Heinäkuun hölinät

Maximekot pelastavat tän mun heinäkuun, ei paista perse puistossa, eikä juhlissa, ei kiristä eikä purista ja läskit pysyy piilossa ja tämän takia mieli hyvänä :D
Kyllä vaan hirvitti katsoa rippijuhlista otettuja kuvia...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä luulisin myös, et 37 asteiseen rintamaitoon tottunut vauva saattaa helpommin huolia sen lämmitetyn korvikkeen kuin "kylmän". Toki virallinen syy on juurikin tuohon lämmönsäätelyyn liittyvä.

Bussiasiaan... Ei kai se kiellettyä ole mennä istumaan mutta ite en ainakaan luota vaunujen jarruihin että uskaltaisin jättää yksikseen siihen.

Oon niin monta kertaa bussissa nähny ku vaunut kaatuu ku vanhemmat on mennyt istuu ja jättänyt lapsen ja vaunut sinne keskelle. Kerran meni vaunut bussissa nurin kera pari viikkosen vauvan, joka paiskautui ovien kautta lattiaan. Mun mielestä vastuutonta vanhemmilt. Jos vaunut jättää keskiosaan ja menee istuu ni sit lapsi sielt mukaan tai sit on niiden vaunujen kanssa.

Hui kamalaa! En oo ikinä kiinnittäny huomioo ite siihen, et jonku vaunut meinais keikkaa, mut hyvä tietää et se on siis ihan helposti mahdollista. Nyt ku on tätä laardia, niin on jotenki plaah seistä, mut ehkä kiltisti vaan jatkan..

Mä luulisin myös, et 37 asteiseen rintamaitoon tottunut vauva saattaa helpommin huolia sen lämmitetyn korvikkeen kuin "kylmän". Toki virallinen syy on juurikin tuohon lämmönsäätelyyn liittyvä.
Itse asiassa varsinkin isommat vauvat huolii yleensä helpommin kylmän korvikkeen kun se makuero ei silloin niin erotu kuin lämpimänä (näin ainakin suositellaan varsinkin niitä maitoallergisten erityisvalmisteita, minkä maku ei maitoa muistuta enää vaan on pistävämpi, kuulemma). Mutta varmaan vauvasta riippuu kummin uppoaa paremmin :)

No mä tarkotin kyl pieniä vauvoja. Mä oon korviketta lämmitellyt vielä 4kuiselle, mut en puolivuotiaalle enää. Mun kokemuksen mukaan se on totuttelukysymys ollut.

Me oltiin koko päivä Naantalissa tässä helteessä. Hyvin meni kun vauva oli manducassa suojassa auringolta ja pelkässä bodyssä. Loppuajan oli vaunuissa ja siellä viihtyi hyvin. Pari kuumuusraivaria sai ja tarjosin maitoa aina kun halus. Mä en oo ajatellut antaa vettä, koska maito riittää. Neuvolassa sanoivat, että parikuiselle voi halutessaan antaa eikä tarvii keittää. Meillä mennään näillä omilla. Vaipanvaihtokin meni sujuvasti kallion kupeessa ja toisen kerran puiston penkillä :D Varjoja pitkin kuljettiin. Tyytyväinen oon, nyt uskaltaa toisekin liikkua vaikka onkin tosi kuumia päiviä.

Imetinkin tosi monessa eri paikassa. Jes, se onnistuu, oon jo julki-imettämisen pro :D

Ei hemmetti mikä kokovartalosärky. Oli pakko ottaa jo toinen särkylääke. Luojan kiitos! Ei kuitenkaan ehkä mikään mahatauti kyseessä vaikka puoli päivää lievää pahoinvointia. Ai kappas, maäahan pistokset tuli takas just! Toivottavasti särkylääke pelaa. Tonttu nimittäin nukkuu ja mie haluun kans!

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Tänään meidän tuhisija suostuu nukkumaan vain rinnan päällä. Itse saan kevyttä unta pienissä pätkissä, kun pitää varoa liikkumasta. :( Taitaa olla jotain läheisyydenkaipuuta tämä? Ja mulla on kamala jano!

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Tälläkin on joku läheisyysvaihe. Viime päivinä on tullut auto- ja vaunuraivareita, jotka laantuu samantien sylissä. Sitten tyttö on hyvin aurinkoinen eikä kaipaa mitään. Tai ehkä se vaan tykkää huoltoasemista, niissä tuli eilen syliteltyä paljon.

Naputtelen tätä motellin sohvalla josta tuli vauvan extempore-sänky täksi yöksi. Piti ajaa eilen isomummon mökille asti, mutta eipä viitsitty huudattaa lasta perille asti. Ja totta puhuen täällä on aika kivaa.

Vieläkin pistää mahaa. Aaltoillen tosi kovia pistoja! Mikä mulla on?

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Tapahtumarikas hellepäivä, mukula on nukahtamassa tissille kaksi tuntia normiaikataulustaan edellä. Onkohan tää nyt ihan ok, meneekö yöllä huudoksi?

Jestas, meillä ei meinata nukkua tänään ollenkaan! Aamuyhdeksän jälkeen on nukuttu 3x 30min. Nukutettu on taas kahdeksasta asti, herää aina vähän ajan päästä kun torkahtaa.

Onneksi mies päästi mut jo sänkyyn, luksusta.

Meillä sitten herättiinkin sen 6:50 syötön jälkeen... Kävin vessassa ja kuulin sinne asti kun vauva hihkui makuuhuoneessa. Makoili meidän sängyllä ja kujerteli isälleen... :Heartblue Muta ei se haittaa kun yöllä herättiin vaan kerran. Nyt on siitä asti oltu hereillä erittäin hyvätuulisena :) Pukluja on tullut enemmän kuin tarvis mutta eipä ne näytä poikaa häiritsevän? Tissit on niin täynnä että riittäis muutamalle muullekin vauvalle :grin Eiköhän tuo kohta jo käy päikkäreille :grin Ihanaa tuo vauvan elämä!

Mä vahingossa eksyin jollekin toiselle vauvapalstalle enkä tee sitä enää ikinä! Saanko synninpäästön, se paikka oli kamala! Mun täytyy hetki änkyttää, palaan sitten tänne.

Ootte ihania :)

Edit: joku on aikoinaan varoittanut mua noista muista paikoista, mutta kaikki vieras ja vaarallinen houkuttaa. Tyhmä minä.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Ihan samaa mieltä, tuntuu että täältä puuttuu kaikki ne hysteeriset superäidit, jotka kivittää kaikki, jotka kehtaa poiketa massasta.

Tosi kiva porukka, kuvittelin jo raskausaikana ettei tällaista löydykään.

Mä luen enää tän lisäks vaan ÄiTyLeItä :P ei siellä kyllä kehtaa mitään kommentoida kun kaverit pitäis hulluna.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Hahahah, äitylit!! Se on hyvää viihdettä luettavaksi esim öisiin imetyshetkiin, parempaa ku 7-päivää :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin