Heinähöpinät

Meillä nukuttiin viime yönä hyvin! Tai no, yksi itkukohtaus klo 02 mikä oli varmaan joku uni... Mutta seuraava herätys vasta klo 06 !!! Wuhuu!!   Neiti on nyt siis nukkunu joka yö omassa sängyssä ja sinne on jääny vielä senkin jälkeen kun oon antanu maidon sillon neljän jälkeen. 

Miten teillä on reissut menny ja missä ootte käyny? Me taidetaan lähteä taas kylpyläreissuun. Viimeks ainaki sujui hyvin. 

 
Tänään lähdetään kohti Naantalia. Perillä pitäisi olla kaksi yötä ja tarkoitus olis nauttia täysin siemauksin reissusta. Käydä muumimaailmassa pariin otteeseen, uida ja syödä hyvin ulkona. Meil kävi hyvä tuuri, kun saatiin mini suite (viimeinen), joten ei tarvii tällä poppoolla sitten ahtautua hotellihuoneeseen. Ens viikolla sitten mies ja Onni lähtee Itä-Suomeen ja minä jään Aleksin kanssa kotiin, kun työt kutsuvat taas sitten joka päivä. Loppuviikosta lähdetään äidin kanssa shoppailemaan koko päiväksi ja mies hoitelee lapsukaiset kotona. Tiedossa on siis toivottavasti hauskaa, mutta rahanmeno on taattu!
Meillä Aleksi on nukkunut kaksi yötä nyt yöt läpeensä! Nukkumaan on mennyt 21 ja herää sitten klo: 6. aivan mahtava fiilis itellä, kun on saanut nukkua!
 
Meillä itkettiin ainakin parin tunnin välein. Olin lopulta niin sekaisin, etten tiedä milloin annoin maitoa ja milloin mies yritti hyssytellä. Poika nukahtaa vain hetkeksi, jos ei saa maitoa ja herää ihan kohta uudestaan.. mietin jo et siirretäämpä unikoulua myöhemmäksi, kun ollaan lähössä reissuunkin ja kaikki menee taas uusiks. Helpompi vaan antaa sitä maitoa. Luovotan. Katsotaan sitten 8kk neuvolalääkärin jälkeen.

Onko kukaan matkustanut vauvan kanssa junassa? Miten on sujunut? Meillä on kolmen tunnin junamatka kahdella vaihdolla keskiviikkona ja vähän jännittää. Mietin, et pitäiskö varata paikka lastenvaunusta. Siinä taitaa olla lähellä ainakin wc jossa hoitopytä.
 

Mä matkustin junassa alkukesällä/keväällä mutta meidän matka kesti tosin vain puoli tuntia :) Mutta kivasti sai vaunut parkkiin siihen mistä siis tullaan junaan sisälle.. Ja oltiin ekassa vaunussa ja tilaa oli kivasti. Menomatkan neiti nukku vaunuissa ja minä seisoskelin siinä vieressä, takastulon hän oli sylissä ihmettelemässä. Vessassa ei käyty et siitä en osaa sanoo mitään.. 

Jotain mun piti kysyä mutta en millään muista mitä...! 

 
itekin mietin tota junamatkustelua.. lähinnä mua kauhistuttaa ne vessat et onko ne ihan kauheen epäsiistit..mut nyt vasta hoksasin et siellä on erikseen lastenhoitohuone+vessa lastenvaunuissa..hmm. täytyypä miettiä lähtiskö heinäkuun lopussa autolla vai junalla matkaan. automatkailu on vauvasta kamalaa mut itelle helppoa. ja jos vauva huutaa kauheesti niin se voi junassa olla vähän hankalaa muita matkailijoita ajatellen. mä edelleen aristan tilanteita että tyttö alkaa täyttäkurkkua huutamaan enkä saa rauhottumaan..tempperamenttinen kun on. toisaalta junassa voi pitää sylissäkin ja autoillessa ei.

meillä on nyt alkanut tulemaan noita konsonanttitavuja enemmän ja enemmän, tulee äittää ja äijjää ja lalllallaata ja maamaamaa ja höhhöh. aika hauskan kuulosta, pakostakin tulee aina nauru kun typy jokeltelee noin:D kontta-asentoonkin meni eilen muutaman kerran, mut ei osaa käyttää käsiään siinä vielä. jalkoja osaa vuorotellen liikuttaa kun aina polvillaan ollessa "kävelee eteenpäin" kun kädet on jossain tuettuna kiinni. yleensä menee penkomaan laatikoita;) hauska vaihe kun tulee uusia juttuja suhteessa aikaisempaa enemmän! ja hauska huomata että mun vauva-ajan neuvolakortissa on aikalailla sama eteneminen uusien juttujen oppimisessa, ihan puolen kk sisään oikeestaan samalla tavalla opittu asioita. pinsettiotekin on meillä aika uus juttu, ei se aina sitä hoksaa mutta sormiruokailussa kyllä huomaa että nappaa paloja yleensä pinseteillä:)

 mä en vieläkään tiedä mitä imetyksen kanssa tekis. tekeekö kukaan niin että imettää vaan iltasin ja yöllä, vai onko turha haaveilla että rinnat tuottais maitoa jos noin vähän imettää? en kyllä osaa sanoa miksi mulle on niin iso juttu mennä korvikkeeseen, en ois uskonut et ois näin ristiriitanen olo imetyksestä.

ootteko miettineet jo kuinka paljon toisen lapsen tekemistä? musta tuntuu et päivittäin haaveilen toisesta mut tiedän ettei meijän tilanteessa oo vielä järkevää. mietin jo jopa nimiä seuraavalle:D onko teillä menkat alkanu? mua vähän pelottaa et ne ei ala varmaan pitkään aikaa kun kierron kanssa aina ollut hankalaa. onkohan jotain pillereitä millä ne sais alkuun jos haluis toista lasta, tiedättekö?? ei ois kyllä kiire töihin takas. ajattelin olla tytön kanssakotona ainakin puolitoista vuotiaaksi asti.

tulipa omanapaisesti kirjotettua, sori. musta on vaan kiva kertoo kaikille kehityksestä kun se vaan on jotenki hienoa huomata uusia juttuja:) ja kysellä asioista jotka painaa mieltä.
 

Vitsukka (nyt vasta tajusin ettei se ookkaan viltsukka vaan ilman ällää :D ) mun kaveri imetti hieman yli yksi vuotiaaksi niin että vain illalla ja yöllä, alkaen varmaan puolivuotiaasta tai jotain ja koko ajan on saanu myös korviketta. Mulla on kans tosi ristiriitainen olo kun en millään haluis luopua imetyksestä, enkä varsinkaan siitä illan viimeisestä. Ja onhan se niin älyttömän helppoa kun aina on maito heti valmiina oltiin sitten kotona tai reissussa. 

Mulla ei ainakaan menkat ala varmaan pitkään aikaan.. Olin tänään lääkärillä kun on ollu inhottavaa vuotoa... Se katso myös ultralla ja limakalvoo ei ollu juuri ollenkaan ni ei oo varmaan estrogeenitasot vielä alkanu normalisoituun.... Tosin mulla on aina limakalvo ollu se ongelma, ettei paksuunnu... Mutta silläkin oon alkanu tosissaan miettiin sitä pikkukakkosta et jos siinä kestääkin pitkään ni vois alkaa jo vaikka talvella yrittään.. Mutta pitää olla yhteydessä tonne taysiin siitä.. 

En usko vitsukka et sullakaan menkat viä alkaa jos kumminki niin paljon imetät.. Vaikka eipä se aina siitä ole kiinni.. 

 
Kiva lukea kyllä muidenki vauvojen kehityksestä. Kaikki on niin erilaisia. :) Me lähdetään kohta reissuun ja jännittää ihan vähän.

Mulla oli nyt toiset menkat ja olin ihan hämmästynyt kun menkat alkoi jo pojan ollessa 6kk. Imetän siis edelleen päivisin 2h välein ja yölläkin muutaman kerran eli näköjään se on aika yksilöllistä, että miten ne alkaa. Meillä mennään "katotaan mitä tapahtuu" periaatteella eli ei kauheesti tähdätä pikkukakkosta, mutta saa tulla. Ite ehkä haluisin ikäeron alle kaksi vuotta. Ei ainakaan ensimmäinen kierto ollu läheskään mun normaalia niin varmaan menee hetki, että menkat löytää rytminsä?

Eikö yö/ iltaimetys oo edelleen se, joka pitää yllä maidon tuotantoa. Mä oon muuten ruvennu laihtumaan aika vauhdilla. Helteistä johtuen oon syöny välillä varmaan vähän huonosti, mutta olin ihan yllättynyt, kun vanhat farkut mahtui jalkaan. Päässyt jotenkin salaa yllättämään. :)
 
Mä imetän n.3krt / vrk eikä menkkoja näy.. Käyn nyt itseni kanssa kädenvääntöä lopettaisko imetyksen kokonaan vai ei..ku mul ei kauheesti tule edes maitoa..ja mun tarttis aloittaa jalkasieneen pitkä lääkekuuri, jonka voi aloittaa vasta imetyksen lopettamisen jälkeen + haluisin ne menkat, ku toista lasta haluttais joskus lähiaikoina.. Vaikeeta! No kohtahan toi maidon tulo loppuu varmaan jos jätän vielä yhdenkin imetyskerran väliin. En ole yöllä imettänytkään enää 2kk jälkeen ku poika nukkunut siitä asti 12h. Aamulla on vaan niin ihana ottaa poika siihen viereen ja voidaan kölliä pitkään, ku poika juo aamumaidon samalla :)
Ihanaa mies jää pe lomalla, saadaan olla koko perhe kunnolla yhdessä kuukausi :)

Meillä edelleen vaikeeta illalla mennä nukkumaan, täytyy varmaan yrittää unikoulua siihen tossa lomalla. Oon vaan ajatellut et se nyt kuuluu tähän ikävaiheeseen..

Ihanaa kesää teille!
 
Mä en oikein kotiin tultuani sairaalasta kauaa imettänyt,kun ei siitä kerta kaikkiaan mitään tullut. Syntymäpaino ei meinannut tietyssä ajassa tulla joten suoraan siirryin korvikkeisiin.Neitikin oli tyytyväisempi eikä ollut koko aikaa yhtä huutoa.Meillä mennään ryömien jo niin kovaa vauhtia ettei perässä meinaa pysyä.Kaikki elektroniikka ja sähköjohdot kiinnostavat.Onneks meil oli yhtäkään ns.vapaata pistokepaikkaa Ninnin ulottuvis mihin sais sormii tungettuu.Ja johdot ollaa pujoteltu ties miten.Hauskaa vaan katsoa kun Ninni röymii kissojen perään.Tänään oppi jopa musiikin tahtiin jammaamaan..tai no jalkojenkaa samaa tahtii potkii ja päänkaa "mossaa" :) Oli miehelläki naurus pitelemist.Mä oon saanut jopa kaupan lihasoseita syötettyä.Piltti ei kelpaa.. taitaa olla liian vahvaa koko sose merkki,mut sitte taas muksun ja nestlen piltit syödään niin nätist :)
Jotenkin koko aika tulee tulevan lapsen osalta mietittyä että menisinkö ilman miestä rakenne ultraan,vaikka hänelle se taas on niin iso asia.Poikaa toivoo taas erittäin paljon ja kuulemma Ninni oli aluks hieman pettymys kun olikin tyttö.Mut nykyään kuulemma ei vois kuvitella elämää ilman Ninnii ku on niin isin tyttö :) Ja suku ns.painostamal ja udellen oikein sanoo et seuraavan lapsen pitää sit poika olla :( Mulle kelpaa kumpi vaan kunhan on terve.
 
Mulla alkoi menkat heti samana kuukautena, kun lopetin imetyksen. Mä menin sillä osaimetyksellä vain kuukauden verran, kun sitten lopetin imetyksen kokonaan. Tai paremminkin Aleksi lopetti. Se  ei sitten enää huolinut rintaa ja homma jäi vähän kuin itestään siihen. Olisin toivonut pidempää osaimetystä, mutta minkäs teet. Ekat menkat olivat kyllä ihan kamalat. Vuoto oli tosi runsasta (ei kiva tässä ammatissa), mutta toisaalta taas mitään menkkakipuja ei ollut, kun yleensä kärsin niistä tosi paljon.

Tultiin eilen Naantalista. Hotelli oli tosi hulppea ja varsinkin näin lapsiperheelle tosi hyvä. Meillä oli siis parisänky, Onnilla oma huone ja Aleksille tehtiin peitoista pesä levitettävälle sohvalle. Huoneistossa oli myös keittiö ja maaterassi, mihin oli Aleksi hyvä laittaa vaunuissa päikkäreille. Käytiin sitten Muumimaassa ja Muumijunassa ja syötiin hyvin ulkona. Reissu meni ihan ok, ottaen huomioon, että Onnilla alkaa olee uhma nyt tosi kova. Välillä tuli molemmilla kiukkupuuskia.
Meillä muuten Aleksi ei pysy enää yhtään makuuasennossa (eikä kyllä istuenkaan) vaunuissa vaan kääntää itseään koko ajan mahalleen. Hän matkustikin vaunuissa koko Muumimaa ajan vatsamakuulla vaunuissa ja siitä katseli maisemia. Samaa tekee kun yrittää laittaa istumaan vaunuihin. Pakko siis viritellä valjaat kiinni vaunuihin, jotta hän pysyy istuma-asennossa. Ja nykyään myös nukkuu vain vatsamakuulla. Vaikka kuinka kääntää nukkumaan selälleen tai kyljelleen, on kohta jo kääntynyt vatsalleen.

Sitten vähän ikävämpään juttuun. Mun serkku sai lauantaina "terveen" pojan neljän keskenmenon jälkeen. Vuorokauden vauva oli terve, ja sitten kiidätettiinkin lastenklinikalle teholle odottamaan sydänleikkausta. Nyt siellä vielä pidetään palaveria, miten leikkaus tehdään. Vauvalla ei ole vasen kammio kehittynyt kunnolla, aortta on kolmiläppäisen sijasta kaksiläppäinen ja koko aorttasuoni on vain viidesosan paksuinen normaalista koosta. Tää on ihan kamalaa. Tiistaina viimeistään leikataan ja jos selviää leikkauksen yli niin kaksi seuraavaa tuntia sitten kertoo jaksaako sydän vai ei. Eli kaksi tuntia on oikeita elämän ja kuoleman tunnit. Kamalaa, että tällaista ei näe raskausajan ultrassa vaan koko homma tuli ihan puuntakaa. Nyt sitten kerätään lähipiiristä turvaverkkoa perheelle ja heidän kahdelle lapselleen. Apuun lähdetään vaikka keskellä yötä.
 
miimi: voi kauheeta. jaksamista sinne päin ja toivotaan parasta pikkuselle<3 tuntuu ihan hirveeltä kuulla huonoja uutisia vauvoista ja pikkulapsista, erityisesti jos uutisoidaan katoamisista, kidnappauksista ja pahoinpitelyistä tulee aina melkein tippa linssiin :'(. kerroit muuten miimi aiemmin jostain tutusta joka saa vauvan ja olit vähän huolissasi että osaakohan hoitaa edes(en muista tarinaa tarkemmin) miten siinä on käynyt??

kisu2: käytätkö korvikkeita lisäksi? kuinka paljon?

meillä onnyt kaks yötä olleet ihan kauheeta huutoa, maha selvästi kipee ainakin välillä ja mikään ei auta. koitan koko ajan miettiä et mitä väärää oon syöttänyt mut ei oo kyllä mitään uutta ruokaa ollut..ja on kyllä muutenkin ihan sika levoton yöllä ollut. seisomaan tyttö oppi eilen:) ainakin muutaman kerran itse nousi pyustyyn. ei kyllä kauheen kauaa siinä pysy pystyssä kun saattaa ykskaks irrottaa kädet tuesta ja sit muksahtaa ja sattuu. tänään en oo vielä nähnyt uutta taitoa..

sain tietoa että keväällä voisin alottaa uudessa paikassa työt ja on sellanen paikka mihin oon kyllähalunnut ja mikä melkein pitäs ottaa vastaan...mut nyt tuntuu pahalta ajatukselta laittaa tytsy hoitoon:(! mietittiin koko ilta miehen kanssa et pitäskö sen jäädä kotiin vielä 5kk:ksi ja sitten syksyllä laitettais tyttö hoitoon. toisaalta mies jäis ihan mielelläänkin mut sen työt on siinä vaiheessa et jos se sieltä lähtee niin ei ne varmaankaan ota takasin sitä enää. tuttua hoitajaakaan me ei löydetä. pahalta tuntuu jos toinen ei osaa vaikka kunnolla puhua tai kävellä vielä keväällä. jää kyllä muiden jalkoihin jossain päiväkodissa. ja muutenkin vaikea luopua kotihoidosta. äh. meneepä hankalaksi.
 
Vitukka, juu se tapaus on tän sisko, joka sai nyt lapsen. Se olikin sitten tosi kamala juttu. Kun tälle serkulle syntyi se vauva, hän juotti sille jääkaappi kylmää maitoa ja jätti kuumaan autoon kauppareissujen ajaksi. Siis meni shoppailemaan ja jätti pariviikkoisen vauvan autoon!! Lopulta se sekos kokonaan ja tilanne päättyi siihen, että sen sisko ja äiti teki siitä poliisille ja sossulle hätäilmoituksen. Tilanne kärjistyi ihan takaa-ajoon asti, missä tää mun serkku ajoi huonokuntoista pikkutietä vauva kyydissä satasta! No, poliisit saivat hänet kiinni ja siitä passitettiin Jorviin hoitoon. Vauva joutui tai pääsi Aurooran sairaalan lasten osastolle huostaan. Serkulle diagnosoitiin kaksisuuntainen mielialahäiriö. Nyt en tiedä mitä heille kuuluu, koska tää serkku pisti kaikkiin välit poikki tän tehdyn hätäilmoituksen takia.

Kyllä on tosi vaikeita nää työ ja hoitokuviot. On varmasti vaikea päättää mitä tekee, kun kyseessä on mieluinen työ eikä ole hirveesti vaihtoehtoja. Meillä onneks mummu hoitaa Aleksia ensimmäisen vuoden ja sitten elokuussa 2012 Aleksi menee päiväkotiin. Mulla on töiden suhteen se ongelma, että töitä olis vaikka kuinka paljon tarjolla ja pelkään vain, että otan liikaa töitä. Nyt varmistui se, että teen joka ma, ke ja su illat töitä (siis aamusta iltaan) ja työaika on silloin 12-14h. Tiistait, perjantait ja lauantait ovat pääsääntöisesti vapaat. Onneks kevään lista on vielä täysin tyhjä. Syksy näyttää miten mä jaksan ja miten Aleksi ja Onni sitten sopeutuu tähän rytmiin. Jos hyvin, jatkan samaan malliin. Jos taas alkaa oireilu ja tuntuu, että töitä on liikaa, pitää niitä sitten vänentää. On toi kotihoidontuki kuitenkin niin pieni, että sillä ei kyllä hirveesti elellä.
 
siis joo, kotihoidontuesta, mulla tippuu tulos yli 600e kun jään kotihoidontuella kotiin hoitaan poikaa. että kela on sitte niin avulias, ja varsinki näin "sotalesken" osassa kiva kärvistellä ku aina sanottu joka tuutista että kela sitte maksaa kaiken mahollisen kun ukko on intissä. ja paskat.ei todellakaan.. ei maksa edes vuokraa niinku on kehuttu!!!!!!!!!!!!
 
melela, saako nykyään jotain inttiajan tukea, kun on avoliitossa tai avioliitossa? En muista millä nimellä se menee, mutta kun meillä mies oli intissä (miljoona vuotta sitten), olisi ollut tarjolla joku avustusraha. Tosin me ei sitä saatu, koska toimeentulotuki ja asumistuki ja opintotuki ylitti huiman tulorajan :).
 

Ihan kylmiäväreitä menee...ihan kamalia uutisia Miimillä... Ite toivon todella että se toinen vauva otetaan huostaan ja saa rakastavan kodin! Luulis että näin onkin tehty, tosin siinä on kai onkos se kuukausi vai kolme kuukautta minimiaika ja sit voi päästä omille vanhemmilleen takasin...no, toivottavasti asiat kääntyy parhain päin... Ja toiselle vauvalle toivon suojelusenkeliä vierelle...! Varmasti ihan hirveä tilanne ja pelko... Tukea kaipaavat varmasti.. 

fjansku on toikin vähän inhottavaa ku tavallaan painostetaan siihen että poika pitää tulla. Ihan samahan se tosiaan on kumpi tulee! Aiotko ultrassa kysyä sukupuolta? 

Vitsukka, toisaalta noi pienet on kyllä päiväkodissa niitä lellikkejä joita paapotaan enemmän ku tarviskaan :D Mutta hankala tilanne.. 

Ja kotihoidontuki on kyllä niin onneton että ei siinä paljo oo ajateltu!! Millä pitäs maksaa lainat ja eläminen kysynpä vaan?! Kuitenkin suurella osalla on reilusti lainaa ja auto. Eikä tod ole elämä halpaa! Pelkästään jo sähkölaskut on jotain ihan älytöntä... Ootteko muuten joku jo hakenu kotihoidontukea? Pitääkö sinne olla jotain liitteitä hakemukseen? Mä ajattelin varmaan ens viikolla mennä kelaan tekeen hakemuksen. 

Käytiin tänään muuten taas järvessä uimassa :) Tytsy oli ihan innoissaan <3 Odotetaan jo tosi paljon että jatkuis vauvauinti niin ei se sukellusrefleksi katois. Ja se on niin kiva harrastus :) Taidetaan ens viikolla käydä taas kylpylässä..

 
Kyllä mä tällä kertaa ajattelin ultrassa sukupuolta kysellä ku Ninnin kohdalla ei siitä saatu selvyyttä kun ei näyttänyt.Meinaan ottaa ton ultra homman viel miehenka puheeks.Meillä myös mies tällä hetkellä lomautettu/työtön ja itselläni ei ollut työpaikkaa ennen Ninnin syntymää. Meillä asuntolaina,oma auto sekä sähkölaskut kamalan suuria..tuntuu vaan nousevan vaikka meillä ei pahemmin mitää ylimääräst sähköö käytetäkkään..
 
Miimi: joo saa hurjasti apua kelalta (sotilasavustus), 80e/kk. Nyt kun tuli lastenhoidon tuen päätös et saan jotai 300e sitä nii pitää lasketuttaa uudelleen. oli pienimuotonen shokki tuo et sitä saa noin vähän! ja ihan tyhmää että pitää maksaa VEROJA valtiolta saamista rahoista......... 20%..
 
Kyllä on pienet tuet, vaikka on perheellinen ja toinen lapsi vielä tulossa! Ja toi on kyllä törkeetä, että veroja joutuu noin pienistä tuloista maksamaan noin paljon. Vähän itseä jännittää kuinka käy verojen, kun tämän vuoden verotus valmistuu. Riittääkö toi 20% koko vuodelle vai tuleeko mätkyjä. Tuntuu kyllä ihan järjettömälle tehdä vain osa viikkoa töitä seuraava vuosi, kun ei pysty maksamaan palkkaa juuri ollenkaan. Kaikki rahat menee melkein hoitomaksuihin. Mutta ei auta, pakko yrittää pysyä töiden syrjässä kiinni, ettei menetä näitä asiakkaita.
Lomaviikko vierähti nopeasti. Onneks ei huomenna tarvii vielä mennä töihin.Meillä nytkähti nyt taloprojekti asteen eteenpäin. Ens viikolla saadaan tietää haluamme tontin hinta ja sitten alkaa kova suunnittelu, millainen talo tehdään meidän poppoolle. Samaan talouteen kun sitten muuttaa mun vanhemmat. Mä haluisin kaksikerroksisen, missä alakerrassa olis saunatilat ja mun vanhempien asunto ja yläkerrassa olisi sitten meidän asunto. Molemmille tulis tilaan noin 100 neliöö. Mielenkiintoinen aika alkaa sitten, kun rakennusurakka lyödään lukkoon. Tulee siis pieni testi parisuhteelle :))
 
Hei huomatkaa hakea verottajalta uusi verokortti Kelan etuuksia varten, mulla tippu veroprosentti 12 prosenttiin (kelahan ottaa vähintään 20% jos on normi verokortissa vaik 18%)
Kotihoidon lisää varten tarttetaan avo/miehen tuloista selvitys ts. viimeisin palkkalaskelma. Nykyään on tosi helppo täyttää pankkitunnusten avulla kelan hakemukset netissä. Ainut paska on et liitteet täytyy lähettää erikseen ja tietty ne oli hukannneet mun liitteet,.ja sit olivat evänneet koko lisän multa..no hain sit uudestaan sitä katotaan löytääkö liitteet nyt perille..

Multa kysyttiin korvikkeen määrästä..hmm..puurossa saa korviketta ja sit joka aterian jälkeen annan n.40-60 ml vielä. Imetän siis aamulla, kerran päivällä ja ennen nukkumaan menoa. Kyl selvästi vähän tulee mut taitaa olla aika minimaalista se tulo...yön aikana kumminkin tissit on menneet ihan kovaksi, ihankuin olis pikkaset silikonit :D mul on normisti sellaset AA kupit..saa nähdä mitkä ketun nenät jää jäljelle..

Kauheeta Miimi, voimia sinne ja toivon tosiaan parasta. Ihan kauheita tollaset :(

Löysin apteekista kaikenikäisille tarkoitettua hyönteiskarkotetta :) Tosi hyvä kun lähdetään huomenna möksälle :)
 
Takaisin
Top