Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Lähteeköhöhän auringossa tahrojen mukana myös pintit? Meillä on esikoisen ajalta all time favorite -vaate, joka oli hänen ensimmäinen oma vaate päällä. Niihin tuli kuitenkin niskapaskat eikä tahra lähtenyt, vaikka heti yritettiin aikanaan putsata. En koskaan raattinut heittää vaatetta pois ja mietin toimisiko tuo aurinko ehkä sellaiseen? On tosiaan väriprintattu ja pelkään, että printin värit lähtee

Oon miettiny tätä samaa, ku oon pitäny auringossa lähinnä vaaleita vaatteita.

En osaa sanoa miten printit reagoi mutta uskoisin etteivät ne vahingoitu sen enempää päivän pari "aurinkohoidosta" missä muutkaan vaatteet päällä ollessa kesällä :)

Lorausta etikkaa suosittelisin hajuun huuhteluaineen tilalla kokeilemaan, meillä ainakin toimii hajuun ja pehmentää pyykkiä. Haisee etikalle kun tulee märkänä mut etikan haju katoaa pyykin kuivuessa.

Olipas nopeaa toimintaan. Soitin eilen kelaan että onko mulla kaikki paperit kunnossa ku kaksi ja puol kuukautta menny jo eikä mtn kuulunut, sanoi että laittaa kiireelliseksi hakemuksen ja tänää aamulla oli tullu päätökset. Ihanaa ku ei tarvi miettiä koska tulee ja paljon tulee :) eli helpotus!

Joo, mulla edelleen 30.4. jätetty vanhempainpvraha odottaa tietoja työnantajalta, samoin 7.6. jätetty lastenhoidontuen hakemus (esikoiselle) on käsiteltävänä (käsittelyaika 3vk, niin varmaan).

Tällä viikolla piti esikoisen palata päiväkotiin mutta viikonloppuna nousi korkea kuume ja maanantaina muutama näppylä - epäilemme vesirokkoa eli tämä viikko menee kotona varovaisuusperiaatteen mukaisesti. Odotin jo omaa lomaa mutta mieluummin tulee tauti nyt kuin vauvan synnyttyä.

Ootko tips ollu työnantajaan yhteydessä,että miks ei oo vielä lähettänyt papereita?
Kuulostaa hurjan pitkältä tua aika sinullakin odotella.

Ääh toivottavasti tulee helppo vesirokko ja selviätte pienillä määrin näppyjä. Tsemppiä paranteluun ja tosissaan onneksi kuitenkin nyt eikä vauvan syntymän jälkeen.

Tips mulla kans sama noissa kelan päätöksissä että odottaa tietoja pomolta! Onneksi saan sen 3kk täyspalkallista tähän alkuun niin sinäänsä mitää kiirettä ;)

Mä laitoin palkanlaskentaan viestiä, että mikä kestää. Eli onko jotain erikoista ilmennyt tai jtn. Ei kestäny ku viikko ni kelalt tuli päätös. Ehkä olin vähän hätäinen mutta jos toukokuun alussa laittanu jo hakemusta ni kyl luulis työnantajan tehneen jo kelalle selvityksen.

Mulle tuli viime viikolla viimein päätökset, eipä tarvitse niitä enään odotella :)

Meillä on mies kovassa kuumeessa ja remontti seisoo, kolme viikkoa enään laskettuun ja meidän pesuhuone ja eteinen on piikattu auki uusia putkia varten eli hommaa olisi vaikka kuinka.. vaikka harmi siis, että mies on kipeänä ihan senkin puolesta, että se on aivan raatona ja haisee kuolemalta, mutta olisi ollut kiva saada pesuhuone käyttöön, kun poika tulee. Nyt on pesuhuone ja kodinhoitohuone ulkorakennuksessa vain. Ja harmi miehen puolesta, kun sitten menee aikaa tuon remontin tekoon, kun olisi varmana mieluisampaa olla meidän kanssa :( No ehkä se vielä saa sen valmiiksi, ahdistaa vain hänen stressi asiasta ja itse yritän olla hoputtamatta enkä painosta asialla.

Mulla kans tökkäs työnantajaan päätös. Vieläkään ei ole selvää maksaako työnantaja vai ei. Eka sanoivat etteivät maksa. Ok, kelaan ilmoitin sit sen ja sieltä tuli kaikki lappuset ja päätökset. Sit työnantaja meinas et ei ku kyl me maksetaan 3kk... Eiku 1kk... Eiku ei makseta. Eiku maksetaan. Ja nyt mein hr päällikkö soitti ettei vanhempainvapaahakemusta ja muita kelan lappuja ole toimitettu heille. Öööö ihan tasan on, kesäkuussa jo. Ei saatana mitä säätämistä

Eikä tosi ärsyttävää säätämistä terhie kyl tommonen,itellä alkais kyl hajottaa ja ku ei tiiä just koska tulee ja mitä sitten tulee.

Terhie kannattaa tarkistaa työehtosopimus!
Kvitesin mukaan jos työ suhde on vakituinen ja kestänyt yli vuoden saan 3kk täysipalkkaista äitiysvapaata ja kesälomat ja lomarahat. Vaikka olisit ollut kotona hoitamassa lasta etkä olis lasten välissä käynyt töissä...

Juu aina kannattaa kurkata tessi, koska sitä huonompaa ei yritys voi antaa työntekijöilleen. Se on aina se minimi. Meillä töissä ei noudateta mitään työehtosopimusta (ollaan vähän sellaisia väliinputoajia), mutta meillä kaikki vastaavat asiat on sitten kirjattu yhteiseen oppaaseen.

Ja sitten lisää omaa napaa. Meillä on viikonloppuna esikoisen synttärit. Aikaistettiin niitä parilla viikolla, jotta kaikki kutsutut pääsee paikalle ja jotta kuitenkin ollaan vielä elokuun puolella. Nyt alkaa hirvittää, kuinka ehdin tehdä kaiken, kun itse teen tarjottavat, koristelen talon, huolehdin yövieralaisten tarjottavista/petivaatteista/pyyhkeistä/jne ja vielä siivoan tämän talon. Mies on omasta puolestaan kiinni pihan kiveyksen teossa, jotta saadaan vieraiden autot omaan pihaan edes osittain. Phuuh. Joten hatun nosto kaikille, jotka pyöritätte arkea ja juhlaa useamman lapsen kanssa. You rock!

Terhie kannattaa tarkistaa työehtosopimus!
Kvitesin mukaan jos työ suhde on vakituinen ja kestänyt yli vuoden saan 3kk täysipalkkaista äitiysvapaata ja kesälomat ja lomarahat. Vaikka olisit ollut kotona hoitamassa lasta etkä olis lasten välissä käynyt töissä...

Joo siis yleensä kaikille meidän firmassa maksetaan mut oon ollu opintovapaalla vajaan vuoden ja ne väittää et se saattaa vaikuttaa siihen. Mut mene ja tiedä, mitä täs nyt tapahtuu

Meilläkin työnantaja maksaa sen 3kk niin en ole kesälomalaisia tilitoimistossa (jonne palkat on ulkoistettu) viitsinyt häiritä. Ehkä laitan jotain kyselyä vaikka samapa tuo loppujen lopuksi (ainakin seuraavat 3kk).

Vesirokkoepäily vahvistuu kun näpyt alkaa aueta ja rupeutua, edelleen ihan muutama hassu näppylä jotka ei edes pahasti kutia. Viime yö oli tuskaisa 39.5 asteen kuumeessa mutta tänään ei mitään, iltaa kohti nousi 37 asteeseen. Edelleen googlaan voiko tämä edes olla vesirokko mutta yritetään silti pysyä poissa ihmisten ilmoilta. Ihanaahan olis jos sen näin lievänä saisi sairastettua.

Terhie voit soitella liittoon/luottamusmiehelle ja kysästä heiltä... mä en jotenkin usko että opintovapaalla vaikuttaa kun ei vaikuta hoitovapaakaan muuta kun lomien kertymiseen! Mut en sit tiiä...

Takaisin