Heinäkuun hölinät

Tuhinamurmeli

Tietävä tietäjä
Toukokuunmammat 2014
Heinäkuu startannut vaan kesää ei näy. Haluun et lämmin saapuis jo!

Ilmottauduttiin vauvauintijonoon. :) Aika tyyristä puuhaa toi vauvauinti
 
Oisin halunnu vauvauintiin vaan kun aika menee mökillä :/

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Paljonkos teillä maksaa? Täällä 8 krt 30 min on 140 €.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on kertamaksuinen vauvauinti. Mua vähän mietityttää, että voidaanko mennä, kun meillä on noi isotkin pojat. Ja jos mies on töissä, ni meenkö sit yksin vai mitä teen....
 
Toi mihin laitoin meidät jonoon ni maksaa 73€/kk eli varmaan se neljä kertaa on kuukaudessa ja meilki kestää sen 30 min. :)
 
Heinäkuussa hellesää-sää-sää.... Joo ei.

Mun isä lupas maksaa vauvauinnin jos päästään ryhmään. En kyllä jaksa uskoa että kävis niin hyvä tuuri :/
 
Mies lähti isyysvapaiden jälkeen töihin. Kävi vielä esikoisen ja koiran kans lenkillä sitä ennen. Esikoinen oli kaatunut kuraojaan ja tuli sen näköisenä sitten kotiinkin. No, tyttö suihkuun ja mies töihin. Vauva oli just rinnalla (tietenkin!!) mutta sain sen sitten kylppärin hoitopöydälle että sain tytön pestyä. Samalla tajusin että ite en oo syönyt kuin rahkan tänään. No äkkiä keittiössä leipää ja lasi kaakaota ja takas kylppäriin. Tyttö siellä leikki suihkussa, vauva jokelteli hoitopöydällä hymynaamalle ja minä lattialla esikoisen korotusjakkaralla istuen söin leipää ja join kaakaota. Oli melko koominen tilanne :grin
 
Me käytiin tänään selvittämässä tukiasioita kelassa ja arvatkaas mitä!? MÄ PALAAN TÖIHIN SYYSKUUSSA!!! Jeeee! Muutetaan virallisesti saman katon alle niin mies saa jäädä vanhempainvapaalle ja sen jälkeen isyyslomalle. Nyt pitäis enää vaan varmistaa että mulla on työpaikka :D
 
Itsehän en olisi noin innoissani töihin paluusta, mutta eihän me kaikki ollakaan samanlaisia :) Ootkin varmaan ainoa foorumilaisista, kuka päätyy moiseen ratkaisuun. Meillä talous ei kestäisi sitä, että mä mies jäisi kotiin, muuten voisin jopa harkita.
 
Me tehdään toi veto myöhemmin, varmaan niin että ollaan eka molemmat 50-prosenttisesti vanhempainvapaalla ja sitten mies jää kokonaan kotiin kun mun tissejä ei enää tarvita.

Oon jo sopinut pieniä työkeikkoja elo-syyskuulle, hoituvat sunnuntaityön puitteissa.
 
Niin no mulla on parempi palkka ja enemmän töitä niin meiän on paljon kannattavampaa vaihtaa näin. Mä oon myös ollu jo vuodenvaihteesta lähtien lomalla niin kaipaan töihin ja mies taas viihtyy "lomalla".
 
Meilläkään ei se onnistuisi että mies jäisi kotiin, mutta töihin on viimeistään tammi-helmikuussa mentävä! Kun nyt ensin löytäisi sen työpaikan kun ennen lapsosia olin opiskelemassa (mikä saakin nyt sitten jäädä kesken kun tarvii RAHAA)

Nyt pitääkin nauttia kotona olosta lapsosten kanssa ja tehdä sitten joulun jälkeen paluun työmarkkinoille...
 
Mä olin kans suunnitellut töihin paluuta tossa helmikuun tienoilla mutta nyt mua alettiin pelotella että lapsen ollessa 8-9 kk sille tulee joku vaihe että se voi alkaa hylkiä sitä "lähivanhempaa" ihan kokonaan jos häippäsen vielä töihin. Mulla on edelleen sellanen olo että haluaisin silloin duuniin, onko kellään kokemusta tällaisesta itsenäistymisen kaudesta?

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä kanssa mies jää vanhempainvapaalle, jos sattuu käymään niin että saan yhden hakemani työpaikan. Jos en, niin palaan helmikuussa nykyiseen paikkaan.

Onneksi mies todennäköisesti tekee talven iltahommia, joten ei tarvitse viedä tyttöä silloin vielä hoitoon.
 
Muistelen jostain lukeneeni, että se 9kk on pahaa eroahdistusaikaa? Että tuo hoitoon viemisaika on sen takia niin hankala.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä olen suunnitellut palaavani töihin vasta vuoden päästä elokuussa. Mutta en sitten tiedä, kun eipä mulla edes ole työpaikkaa mihin palata. En kyllä toisaalta edes haluaisi töihin, mutta rahan takia on vähän pakko. Mulla olis kaksikin ammattia, mutta se toinen mistä tykkäisin, on aika huonopalkkainen ja vuorotyö, joten se ei sovi tässä elämäntilanteessa. Kolme lasta ja molemmat vanhemmat vuorotyössä ei ole hyvä yhdistelmä.
 
Mie oon kans miettiny ensi vuoden elokuussa koska määräaikasena oon tehny päiväkodissa hommia ni kesällä ei kuitenkaan oo kunnolla töitä ni pääsis lukukauden alusta alkamaan...ellei sisarusta ilmene Tontulle ennen sitä (kaikkea sitä päässä pyörii :wink )

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon kans suunnitellu ennemminki sitä, miten vois olla menemättä töihin sitten ku pitää :grin Mä oon kyl ollu varmaan pitkään tauon tarpeessa töistä. Muistan vuosia sitten aloittaessani meidän säätiöllä, kuinka oikeesti oli kivaa mennä töihin, viihdyin hyvin ja sain siitä vielä palkkaa. Eipä oo enää sama fiilis, tosin toinen on talokin.
 
Mäkin oon miettinyt et palaisin töihin ens vuoden elokuussa. :) Tosin ei mullakaan viel mitään työpaikkaa oo, mutta ehk teen comebackin Seurelle.
 
Takaisin
Top