Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Mites sun kääntöprojekti?
Maanantaille sain ajan Tyksiin ja katsotaan sit tilannetta käännön suhteen. Pieni sektiokutina tässä kyllä on mut katsotaan osunko oikeaan. Odotan mielenkiinnolla kun jaksat kertoa kokemuksestasi :)

Tuntuu, että on ihan hurjan paljon sektioita joko nyt ollu tai tulossa. Itteä jännittää, ku esikoinen synty sektiolla perätilan takia, että syntyiskö tää nyt pää edellä alateitse. Ja minkä kokoseksi tää vauva kerkee kasvaa ennen ku kokee olevansa valmis syntymään. Esikoinen oli 4330g 40+4 -päivänä. Ja oon jotenki varma et tää kasvaa vielä pykälää isommaksi.

Laama, ihan järkyttävää kun ihmiset siirtelee sun suolistoa ja "laitan kohdun takas". Jos mitään mahiksia niin alatie kirkkaasti parempi vaihtoehto.
En saa kävellä vielä, virtsakatetri, haluun pesulle, verenpaineet alhaiset. Kaikesta selviää, lääkkeitä on tarjolla kyllä, mut ei menny ilman itkua tää homma. Kantsii ehkä lukee noita parempia kokemuksia:grin:eek:

Mun mahassa kaveri suuttu kun aamun jyristin sähkövatkainta, varmaan luuli että töissä olen niin ei tykännyt. :grinViikonloppuna pitäs pihakirppistä pitää niin leivoin kaks banaanikakkua, kaks piimäkakkua, kaks suklaakakkua ja kolme pyöreää rahkamarjapiirakkaa.. kello kymmeneen mennessä jo oli kaikki valmiina ettei tarvii enää kuin uunissa paistella. Nyt jos hetken huokasis ja jatkas keittiön siivouksella:hilarious:

Mä en tuntenut sektiossa yhtään mitään, vaikka koitin tunnustella. Kylmähorkka mulle tuli ja sain avaruuspeiton ja jotain, mikä autto siihen. Meinasin myös nukahtaa sinne leikkaussaliin. Ite en saanut mitään kovia kipulääkkeitä tai kipupumppua. Pelkkää panadolia ja buranaa. Yleensä kuulemma saa vahvemmat lääkkeet. Selvisin noillakin ihan jees, kun en paremmasta tiennyt. Sit, kun kuulin kaverilta, niin pyysin vahvempaa kolmantena päivänä ja sithän kivut olikin poissa ja olis tehnyt mieli juosta sairaalan käytävillä. Mut sit kuulin, ettei päästetä kotiin, jos tarttee vahvempaa kipulääkettä, niin en ottanut tota toista kertaa, joten pääsin neljäntenä päivänä kotiin.

Jänniä aikoja elellään :happy7

Itselle tuli lievä jännitys tila päälle. Miehellä alkaa uus työ uudessa firmassa ja on koulutuksessa viikon syyskuun puolessa välissä. Mitäs jos mä sitten silloin just synnytän? Matka koulutuksesta on niin pitkä että tuskin ehtisi mukaan.. Toivon todella että tämä pysyy mahassa sen ajan!

Tänään olisi taas yhdet juhlat, kaverin ja sen miehen vihkivalojen uusinta :Heartred ihan kiva päästä näkemään taas vähän erilainen toimitus..
Illasta ammutaan vähän raketteja saarikauden päättäjäisiä viettäen :wav

No on kyllä jännään aikaan miehen koulutus, toivotaan parasta!

Kuulostaapa kivalta teidän illan suunnitelmat :) täällä rentoa kotoilua ja odottelua... (rv 37+6) :rolleyes:

Mitäs mammoilla on viikonloppusuunnitelmia? :) me käytiin tänään Helsingissä katsomassa laivoja, syömässä ja kävelemässä. Loppupäivän voikin ottaa sitten rennosti :D

Tooooosi jännä viikonloppu, juossut pääkolmantena jalkana ja siivonnut ja siivonnut ja kuunnellut kun isäntä valittaa että pitäisi huilata. Huilaa tässä kun mies tilaa vieraita ja potee itse krapulaa. Mukava piilottaa vauvan tavaroita kun on pidetty sukupuoli salassa ja ensi viikolla sitten kaivataan ne taas esille uudestaan. Olin kyllä ajatellut että viikko ennen synnytystä saisin vain rauhassa laitella vauvan tavarat valmiiksi.

Äh Jaama, onpa tylsää :sad001 todellakin ihan ylimääräistä hommaa yhden vierailun takia. Kai mies sentään osallistui tarjoiluihin/siivoamiseen/vauvan tavaroiden piilotteluun?

Nukuinpa tänään yhteensä ehkä 3h päikkärit! Välillä esikoinen tuli herättämään mutta nukahdin aina uudestaan. Viimeksi kun loppuraskaudesta nukuin näin hyvin niin samana yönä alkoi supistukset... katsotaan miten käy :)

Tips, eikös sulla ollutkin jo aika isot viikot menossa? Toivotaan, että lepo hyödytti myös synnytyksen käynnistymistä ja olisit kohta tositoimissa!!

Tips, eikös sulla ollutkin jo aika isot viikot menossa? Toivotaan, että lepo hyödytti myös synnytyksen käynnistymistä ja olisit kohta tositoimissa!!

39+1, en panisi pahakseni vaikka alkaisikin kohta tapahtua :)

Mies ”auttoi” omasta mielestään kun istui kännykällä ja vahti esikoista tai no antoi se sille ruoan ja laittoi päikkäreille. Siivouksen suhteen ei mitään apuja.
Saatoin ihan pikkaisen ärähtää kun totesi ääneen että ei se äiti nyt leiki lapsenkaan kanssa kun pitää vain siivota.
No nyt onkin sitten ollut hieman hiljaisempi ilta sen jälkeen. Taidan kyllä mennä aikaisin nukkumaan, hieman ottaa kunnon päälle kun on aamu neljästä hillunut pystyssä.
Ei ihan käy samaan tahtiin omakotitalon siivous tällä mahalla.

Täällä vaan hengaillaan kun kaikki lapsoset on mummolassa viikonlopun ja vaan makaan sohvalla:) suuret oli kyllä mulla suunnitelmat että olisin tänään ottanut sen vauvan vaate talkoot mut sohvan kutsu vei voiton:D
Jos sit huomenna ennenku lapsoset tulee kotiin;)
Jaama jaksuja sinne... aikamoista että miehes vielä uskaltaa kommentoida suunnattoman ”fiksusti”:/

Mä olisin Jaaman tapauksessa repinyt peliverkkarini ihan kokonaan. Jaaman mies saa olla onnellinen, että hällä on noin rauhallinen puoliso, koska harva loppuraskaudessa oleva nainen olisi ollut noin ystävällinen vastaavassa tilanteessa.

Takaisin