaan että näkis pikkusisaruksen ultrassa (kuvissa on kyllä nähnyt) mut en yhtään tiä onko sisaruksia tapana viedä neuvolaan? :D

Narsku78: Mulla ainakin on neuvolakortissa kohdunpohjan korkeus-mittataulukko. Sun viikoilla normaali on 15-20cm (15cm alaviiva, keskiviiva 17cm ja yläviiva 20cm). Tämän taulukon mukaan kohdunpohjasi korkeus vastaisi viikkoja n.24-30 (n. rv 24 yläviiva, keskiviiva rv 27 ja alaviiva n. rv 30). (:

Hyvin pitkästä aikaa kirjoittelen minäkin. Ihan tosi alussa laittelin pari viestiä mutta sitten jäin taustailemaan, joka ikinen päivä olen lukenut teidän juttuja ja kaikesta olen perillä mutta en ole itse saanut aikaiseksi kirjoitella 

Täällä päästiin puoleen väliin tänään, enää puolet edessä. Rakenneultra olisi perjantaina, vähän jännittää että onhan siellä kaikki hyvin. Miehen polttarit on viikonloppuna, joista ei itse tiedä yhtään, ja pojat tulevat hakemaan suoraan sairaalalta sitä ultran jälkeen että kerkeevät minne ovat menossa. Toivottavasti kaikki on hyvin mahassa ettei tarvitse surra koko viikonloppua yksin! meillä on tosiaan häät elokuun alussa. 

Onko muut vuorotyön tekijät huomanneet että vuorojen vaihtelut on jotenkin tosi raskaita nyt raskaana ollessa? itse oon ihan poikki koko ajan. Nyt on kaksi yövuoroa edessä ja vähän jännittää kuinka käy. Loppuajasta ei pitäisi olla enää yövuoroja tai ainakin toivoin että niitä ei mulle laitettais enää loman jälkeen.
Lomaan enää kaksi viikkoa onneksi! saa keskittyä häihin ekat kaksi viikkoa ja lopun lomaa vaan olla ja toivottavasti vähän reissata 
Häämatkaa ei olla edes vielä mietitty kun tuli nuo häät ja vauva vähän samaan syssyyn nyt niin on tuota makseltavaa ja hankittavaa joten rahaa menee muutenkin. Jospa sitä jossain kävis edes muutaman päivän reissun. 

Selkä on alkanut vaivaamaan täällä. Hain jo terveyskeskuksesta tukiliivin mutta kovilla helteillä sen pitämisestä ei tullut mitään kun hiosti niin. Painoakin on päässyt hitto vie tulemaan jo 7 kg ekasta käynnistä emoticon karkit on vaan niin hyviä. Ne on mulle heikko kohta, ollut aina, jo ennen raskautta.
Liikkeet on tuntunut jo jonkin aikaa mutta nyt viimeiset neljä-viis päivää tuntunut ihan kunnollisia potkunyrkkeily matseja masussa, ihana pieni <3

Hirveä romaani ja pelkkää omaa napaa mutta tulipahan jotain kirjotettua 

En oo mitenkään huomannu suurta vaikutusta vuorojen vaihteluun. Mä kyllä haluan tehdä yövuoroa niin pitkälle kun tässä nyt pysytään edes työkuntoisena. Tullu jo ihan levossa noita hengenahdistuksia että saa nyt nähä sit palataanko sitä lomalta enää ollenkaan töihin :(

Narsku78: Sulla on aika sama sf mitta mun kanssa, onhan se vähän "yli äyräiden", mutta ei se oo välttämättä merkki mistään.

Kait se riippuu vähän lapsen iästä mutta täällä ainakin on toiveena että ei olis lapsia mukana ultrissa. Neuvolassa meillä Janika on ollu joka kerralla ja varmaan tulee olemaankin kun melkein joka kerta onnistunu ukko olemaan töissä mun neuvola aikaan. Raukka alko itkemään tänään kun kuunneltiin sydänääniä ja äiti makas niin korkealla :D

Meriy: Kiitos :D Eihän mulle tullu mieleenikään tutkia tota neuvolakorttia, sieltähän se käyrä löytyy! Näköjään taas mennään joo yli kaikkien käyrien, niin oli esikoisenkin kanssa, että käyrät paukku mennen tullen. Mitään ongelmia ei kuitenkaan ollut, oli vaan tilava kohtu, tyttäkin oli 4,5 kiloinen syntyessään ettei sitä lääkärin arvelemaa 7 kiloa...

Inxu: En usko että tää kohtumitta on merkki mistään sen kummemmasta, muksulla tuntuu olevan kaikki hyvin ku potkii niin vimmatusti ja viime viikolla rakenneultrassa kaikki oli kohdallaan. Eikä neuvolatätikään tänään sanonu mitään että kannattas huolestua. Tuolla Gravidassa Jyväskylässä ne ei edes mittaa tota sf-mittaa, kun se ei kuulemma kerro yhtään mitään ja turhaan vaan ihmiset huolestuu jos mitta eroaa käyristä. :)

Meidän neiti on 11 vee, syksyllä 12 vee ja se niin kovasti tykkäis tulla kattoon ultraa. Tarttee varmaan soitella neuvolatädille ja kysästä että sopiiko isosiskon tulla mukaan kurkkimaan. :)

Meriy: kyllä käy.
Narsku: Neuvolakortin takana o kasvukäyrä jossa o viitteet että mikä o ylämitta,keski ja alamitta. Jokaisella menee nii yksilöllisesti että ei kannata siitä säikähtee. Näillä viikoilla muutenkin tahtoo olla tavallista korkeemmalla enne ku tasaantuu ja kohtu pääsee niin sanotusti omalle alueelleen kunnolla.

tyttö ollu aina mukana ultrassa mutta ei se siitä tajunna mitää kute ei eilen ees sydän äänen kuuntelustakaa.Ei olla joko saatu hoitajaa sille tai sitte ollaa vaa aina otettu mukaa, kun ollaa sit muissa paikoissa matkalla kääty. Ei mua haittaa jos omat lapset on mukana kattomassa, siitä vaa. Vanhempi tyttö joka o miehen ei tasan varmasti tule mihkää noihi mukaan sen sanon minä!!

painoa on tullu melkei 7kg vaikka en oo erityisemmi herkutellu ees, no ehkä vähä.. ja mulle ei olis yhe lääkärin mukaa saanu tulla ku 5kg koko raskaus aikana korkean painon takia. niinpä niin. Mut tossa o varmaa se 1kg tuota turvotusta mikä jäi viime viikon helteistä päälle.

Heips kaikki hengessä mukana aina oon mut harvois pääsen tällä hetkellä koneelle... Mä sain kuusi muovikassillista lasten vaatteita ainoo et ne koot meni et on 5 vuotiaaseen asti ja vauva vaatteita oisko ollut kolme :D mut onpa sit vähän vanhemmallekkin iälle jo vaatteita ja kun ilmasiks sain ne niin otin ilomielin vastaan :)... Viime neuvolassa mulle oli tullut 2kiloo lisää mut alkuraskaudessa mulla tippu sellaset 5kiloo :D... mä niin ootan viikonloppua kun me lähetään miehen kanssa kahdestaan varmaankin viimeisen kerran viikonloppu reisulle koiratkin menee hoitoon.... Haetaan reisunaikana mun veljeltä pinnasänky ja muita vauvan tavaroita...

Heissan!

Meilläki muutto meni hyvin ja nyt on kaikki kamat paikoillaan ja koneet kytketty seinään ja nettiin :D Mulla on siis 2 tietokonetta, tai toinen on läppäri ja toinen ihan normi pöytäkone. Vähä vielä totuttelua kämppään, mut ihan hyvältä vaikuttais ja naapurit vaikuttaa olevan ihan OK, mitä ny alakerran emäntä on vähä kärttynen, ku eivät saaneetkaa entisiltä asukeilta noita sälekaihtimia vaikka oisivat halunneet ja mä en niistä suostu maksamaan entisille, ku en niitä alunperinkää halunnu.. Että semmosta :D

Vähä yritin juttuja lukasta, mut enhä mä enää muista mitä piti kommentoida ja mihinkin... Mut painosta en tiiä mittää, en oo uskaltautunu puntarille, mut lähtöpainoon verrattuna on varmasti tullu +5kg jo ja liikkeet tuntuu ihan selvästi.. Mikä sinänsä on jännää, et välillä tuntuvat tosi hyvin ja välillä ei mitään. Mut mulla onki istukka tällä kertaa takana, että pitäis tuntua kyllä muuten, mut jätkä viihtyy ilmeisesti selkä mun napaani kohden enemmän osan ajastansa..

Huh hellettä!

Tänään kävi anoppi ja miehen sisko 4kk tyttönsä kanssa kylässä. Saatiin uusia ja "vanhoja" (kerran käytettyjä) vauvanvaatteita kaks isoa kassillista. Oon niitä nypplänny innoissani täällä. Käytiin sitten vaunuliikkeessä pyörähtämässä ja kattelemassa vaunuja. Nyt mies löysi vaunut jotka häntä miellyttää, mutta hinta 1000e :D Anoppi tosin luvannut maksaa vaunut.

Mulla ei ole mahaa mittailtu vielä ollenkaan enkä edes oikein tiedä mistä kohdasta sitä mittailtais jos itse haluis katsoa?

Ihanaa häähuumaa monella! Täällä ei moisesta toivoakaan.

En muuten muista onko täällä ollut jo keskustelua ristiäisistä vs nimiäiset? Täällä keskustelu ollut ajankohtainen lähinnä äitien kanssa. Nimiäisissä en itse ikinä ole ollut, jos jollain kokemusta niin kertokaa ihmeessä! :)

Muistakaa juoda vettä!

Tilasinpas itselleni kaksiosaisen äitiysuimapuvun Raskauskeijusta ja olen melkoisen pettynyt uimapuvun alaosaan. Se on aivan järkyttävä mummoalushousumalli l: Ja tietysti tilasin sitten vielä liian isonkin, että piti takaosaa hieman 'topista' kaventaa, ettei repsota rumasti. Muuten on kyllä ihan miellyttävä, pitää siis vaan käydä jossain vaiheessa ostamassa parempi alaosa, niin voi oikein hyvin käyttää raskauden jälkeenkin.

Ollaan uimaan lähdössä ja tuossa mummomalli alaosassa en kyllä rannalla kehtaa hipsutella, joten vedin jalkaani miehen uimashortsit :D

Tulin nyt vaihteeksi avautumaan omasta navastani..ihan kamala vapaa päivä mulla. Meillä siis on miehen 10v tyttö tämän viikon ja en ole missään vaiheessa tykännyt tytöstä. Siis ei varmaan tytössä mitään vikaa mutta en vaan tiedä mitä tehdä koska minulle se edustaa mieheni ex-vaimoa ja edellistä elämää. Itsekkäästi en kestä tilannetta millään tavalla. No aamulla oli Neuvola ja siellä kaikki hyvin ja käytiin jätskillä ja kaikki hyvin. No sitten mies halusi lähteä töihin ja pyysi minua jäämään katsomaan tyttöä. No en ole jäämässä! Itse olen kymmenen vuotiaana kyllä pärjännyt jo koko kesäloman ajan yksin kotona kun vanhemmat onnollut töissä, no tämä tyttö nyt ei sitten voi olla yksin kahta tuntia. No mies siitä tietenkin suuttui minulle ja kamala riita ja huuto pihalla kun hän ei voi ymmärtää miksi en voi viettää tytön kanssa muutamaa tuntia. Ja minä en tajua miksei tyttö voi olla hetkeäkään yksinään.. No riita sitten "sovittiin" niin että mies ja tyttö lähti uimaan ja jätti minut itkemään ja raivoamaan yksin kotiin. Menivät vielä mun autolla niin on jumissa täällä.. Noniin, avautuminen suoritettu.

Takaisin