Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Meillä on lapsiluku täynnä tämän jälkeen tai mies ehkä haluaisi vielä, mutta minulla ei terveys eikä kyllä pääkään kestä enää yhtään raskaana olemista.
Kolme raskautta, kolme vuotta mennyt, toivottavasti kaksi tervettä lasta tuloksena, joten tämä on ihan riittävä määrä. Saan toivottavasti vihdoin terveyden ja toimintakyvyn takaisin ja jaksan touhuta lasten kanssa ilman että heti on kipeänä.
Olenkin sitten jälkitarkastuksesta pyytämästä lähetteen kohdun poistoon.

Tämä vauva on mun ja miehen molempien kolmas, mulla aika vahvana nyt tunne että viimeiseksi jää, samalla myös takaraivossa ajatus että niinköhän vain :cool: Talon koko ei kyllä niele enempää lapsia että aika iso remontti pitäs tehdä.. Miehen lapset vain joka toisen viikonlopun ja mun tytöt vuoroviikoin että toinen viikko ollaan siis tavallaan kolmihenkinen perhe. Ei saa antaa sen sekoittaa vaan pitäs yrittää muistaa kokonaisuus, vauva kuumeen höyryissä mikä mulle tulee muuten helposti...

Meille varmaan myös riittää nämä kaksi että mahdutaan mukavasti ja olisi varaa jatkossakin matkustaa ym. :) Tosin jos jossain vaiheessa vielä kolmas tupsahtaisi niin eihän se maailmanloppu olisi, mutta kun ikääkin alkaa jo olla (minä 34, mies 40) niin ei varmaan enää lähdetä tekemällä tekemään. Tosin ehkäisymenetelmä on vielä hakusessa kun ei kuitenkaan mitään lopullista sittenkään haluaisi ottaa ja hormonaalinen ei tule kyseeseen.
Syntyisi nyt tämä kakkonen ensin...

Meillä on kolme makkaria eli nyt ois tytöille omat huoneet ja meille oma eli periaatteessa ei enää mahtuis kolmatta..toi ehkäisy on kyllä vähän vaikee asia myös täällä, en halua hormonaalista ja ehkä steri on vielä turhan lopullinen..mitä muut meinaa tehdä?

Täällä myös ehkäisy mietityttää. En voi käyttää mitään hormonaalista, eikä kondomi pidemmän päälle innosta yhtään. En kuitenkaan oo vielä valmis sterilisaationkaan. Pitää vissiin vaan pysyä ukosta tarpeeksi kaukana :hilarious:
Mies on varma, että lapsiluku on täynnä ja niin olin vielä itsekin synnytyssalissa. Mutta silti takaraivossa kytee jo ajatus entä jos...

Mä luulen, että meidän lapsiluku on myös tässä. Miehen mielestä vois vielä tulla parikin, mutta jos tää on yhtää samanlainen kun esikoinen, niin mulla ei kyl pää kestä eikä nää raskaudetkaan oo yhtää mun juttu. Eli jos vielä tulee niin sitten vasta piiutkän ajan jälkee.

Ja ehkäsy myös mietinnässä. Minipillerit ei sovi (oon kokeillu montaa merkkiä) ja muiden kans ei saa imettää. Eli kuparikierukka tai steri vaihtoehtona. tai sitten jalat ristissä, koska ne kortsut ei meillä näköjään toimi.

Mulle vyöhyketerapeutti/kätilö vinkkasi Caya-pessaarista, johon alan olla taipuvainen. Hormonaalinen ei käy, kuparikierukka ei houkuta eikä kondomi ole millään tavalla mielekäs. Pysyvää ratkaisua ei vielä haluta, sitten jossain vaiheessa se on kyllä mies joka saa käydä operaatiossa. Mutta jos tuota pessaaria nyt kokeilisi ja katsoisi miten se toimii.

Meilläkin tuota ehkäisyä mietittiin ja ihan hirvittää ajatus. Kun tosiaan ei olla varmoja onko nämä lapset nyt sitten tässä, niin mitään lopullista ei edes harkita. Ja meillä molemmilla ikää 28v, joten onhan tässä vielä aikaakin.

Pelkkään imetyksen ehkäisytehoon en uskalla luottaa kun tulin nytkin raskaaksi ensimmäisestä oikeasta kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen. Ainakin imetyksen ajan luultavasti mennään minipillereillä ja sitten täytyy keksi parempi vaihtoehto.

Pillerit ei siis pidemmän päälle käy, koska en muista syödä niitä ja kierukka ei sopinut minulle, koska tunsin sen olemassaolon koko 4 vuoden ajan aina liikkuessa ja yhdynnässä. Kondomi ei myöskään ole meille vaihtoehto ”loppuelämäksi”. Eli varmaan pitää mennä sitten Äityli86:n linjalla, että pysytään miehen kanssa kaukana toisistamme :p

Meille tulee sterilaatio! Lähete löytyy ja hesan jonossa ollaan jo oltu reilu vuos... nyt käskivät soitella Porvooseen kun oon jakautunut niin pääsen sinne jonoon joka on vaan pari kk:o

Niin ja kunnes se saadaan niin en edes katso miehen suuntaan liian himokkaasti:D

Minulle neljäs ja miehelle ensimmäinen. Luulen, että lapsiluku ei vielä tässä (?).
En ajatellut kolmen jälkeen lapsia lisää enää. Sitä oli päässyt jo pikkulapsi-ajasta ja rupesi ajattelemaan enemmän itsensä kehittämistä mm.uran saralla. Saanut aikaa itselleen muutenkin ja vähän löytänyt uudelleen "naiseutta". Toisaalta raskautuminenkin oli oma kysymyksensä saati tuore parisuhde siinä vaiheessa..
Iloinen yllätys on vauva silti koko perheelle ja vanhemmat sisarukset varmasti lumoissaan nyytin saapuessa. <3 ;)

Hauskaa tässä, että aina halunnut ison perheen ja lapsia 5. Sitten luovuin ajatuksesta vuosien mittaan ja avioeron myötä yh-äitinä tullut edes mieleen. Sitä suuntasi katseen eteenpäin väkisinkin. Sitten tapasin nykyisen mieheni joka haluaa ison perheen ja on ottanut lapseni "omakseen" alusta lähtien. Vauva ilmoitti tulostaan.. Saapa nähdä riittääkö yksi ja palaan lisäkoulutus ajatukseen vai pidempi mammaloma (?)
Ikää kun 30v niin olisihan se kiva ponkaista töihin ennen ku uusi kymppi edessä eläkettä kartuttaan. Toisaalta ei perheenlisäys ole itsestään selvyys ja hedelmällisyys ikuisuutta kestä. Siinä pähkinä.. :D

Muokattu viimeksi:
Kiitos! :) hei te kokeneemmat! Miten kauan teidän vauvat nukkuu nyt kerralla ennen kun haluavat tissille? Tuo meijän pieni on viimeks puol10-11 kieppeillä vähän aikaa imenyt ja nyt hän vaan nukkuu. Kun täällä suositeltiin että kolmen tunnin välein pitäs vähintään vauvan syödä, mut tää vetelee vaa hirsiä vieläkin. :confused: onhan se toki vauva kohtaista, mutta noin suurin piirtein. Kysyn kyllä hoitajalta tässä kohta tätä asiaa, mutta kiva olis kuulla teidän kokemuksia näin ensikertalaisena. :)

Slillukka meillä oli esikoinen tosi väsynyt pitkän ja rankan synnytyksen jälkeen. Jopa niin, että kun neljän päivän päästä kotiuduttiin synnäriltä niin soitin seuraavana päivänä sinne, että tää vaan nukkuisi, onko normaalia? Itse laitoin kellon herättämään vuorokauden ympäri kolmen tunnin välein ja herättelin vauvan tissille :)

Slillukka, tää mun vauva jakso about viikon vanhana olla vähän enemmän hereillä ja tosiaan just sairaalassa nukkui pitkiä pätkiä. Kannattaa herättää tissille, varsinki jos on pieni, ettei käy niin ku meille et sokerit romahtaa.

Joo edit. Ei ollu pienestä vauvasta kyse, sitten olisin vaan kiitollinen pidemmistä unista :grin

Muokattu viimeksi:
Siis tää mun vauva nukkuu öisin vaan kaksi tuntia kerralla ja päivällä nukkuis pitkät päivät:hungover:

Slillukka onnea :) teillä taisi olla ihan kivan kokonen poju. Mulla enempi kokemusta noista mini vauvoista mutta kyllä suosittelisin herättelemään sen 3h välein syömään. Ettei tosiaan sokerit ala pienellä heittelemään ja paino tipu liikaa... niillä vasta syntyneillä kun tuppaa olemaan sitä ”reissuväsymystä” niin eivät välttämättä jaksa nousta syömäänkään vaikka nälkä olis!
Voih kun pääsis jo tuohon vauva kuplaan!!!

Takaisin