Heinäkuu!

Puoli päivää loikoilua puistossa kirjan kanssa. Ihanaa, vaikka hiuksissa taitaa olla vieläkin kirvoja. Ensiodottajalle jännä ajatus, että vuoden päästä seurana on jo aika topakka pikkutyyppi joka ei taida kovin mielellään asettua paikoilleen mun lukuhetkiä varten...
 
Juu syyskuinen; ens kesänä luette yhdessä Puppe-kirjaa ja puolen päivän sijasta puoli minuuttia ja kymmenen sivua kerrallaan :grin et hyvä kun nyt saat romaanin viimeisteltyä :wink Mekin tehtiin ennen näitä helteitä kiva päiväretki Särkänniemeen- Koiramäkeä voin suositella lämpimästi -on ihania eläinlapsia aikuisenkin katsella ja viihtyisiä kahviloita!
 
Kiitos Koiramäki-vinkistä! Yksi ikisinkkukaveri kommentoi vauvauutiseen ensimmäiseksi että hyvä, lapsen synnyttyä on vihdoin hyvä syy käydä Muumimaailmassa, kun eihän sinne aikuinen yksin kehtaa mennä :)

Tajusinkin juuri, että vaikka muuten hankinnat ovat aika hyvällä mallilla, vauvakirjoja en ole kai saamassa mistään! Pitääkö tästä päätellä, että vauvakirjat kulutetaan loppuun... (vai olenko mä ainoa, jonka mielestä kirjat kuuluvat vauvan perusvarusteisiin viimeistään muutaman kuukauden ikäisestä eteenpäin :wink)
 
Kyllä on kirjat tämänkin äidin mielestä tosi kivoja ja tärkeitä ja kuluvat kyllä myös herkästi. Kansia kun venkutetaan tarpeeksi kauan akselinsa ympäri niin johan siitä sivutkin aikanaan irti saa :wink ja meillä ainakin on ollut (eli se mitä tietty kaikki kasvatusoppaat kieltää ) ruokapöydässäkin muutama kirja niin ovat sitten ulkonäöltäänkin sellaisia vaikka kuin putsaisi..
 
Sinitiitu meillä samat hommat esikoisen kanssa! Oli jopa ruokapöydässä mukana! :)

Mun lempparilahjoja esikoiselle on ollut kaikki klassikko satukirjat!

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Niin no tärkeintä on varmaan, ettei samoja kirjoja lueta ruokapöydässä ja potalle harjoitellessa:wink

Mun pitää ehkä tehdä ristiäislahjalista, jossa on pelkkiä hyviä lastenkirjoja. Kuka niillä valokuvakehyksillä tai kummilusikoilla muutenkaan mitään tekee? :grin
 
Onko kellään tietoa sellaisesta että miten toi synnytys sektiolla etenee ja missä vaiheessa synnytys aloitetaan... Mulla on nyt 29+2 RV täynnä ja lapsi on jo tässä vaiheessa 1100 g... Eli todennäköisimmin synnytys ois sektiolla... Mä ja mun sisarukset synnytty joskus samalla tavoin... Ja siks ois kiva vähän tietää jos jollain vaan tietoa...

Sent from my IdeaTabA1000-F using Vau Foorumi mobile app
 
Mulle sanottiin et leikkaus ois yleensä viikkoo ennen laskettua..sulle varmaa kyfi laitetaa lähete synnärille synnytystapa arvioo? Siellä päätös tehdään yleensä. Ite ootan jospa terkka laittais nyt maanantaina lähetteen menemään, mulla oli se viime raskaudessa 37+2 eli aika viime tippaan mun mielesta jättävät:sad001 ja tää on nyt mun ensimmäinen suunniteltu sektio aikasemmat on ollu kiireellisiä.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Tämä ei liity sektioasiaan, mutta eikös 1100 g ole hyvinkin normaali koko noilla viikoilla? Mulla kokoarvio oli reilu viikko sitten (27+6) 1000 g ja lääkärin mukaan tyyppi oli mieluummin vähän pieni kuin iso. Vai olenko ymmärtänyt omiani...
 
Meillä tyttö oli rv28 1400g ja noin viikon ikäistään kookkaampi. Ei ollut lääkäri mitenkään huolissaan, eikä povannut mitään jättivauvaa. Eli 1100g kuulostaa kyllä ihan normaalilta. Mutta riippuu tietenkin äidin koosta, minkäkokoisen vauvan pystyy vielä turvallisesti synnyttämään alateitse.
 
Ihan on normaali lukema toi 1100g noille viikoille ja yksilölliset erot on tosi isoja. Yleensä sektiopäivä lyödään lukkoon aika myöhään ja itse sektio tehdään yleensä kun 39 viikkoa on täynnä jos ei oo mitään erityistä syytä tehä aiemmin. Itellä on kans tulossa suunniteltu sektio mutta uskoisin että lopullisen sektiopäivän saan vasta rv 36-37 paikkeilla.
 
Mulla oli vauvan painoarvio 29+1 jo 1559g ja nyt vain seuraillaan. Mahdollisesti käynnistetään vähän ennen laskettua aikaa jos nyt kovin kovasti näyttää kasvavan.

Kaveri sai vauvalleen painoarvioksi samalla viikolla 1100g ja käy taas seurannassa vauvan pienikokoisuuden takia...
 
Kyllä se mieli muuttuu, kun raskaus etenee ja alkaa ymmärtää, mitä tämä raskaana oleminen on. Mää olen alusta asti sanonut, että olen töissä suurinpiirtein siihen asti, että pitää lähteä synnärille. Nyt enää kaks viikkoa äitiysloman alkuun, ja kun se viimein alkaa aioin makoilla vain sohvalla päivät pitkät enkä edes miettiä työasioita! Mikään ei siis ole hätänä ja oireetkin on aika vähäiset, mutta tämä jatkuva väsymys, ja nyt alkaneet katkonaiset yöt, alkaa ottaa veronsa. Onneksi tämä loppuaika menee nopeasti :)
 
Ja aina kannattaa muistaa että arviothan on vain arvioita:) niissä voi olla heittoa puolin ja toisin:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo mä lueskelinkin että edes sellainen puolen kilon heitto painoarviossa ei ole mikään harvinaisuus...
 
Lueskelin noita muita ketjuja tässä ja meillekkin vois kohta tehdä uuden ketjun syntyneet syyskuulaiset? :) ja mielellään kyllä sellanen ettei jokainen erikseen onnittele, sivut täyttyy jo pelkästää onnitteluista ja musta se on vähän hankalaa sit selailla syntyneitä :D

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Apua niinhän tosiaan kohta voi tehdä! Mä ajattelin että tuolla salaisessa ryhmässä olisi kiva jatkaa juttua vauvojen syntymien jälkeenkin. :) Mutta sinne on ilmeisesti tosi harva löytänyt tiensä. o_O
 
Mä oon uudestaan miettinyt sitä salaiseen ryhmään liittymistä mutta oon juurikin sitä miettinyt että onko sielä edes porukkaa? Mulla lähti nyt käyntiin 22+0 eli onkos se kolme viikkoa vielä niin sen jälkeen ei kauheasti estellä jos haluaa vauva syntyä? :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top