Heinäkuiset odottajat 2011

ALKUPERÄINEN: ElliX

Tietääkö muuten joku voiko noita activia yms. jugurtteja vetää raskaana normaalisti? Oon niitä syöny, nyt vaan tuli mieleen, et kai passaavat... [8|]

ElliX


Mä ainakin just aloin syömään niitä, kun tuntuu olevan tarvetta... Maitohappobakteerit kuuluvat luonnollisina osina ihmisen ruuansulatuselimistöön ja ylläpitävät vastustuskykyä. Mä ainakin syön activiani hyvillä mielin.

Syömisestä muuten: Onko teillä ollut mielihaluja? Mulla ei oo ollut mitään kovin kummallista, mutta eläisin pelkällä roskaruualla - mitä rasvaisempaa, sen paremmin pysyy sisällä. Söisin pelkkiä ranskalaisia. Mutta kun se on muutenkin helmasyntini, niin mietin että jos nyt vaan käytänkin raskautta hyväkseni ja syön mitä muutenkin haluisin syödä...
 
Voimia ja pahoitteluni Nipsu86 ja Tanhavalle [:(] tuo on minunkin suurin pelkoni...

Raskausoireita ei edelleenkään ole muita kuin kamala väsymys ja laiskuus, ei huvittas tehdä yhtikäs mitään :/ Mitenkäs teillä on tuon liikunnan harrastamisen kanssa? Joskus on bodybumb tunnilla tullu huonoa oloa ja mahaa on alkanut sattumaan. Olen sitten vähän rauhottanut liikkumista jos alkaa pahalta tuntua.

Tessu27 Sinun täytyy lisätä tuo lilypie kirjain sarja asetuksiin . Ne löytyy tuosta keskustelun alusta (oma käyttäjätili). Siellä on kohta jossa voi laittaa allekirjoituksen.
Toivottavasti ymmärsit ohjeista jotain.
 
Voimahalit Nipsu86 ja tanhav:ille

Täällä jännätään huomista ekaa neuvolaa..et mitä mahaasukille kuuluu..[:)]? Mulla on ollu kans sellasia mahakipuja..aina iltapäivisin ja illalla..mut toivotaan ettei mitn vakavaa..Väsyttää ihan sikana aina..mut PAKKO on jaksaa Nooran takia..Neitillä ikää 1v3kk joten touhua riittää aamusta iltaan:) Syömisestä sen verran et suklaa / karkit /sipsit on ainakin vielä saaneet olla rauhassa..mut jossain vaiheessa varmasti iskee salmari himo[:)]Tällä hetkellä on tehny mieli vaan syödä terveellisesti:) Kumma juttu[:)] Mut miepä palaan huomenna..ja kerron kuulumia ekasta neuvolasta:) Terkuin.Nepsu
 
närästyksestä; mua kans ihan koko viimeraskauden närästi ja nimenomaan varsinkin loppuvaiheessa, koska kohtu kasvaa ![&:][:'(]
 
 
miuku__ nimenomaaan <3[;)][;)] ja samoin paljon onnea sullekkin [;)]
 
 
mä olen ainakin syönyt activia jugurtteja ihan normaalisti[:-]
 
 
 
tessu27 onnea ja tervetuloa![:)]
 
 
tänne ei mitään uutta, eilen oli illalla niiin oksettava ja etova olo ettei oo tosikaan ![&o][:D]
Se on mulle aivan uutta, Turo-Eemilin aikana mulla ei ollut minkään sortin pahoin vointia[&:][:)]
 
  LA 3.7 21v eka tulollaan KYS:ssä olis tarkoitus synnyttää.
Pahoinvointia on ollut kiitettävästi aamusta iltaan. Alavatsa ollut kipeä, varsinkin jos pitkään joutuu istuu paikoillaan. Rinnat tuntuvat aroilta ja kovilta.
 
Helou! Uskaltaudun nyt osallistumaan tälle palstalle varhaisultran jälkeen ja siirtyneenä oikeastaan tuolta Pitkän kaavan mukaan yrittäneistä. Eli LA olis 16.7.2011, ekaa odotellaan [:)] Viikkoja kasassa nyt 6+5.

Santsu, mulla oli ihan sama, ei niin mitään oireita, kunnes eilen alkoi etominen oikein kunnolla. Vielä en oo vessanpöntölle päätyny, mut kaukana ei oo. Koko ajan pitää syödä jotain, että pystyy olemaan, joten todennäköisesti paisun ku pullataikina [&:] Täytyy yrittää vaihtaa noi suklaarusinat johonki terveellisempään [;)]

Tsemppiä kaikille odotukseen!
 
Tessu27, sun pitää valita siltä Lilypie:stä se PseudoHTML, UBBCode and BB Code -muoto, niin sit pitäis näkyy kuvana... [:)]
 
*Fenix* onnea ! ja mukava että pääsit nyt siirtymään tänne odottajien puolelle[;)][:)] ja samoin onnea Pietuska ja tertuloa [:)][:)]
Kiva että tulee paljon heinä vauvoja ![;)]
 
 
Tänne ei oikeestaan mitään uutta; mies tekee koko tämän viikon 12 tuntisia päiviä, ajattelin ensin, että kuinka yksinäistä tulee olemaan, mutta ei ! Turo-Eemilin kans nauraessa tunnit menee hujauksessa kunnes huomaa, että ollaan illassa ![8D] 
 
Täälä kans saa olla koko ajan napostelemassa jotain, että etova olo pysyis poissa. Nytkin koko illan oon porkkanoita vetäny[:D]
 
Nipsu86 ja tanhav :lle pahoittelut ja voimahalit!

Tervetuloa uusille plussanneille!!

Mulla siirty ultrassa la uusi on 16.7 ja synnytyssairaala on Tays. Oli helpottavaa nähdä kirppu ja kirpun sydämenlyönnit ♥♥ Toivotaan, että pysyy mukana menossa! Nyt odotellaan innolla joulua, että pääsee kertomaan isovanhemmille ja muille ja saa lopettaa tään salailun...?
 
Terve!
Mulla on pyörinyt mielessäni mun ylipaino.En ollut käyny puntarilla kesän jälkeen,jollon laihdutin. Nyt yllätyin lukemia.olen tosi lyhyt 154cm ja painan 80kg. Itku tuli,kun kävin puntarilla.En ole ikinä ollut näin painava.Saankohan laihduttaa raskausaikana,kun jos mulle tulee vielä esim 10kg lisää niin on kauhee urakka laihduttaa kiloja pois. Mulla on ollut ongelmia makean syömisen kanssa. sitten pelottaa,että on vauvalle pahaksi tämä mun ylipaino. Neuvolassa pitäs puhua tästä asiasta,mutta siihen aikaan on vielä aikaa.

Onko täällä muita ylipainoisia  odottajia? Oletteko laihduttaneet? Siis mä en nyt mieti niinkään ulkonäköasioita vaan sitä,että tuntuu pahalta,jos voin aiheuttaa  vaaraa vauvalle! Yritän nyt syödä terveellisesti ja liikkua,mutta se ei aina ole helppoa.Varsinkin kun tuntuu,että on nälkä koko ajan. On jotenkin nyt niin paha olo tän asian kanssa,että oli pakko tänne kirjottaa!   
 
Heissan! Eka neuvola takana..ja laskettuaika edelleen 11.7  Neuvolan täti ultrasi ja siellähän se pikku toukku olla köllötteli..:) Sydän sykki ja muutenkin mammalla oli kaikki okey:) Nyt sit vaan kasvatellaan mahaa ja 12vko ultra onkin Joensuussa.. mutta onneks maksuton..ja matkakulut korvaa kela:)  JA Lisäksi 20 vko ultra on kans Joensuussa..muut neuvolat on onneks kotikaupungissa eli Lieksassa.. ja ps. Minnuska89 voitko tehä korjauksen ja laittaa Nepsulle synnytyssairaalaksi P-KKS elikkäs Pohjois-Karjalan Keskussairaala Me vaan käytetään sitä toista nimitystä eli Joensuun Keskussairaala..:)Jotennii helpompi..Kiitos vaan etukäteen ja toivottavasti ymmärsit:)

 t: Nepsu ja pikkutoukka RV 8+6
 
Heips! Täällä ois vielä yksi odottaja lisää. LA ois arviolta siin 15.7. ikää itelläni on 24 ja ensimmäistä odotellaan. TYKS ois sairaala.

Itselläni on jatkuva paha olo, mikä menee aaltoillen pitkin päivää, sekä ihan järkyttävä väsymys päivisin. Öisin sitten en taas nukukaan vaan katselen kattoa :)

Tessu27: mä oon miettiny ihan samaa, kun itellänikin tota ylipainoa on. Mut totesin että täytyy tilanne nyt hyväksyä ja meen viikon päästä neuvolaan ni kuulen sitten mitä siellä ollaan mieltä. Itselle kun raskaus tuli täytenä yllätyksenä, niin ei oikein osannut edes varautua mitenkään tähän. Oon kyl miettiny et pitää saada ainakin nyt raskauden aikana pienokaisen takia pysymään paino kurissa.
 
Mulla on myös ylipainoa, sokerirasitukseen ainakin joudun, neuvolassa sanoivat että ei missään nimessä saa laihduttaa, kun ennen raskautta olin laihduttanut jo melkein 10kg. Ei saisi kuulemma paino nyt tippua, mutta johan se oli taas kilon pudonnut. Laihdutin siis pelkällä ruokavaliolla ja jonka mukaan edelleen olen syönyt.
 
Huomenta...

Surukseni ilmoitan, että sain sunnuntai iltana keskenmenon... :'( Minut saa siis poistaa tuolta listalta...
 
Kirppuli, otan osaa suruusi! Tiedän tunteen. Toivottavasti pääset asiasta yli ja jaksat taas pian yrittää uudelleen :)
Yksi enkeli lisää taivaalla!
 
Hei Kirppuli!
Olen eritttäin pahoillani keskenmenostasi ja toivotan voimia vaikealle ajallellesi. Itse olen myös saanut kaksi keskenmenoa ja oman aikansa vaati,että pääsi yli niiden aiheuttamasta surusta.
 
Minnuska89 kirjoitti:
Aloitan tänne keskustelun, eli täällä on yritetty km:n jälkeen pikkukakkosta 9kk eikä vielä mitään ole tapahtunut, esikoinen on jo 1v6kk vanha ja olisi kiva saada hänelle leikkikaveri.[:)] Tänne perustetaan sitten lista niistä joilla laskettu aika tulee olemaan heinäkuussa 2011.[:)] Mutta tervetuloa vaan kaikille jotka tänne sitten siirtyy[:)] YK9 KP 13/23 LISTA:         LA NIMI IKÄ MONESKO      SYNN.SAIR. 1.7.2011 aalla86   24 2       KSKS. 1.7.2011 ötti   29 1 VAMMALA. 1.7.2011 tai82   28 2      PORI. 1.7.2011 si87   23 1         ? 2.7.2011 Emilii   26 1      KHKS. 3.7.2011 Terhi86   24 2      KHKS. 3.7.2011 Enkelit   26 3      KOKS. 5.7.2011 Esteri87   23 2      NAIST.KLIN. 5.7.2011 Imj    ? 1          ? 5.7.2011 hen   28 1       SEKS. 5.7.2011 MadDee   19 1       PHKS. 6.7.2011 mamix   36 2          ? 7.7.2011 Kuitu   27 1 KÄTIL.OPIST. 8.7.2011 t t   25 1        HYAS. 8.7.2011 XeeenaZ   23 1        EKKS. 8.7.2011 pauliina*   20          ? NAIST.KLIN. 8.7.2011 kaitlin   18 1        JORVI. 9.7.2011 Santsu   34 2        JORVI. 9.7.2011 Laa*   24 1        TAYS. 10.7.2011 Mimi84   26 1 KÄTIL.OPIST. 11.7.2011 sipsukka   32 1 KÄTIL.OPIST. 11.7.2011 toukkatollero   33 1           ? 11.7.2011 nepsu   25 2         JSKS. 11.7.2011 smirgeline78   32 1           ? 12.7.2011 Mimi83    ?          ?        JORVI. 12.7.2011 Saigon   27 1           ? 13.7.2011 Kirppuli86   23 1         OSKS. 14.7.2011 Nappuliini   20 1         TAYS. 14.7.2011 Char    ? 1         KSKS. 14.7.2011 Jigglypuff   33 2         TAYS. 14.7.2011 Shakira    ? 2   NAIST.KLIN. 15.7.2011 annel   37 2           ? 15.7.2011 Yökkö   26 1 KÄTIL.OPIST. 17.7.2011 nannanen   30 2         TAYS. 17.7.2011 miuku__   21 2         TAYS. 17.7.2011 siniri   29 1         TYKS. 20.7.2011 Kaele    ? 1 KÄTIL.OPIST. 20.7.2011 nasku   20          ?         SEKS. 20.7.2011 Minnihiiri_   24 1         TYKS. 22.7.2011 ElliX   25 1 NAIST.KLIN. 29.7.2011 Sanra   24 1         OYS. 29.7.2011 Unsku   24 1           ? 30.7.2011 Eliz   25 2 SEINÄJOKI. 13.7.2011 mirri88 22 1 SEINÄJOKI
 
ylipainosta nimenomaan raskauden aikana ei saa laihduttaa. Kannattaa jättää ylimääräiset herkut ( ehkä kaikki) pois ja rasvainen ruoka ja syödä kevyesti [:
 
Ylipainosta - juu, raskauden aikana ei saa laihduttaa. Mutta kylläkin saa ja pitää syödä terveellisesti ja järkevästi. Riippuen ruokavaliosta ennen raskautta, saattaa ainakin alussa paino pudotakin jos ruokailutottumuksiaan muuttaa. Tulee sitten vaan ns. pakolliset kilot eli vauva, istukka, lapsivesi, ym. ym. ym. Kun hoikille ja normaalipainoisille kertyy rasvavarastoja imetystä varten, ei tosin kaikille, mutta veikkaisin että suurimmalle osalle.
 
Takaisin
Top