Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Oon kans sokkona vedellyt, ja nyt tuntuu kyllä että ei enään jaksa. Tosi raskas projekti, ehkä pitäs laittaa mies asialle. Itseä karvat kyllä häiritsee, aina kun niitä ajellut. Onneksi niitä ei tosiaan itse näe, ehkei enään tule uimapukukelejä ettei tarttis ulkopuolista rehotustakaan miettiä.

Olin äsken kerääs punaisiaviinimarjoa, keittelen mehua.. Hitsin amppari pisti sormeen. Googlen mukaan pitäs käydä näytillä lääkärillä, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan. Inhottava kirvely..

Mä en käynyt missään lääkärissä ku amppari mua tökkäs reiteen... poltti vaan niin pirusti:o

En minäkään käyny näytillä kun amppari pisti suuhun. Otin vaan antihistamiinia pahimpaan poltteeseen. Sitten tietenkin jos saa allergisen reaktion pistosta kannattaa mennä heti näytille.

Teen vapaehtoistyönä tukihenkilön hommia ja mulla on 8v tyttö tukilapsena. Tänään vietettiin koko päivä yhdessä ja ristus mä olen puhki :joyful: hatunnosto teille keillä on jo lapsia ja jaksatte samaan aikaan olla raskaana. Tuosta lasten energiamäärästä, ku sais edes viidesosan :hilarious: ihana tyttö jonka kanssa kiva puuhata, mut kyl alkaa olla päikkäreiden aika tällä mammalla

Kiitos, tuntuu hyvältä kun voi tehdä jotain hyvää :Heartred ja ihana nähdä, et kuinka paljon ihan vaan läsnäololla on merkitystä. Alkuun mietin meille kauheasti kaikkea tekemistä, mut tällä hetkellä "siisteintä" on vaan meidän luona hengailu (lukeminen, lautapelit, ulkoilu jne). Kauhean huolissaan hän tuntuu olevan et mitä vauvan jälkeen tapahtuu, et haluanko nähdä häntä enää :sad001 oon tietysti vakuutellut, että tottakai haluan.

Terhie, varmasti lapsella on mielenpäällä vaikka mitä tunteita teidän esikoisen syntymään liittyen. Tämä 8-vuotias tukilapsi varmasti kuitenkin huomaa olevansa teidän elämässä aivan yhtä tärkeä myös vauvan syntymän jälkeen ja ehkä saa myös lisäluottoa siihen, että hän on tärkeä ja että lupauksista pidetään kiinni :)

Ja tytön huolta lisää varmasti se, että syy miksi ylipäätään oon hänen tukihenkilö, on se et äidillään todella vaikea synnytyksen jälkeinen masennus. Ja lapsia perheessä 7, nuorin alle vuoden :sad001 se sanoikin mulle yks kerta et "kylläpä sä oot hyvässä kunnossa vielä".en eka tajunnu mistä se puhuu. "niin, et vaikka oot raskaana niin jaksat silti olla mun kanssa. Meidän äiti vaan makaa sängyssä ja on huonovointinen jne". Ihan kamalaa et tuon ikänen miettii tommosia asioita.

Terhie surullista:( jospa perheen äiti sais itsensä kuntoon ja jaksais olla läsnä katraalleen... ihanaa että on sun laisia ihmisiä jotka täyttää tyhjiön ja antaa aikaa/tukea kasvuun <3
Kävin tänään hakemassa sen libero laukun typyjen kanssa ja mentiin jätskien kanssa puistoon ihmettelemään laukun sisältöä. Noi meidän lapset on kyl ihan parhaita!<3 esikoinen oli sitä mieltä että eihän ne vaipat nyt mitenkään voi vauvalle mahtua, toinen mietti niitä liivin suojia ja terveys siteitä että mihin vauva niitä tarvii, kolmas pähkäili kovaan ääneen miten se vauva nyt tulikaan ulos sieltä mahasta ja 2 pienintä sai taiston aikaseksi siitä lelusta... vaikka meillä tää vauvan tulo en melkeinpä joka vuotinen tapahtuma niin kovin saa aikaiseksi hämmennystä ja mietteitä pienen ihmisen päässä;)

Hahhah ihanat muksut sulla siellä :grin kyllä sitä pienen ihmisen mielessä kaikenlaista sitten pyöriikin. Mä hain kans sen laukun ja sit sen babyboxin. Kuuluuko joku siihen vau-kirjakerhoon? Onko se sellane et sieltä sit alkaa niitä kirjoja tulla ovista ja ikkunoista ellei muista perua?

Hahhah ihanat muksut sulla siellä :grin kyllä sitä pienen ihmisen mielessä kaikenlaista sitten pyöriikin. Mä hain kans sen laukun ja sit sen babyboxin. Kuuluuko joku siihen vau-kirjakerhoon? Onko se sellane et sieltä sit alkaa niitä kirjoja tulla ovista ja ikkunoista ellei muista perua?
Mä kuulun. Niitä tulee n. 3-4 viikon välein ja mä valitsin sähköpostimuistutuksen niin voi aina tsekata millainen ois tulossa ja tarvittaessa perua. Ikinä ei ole siis pakko tilata ja sitä tilausrytmiäkin voi muuttaa. Musta se oli tosi kiva kun aina tuli lelu ja kirja kerralla ja esikoinen vauva-aikana kyllä tutustui niihin ahkerasti ja vieläkin lukee kirjoja. Nyt aktivoin jäsenyyden uudelleen ja esikoiselle tulee kirja ensi viikolla ja sytskuiselle alan ottamaan niitä ehkä alku vuonna jos eivät ole samoja mitä jo kotoa löytyy.

Heräsin äsken päikkäreiltä, nukuttiin pari tuntia käsi kädessä tytön kanssa. Näin painajaista et olin ottanut nyt raskausaikana silikonitissit virossa ja sit mä en pystynykkään imettää vaika halusin ja sit olin siinä ihan surun murtama:grin

Unista puheen ollen mä näin pari yötä sitten unta missä tulin raskaaksi tämän raskauden aikana :hilarious: Olin ihan ihmeissäni että miten on mahollista ja kamala paniikki iski että eihän mulle nyt kahta voi tulla ja miten tän uuden vauvan käy kun pian syntyy tämä eka. :laughing002

Unista puheen ollen mä näin pari yötä sitten unta missä tulin raskaaksi tämän raskauden aikana :hilarious: Olin ihan ihmeissäni että miten on mahollista ja kamala paniikki iski että eihän mulle nyt kahta voi tulla ja miten tän uuden vauvan käy kun pian syntyy tämä eka. :laughing002
Oliks vielä eri miehelle:grin

Mulle tuli just päivällä se liberon viesti siitä laukusta myös eli ei tarviikaan olla sinne yhteydessä :p ja oon myös nähnyt koko ajan kamalia painajaisia, viime yönä mm. leijona yritti syödä mut, hukkasin esikoisen, hukkasin vauvan, hukkasin kaikkee muuta ja sit yhdessä unessa en yhtäkkiä enää ollutkaan raskaana(maha oli hävinny jne). Outoo kun yleensä ikinä painajaisia nää ja nyt ei muuta tunnu tulevankaan. Tietty kuumuuskin voi aiheuttaa.ja stressi varnasti myös.

Siis miten noi vauvan liikkeet voiki sattua noin paljon, jos tää ois eka raskaus niin varmaan pitäisin noita jo supistuksina tai jotain. En muista et ekasta ois ollu näin kivuliasta:wideyed:

Mä yritän koko ajan keksiä synnytyksen ennakkomerkkejä itseltäni, päänsärky kolmatta päivää ja eilen tyhjeni vatsa ja öö mitä vielä epätoivomerkkejä. No ei oo enempää. Eikä supista. Toivon kuitenkin kovasti että tänään vois esim mennä:grin

Mut otettiin eilen osastolle raskausmyrkytysepäilyn takia ja sit kävikin niin, että meidän syyskuisesta tulikin elokuinen! :Heartred Tyttö syntyi kauhealla vauhdilla ja täysin luomuna rv 36+0 mitoin 48 cm ja 2760 g. :dummy1:

Takaisin