Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Jos laittais saunan päälle ja samalla siivoais ja sekstailis siellä :wacky: saattais olla kyllä ennemmin sydänkohtaus kuin synnytys :p

Hauska lukea näitä tapoja synnytyksen käynnistykseen :grin kuullostaa hauskalta, luen miehelle ääneen kans teidän hauskoja kirjoituksia ja välillä kysyykin että mistäs siellä palstalla nyt jutellaan ja onko tänään joku synnyttänyt.. Ihanasti elää mukana :Heartred

Mulla oli tänään baby showerit, haisteltiin ja maisteltiin eri kakkoja, arvuuteltiin mahan kokoa langalla ja voiton siinä vei neiti 6 v :Heartbigred syötiin hyvin ja maalattiin mun masusta akvaario laughing7 Oli hauska ilta, ja omatkin tytöt pääsi mukaan juhlaan..
Eilen juhlittiin hyvä ystävän vihkivalojen uusimisia, herkkä viikonloppu takana ja kyyneliltä ei vältytty.. Ihana omistaa tärkeitä ihmisiä :Heartbigred:love7
Tästä on hyvä jäädä mammalomalle, huomenna eka päivä..

Tässä on koitettu koota pehmennyttä päätä :laughing002 eli asennoitua siihen, että tämä vauva ei synny vielä pariin viikkoon ainakaan. Vasta lasketun ajan jälkeen voi alkaa odottaa synnytystä. Olen miettinyt itse synnytystä paljon ja kuulostellut kroppaa, mitä tapahtuu. Mutta pelottaa ja stressaa se vauva-arki, miten se lähtee käyntiin, kun esikoinenkin on niin pieni ja tarvitsee paljon huomiota ja hoitoa. Mies on toki kuvioissa, mutta kun nämä ruuhkavuoden päällä, niin hän on rakentamassa omakotitaloa eikä varmasti jaksa osallistua niin paljon vauvan tai taaperon hoitoon kuin esikoisen aikana. Ja siis tilanteeseen olen asennoitunut ihan plussatestistä alkaen, että mies rakentaa meille kotia ja minä koitan klaarata kotona.

Huh. Kuulostaa siltä, ettei tosta selvii ku oikeesti asennoitumalla etukäteen.

Täällä on menny viime yö tosi pätkissä, koska esikoinen herätti kolmelta, neljältä ja viideltä. Ja sit seiskalta oma kroppa oliki sitä mieltä et on aamu. Normisti lapsi nukkuu yhteen pötköön iltakasista aamuun. Ja tänään kökitään kotona kaksistaan lapsen flunssan takia. Vähän hajottaa, mut jos huomenna ois jo parempi tilanne.

Nyt on tota flunssaa selvästi jokapuolella liikkeellä. Ite oon reilu viikon ollut siitä flunssasta ja poskiontelotulehduksesta terveenä, ja ollut kiitollinen ettei taapero niiskuttanut paria päivää kauempaa. Se on just harmillisinta ettei sitten lähdetä minnekää sairastelles. Sit koittaa jaksaa järkät ohjelmaa kotona sen minkä itse jaksaa kun se pikkuinen flunssapotilas kyllä jaksaa vaikka mitä.

Nojoo :D mä vedin aamulla lisä-c-vitskut, ettei tarttis itte sairastua. Oon saanu vältettyä melkein kaikki lapsen flunssat, varmaan vastustuskyky kehittyny tässä tarpeeks lähellä eläessä hyväksi! Mut tänään on kyllä katottu joku kolmen viikon satsi Pikku Kakkosta tabletilta :D mä oon saanu samalla somettaa vieressä ja toipua viime yön pätkäunista. Kaikki ilo irti siitä vielä ku pystyy!

Mulla on myös ollut huono äiti fiilis ku tuijotettu telkkaa ja tablettia liki koko päivän. Pikku potilaan flunssa on kyl jo taittumassa,mut itellä ihan järkyttävän kamalan hirveä olo ja takana käytännössä valvottu yö (lapsi nukku kun tukki, mut flunssa piti mut hereillä). Mut nyt tänää tytsyllä ollu masu sekasin (ei oo kipee, syö ja juo, mut kakkinu jo 5 kertaa ja masu löysällä), että nyt pelkään, jos sieltä vielä joku mahatauti iskee :nailbiting: mä en ala sitten. Ihan oikeesti :smiley-angry017:smiley-angry019

Tänään tuli itku...onnesta. Mä pääsin sairaalasta kotiin!!! :cool05 Viikon päästä äippäpolille kontrolliin, jos ei aikasemmin oo synnytys käynnistyny. Hieman mua kieltämättä jännittää olla kotona, mutta ihana päästä edes hetkeksi pois sairaalasta. Toivotaan että kaveri vatsassa on mun kans samaa mieltä eikä päätä esim. yöllä alottaa starttia maailmaan. Nyt rv 35+3 ja sektioaika varattiin 12.9 jolloin on 37+5. Tyyppi siis edelleen istuu vankasti mun kohdunkaulan suulla.

Voi miten ihanalta tuntui nukkua omassa sängyssä <3 Toki mä en meinannut ensin mahtua sinne, kun koirat ja isäntä on reilun viikon aikana opetelleen valtaamaan sen melko lahjakkaasti, mutta muutaman kyynerpäätä kylkeen-taktiikalla mäkin sain tilani :grin ja kaiken lisäksi mä nukuin ihan älyttömän hyvin ilman mitään kolotuksia tai kivistyksiä.

Ihme kyllä viime yön sain nukuttua miekin yllättävän hyvin, en heränny asennon vaihtoihin ja vessassakaan ei tarvinnut käydä kun aamuyöstä kerran. Ja herätessä oli ihan pelottavan pirteä olo, mitä ei oo ollu kyllä vissiin kertaakaan koko raskauden aikana. :D Voiskohan tää jo enteillä pikkuhiljaa, että vauvveli päättäis syntyä kohta :rolleyes: :D miun puolesta sais kyllä ulkoistautua jo vaikka nyt heti. :D Ainut vaan, että ei oo kyllä pahemmin ollut mitään kipeitä supistuksia eikä oikeestaan mitään muutakaan oiretta/merkkiä että ois syntymässä tässä lähipäivinä.. :rolleyes:

Tuossa just pyöräytin 90kpl voisilmäpullia, nyt jos hetken lepäilis. Paikoilleen asettuminen on kaikista pahinta myrkkyä, sillon alkaa vaikka mitä kohtaa kolottamaan..:mad: positiivista tässä tokassa raskaudessa on että vieläkin kykenee tytön viemään pyörällä hoitoon ja ei ole sitä jäätävää turvotusta joka kohdassa niin kuin ekan kans loppua kohti.vajaa 2vk laskettuun aikaan :dummy1:

Mä nukuin viime yönä n. 22-07. Ja yhdellä herätyksellä. Vauvakin on tosi rauhassa, välillä vähän myllää. Onpas mukavaa kun ei ole kolotuksiakaan paitsi häpyluu edelleen kuin hakattu..

Nyt kun vauvalla onkin kaikki hyvin ja on vihdoin mahdollisuus hengittää vapaasti pelkäämättä, ensimmäistä kertaa sitten kesäkuun alun, niin tuntuu että kaikki on kesken ja tekemättä.

Meillä siis on tehty remonttia puolisen vuotta ja 3 viikkoa sitten päästiin vasta muuttamaan ja silloinkaan ei ollut vielä sähköjä keittiössä. Nyt pitäisi saada remontti valmiiksi ja vauvan tavarat laitettua paikalleen ennenkuin pieni syntyy.

Tuntuu että saisi jo syntyä kun en jaksa enää yhtään närästystä tai hengitysvaikeuksia tai sitä etten yllä laittamaan sukkia jalkaan tämän valtavan mahan takaa, mutta ei meidän koti kyllä ole vauvalle valmis.
Tai on, kaikki tärkeimmät on laitettu ja pärjätään kyllä, mutta haluaisin kaikki ihan valmiiksi, ei vain enää energia riitä mitenkään.

Takaisin