Heinäkuiset odottajat 2011

Hei, minä poistun kyyneleet silmissä heinäkuisista... emoticon
Meidän enkelivauva lensi toissapäivänä pilvenpäälle rv 7+4. Suru on järjettömän kova.

Toivon teille kaikille onnellista odotusaikaa ja paljon tarrasukkia!
 
*Fenix* kirjoitti:
Hei, minä poistun kyyneleet silmissä heinäkuisista... emoticon
Meidän enkelivauva lensi toissapäivänä pilvenpäälle rv 7+4. Suru on järjettömän kova.

Toivon teille kaikille onnellista odotusaikaa ja paljon tarrasukkia!

Voimia!
 
Heippa!
Niinhän se pitäis tehdä,mutta se on helpommin sanottu kun tehty.Mun mielestäni itselle saa sallia herkkuja järkevissä määrin,koska mä ainakin tulen hulluks,jos kaiken kieltäsin iteltäni ja se,että kaikki herkut ja rasvanen ruoka pois,tarkottaa kyllä mulla laihduttamista. No ennen raskautta mun makeen syöminen oli kyllä iso ongelma ja nyt kovasti koitan saada sitä kuriin....kyse ei ole siitä ettenkö tietäsi miten kuuluu syödä...tää on mulle vaikee asia.Siksi kyselinkin onko muita kellä samoja ongelmia ja mistä ootte saanu apua!
Itse koitan liikkua kovasti,jolloin yleensä "turha" syöminen jää pois.Täytyy vielä neuvolassa keskustella.
 
Tessu27 oon samaa mieltä, että sopivissa rajoissa pitää itselle sallia myös herkuttelu. Mitäs jos yrittäisit vaikka muutamana päivänä viikossa vaan herkutella? Ja muina päivinä söisit terveellistä ja monipuolista ruokaa, kuitenkin sellaista mitä oikeesti tekee mieli? Jos pysyisi vaikka näin herkuttelu kurissa...
 

Täällä olis vielä yks hämäläinen ilmottautuja :)
RV 10 menossa ja laskettu aika on 6.7.2011, synnytyspaikkana TAYS.
Parin vuoden yrittämisen jälkeen ollaan oltu kotosalla ihan onnesta sekaisin.
Kaikki on mennyt hyvin tähän mennessä. Eka neuvolakäynti takana ja ultraa odotellaan jo 
kovasti.
 
Tervetuloa Karoliina:) Sulla on synnytyspaiikka sama,kun  mulla.Viikoissa oot hieman edellä(pari viikkoa). Varmasti olette onnellisia,kun ootte pitkästi oottanut vauvaa. Onnea paljon teille vielä:)

Tuli mieleeni,että onko aateltu jotain tapaamisen tyärkeäänkää niiden välillä jotka asutelee lähekkäin? Olis kiva tutustua ihan kasvokkain ja saada samallla tärkeää vertaistukea!vai mitä? Juu nyt
 äytyy lähtee hoitaan asioita ja mennä reippailemaan kuntosalille.Ulkonakin on ihana ilma.Olen nyt sairaslomalla niin saa päivisin tehdä mitä lystää.Oon ollu kuukauden masennuksen takia sairaslomalla.Olo on helpottanut vauvauutisten ja sairasloman myötä:)
 
En taida tuota listaa enään jatkaa kun tää on ihan surkee siinä mielessä tää uus sivu ku ei anna laittaa normaaliin järjestykseen noita ku tuli vaa tommonen söherö.. Jos joku haluaa niin voi jatkaa jos jaksaa :)
 
Eihän tätä uutta sivua osaa edes käyttää..mihinhän edellinen viesti meni..??? 
 
Joo siis käytiin eilen ultrassa.Vauvalla kaikki hyvin.Kovasti liikkui jo. 11+5...
 
Täällä on ollut taukoa kirjoittamisesta ja tällä hetkellä määrätty vuodelepoon (4vk) eli eilen jouduimme TAYS:ssiin keskenmeno epäilyn takia mutta vauvalla on kaikki hyvin. Syke näkyi nätisti ultrassa ja muutenkin kaikki ok. Nyt vaan pitää huilata ja ottaa rennosti :)

HYVÄÄ JOULUN AIKAA KAIKILLE :)
 
Katsotaan osaanko käyttää tätä :) Eli täällä ilmottautuu yksi heinäkuinen mukaan! Laskettu aika olisi 6.7 ja ikää löytyy 18. Synnytyspaikka Jorvi.

Viime viikolla käytiin ensinmäisessä ultrassa, katsottiin niskaturvotus ja mitat ym.  (rv. 12+4 menossa tällähetkellä) ja sanoivat että kaikki on hyvin :)

Raskaus oireina on ollut älytön huonovointisuus, monta kertaa päivässä, nytten on onneksi helpottanut. Väsymys (laiskuus), kylmyys ja mielialan vaihtelut. :) 

Pieni pelko silti on koko ajan että sujuuko kaikki hyvin loppuun asti ja että onko siellä enään ketään?

Ensi yllätykset on jo jäänyt taakse, raskaus kun ei ollut suunniteltu mutta erittäin iloinen uutinen ja lapsi on oikein tervetullut elämäämme :)
 
Heippa!

Mäkin päätin rekata itteni tänne, kun oon näillä sivuilla laskureita käyttänyt tiuhaan ja juttuja lueskellut.

Kerronpa vähän jotain itestäni: Olen 24v (mies saman ikäinen), esikoinen täyttää ens kuun alussa 3v. Pikkukakkosta on toivottu neidin syntymästä saakka, vaan eipä näkynyt tai kuulunut. Mulla todettiin raskauden jälkeen PCOS, joka on aika hankalaa sorttia, vaan ei siihenkään meinannut mitään jelppiä mistään saada. Kun viimein heitti kaiken toivon ja haaveilun romukoppaan ja alkoi keskittymään muihin juttuihin (työpaikan vaihdos, oman kodin osto ja remontointi), niin kappas, muuttoviikonloppuna olikin tärpännyt ja isänpäivänä pärähti plussa kehiin ennen kun menkkojen ois pitänyt ees alkaa. Oli olot jo semmosia 3+0 lähtien.. 2v10kk meni siihen, että plussa tuli. On tää vaan aika epätodellinen olo.

Mulla on ihan eka raskaus ennen neitiä ollut kohdunulkoinen, josta selvis samalla kertaa, että oon ylipäänsä edes raskaana ja että se on kohdunulkoinen. Viikkoja tuolloin arviolta 10-12. Leikkaukseen jouduin silloin.

Neidin odotuksen alussa tutkittiin tuota raskauden sijaintia useammankin ultran verran. Viikkoja oli tuolloin lopulta oletettua vähemmän, joten hermoilla sai alkuun riittämiin. Viime raskaus oli muutenkin tosi hankala, kun oli yhtä jos toista komplikaatiota ja neiti viimein syntyi hätäsektiolla, kun takana oli hiivoja, tulehdus emättimessä, raskausmyrkytys jnejnejne...

Nyt on kolme ultraa (yksityisen + kaks kunnallista) jo takana. Kaikissa paikka ollut ok, sykkeetkin näkyneet jo 6+0 lähtien. Ekassa kunnallisen ultrassa 6+4 näkyi kohdussa joku outo "klöntti", jota sitten viime viikolla 8+4 kontrolloitiin. Eri lääkäri oli, eikä mitään "klönttiä" löytänyt enää.

Missasin ekan neuvolan aikaepäselvyyksien takia, olis ollut eilen. Pitänee tänään aamusta heti soitella ja kysyä, et mites nyt sit, koska pääsis tulemaan. Nt-ultra ois 3.1, tuolloin 11+0.

Ja siis niin, LA 25.7, synnyttämään menen Saloon, jollei mitään ihmeitä tule. Jos tulee, niin sitten se on TYKS. Ja toinen siis tulossa.

Etomista on kovasti, sairaslomallakin olen sen takia joutunut olemaan, tissit on törkykipeet, väsyttää, närästää, mielialat heittelee sekä itkun että raivon puolelle.. Mitään ei oikein tekis mieli syödä tai tehdä, nukkua vaan. Ja siitä kärsii sitten unirytmit. Mut näillä mennään. :)
 
Voisi pitkästä aikaa kirjoitella kuulumisistaan tänne. Elikkäs täällä pahoinvointi helpottanut onneksi mutta väsymys tuntuukin sitten vaan tuplaantuneen. Joulu vietettiin ihan kahdestaan miehen kanssa vuodelepoon määräyksen takia, en olisi jaksanut lähteä hillumaan minnekkään sukujuhliin. Pakkasten takia kovia nivelkipuja, mutta niitä on ollut aina ja niihin on totuttu jo. Eipä tänne muuten mitään ihmeellistä, maanantaina olisi verikokeet ja seuraava ultra ens vuoden puolella.
Ja kaikille uusille onnitteluhalaukset :)
 

Hei!!

 Tänään näin ekassa ultrassa ensimmäisen kerran lapseni ja NYT onnella ei ole rajaa :) kaikki oli hyvin ja vaavin alkui vilkutteli iloisesti emoticon .

Minut voi siis lisätä heinäkuisten listaan . Laskettu aika 22.07.2011 ja paikkana kätilöopisto :)
 
Eka ultra takana ja kaikki hyvin. Ihan uskomatonta nähdä oma pikkuinen siellä ja kuulla sydämenlyönnit. Pieni teki kuperkeikankin mutta pysyi nätisti paikalllan kun mitattiin. 4, 5 cm tuli mitaksi tässä vaiheessa. :) Kovasti oli liikuttavaa ultrassa. Kätilö todella mukava. Rakenneultra sitten 1.3. ja la tarkentui 18.7.2011
 
Takaisin
Top