Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Hakemuksista lapsilisässä lukee et ratkaistu (ei lue mikä päätös) mut esim äitiyspakkauksessa ei vielä mitään vaikka laitoin sen ensin, ihme järjestys Kelassa.
 
Sain viimein tänään laitettua äitiysavustus-äitiyspäiväraha- ja vanhempainpäiväraha hakemukset Kelalle, kerta uus pakkauski jo jaossa. :) nyt vaa vois käsitellä pikasesti ni olis seki sit "alta pois"....
 
Ääh, mulla oli perjantaina neuvola ja mainitsin että välillä on supistellu ja tuntunu kovaa painetta alavatsassa.määräsivät sitten ylimääräisen lääkärikäynnin tälle aamulle ja viikko saikkua napsahti sit tästä...masentaa kovasti...onko muilla ollu vastaavaa ja ootteko joutunu saikulle? Tuntuu jotenkin tyhmältä jäädä saikulle tän takia kun välillä on päiviä et ei supistele ja kaikki ihan ok mut välillä sit taas esim töitten jälkeen on aika tukala olo.
 
Just olin madamea itekkin saman syyn takia viikon poissa. Ja kuulemma jos supparit lisääntyy niin uudestaan saikulle. Oon käynyt jo kolmessa ylimääräisessä sisätutkimuksessa noiden takia ja kaikki ollut aina hyvin. Supistusherkkäkohtu. Välillä on harjotussuppareita ja joskus niitä kivuliaita, mitä ei sais olla. Mullakin usein päiviä ettei supistele ja sit taas. Lääkäri sano et tommoset tuntemukset tulee ottaa vakavasti ja herkästi hakea saikkua. Ite oon huomannut et vähemmän supistelee kun ei oo ummetusta ja juo paljon vettä. Myös se lepo.. :)
 
Ja myös on tota paineentunnetta, mut kuulemma se vauva vaan painaa jonnekkin ikävästi... ja hyvä levätä jos on huomannut et varsinkin töissä tai töiden jälkeen supistelee. Mulla ihan sama juttu.
 
Kiitos Mimoza vastauksesta. Harmi että sullakin sama juttu. Mutta ehkä nyt sit tajuan että parempi tosiaan kärsiä tää saikku ja ottaa rauhassa. Vauvan hyvinvointihan se tärkeintä tietysti on.
 
Yomanda, lapsilisästä kela antaa päätöksen vasta sitten kun lapsi on syntyny, sen takia siinä lukee nyt ratkaistu :)
 
Täällä yks joka oli just viime viikon saikulla supistelujen takia. Kaikki hyvin sanoi lääkäri sisätutkimuksen jälkeen :) soitinki het saikkulapun saatuani pomolle että keksi mullw muuta hommaa muuten saikku jatkuu. Saim nyt ERITTÄIN KEVYTTÄ päiväduunia. Passaa!! :)
Ja sit tuliki nää virtsakivivaivat siinä saikulla ollessa.. aina oon ollu kova tekeen töitä ja nyt on huono omatunto kun tänäänkin lähdin töistä pois hakemaan parempaa kipulääkettä kivivaivoihin :/ yritä siinä nyt selittää että laatottaa vedetkim ulos kun ei pysy sisällä.. :angry1
 
Kyl vain. Ei ne haluis operoida ei niin millään.. ei kai siinä sit oo vaihtoehtoa ku hakee reseptillä nappia apteekista ja kurlata ne huiviin että löytyy työkuntoa. Näyttää lääkkeet toimivan mut en tykkää ajatuksesta et niitä menee muksuunkin niitä lääkeaineita o.O aina ollu muutenki lääkkeiden käyttö minimissä kun jotenki uskonu että suurin osa (omista) kivuista on ollu korjattavissa pään kopan sisällä.. pöljä mie :P
 
Raskaana ollessa kaikissa operaatioissa on aina nii suuret riskit ni mieluummi eivät tee niitä
 
Yomanda niinhän se on, ja parempi se näin :) kattoo sit syssymmällä :P
 
Siskon 3,5v tyttö kyseli multa tänään että " tuleeko sulle tyttövauva?". Sitten hän halusi istua mun viereen sohvalle ja taputella vauvaa mahan läpi. Miehen lisäksi (hoitsuja lukuunottamatta) mahaa ovat kokeilleet vaan siskon lapset. Se on ihan mukavaa, lapset on niin hyvän tahtoisia ja uteliaita, ettei sitä osaa pitää tunkeiluna. Toisin kuin jos joku aikuinen varoittamatta alkaisi lääppimään. Onneksi niin ei oo vielä käynyt.
 
Mulla kävi töissä niin että lähes vieras mamma (muistan nähneeni joskus aiemminkin töiden merkeissä, muttei tosiaan mitenkään tuttu) yhtäkkiä vaan taputti mun mahaa samalla kysyen että "onko siellä joku?". Hämmennyin. Ei tuntunu kivalta, mutta eihän sitä uskaltanut sille mammalle sanoa... Toivottavasti jäi yhteen kertaan..
 
Jebsu kamalaa, oisin ite ainaki ärähtäny tai vähintään älähtäny että MITÄ VITTUA!?!? tarvi tulla tökkimään tuntemattomien! :mad:
 
Tuosta mahan lääppimisestä.. musta oli jotenki sulosta kun viime raskaudessa mummelit töissä halusi taputella mahaa ja kokeilla kuinka vauva potkii! Oli jotenkin ihanaa kuunnella kuinka 90-v mummo kertoo omasta synnytys kokemuksestaan.. ei voinut kuin ihmetellä vieressä että miten ihmeessä se sen muistaa kun ei muista välillä edes omia sukulaisiaan. Ne mummot oli niin aidosti iloisia raskaudesta ja olivat heti kertomassa tarinoitaan :Heartpink

Tässä raskaudessa eniten masua taputtelee tuleva isosisko, välillä pussailee masua ja kaivaa sitä "ei niin sopivissa paikoissa" esille :p
 
Takaisin
Top