Heinäkuun höpötykset :)

No eipä se mansikka kausi oo kovin pitkä niin kyllä mä sallin itselleni mansikkaa kun maistuu.

M1ntulle vielä Janikastakin sanottiin iso kokoiseksi mahan päältä tunnustellessa ja sanottiin myös että jos vettä on vähänkin normaalia enemmän(ei tarvii raja edes ylittyä) niin voi olla vaikea tunnustelemalla arvioida. Enkä nyt tarkota etteikö se voisi olla isompi mutta ei kannata pelkän käsituntuman perusteella nyt jännittää vielä liikaa.

Inxu: nää o taas näitä tutkimuksia joilla oo mitää merkitystä mihinkään. Ja ku ihmiset sitten uskoo silmät sinisenä nii tulee ongelmia.

VOi luoja tätä mun supistelu ongelmaa. Ei tykkää kroppa tästä kuumasta, supistelee kevyestä ja hitaasta kävelystäkkii ja siitä että puutarha keinussa istuin ja keinutin ihteeni ja nyt siitä että istun tässä tietokone tuolilla. Ja iskee puukkomaisia vihlasuja alakertaan siis haaraväliin. EI KIVAA!!! onneks o tiistaina neuvola.

NIi ja kaiken huippu. MULLA KOSKEE KORVAAN. ja hampaaseen että kumpi o ongelma vai onko se kolmipiste hermo siel välillä. että jos ei helpota huomisen aikana nii sit päivystykseen tytön kaa kummatkin korvansa näyttämää ku tyttö haroo tuhottomasti kanssa korvia. Että tällästä tänne..päähänkin koskee vaikka vettä vetää.tietty tääl ei oo satanu eikä ukkostanu ja on hirveän painostava ilma ulkona...ukkonen meni sen verra viturasti ohi että jyrinä ja pilvi näky mut nii vaa karkas kajaania kohen ja iisalmen kierti. pari tippaa tuli yhestä pilvestä mutta se ei ees kastellu mitään.

Mä kanssa aion syödä mansikoita huoletta niin kauan kun on mansikka-aika. Ja varmasti parempi syödä kotimaisia mansikoita, kun ulkomaisia hedelmiä. 

Seuraavaksi herkutellaan parvekkeella kypsyvillä tomaateilla. Niitä on ihan järkyttävästi, yhdessä puskassa varmaan 50 :D

Saripink: Toivotaan sitten, ettei remontti ihan järjetöntä vaivaa aiheuta. En mäkään kyllä haluais lähteä synnyttämään sellaseen paikkaa, johon muilla olis vaikea tulla käymään...

kaylies: Joo oli vaan pakko tänne laittaa, mutta on se ihme mitä kaikkea "tutkimustuloksia" sitä saadaankaan aikaseks.

Mullakin alko eilen supistelemaan kun käytin koirat ulkona, muutama supitus tuli illan aikana. Tullu varmaan juotua liian vähän. Pitää yrittää tsempata tänään paremmille nesteytyksille. Mullakin olis tiistaina neuvola, en kyllä odota yhtään kun on sijainen neukulla, puhelimessa ei ainakaan vakuuttanu.

Syökää vain mansikoita, minä en. Olen jo valmiiksi allerginen ;) Ajattelin nyt vain laittaa siitä mansikkakuumeesta vähän tietoa, ettei kukaan nyt täysin kauhistu, että mikä se sellainen kammotus on (:

No niin, nyt ilmeisesti tämä minun "oireeton ja vaivaton" raskauteni on päättynyt... Nimittäin kolmatta päivää kärsin nyt kovista liitoskivuista. Muutama yksittäinen yö on tätä ennen ollut, jolloin asennon vaihtaminen on vihlonut mahaan, mutta nyt ei ole ollut hyvä olo oikein päivälläkään. Vihloo tuolta nivusista vatsan sivuille, aina pidemmän aikaa jommalle kummalle puolelle. Ja eilen vihloi myös häpyluu. En ole ollut huolissani, kun kipu ei ole mitenkään jatkuvaa tai supistusmaista, vaan sitä tulee juuri kun liikkuu, tulee tärähdyksiä tai vaihtaa sängyssä asentoa. Ja tosiaan vihlaisuja, ei mitään särkyjä. Ja kun löytää hyvän asennon, josta ei tarvitse liikkua, niin kipua ei ole.

Viime yönä vähän helpotti kun nukuin kyljelläni tyyny jalkojen välissä. Mutta muitakin vinkkejä ottaisin, miten helpottaa oloa. Lepo ei ainakaan ole auttanut, ennemmin kevyttä liikuntaa. Toivotaan, ettei nyt koko loppuraskaus mene näiden kanssa kärvistellessä...

Me juuri päätettiin, että suunnataan askeleemme kohti maistraattia 15.8 ja poistutaan sieltä miehenä ja vaimona. Lähisukulaisille järkätään hyvin pieni muotoiset juhlat muutamaa viikkoa myöhemmin (:

Bessie: Mulla on jo pidemmän aikaan ollu imetystyyny jalkojen alla ja välissä vuorotelle. Auttaa mun selkäkipuihin, ja vähän muutenkin saa paremmin nukuttua mahan kanssa.

Vähän asiasta rasiaan jos ootte imetystyynyä hankkimassa niin mä suosittelisin ainakin ostamaan tommosten kaksostenimetys tyynyn. On mun mielestä paljon tukevampi ja saat itsekkin siitä vähän tukea sitten tarvittaessa :D

Meriy: Onnea päätöksestä! Meillä on vielä vähän suunnitelmia siirretty :D Meidän alkuperäinen suunnitelma olis ollu 31.7.2010 ihan virallisesti kirkossa mutta Janika synty sitten toukokuussa niin en "uskaltanu" ottaa noin pienellä välillä häiden järjestelyä. Nyt keväällä suunniteltiin sitten että oltais menty 11.11.11 yhdessä kirkossa missä tehdään pikavihkimisiä tuona päivänä, ja oltais järjestetty kemut tuttaville myöhemmin. Mutta jotenkin kun laskettu aika on 9.11 niin siirtyy taas tuo päivämäärä. Ehkä ens kesänä sitten??

Mä en oo yhtään juhlajärjestäjä niin jotenkin kaiken haluaa vaan mahdollisimman helposti hoidettua :D Ollaan mekin maistraattia puhuttu mutta eikös sitä sen takia kuulu kirkkoon että saa kirkkohäät xD eli toi nopea toimitus olis just meille :) Eiköhän niitä ens vuonnakin oli jossain päin tässä lähellä.

En minäkään. Tarjolle olen suunnitellut laittaa jotain pientä naposteltavaa ja minkään maailman ohjelmaa ei ole suunniteltu, eikä tule :D Mahdollisimman pienellä vaivalla vaan tällaset pois alta. Stressiä riittää ihan tarpeeksi muistakin asioista, niin viitsi sitten näistäkin alkaa stressaamaan. Vähän lähisuvulle kakkua ja keksiä nassuun, jos ei kelpaa, niin suksikoon sitten parempiin bileisiin :D

Meriy, oikein paljon onnea teille! Onnitellaan lisää sitten, kun se on virallista :)

Mekin ollaan tuosta maistraatista vähän keskusteltu. Mies kysyi, että miten mun suurien prinsessahäiden sitten käy! Olen tullut siihen lopputulokseen, etten välttämättä edes sellaisia halua. Mun mielestä olis vaan ihana ajatus, että oltais naimisissa. Oltais aviopari ennen lapsen syntymää :) Näin koko perheellä olisi myös sama sukunimi.

Asiasta toiseen, puoliväli saavutettu! Ihana fiilis :)

Inxu, Meriy, Onni-Ilona: Lohduttavaa kuulla, että joku muukin painiskelee/on painiskellut saman asian kanssa. Meriylle onnea päätöksestä, toivottavasti täälläkin saatais vihdoin sellanen aikaseksi... ollaan pohdittu jo viimeset pari vuotta että millon mentäis naimisiin. Ei olla oikein päästy yhteisymmärrykseen ajankohdasta, budjetista, juhlien laajuudesta, osallistujamäärästä jne... mua ei hirveesti kiinnosta olla huomion keskipisteenä ja kerran oon jo ollu naimisissakin (18v:na). Maistraatti riittäs mulle (vaikka meidän ja miehen porukoille ei varmastikaan). Mies taas haluais polttarit, kirkkohäät, hääjuhlan jne... mua sellanen häsellys ja jo sen ajattelukin ahdistaa. Ukko tuumas että jos vaan maistraatissa mennään naimisiin niin "sehän on sitten ihan yhtä tyhjän kanssa." Siitä jo vähän kimmastuinkin, että se juhla ja juhlapaikkako ne tärkeimpiä on, eikä se naimisissa oleminen!! Se sai sitten perua sanojaan siinä... 

Miehen kaveri meni naimisiin alkukeväällä ja yks parhaimmista kavereista menee nyt elokuussa. Kai se on sitten niiltä jotenkin saanu päähänsä että häiden pitää olla isot ja paljo ohjelmaa jne... miehen äiti ja miesystävä, kuten mun isä ja äitikin, eivät juo ollenkaan alkoholia, joten häistä tulis alkottomat, ja kuka nyt sellasissa jaksas ollakaan koko päivää niinkun näissä miehen kavereiden häissä... pitää tässä mietiskellä miten tekee. Mun äiti vihjaili että nykyään monet tekee silleen, että kun vauva on syntyny niin pidetään pienimuotoset häät ja ristiäiset peräkkäin, saman päivänä :) musta se ois oikeestaan aika kätevää... 

Sitä vinkkiä tulin tänne laittamaan, että kannattaa kokeilla makoilla (sängyssä tai sohvalla tai missä nyt sit makoileekaan) niin, että on tyyny siinä masun alla, sen lisäks että on tyynyä jalkojen välissä/alla. Mulla ainakin helpotti oloa esikoista oottaessa ja oon todennu, että pitää näköjään "masutyynyt" kaivaa taas esiin...

Oli kyllä melkoinen näky tuo meidän sänky viime syksynä, kun siinä mun puolella oli masun kohdalla tyynyt molemmin puolin, jalkojen välissä/alla yks iso tyyny, koko pääpuoli oli koholla kun petauspatjan alle olin kasannut ylimääräisiä peittoja ja tyynyjä että olin vyötäröstä ylöspäin puoli-istuvassa asennossa... :D Toivottavasti nyt riittää se, että on vaan se jalkatyyny ja masutyyny! Kääntyminen oli nimittäin sit loppuvaiheessa melko haasteellista kaikkien niiden tyynyjen ja peittojen ja ison masun kanssa!

Ja ihania naimisiinmenosuunnitelmia teillä... ei meillä vielä.

Painoki alko tippumaan, ku helteet loppu ja turvotukset lähti.

Meillä on vihkiminen tämän viikon torstaina. Mies aikasemmin puhu, että jos ens kesänä pidettäs "oikeat" häät. Puhuin sen sit ympäri, et haluaako se oikeesti olla kirkossa huomion keskipisteenä ja muutenki koko päivän. Hetken mietti ja tuumi, että no ei halua :) Meilläki on niin iso suku, että tulis isot häät tai sitte joutuis karsimaan kunnolla. Tällä hetkellä tuntuu, että haluan käyttää rahat muuhun ku juhliin. Vihkimisestä ei olla sanottu kellekään. Täytyy myöhemmin kattoa, et pidetäänkö minkäänlaisia kahvituksia tms. vai pidetäänkö myöhemmin kaveribileet.

No ei se mansikkakysymys sitte aivan aiheeton ollukaan :) Hyvä tietää, niin ei aivan ylenmäärin niitä syö joka päivä.

Bessie: Ei niihi hirveesti helpotuksia löydy, kaikkee mahollista kokeilee vaa :P Itellä o aina tyyny jalkojen välissä, yksi käden alla ja nyt o jo pitäny laittaa välillä kylellä ollessa tyynyä myös jo masun sivulle eli masun alle ku tuntuu että se roikkuu muuten kipeästi ilmassa. Esikoista odottaessa viimosen kuukauven aikan amulla oli 10 tyynyä ympärillä että sain hyviä asentoja joissa nukkua. LIUKULAKANA (vaikka satiinilakana laiteltuna vain lantion alueelle sänkyyn että ei koko sänkyyn)  tai jotkin erittäin liukkaat alkkarit helpottaa tietty yöllä kääntymistä ja tietty nää yhdessä o liukas yhdistelmä nii helpottaa huomattavasti kääntymistä oli tyynyjä tai ei.

Kaverit kuhtu meidät ristiäisiin niin sit ku päästiin toimituksen alkuun niin pappi vihki ensin ja sitten vasta ristiäiset oli. Eikä ole eka kerta ku oon tälläisissä ollu, ainoo ero että aikasemmi ollaa tiedetty asiasta :)

Zaana: Mäkin ehdotin mun ukolle tota että ristiäiset ja häät samassa, mutta ei kelvannu :D Kuulemma se päivä on vaan vauvan päivä -.-

Vois olla jo huominen ja neuvola. Tuntuu että siitä on ainakin vuosi kun viimeks ollu neuvolassa :D

Onnea Meriy :)

Mekin ollaan kyllä tuota naimisiinmenoa pohdittu. Yksi mahdollisuus olisi tietysti pitää vaan pienelle porukalle ristiäisten yhteydessä myös hääjuhla. Tai sitten odotellaan, kunnes vaavi kasvaa että äiteekin pääsee kunnolla juhlimaan ;) Mutta mitään isoja prinsessahäitä en kyllä halua.

Kivut ovat vähän hellittäneet. Pitää kokeilla vielä tuota masutyynyä polvityynyn lisäksi ensi yönä :)

Komppaan Peekayta ja Kayliesia tossa tyynyasiassa! Se tyyny masun alla, kun on ite kyljellään ja sit toinen tyyny (tai parikin) jalkojen välissä on oikein mukava ja hyvin tuettu olo. Niin ja pään alla tarpeeks paksu tyyny, että selkäranka on ylhäältä asti mahd. suorassa.  

Onpa yllättävää, miten moni muukin on miettiny pienimuotosempia häitä. Musta on tuntunu tähän asti, että oon suurinpiirtein ainut semmonen nainen, joita ei isot hääjuhlat kiinnosta... 

Meriy, onnea naimisiinmeno päätöksestä! :-) Me mentiin naimisiin 2008 ja sitä ennen oltiin oltu kihloissa 7 vuotta... eikä varmaan oltais vieläkään naimisissa, jos en minä olis kosinu ja sit alkokin hippulat vinkumaan! ;-D

Bessie, joo kyllä kuulostaa tutulta nuo kipuilut... :-/ mulla kans vissiin kymmenen tyynyä sängyssä tukemassa masua ja jalkoja jne. :-) Mut onneks meiän ei tarvii kärsiä sentään viime metreillä näistä helteistä, ne kun vielä pakkais päälle ni ei varmaan sais nukutuks ollenkaan. ;-)

Siis mä niin nautin, ku on vähän viileämpää! :-D Ihanaa, et pystyy hengittämään kunnolla ja ei oo koko ajan ihan mahottoman tukala olo. Tosin keskiviikkona helteet vissiinkin palailee... :-/

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Eli siis, käykö tämä neuvolasta kelan etuuksia varten saatu raskaustodistus liitteenä asuntohakemuksessa ja koululle toimitettavassa lomakkeessa, jossa ilmoitetaan opintojen keskeyttäminen toistaiseksi? Vai pitäkö hommata joku toinen lappunen? Auttakaa tyhmää hädässä!

Takaisin