Heinähöpinät

Kysymys... Miten te teette mannapuuron? 

Mä oon nyt kahtena iltana tehny mikrossa ohjeen mukaan ja veteen, mutta siitä tulee vähän semmosta liisteristä.... :D

 
Mä jos oon mannapuuroa tehnyt niin keitän sen..mikorossa ei mielestäni tuu niin hyvää. Menin sitte yhtenä aamuna antamaan Ninnille pienen maistiaisen omast kaurapuurost,jossa mehukeittoa niin eiköhän neiti siihen rakastunut.Meinas vetää mun koko lautasen itselleen ja suuttu kamalast kun ei lisää saanut :( Mut ei vissiin noin pienelle voi alkaa vielä mehukeiton kanssa puuroa antamaan..vai?muuten ei ole koskenutkaan kaurapuuroon,vaan syö noita käyttövalmiita puuroja.
Ens viikol olis tarkotus lähteä koko perheen voimin ja kaverin ja hänen muksujen kanssa Kotkan meripäiville.Mitäköhän Ninni tuumaa tapahtumast..rakastaa varmaan ku pääsee kattelemaan kun on paljon menoa :)
Mies suostui ajatukseen että rempattas toi meidän makkari kuntoon ennen uuden muksun tuloa, ja tehtäs siitä sitten lapsille oma huone.Oma sänky siirrettäs sitte olkkariin.Ite haluisin lapsille sit kuitenkin oman huoneen ja ihan heti ei isompi kämppä oo ajankohtanen kun mies edelleenkin lomautettu/työtön.Ei ole tärpännyt töiden suhteen hänelle,vaikka onkin tunnollinen työntekijä. Haastatteluita pidemmälle ei o päässy :( Jos sais kohtpuolii hän sit töitä ni ajateltii et ostettas joku rempattava asunto nii sais heti tehtyy omantyylisen :)
 

Joo mä kans tein sit tänään mannapuuron keittämällä ja paljon parempaa tuli! Eikä siinä aikaakaan sitte niin paljoo enempää menny.. Mutta.....nyt tuli sitten tänään illalla taas ihottumaa... Toivon todella ettei se tule nyt tästä mannapuurosta..muuta uutta ei oo saanu. Mut voiskoos johtua siitä et mä oon syöny niin paljon nyt kananmunaa?? Eikös aika usein ole sit maito-JA muna-allergia..? 

Tai sitten...söin pienen määrän maitoo sisältävää ruokaa kun en taas tajunnu ajoissa... :( Onneks on neuvola tiistaina niin pääsee kyseleen ja selvittään tilannetta.. Harmi vaan kun noi lääkärikäynnit on aina siin pirun nopeita ettei ehdi ku just sisälle ja sit jo pihalle! 

Tekis kans mieli käydä meripäivillä kun ei olla koskaan käyty :) Neitiki viihtyy kyllä rattaissa kun on paljon katseltavaa. Automatkaa vähän epäilen miten sujuu ku menis kumminki ainaki pari tuntia... 

Ai niin tosta mehukeitosta... mä en antais viä kun siinä on kumminki sokeria aika paljon. Mut mites jos laittaisit jotain pilttiä..mustikkaa tai jotain mangoa tms? 

 
Noista mehukeitoista.. eiks niitä oo kaupassa jotain tosi vähäsokerisiakin / sokerittomia? ..vai onks ne sitte makeutettu kuitenkin jollain atomimössöllä? ;) ..mun täytyy kyllä myöntää, et oon vähän lepsunu mun periaatteista ettei sokeria ainakaan ennen vuoden ikää.. Poitsu on kyllä saanu jo maistiaisia mehujäistä, pillimehusta.. emoticon ..muttei kyllä tosiaankaan paljoa kerralla.

Meille tuli vihdoin eka hammas! ..pistin pari kiukkupäivää kuumuuden piikkiin, mut taiskin ikinet kiusata :)
 
Nuu mehukeitot taitaa olla vissiin suurimmalta osin sokerilla makeutettuja.Jos oikein muistan niin kaupasta taitaa saada hedelmäsokeria,jolla makeutetaan ainakin vauvojen hedelmäsoseita.Jos sitä joskus Ninnille tekis pienen määrän mehukeittoa itse ja hiukan vain hedelmäsokeria sekaan.
Meillä on viimeyönä alkanut hammasta pukkaamaan.Pieni hampaan alku jo näkyvissä :) Ihmettelin vaan kun kesken unien sai kunnon itkukohtauksen.Jos liikaa alkaa yöunia vaivaamaan niin sitten Panadolia annan.Nyt neiti tykkää jyrsiä viilennettävää purulelua.
 
Iines: Meillä on ollut masuvaivoja tosi paljon, välillä kyllä parempana. Oon ollut maidottomalla välillä (ja munattomalla) mut eipä auttanut :( ehkä vois taas kokeilla, et jos itekin olisin vahingossa syönyt jotain väärää ton dieetin aikana. Ostettiin apteekista ilman reseptiä sitä soijapohjaista korviketta, mut on aika kamalan hajuista ja makusta, ei kelpaa ollenkaan. mun mielestä se ei ihan mahdottoman hintasta oo jos viikossa menis se yks purkki eli n.11e muistaakseni ja kuussa toi44e. suhteellistahan tuo, mut jostain jumppakortistakin joudun maksamaan kuussa saman verran...

 
 
Pääsin jo hetken olemaan tyytyväinen kun oletin aikaisempien keskusteluiden pohjalta että saisin lopettaa Ninnille estolääkityksen virtsatietulehdukseen.No tänään oli sit joku virolainen nainen ultraamassa ja antoi vain niukan lausunnon seuraavalle lääkärille.Ja myöhemmin kävimme sit juttelemassa lääkärin kanssa,joka ei tiennyt munuais asioista mitään vaan ite jouduin jutustelua pitämään yllä niin hän tuplasi neidin estolääkityksen :( Ja vielä taas ed.kirurgi oli sanonut että voisimme jopa lopettaa sen kun ei ole mitään vakavaa vaivaa,vain melkein oleton ahtauma jossakin joka iän mytä menee ohi.Myös virtsan takaisin virtausta tms.ei ole.Ninni ei ole edes kertaakaan virtsatietulehdusta sairastanut.Ja kaikki paikat joista oon luken niin ei suositella turhaa estolääkityksen käyttöä ja muutenkin estolääkitys otetaan käyttöön vaan jos jokin tulehdus ollut.Kummatkin munuaiset toimivat aivan tasan.Mä en enää jaksa tapella siitä että saan jotain jostain selville,enkä uskalla ite lopettaa Ninnin lääkityst :( Enkä enää tiedä mitä teen
 

Fjansku olisko teidän mahdollista varata aika suoraan sille lääkärille joka lääkityksen lopettamisesta on puhunut? Tuntuu ettei kaikki lääkärit todellakaan tiedä asiasta riittävästi että uskaltaisivat tehdä päätöksiä, mieluummin sysäävät vastuun jollekin muulle. höh.. 

Me oltiin tänään lääkärineuvolassa. Saatiin lähete allergiakeskukseen jossa sit tutkitaan kerralla kaikki allergiat ilmeisesti verikokeella ja maito ja vehnä altistus. Kai. Mutta hyvä että tutkitaan. Siihen saakka jatkan itse maidottomalla ja munattomalla. Tosin ajattelin jättää vain ns näkyvän munan pois eli keitetyt, paistetut... 

Nyt pitäs koko ajan lisätä uusia aineksia ruokavalioon, lihat ja viljat. Nyt ollaan menty jo pitkään vain broilerilla ja kauralla. Huomena alan tekeen possua ja mannapuuro eli vehnä jatkuu. On vaan kauheen hidasta toi lisääminen kun viikon pitäs antaa yhtä ja sit vasta uusi. 

Neidille oli tullut mittaa kahden kuukauden aikana vain 1,5cm ja 150g. Eipä tuo vieläkään mikään rimpula ole mutta kumminki tosi vähän tullut. Nyt siis 68cm ja 8020g. 

En muuten huomannu yhtään kysyä että jokohan meidän pitäs lisätä vaikka aamupuuro..? Nyt kun syödään siis kolme kiinteetä ateriaa päivässä... 

Saatiin myös resepti erikoismaitoon, mikähän se oli..joku nutrilon...pepti?? Ilmeisesti jauhe?? Onko tietoo? 

Pitääkin selvittää meiän vakuutus korvaako se näitä juttuja. Jos ei korvaa ni lopetan kyllä koko vakuutuksen!! 

 

Ai niin! Meillä on nyt alettu pikkusen konttaamaan :) Tai siis erittäin omaperäisellä tyylillä niin että vähän niinku konttaa mutta toinen jalka on kippurassa alla muka tukemassa :D Oudon näköstä mutta silleen on päässyt konttimaan pieniä matkoja kunnes vaihtaa ryömintävaihteen päälle :D Hellyyttävä <3

Ja nyt on alkanu se että saa olla tarkkana...kaikki johdot ja laitteet kiinnostaa ja tänään kaatu iso painava lasimaljakko päälle, onneksi vain jalan päälle mut kumminki :( 

 
Iines:Se lastenkirurgi joka noita Ninnin asioita hoiteli,päätti lähteä tosta sairaalasta vetämään jonnekkin yksityiselle lääkäriasemalle :( Ketkään muut eivät ole osanneet sanoa mitään mihinkään,ja odotukset viime sairaalakäynnin suhteen olivat jo aika korkeallakin.
 
Iines* meillä on käytössä tuo Nutrilon Pepti. Laitellaan sitä jauheena joka paikkaan, mutta se kyllä taitaa maistua ihan hyvälle. Meillä vain ei poika osaa juoda nesteitä, siis juurikaan mitään, joten ei mene maitokaan...

Siitä kananmunasta sen verran, että jos ootte menossa allergiatesteihin niin se olis tosi tärkeää, että olet itse ihan KOKONAAN ilman niitä vältettäviä/tutkittavia aineosia jotta niistä ei tule häikkää niihin tuloksiin. Ja lapsi tulisi saada täysin oireettomaksi ennen niitä testejä. Meillä kävi niin, että käytiin kaksi kertaa turhaan lastenpolilla, kun oli poika niin ihottumassa ettei testejä ruvettu tekemään.

Ja sitten siitä vakuutuksesta, ainakin meillä sielä papereissa on pikkuprintti ettei se korvaa "kliinisiä ravintovalmisteita" :) Mutta toisaalta jos se allergia todetaan testeissä niin sitten niistä saa lääkärilausunnolla kelakorvattavuuden ja sen jälkeen ne litkut ovat alle 50snt/litra.
 
Heippa taas, en ookkaan vähään aikaan päässy palstaa lukemaan. Oltiin muutama viikko reissussa ja kotona ollessa menee aika niin poikaa vahtiessa, ettei tietsalle oo asiaa :)
Meillä kontataan jo lujaa vauhtia ja noustaan kaikkea mahdollista vasten. Eikä paljoo kiinni pidellä, yhden käden varassa heilutaan ja paikkaakin vaihdetaan. 8 kk neuvolassa lääkäri meinasi, että saattaa lähteä millon vaa kävelemään! Istunta ja liikkeet on niin jämäkät. Nopeeta ollut kyllä toi liikunnallinen kehitys, saa nähdä, jääkö muu sen varjoon. Keskittyminen esim. kirjojen katseluun on aika vähäistä, ellei poika oo pikkasen väsyksissä.
Hampaita kans pukkaa, kuusi on näkyvillä ja seitsemäs pullottaa. Niiden takia onkin piehtaroitu yö jos toinenkin :/ Ja meillä noi lomareissut ja vieraissa paikoissa nukkuminen on sekoittanut öitä hirveesti. En haluu ihan heti mihinkään nyt lähteä, opetellaan tuota omassa sängyssä nukkumista uudelleen...Mut yleisesti yöt on parempia ku vaik pari kuukautta sitten.
No nyt poitsu heräs...sori omanapainen kirjoittelu...oon kyl juttuja lueskellu...mut näin jälkikäteen ei osaa oikein mitään kommentoida :)
 
Fjansku, tosi ikävää toi lääkäreiden muuttuvat mielipiteet teidän lääkityksistä. Olisikin niin ihana tilanne, että sama lääkäri hoitaisi aina kaikissa samoissa vaivoissa alusta loppuun. On varmaan tosi ikävää elää epätietoisuudessa tekeekö toinen lääkäri oikein vai väärin.
Meillä Aleksi oppi tänään nousemaan sohvaa vasten seisomaan ja huh, nyt joutuu koko ajan vahtimaan. Pää kyllä kolisee koko ajan!
Meillä on mulla ja esikoisella tänään synttärit! Huimaa, että ensimmäisestä synnytyksestä on 4-vuotta! Aika menee hurjaa vauhtia.
Meillä oli nelivuotis neuvola ja mä oon vieläkin shokissa koko tapahtumasta! Täytyy sanoa, että mä en yhtään ihmettele, että Suomessa valitetaan resurssipulaa vaikeissa tapauksissa, kun meihin, normaaliin lapseen, kohdistetaan kaikki mahdolliset terapiat. Ihan oikeesti, tuntuu, että mä olisin kuunnellut luentoa aivan toisesta lapsesta kuin omasta. Meillä Onni on tosi rauhallinen ja kiltti poika. Ei siis todellakaan ole mikään hulivili. Mutta kun hän ei jaksanut piirrellä viivoja, ympyröitä ym yli kymmentä minuuttia pöydän ääressä saatiin kuulla, että hän on levoton! Samoin kun ei osanut piirtää neliötä eikä kolmiota eikä ristiä, niin nyt sitten pitää mennä toimitaterapeutille! Sitten kun mä pyysin apua Aleksin yöheräämisiin, niin mulle tarjottiin psykologin aikaa, jotta saadaan meidän perheen arki rullaamaan ja neuvolatäti käänsi asian niin, että Onnin tämä huima levottomuus aiheuttaa ongelmia, ei mun väsymys. Suoraan sanottuna teki mieli lähtee kävelemään koko tilanteesta. Koko kahden tunnin aikana ei käyty mitään Onnin kotioloista, vahvuuksista, liikkumisista, syömisistä ym vaan pelkästään heikkouksista. Tuli oikeesti aika lannistunut olo. Varsinkin kun päiväkodin tekemä arvio oli linjassa meidän arvioon. Neuvola tekemien testien mukaan Onni oli kömpelö (ei hyppinyt yhdellä jalalla), hahmotushäiriöinen (ei osanut piirtää neliötä) sekä puhevikainen.
Sorge, että tuli valitettua, mutta tää oli kyllä pahin neuvolakäynti ikinä ja tuli kyllä niin huono äiti fiilis. Kaiken kruunas se, että multa kysyttiin paljon teen töitä. Sanoin, että noin 1-3 iltana teen pari tuntia. Ja tämän seurauksena neuvolatäti kysyi, "onko työ sinulle tärkeämpi kuin lapset?" Oikeesti, tän jälkeen mä olin niin poikki, että nukuin koko päivän ja mulle tuli ihan järkky vatsakipu. Mutta nyt täytyy unohtaa tää. Ensi viikolla sitten saan ajat kaikille terapeuteille. Että näin.....
 
Miimi, inhottava käynti teillä, voin kuvitella mikä olo tommosesta tulee! Ja kyllä on neuvolatädeissäkin eroa...meillä on ollut nyt joka kerta eri täti ja eräillä paneutuminen ja asiakkaan ymmärtäminen on ihan hakusessa.
Fjanskulle voimia!!
 

No huhhuh mikä neuvolakäynti Miimillä!! Oikein alkoi ärsyttää teidän puolesta!! Aika hätiköidysti tehdään määritelmä mihin lokeroon lapsi kuuluu! Ja siis oikeesti tuntuu ihan varojen tuhlaamiselta ku laitetaan heti ties mihkä terapeuteille, siis mulla on  yks tuttu jolla sama tilanne... Eikä kellään tuu mieleen että jos vaikka tosiaan just sinä päivänä lapsi ei sattumalta ole kiinnostunut piirtämisestä tms.  ÄÄÄÄÄÄÄÄ !!!!!!!! Raivostuttaa mitä holhousta ja lokerointia koko maailma taas. 

Mä päätin et mennään yksityiselle sinne allergiatestiin vaikka lähete menikin jo julkiselle puolelle. Mut meillä on kans vakuutus joka korvaa. Pitää vaan nyt selvittää omavastuut ym. Ja meillä muuten korvataan kaikki, ne "kliiniset" ym...mistä en ees tajuu kaikkee :D 

Nyt taitaa olla niin että myös vehnäallergia on. Mannapuuroo oon antanu perjantaista lähtien tooooosi vähän kerrallaan ja joka ilta lisännyt hieman. Sunnuntaina illalla huomasin ihottumat ja ne on nyt vaan menny huonommaks siitä lähtien ja yöt on itkua.... :( 

Oon ollu maidottomalla ruokavaliolla mutta tarvii varmaan nyt kokeilla niin et siirryn käyttään gluteenittomia tuotteita ettei sit tosiaan ainakaan sen takia menis tulokset pieleen... Tosin tonne yksityiselle kuulemma pääsee niin nopeesti ettei taida ehtiä vaikuttaa mun ruokavaliot niin paljoo..? 

 
miimi: onpa tiukkoja 4-vuotisneuvolassa. ei kyllä ite osaa yhtään arvioida mitä 4-vuotiaan pitäs osata, mut luulis et sielläkin saa olla laidasta laitaan terveitä lapsia. ja tosiaan eihän pienet lapset jaksa välttämättä keskittyä aina johonkin juttuun, ei se neliön yms piirtäminen varmaan kauheen mielenkiintosta oo:D toisaalta ei varmaan oo haittaa niistä terapeuteista, tietty aikaa varaman menee turhaan:( mut eiköhän jokainen vanhempi tiedä parhaiten oman lapsensa asiat eikä neuvolatätien puheista kannata liikaa ottaa ärtymystä, vaikka pirullista tuo onkin! meilläkin tosiaan se 8kk neuvola oli kyllä tosi syvältä!

meillä tyttö on ollut tosi kipeenä, pitää huomenna kä'ydä varmaan lääkärissä kun haroo ihan koko ajan korviaan ja on tosi levoton. ei oo oikeen syönytkään kunnolla ja tuntuu etten oo saanut maitoa menemään juurikaan:(( toivottavasti ei haittaa kasvuun kun ei mee maitoa tarpeeksi.(ei oo mennyt ihan ehkä reiluun viikkoon) tänään ostin taas uutta korviketta ja se olikin sit ihan ok tytön mielestä. päätettiin et lisäillään noita maitojauheita soseisiin joka aterialle niin jos sais meneen n.3dl maitoa noiden kiinteiden seassa ja sit imetän noin pari desiä(pari kolme imetys kertaa?) tekis mieli ostaa jotain multivitatabletteja et varmasti saa tarpeeks kaikkea. kun tosiaan ei oikeen juo mitään!!!

ääh..toivottavasti tää on joku vaihe vaan ja menis maitoo tarpeeks taas pian. ja sit tuo levottomuus yms olis ohi... hampaita mietin taas, josko ne nyt tulis.

iines:onpa kurjaa nuo allergiat, mut pääasia et selviää ihottumien syy:) kyllä pieniä ihmisiä kiusataan sitten ikävillä vaivoilla! yksityistä puolta kannattaa käyttää jos on se vakuutus:)

meillä on nyt pari viikkoa noustu koko ajan karhunkävelyasentoon, muuten ei oo kauheesti lattialla oikeen edes viihtynyt, sylissä kanniskeltu päivät pitkät, tsaitaa hauis kehittyä;)
 
Olipas tänne tullu tekstiä. Siitä onki jonku aikaa ku oon viimes täällä käyny. Uudessa asunnossa kun ei oo vielä nettiä. Muutettiin siis lauantaina kun mies pääs armeijasta vkl lomille niin uuteen asuntoon. Pari päivää meni kaikki hyvin, KUNNES... sain selville, että asunto on ollu 2 vuotta tyhjillään siksi, koska se on purkukuntoinen, asumiskelvoton, kosteusvaurioinen ja siinä asunnossa asuminen on terveydellinen riski !!!! meijän vuokranantaja on tehny petoksen ja vuokrannu meille homeisen talon! ja tää heppu tasan tiesi että siihen ei voi vuokrata ketään ja mistä syystä ei. oon yksin siivonnu sen talon, yksin purkanu kaikki 25 pahvilaatikkoa, laittanu tavarat paikalleen, siivonnu edellisen asunnon ja mitä saan palkaksi? hengenahdistusta ja kurkkukipua öisin!! nyt on sitte tilanne semmonen, että alottaa kaikki alusta. ei auta muu ku ruveta pakkaan tavarat takas pahvilaatikoihin jotka onneksi oon säilyttäny varastossa.. uus asunto vielä hakusella. oon oikeesti ihan maassa. tilannetta pahentaa vielä se, että ku oon benjaminin kans kahestaan. ja maha on jo suht iso, ja supisteluita alkanu tuleen ku on liikaa rehkiny. en oikeesti jaksa enää tota muuttoa. pikkunen kusipää se vuokranantaja. vaadin kyllä niin hyvät korvaukset siltä että ei mitään järkiä! onneks ei keretty maksaa vuokraa, mutta taas on edessä paperisotkut kelan kans ku kaikki tuet ja sotilasavustukset ym pitää tarkistuttaa ja lasketuttaa uudelleen. mä niin toivon että saadaan pian uus asunto. maanantaina marssin asuntosäätiölle ja pistän niihin vähän vauhtia. pelottaa, että benjaminille on kerenny tulla jo jotain terveyteen vaikuttavia seikkoja ku ollaan tossa reilu viikko asuttu. miehellä astma, mulla huonot keuhkot (rasitusastma) niin aika todennäköstä että benjaminille saattaa puheta myös jossain vaiheessa astma jos on huono onni.. pitää yrittää saada joka taholta nyt vaan mahdollisimman paljon apua, emmä enää yksin jaksa tota showta!

no mutta.. mitäpäs sitä muuta.. meillä ei benjamin edelleenkään ryömi eikä konttaa !?? :o oon vähän jo huolissaan, että onko normaalia? Tosin, nyt on ruvennu punnertaan ittiä hiukan puuta vasten, esim pinniksessä vetää ittiä käsillä ylöspäin pinnoja vasten ja siinä töröttää polvillaan. konttaus asentoon kyllä menee jatkuvasti mutta ei oo hoksannu vielä miten siitä eteempäin.
poika on ruvennu myös pelleileen muille ihmisille ja varsinki minulle. ihanasti osaa illistää ja hymyilee päälle pilke silmäkulmassa <3 isiä osaa ikävöidä ja on riemussaan ku näkee isiä viikonloppuisin ( tosin nyt ollu aina 2 viikon taukoja ettei olla nähty)

jouluna sitte benjamin saa pikkuveljen <3 rakenneultrassa kävin torstaina. vauvalla kaikki hyvin, normaalin kokoinen jne.

tämmöstä tänne meille. !
 
Voi ei, Melela! Harmittaa ihan hirveesti teiän puolesta, kaikenlaisia paskiaisia sitä on vuokranantajina :( Pyydä apua nyt läheisiltä, älä rasita ittees liikaa. Onneks on lyhytaikaista tuo Benjaminin altistus, tuskin mitään korjaamatonta vahinkoa ehtii tulemaan. Ja on varmasti normaalia, ettei teillä vielä ryömitä/kontata. Meiän naapurin lapsi oppi konttaamisen täytettyään 1 v, ei ollut vaan hoksannut asiaa!
Mennään poitsun kans tänään Lintsille. Yhden ystävän ja hänen lapsensa kans mennään. Oon ihan tööt, meillä oli vaihteeks tosi vähäuninen yö, mut silti ihana lähtee :) 
 
Melela:Oikein paljon jaksamisia ja peukkuja sinne että uusi asunto löytys mahdollisimman pian. Myös mun kaverin muksu oppi konttaamaan vähän päälle vuoden iässä.Meillä vasta ryömitty 6kk saakkaa ja harjoiteltu ryömimis asentoa,,,vielä kun keksis miten eteepäin pääsee :) Mun mielestä on äärettömän hölmöä että kun kaikki lapset eivät kuitenkaan samaa tahtia kehity,mun kaverin muksusta sanottiin jopa suoraan että on mukamas vammanen kun ei osaa kontata vuoden iäs.Mun mielest meni kyl noi sairaalan/neuvolan puheet jo yli.Pari kertaa hänen muksu laitettiin jonneen missä harjoiteltiin konttaamista,kunnes sen oppi :s

Eilen kävimme Ninninkaa ja Ninnin serkkutytönkaa meripäivil.Ninnin serkkutyttö melkein puol kuukautta Ninniä vaan vanhempi :) Oli kyl meripäivil Kotkas kamala tungos.Ninni oli aluks ihan ihmeissää ja silmät pyöreinä kun oli niin paljon ihmisiä,mut heti kun päästiin kantasatamaan meripäivä alueelle ja siellä tivoliin,neiti halus vaunuist pois kattelemaan ympärilleen.Ihastui niin kovin laitteisiin.No jos sitä ens vuonna neidin kanssa menisi niihin pienten lasten laitteisiin :) Ninni sai narunvedosta oman nallen ja ostin sille myös hello kitty folio pallon,jota se ihmetteli ihan urakalla.Sitä oli myös kivaa töniä kun oli kiinnitetty jonneen kun palasi aina takaisin :) Oli kyl niin mahtava päivä päästä vähän rentoutumaan tonne muualle eikä tartte kotona homehtua :)
 
Eikä Melela, tosi kauhee tilanne kyllä. Kaveri asu hometalossa kans aika kauankin, onneksi te saitte asian heti tietää!
ja meillä ei myöskään kontata eikä oikeastaan ryömitäkään. Poika 8kk ja 3vk. On kans konttausasennossa ja nylkyttää siinä välillä, mut eteenpäin ei tajua lähteä. No eihän kukaan kävelemättä jätä :D Ei tartte pelätä et armeijaan ryömien menisi :) Toivoisin vaan et oppis ennenkuin muskari alkaa, kun se ohjaaja piti aina luentoa kuinka on tärkeää kontata yhdelle äidille, jonka lapsi lähti suoraan kävelemään. Hän sitten siihen, että toivoisi  ettei asiasta enää puhuta, koska esim hänellä itsellään oli lukihäiriö, mutta konttasi kyllä, joten se ei välttämättä sitä tarkoita että tulisi lukihäiriö siksi...
 
Takaisin
Top