Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Ihan kuin viime yönä olisi ollut pari kipeämpää supistusta. Saattoi tosin olla myös suoliston väänteitä. Eivät kestäneet paria minuuttia kauempaa tai ainakin olin nukahtanut tyytyväisenä tuntemusten jälkeen :grin mies on menossa to iltana firman juhliin, johon itse olen häntä kannustanut menemään. Nyt mies on aivan varma, että vauva syntyy torstaina hänen ollessa keskellä Helsingin rannikkoa pienessä purtilossa :hilarious: me ollaan esikoisen kanssa menossa yöksi mun äidille, niin ainakin lapselle on sitten joku hoitaja, jos lähtö tulisi yhtäkkiä.

Se olis sitten seuraavat pari tuntia synnärillä käyrillä, kun meidän ikiliikkuja ei suostunut liikkumaan tuntikausiin. Sitten kun 3 tunnin tökkimisen ja mehun juonnin jälkeen liikkui, aloitti ihmeellisen tärinän ja dopplerilla sykkeet 180. Aivan kuin olisi ollut joku kohtaus. Olen kaiken muun aina saanut järjellä selitettyä itselleni, mutta tätä en. Kätilö oli sitä mieltä, että kaikki on kunnossa, mutta käski kuitenkin käymään niin ultrataan.

Täälläkin sykkeet max 175, mut pääsääntöisesti tuossa 150-160. Nyt kuitenkin hyörii ja pyörii ihan normaalisti ja kaikki vaikuttaisi olevan ok. Lääkäriä odotellessa vielä..

Mutta jotain minulle on 7 vuoden aikana tapahtunut, koskaan ennen ei ole yhtään supistusta piirtynyt käyrille, vaikka kaksi alatiesynnytystä takana, mutta tuonne ne tällä kertaa tulee näkyviin! Eli voin sitten synnytyksessäkin nähdä tuon käyrän :grin

Sisita mullakin ollut päiviä kun tyyppi ei vaan oo suostunut liikkumaan... hurjan stressaavaa! Äsken sain kyl sen 10 liikettä laskettua alle 15min joten voi hyvillä mielin käydä nukkumaan mut eka taas vessaan... johan siitä on 30 min kun viimeks kävin, Huoh!
Onneksi siellä kaikki kuitenkin hyvin:)

Säikäytti tosiaan.. Näitä päiviä on varsinkin tässä viime aikoina kyllä ollut kun on liikkunut vähänlaisesti, mutta ei tälläistä vielä koskaan eikä muissakaan raskauksissa. Aina on kyllä sen 10 liikettä saanut laskettua ihan muutamaan minuuttiin kun on ottanut asiakseen.

Kätilö nyt laittoi tämän ilmeisesti minun vainoharhaisuuden piikkiin ja selitti että ”sikiöllä saattaa olla hikka”. Saattaa tosiaan, mutta näin kolmannen raskauden ollessa näinkin pitkällä saatan jo tunnistaa sen hikan. :cool:

Muoks. Kaikki kunnossa, ultran perusteella vauva potkii vain selkääni päin, niin en tunne niitä liikkeitä itse ollenkaan vaikka ultrassa selvästi näkyi. Tiedä sitten mistä se tärinä johtui.

Painoarvionkin sain vaikka en halunnut, 3,5kg(37+2) ja vaikutti lääkärin mielestä pitkältä myös. Eli ei tule pientä vauvaa meille vieläkään. Kohdunsuu kahdelle sormelle auki ja jos samalla tavalla edellisen kanssa menee, niin ei sen enempää edes aukea ja käynnistetään sitten joskus.

Muokattu viimeksi:
Hyvä että kaikki ok Sisita! Täällä 40+3 ja vielä odotellaan :D Viikonloppuna iski flunssa mulle ja esikolle, joten ei haittaa kyllä yhtään että vauva antaa vähän odottaa itseään.. Kunhan ei kuitenkaan nyt käynnistykseen asti tarvi odotella! Suppareita tullu varmaan jo viikon harvakseltaan, välillä kipeämpiä ja välillä harkkareita, ja limatulpasta ei tietoakaan! Ihana kun flunssa jo vähän helpottanu kuitenki..

Sisita: mulla sama tilanne eli kolmatta odotan ja kaksi käynnistystä takana, ja jokainen napakampi supistus tekee olon että no nytkö syntyy. Ei oo hajuakaan millaiset on ne synnytys supistukset.

Ja taitaa tääkin mennä käynnistyksen kautta käynnistys aika nyt pe klo 8

Olen tässä odotellut että nytkö alkaa syntyä kun vähän napakampi supistus tulee mut sit ne loppuu.

saike, meillä varmaan mennään myös käynnistykseen siinä lasketun ajan tienoilla, jos ei sitä ennen synny.

Kokoarvio oli eilen sen 3,5kg eli 42+0 tulisi olemaan 4,5kg pintaan, joten äsken neuvolakäynnillä terkkari sanoi laittavansa lähetteen äitipolille kun menen 17. päivä käymään seuraavan kerran, jos ei ole vielä syntynyt. Edellinen neiti oli 4256g, mutta pelkona on vain se, ettei hartiat mahdu enää jos kovin isoksi kasvaa.

Mutta tosiaan yhtään kovempi supistus ja jään aina odottamaan että nytkö ne alkaa. Johonkin jo kirjoitinkin, että pelottaa ehditäänkö synnärille, jos ihan itse päättää syntyä. Koska käynnistetyssä synnytyksessäkin siedin kipua niin, että olisin tarvinnut kivunlievitystä vasta viimeisille senteille, n. 15 min ennen ponnistusvaihetta, eikä sitä silloin enää ehtinyt saada. Niin ei kyllä ehditä ajaa sairaalaan kun matkaa on puolisen tuntia :grin

Hei onko kellään kokemusta erilaisista supistuslaskureista puhelimeen? Näin jossain jollain kuvakaappauksen semmosesta, mutta aattelin kysyä, onko niistä mitään iloa ja mikä ois hyvä.

Hei onko kellään kokemusta erilaisista supistuslaskureista puhelimeen? Näin jossain jollain kuvakaappauksen semmosesta, mutta aattelin kysyä, onko niistä mitään iloa ja mikä ois hyvä.

Mä olen ladannut HappyTree Appsin contraction timerin. Se oli kiva, kun siellä oli myös klassista musiikkia valmiina kuunneltavaksi. Katsotaan sitten kuinka paljon sievät sävelet jaksaa viihdyttää, kun supistaa :hilarious:

Mä oon ladannu sovelluksen nimeltä Synnytyspoltot. Jännä nähdä, onko hyödyllinen :)

Mä en oo kertaakaan millään appilla seurannut supistuksia! On mulla niitä kyllä ollu mut siinä hetkessä puhelin on ollut viimeisenä mun(tai miehen) mielessä... ihan kellosta ollaan aikataulutettu:)

Mulla on nyt joku contraction counter, joka oli saanu suht hyvät arvostelut. Toimii aika simppelisti ja oli ilmanen :) supparin alkaessa painetaan nappia ja loppuessa toista. Ja tämmöstä taulukkoa rakentuu pikkuhiljaa.
a72268cc5ef7e4222d2816443f9c37fc

Oon kattonu brittiläisiä synnytysjaksoja ja ne suosii melko luonnollista synnytystä. Jotain joka jääny häiritsemään niissä on, että äidit makoilee vaan sängyssä kunnes ponnistavat, ja jos haluais epiduraalin niin siitä keskustellaan vakavasti eli sitä ei ainakaan kovin helposti haluta antaa.. jotenkin ihan eri meininki kuin täällä.

Moi. Mä en oo tainnu tänne kirjottaa kertaakaan, mut nyt loppumetreillä aattelin tulla purkamaan tuntojani Ollu tää raskaus kaikin puolin raskaampi kun aiemmat että ehkä sikskin on jääny moni asia tekemättä mitä aiemmin teki. Raskaampi fyysisesti ja henkisesti.

Mulla siis ennestään kaks lasta vm 2010 tyttö ja 2012 poika. Ja nyt odotan kolmatta (38 +6) ilmeisesti tyttöä, uuden miehen kanssa. Itellä ikää 36 v. Aiemmat raskaudet on sujunu ihan normisti ja synnytykset ollu nopeita alatiesynnytyksiä ilman kivunlievityksiä paitsi ekasta ilokaasua, eka rv 36 + 0 ja toka 39 + 6.

No, tämä tän hetkinen sitten. Ekat kolme kuukautta elin kun sumussa tai jossain omassa pimennossa, mut ei se mitään oli noista aiemmistakin samaa. Tästä jouduin elämäni ekan kerran sokerirasitukseen ja sieltähän se rd napsahti. Toukokuusta asti oon siis kattonu tarkemmin mitä syön ja mittaillu sokereita. Hyvänä asiana tässä se että painonnousu stoppas doagnoosiin

No, noi vielä ihan ok mut sitten tossa vikassa lääkärineuvolassa havaittiin että vauva perätilassa. Kääntöä yritettiin äippäpolilla, mutta kun ei kolmannellakaan yrityksellä kääntyny niin perätilaan jäi. Ja eile mokoma kääntynyt. Huomenna tasan 39 viikkoa ja tilannetsekki äippäpolilla. Ehkä saan jonkun päivän millon joko käynnistetään tai leikataan. Riippuen vauvan koosta ja kaikesta muusta. Nyt on eilisillasta supistellu kipeestikin, mistä mulla ei oo aiempaa kokemusta. Tai on, mut molemmissa aikasemmissa raskauksissa synnytys on edenny vauhdilla jo heti ekasta kipeestä supistuksesta ja lapsi ollu maailmassa eka kolmen, toka 1,5 tunnin kuluttua siitä ekasta. Tosin on ne supistukset olleet näitä kipeempiä. Mutta saapi nähdä. Vähän jännittää tuo perätila-asia että tuleeko hirvee kiire ja kun pitäs noi kaks muuta saada sit jonnekin nopeesti.

Alan olee ihan kypsä jo tähän hommaan ja kaiken lisäks oon vaan maannu koko viikon kaiken ajan mitä pystyny ku on ollu sellasta pientä lämpöä. Kauhee huoli välillä vauvan voinnista kun liikkeet tuntuu niin erilailla kun on pää ylöspäin. Huoh.

Tänään ollut tapetointi päivä, nyt on makuuhuone valmiina vauvan tuloon. :Heartblue Vielä muutama yksityiskohta kuhan posti tuo tilatut tuotteet.
Ja hei tässä samalla oon kuskannut siskon muksuja kerhoon ja eskariin, ja saatiin tapetointikin valmiiksi.. Joka torstai tämmöinen kerho/eskari lastenhoitopäivä :happy8

Äippäpolille tuli aika, tiistaina 18.9 silloin viikot 38+2.. Saas nähdä mitä tapahtuu, mielenkiinnolla odotan mitä on edessä. Kaksi normaalia synnytystä takana niin vähän mietityttää jos nyt menee käynnistykseen.

Kuulostaapas kivalta päivältä unelma :happy: varmaan ihana saada vaavin huone valmiiksi:Heartblue

Täällä vaan flunssa pitää tiukasti otteessa. Onneksi huomenissa levätä kun pvkotipäivä. Sukkapuikko kivut pahimmillaan ku vauva myllää mahassa.

Takaisin