Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Me käytiin tänään poliisin päivässä. Otin vähän kuntoilun kannalta kaikki kävelymatkat junille ja takas tullessa kaupasta kotiin. Loppumatkasta oli jo pakko himmata. Mut sit taas ruuan jälkeen jaksoin leipasta pakkaseen yhden piimäkakun ja pari pellillistä pullaa. Kun oon saattanu syödä sieltä jo osan vauvavierasvaraksi leivotuista pullista :D :D Nyt sit vaan makaan sohvalla ja suunnittelen aikasta nukkumaanmenoa. Toiveena olis, ettei tää baby viihdy mahassa yliajalle. Nyt 37+2.

Täytyy kyllä myöntää, että en normaalisti ole näin rauhallinen, mutta en kyllä kovin ystävällisesti kommentoinut asiaa. Tuolle isännälle on jotenkin ihan maailman tärkein asia kun joku sen sukulaisista tulee käymään ja päivällä tai ajalla ei ole silloin väliä. Itselläni kun ei näitä sukulaisia ole, niin hieman vaikea suhtautua asiaan.
Ihan kiva joo että joskus käyvät, mutta ei se tarkoita että se aina sopisi minun aikatauluun.

Täällä on ollut suht kiire päivä js on supistellu enempi tai vähempi. Pelkäsin jo, että tuleeko lähtö sairaalaan. Nyt kyl supparit loppunut, mutta tosi ikävä menkkamainen kipu selässä senkun jatkuu.

Viime yönä pitkästä aikaa sain nukuttua, mutta silti ollut väsy päivä. Tosin viime yönä heräsin kerran (juu, vaan kerran :grin) kun esikoinen tömähti sängystä alas :eek: se siis nukkuu isojen tyttöjen sängyssä täällä maalla, kotona vielä pinnis. No, tytsy oli niin sikeessä unessa ettei ite ees herännyto_O onneks ei mitään käynyt ja on tosi matala sänky, mut hitto mikä tömähdys. Nyt tein sängyn viereen sellasen bunkkerin, et ei haittaa vaikka tuliskin laidan yli :grin ja huvittavinta on, että sängys on turvalaitakin, en tiä miten on siitä yli päässyt. Kerran oon kyl yllättäny tytsyn kävelemästä unissaan (perinyt taidon vissiin äidiltään) eli mietin, että oiskona kävellyt tai hypännyt unissaan laidan yli :woot:

Mä kävin eilen synnärillä tarkastuksessa kun koiran kanssa metsälenkillä kaaduin niin et osu just sopivasti kivi vatsaan. Onneks oli muuten tosi pehmeä lasku eikä mihinkään sattunut tai mitään. Hetki käyrillä ja ultrassa kaikki hyvin. Ei siis paniikkia onneksi. Vauvakin muljasi loppuillan vatsassa kuin kertoakseen et kaikki hyvin. Mut kyl tollasista pelästyy. Saatiin painoarvioksi 3100 g (37+2). Jos hän hetken vielä jaksaisi hengailla vatsassa vaikka vähän töyssyttääkin :D

Jennspa hienoa että vauvalla kaikki hyvin muksauksesta huolimatta!
Nyt on sitten saatu vauvan vaatteet ja sitteri pestyä... vihdoinkin! Seuraava projekti lie lähtö kassin pakkaaminen... tai ainakin vaatteet sinne niin tarvii niitä kolistella jos lähtö tulee yöllä kun toi meidän vuosikas nukkuu siellä missä ne vaatteet on:D

Oon tässä nyt pari päivää jeesannut miestä kun laatoittaa autotallin sisäänajoväylää, olen lapioinut ja työntänyt kottikärryillä hiekkaa, tasoittanut maata jne. Mies vastustelee mutta sanoin että ennenkin on synnytys käynnistetty työtä tekemällä. Vaan höpsis, ei tunnu missään, paitsi että päiväunia tekee taas mieli. Ajattelin että tänään voisi yrittää vaikka saunoa.

Mies on ens viikon työreissussa Uudellamaalla mutta punkkaa Hämeenlinnassa josta pääsee tunnissa kotiin tarvittaessa. Olen sanonut että keskiviikkona saattaa tulla, viikonlopuksi syntyy nyt viimeistään. Muusta ei keskustella :)

Juu työtä ei tarvitse pelätä, jos vaan sykkeet pysyy maltillisena ja oma kunto sallii. Onneksi Tips olet ohjeistanut vauvaa tulemaan oikeana päivänä, niin ei vauvalle jää epäselväksi milloin häntä odotatte saapuvaksi :joyful:

Mä olen myös jo suunnitellut ( :hilarious: ), että synnytys voisi käynnistyä torstaina 2-3 viikon päästä ja vauva olisi sylissä perjantaina. Kotiutua voitaisiin sitten sunnuntaina :grin siitä mies voisi sopivasti aloittaa sitten parin viikon pappiksen :rolleyes:

Äippä x5, joo on ohjeistettu! Muutenhan sitä voisi vaikka väsähtää kesken synnytyksen :hilarious:

Mä oon ohjeistanut kans vauvaa et ens viikon keskiviikko olis hyvä päivä tulla tai viimeistään seuraavana maanantaina. Mies olis silloin sopivasti isyyslomalla kun on seuraavat katselmukset raksalla ja mun ei tarvis mennä sinne palloilemaan ison mahani kans [emoji23] ja joo tosiaan tosta aikataulusta ollaan kans neuvoteltu aika paljon ja semmonen kiva suht nopee synnytys kiitos (mutta ei kuitenkaan liian nopee) [emoji23]

Just mietin tänään, että mitä muuta haittaa rehkimisestä (sykerajat huomioiden) loppuraskaudesta vois olla ku väsähtäminen? Ku mitä väliä, jos synnytys käynnistyy? Sehän vois olla tässä kohtaa ihan nice :) tänään 37+3

Emmahima, mä en usko, että rehkimisestä (sykerajat huomioiden) varsinaisesti olisi mitään muuta haittaa kuin mahdollinen lihasten ja paikkojen yllättävä jumentuminen. Mulla ainakin raskas fyysinen rasitus sai aikaan vain alaselän kipuilua ja liitoskipuja.

Mä oon ohjeistanut kans vauvaa et ens viikon keskiviikko olis hyvä päivä tulla tai viimeistään seuraavana maanantaina. Mies olis silloin sopivasti isyyslomalla kun on seuraavat katselmukset raksalla ja mun ei tarvis mennä sinne palloilemaan ison mahani kans [emoji23] ja joo tosiaan tosta aikataulusta ollaan kans neuvoteltu aika paljon ja semmonen kiva suht nopee synnytys kiitos (mutta ei kuitenkaan liian nopee) [emoji23]

Mähän olen ohjeistanut, että tämän vauvan pitää syntyä klo 00-04 tai 12-16 välillä. Ihan sama siis onko yö vai päivä mutta kellotaulusss tuohon aikaan. Koska jos syntyy muuhun aikaan ei sen kellon viisarit mahdu mun tatuointiin johon on tatuoitu jo kahden muun lapsen viisarit :D :D

Ahven kiinnostaisi kuulla millanen paikka Espoon uussairaala on, huoneet ja muut tilat? Onko synnäri missä siellä? :)

Sauna pesty. Mitäs puuhaa vielä keksisi hommaa vauhdittaakseen? Vähänhän tää fyysinen työ jäykistää mutta ei sen enempää kuin parin tunnin sohvalla makoilu. Saunassa kyykistely sai ainakin pieniä alavatsatuntemuksia aikaan, tosin nekin jo loppui.

Tips kaikki mahdolliset S hommat kehiin! Meillä ollut hyvin makuuhuone painotteinen viikonloppu kun lapsoset olleet mummolassa ja kyllä muuten pisti kunnolla mahaa kramppaamaan;) eikös sitä spermassa ollu jotain kypsyttävää vaikusta;)
Saunominen ja hieronta (rentoutuminen) vois kans olla aikas hyvä ja hyvin syöminen:)

Tänään on jo syöty hyvin ja saunottu. Seksiä en uskalla edes toivoa kun on sen verran pinna ollut kireellä ja mies on sen joutunut kestämään :D Nyt se nukuttaa lasta - ja sekin vain siksi kun tajusin että olen hoitanut lapsen aamu- ja iltarutiinit koko viikonlopun kun äijä on valvonut myöhään ja nukkunut pitkään. Pakotin siis itseni vetämään herneet nenään ja nyt ne naureskelee tuolla yläkerrassa kun mä surffaan sohvalla. Veikkaan nimittäin että mulla ei enää aikoihin tule olemaan ns vapaata viikonloppuaamua ja piti siitä sitten jotenkin loukkaantua :D

Toisaalta jos ei pian ala tapahtua niin ensi viikonloppuna pistetään silläkin saralla töpinäksi ;)

Mä ilmoitin tossa yks ilta miehelle että jahka se jää isyyslomalle niin isyys on hänen homma! Eli olla tässä perhe hommassa isommassa roolissa kun mä... eikö sillä on se osallistunut joka päivä kotitöihin ja lasten hoitoon (ton meidän vuosikkaan mielestä iskä on tällä hetkellä maailman paras keksintö, mahtavaa;) ) mut se on tehnyt nyt niin älyttömiä työ putkia että vahvasti tulee ajoittain yh olo ja näkee lapsista kanssa että ne kaipaa sitä isin läsnä oloa:(
Vaikka siis ihan perheen takia se niitä töitä tekeekin... Voih kun voittais lotossa että mies vois olla kans kotona koko ajan!

Täällä on ollu kaikki S-hommat kovassa käytössä tän vkolopun :grin
Tänään onkin ollut ihan saakelin tukalat oltavat. Sais jo alkaa vaan kunnolla eikä tämmöstä juupaseipäs meininkiä

Täällä on eilinen päivä siivottu koko talo, maalattu wc.n seinä ja järjestelty vaatekaappeja. Lopputuloksena vain järjetön väsymys ja issias

Takaisin